Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

590227 Creative Commons License 2010.03.09 0 0 58
590227 Creative Commons License 2010.03.08 0 0 57
Kire vonatkozik a menetlevél vezetési kötelezettség?
A menetlevél vezetési előírásokat, a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet (továbbiakban MT rendelet) tartalmazza.

2008. július 1-jétől a jogszabály hatálya azokra a gazdálkodó szervezetekre [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 685. §-ának c) pontja] terjed ki, amelyek

a Magyar Köztársaság területén belföldi vagy nemzetközi forgalomban - ideértve az átmenő forgalmat is - közúti közlekedési szolgáltatást végeznek, illetőleg a Magyar Köztársaság területén közúti járművet (a továbbiakban: jármű) tartanak üzemben;

a Magyar Köztársaság területén kívül magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel közúti áruszállítást vagy személyszállítást végeznek;

a külön jogszabályban meghatározott C1, C1+E, C, C+E, illetve D1, D1+E, D, D+E kategóriában érvényesített vezetői engedéllyel vezethető gépkocsival közúti áru- vagy személyszállítást végeznek, a 11. § (1) bekezdése és az 1. számú melléklet rendelkezései tekintetében.

Az MT rendelet hatálya a gazdálkodó szervezetekre, a vállalkozásokra terjed ki, de a magánszemélyekre, és a magáncélú járműhasználatra nem.

Fentiek alapján 2008. július 1-jétől a magánszemélyek által - magántulajdonban levő járművel - a magáncélú közúti járműhasználat során, a menetlevél vezetési kötelezettség az MT rendelet hatályának változása folytán megszűnt.
mcpie Creative Commons License 2010.03.05 0 0 56
"járdára felállást se tiltotta semmi, "

Röviden:
A járdára tilos felállni alapból. Csak akkor szabad, ha külön tábla vagy felfestés engedélyezi.

Hosszabban:

A megállás (és ezzel a várakozás) szabályait az 1/1975. (II.5.) KPM-BM Együttes rendelet 40.§. határozza meg. E szakasz (8) bekezdése a járdán történő megállás (és várakozás) részletszabályait mondja ki.

Ezek:
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

a.) A járdán történő megállást vagy a parkolóhely tábla - a kiegészítő táblával, vagy pedig útburkolati jel engedheti meg. Ez alól de csak ez alól az egyetlen részletszabály alól a mozgássérült igazolvánnyal rendelkező gépkocsi kivétel akkor, ha az igazolvány a gépkocsi első szélvédője mögött, jól látható helyen van elhelyezve.

Az útburkolati jel felfestésére, az Önkormányzat engedélye alapján az arra felhatalmazott szervezet jogosult. Mindez a terület közműtérképén szerepel.

b.) Ez a jogszabály azokat a járműveket zárja ki a járdán megállás lehetőségéből, amelyeknek szélessége az átlagos személygépkocsiét meghaladja.

c.) E pont megtiltja a 3 m-nél keskenyebb járdán törtnénő megállást, mert ott a jármű által szabadon hagyható szélesség kevesebb, mint 1,5 m.

d.) A járdán egyáltalán nem állhatnak meg azok a járművek, amelyeknek bármelyik tengelyén mért tömege az 1 tonnát meghaladja.
E szabály eleve kizárja a tehergépkocsikat a járdán megállás lehetőségéből.

Ez a négy feltétel, ún. kognitív feltétel. Ez azt jelenti, hogy mind a négynek egyszerre kell teljesülnie ahhoz, hogy a megállás, és így a várakozás szabályosan történjék.

A mozgáskorlátozott akkor is megállhat a járdán, ha azt sem jelzőtábla, sem útburkolati jel nem engedélyezi ugyan, de a másik három feltétel azért teljesül.

KRESZ 40.§.(9):
A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.



Előzmény: gecko78 (52)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.19 0 0 55

Akkor ha jól értelmezem nem kell vezetnem menetlevelet ?

 

Csak akkor kell ha teherel van az ember vagy árga rendszámos kocsival. ?

Előzmény: soonó (54)
soonó Creative Commons License 2010.02.17 0 0 54
Nem, a cégautóadóval le van adminisztrálva/fizetve.
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.17 0 0 53

Sziasztok.

 

Az alábbi kérdésem lenne. Cégemnél személygépkocsikat használunk.Ha magán útra veszem igénybe akkor kell e / kötelező e/ menetlevelet vezetnem. ?Vagy elég a cégtől kapott meghatalmazás hogy vezethetem a kocsit. Ez általában igazoltatáskor szokott némi gondot jelenteli.

 

kösz 

gecko78 Creative Commons License 2010.01.28 0 0 52
Szép estéket az Uraknak!

Kissé megkopott téma már, ahogy látom, de hátha akad valaki, aki rámcáfol, vagy épp ellenkezőleg, igazat ad nekem. A történet a következő: Wesselényi utcai Spar gazdasági bejárata előtt van egy 20m-es "várakozni tilos" szakasz. Ott szoktam megállni a magántulajdonomban lévő kombi személyautóval, ha éppen beszaladok az út túloldalán lévő kicsiny üzletembe. Azon az oldalon megállni tilos tábla van, a kicsit visszább lévő parkolóban pedig szinte soha nincs hely.

Így tettem ma is, és amúgy meg szinte mindig cipelek be valamit a boltba, hol egy kevés árut, hogy viszek el onnan, hol éppen a 20 kilós szerszámoskészletet viszem be, mert valamit barkácsolni kell bent, próbababák, vállfák, ilyenek. De akár a szomszéd Bözsi nénihez is hozhattam éppen egy félbevágott zongorát is.
A tábla alján ott van az a kiegészítő információ, miszerint árupakolás végezhető. Annyiban érdekesebb a helyzet, hogy minimálisan felálltam a járdára (kb. 30 centit, de a gyalogosoknak még így is bőven megvolt a 2,5 méter helyük), de egyfelől nem akartam feltartani a forgalmat, másfelől volt már olyan eset, hogy a paraszt trolis direkt rámállt, hogy nem tudtam kiszállni, amíg zöldet nem kapott.

Na most, ma kijöttem az üzletből, ott álltam az út túloldalán, tehát még ha nem voltam éppen aktív a "folyamatos árupakolás" szempontjából, gyakorlatilag ott voltam az autó közelében. Haverral éppen cigire gyújtottunk, na.
Ekkor jött a bilincselős autó, kiszálltak belőle a népek, és a véknyabbik szemüveges patkány elkezdte befotózni az autót. Odamentem, megkérdeztem, mégis, mit szeretne. Mondtam, árut szállítok, erre kérte először a szállítólevelet, vagy áfás számlát, utána a menetlevelet (van rá tanum, mert haver odajött, egy szót szólt, a paraszt máris elkezdett fenyegetőzni, hogy szabadságvesztés, sötöbö. Egyébként az a fajta figura lehetett, akit bántottak az iskolatársai kiskorában, és most éli ki a bosszúját).

Mondtam neki, hogy számlák, és minden a könyvelőnél, mivel senki kutya fia borja nem kötelezhet arra, hogy aznap azonnal vigyem be az árut, azt már el is felejtettem mondani, hogy magántulajdonú az autó.
Kérte a személyimet is, amit megtagadtam, én nem éreztem úgy, hogy szabályt sértettem volna, az autó közelében is voltam, pakoltam is, járdát se foglaltam el, a járdára felállást se tiltotta semmi, mondtam, hívjon rendőrt, neki majd igazolom magam, ha ő is úgy ítéli, szabályt sértek. Persze lehet, hogy változott a kresz valamelyest az utóbbi hetekben, hónapokban.

Utólag odavittem neki egy szállítólevelet, egy héttel ezelőttről, erre megszólal, hogy ő ilyet nem kért, mondom, tanúm van rá, hogy kérte, most meg meg se akarja nézni? Elintézte annyival, hogy a hetedik kerületi rendőrkapitányságtól kapom majd a papírt.

Egyébként a 7. kerületi közterületesekkel volt már egy esetem a nyáron, az almássy téri "mindkét irányból behajtani tilos" szakaszban. Úgy álltam, mintha a wesselémnyi felől jöttem volna (így is volt), de ha a másik irányból jövök, nincs "behajtani tilos", kaptam feljelentést, miszerint FORGALOMMAL SZEMBEN álltam meg... kétirányú utcában, menetirány szerinti jobb oldalon:)

Visszatérve a mai esethez, kinek lehet igaza?

.Pecarobi Creative Commons License 2008.10.05 0 0 51
"Sajnos" nincs igazad:
A menetlevelet és annak vezetését érintő változás 2008. július 01-től

A menetlevél vezetési előírásokat, a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet (továbbiakban MT rendelet) tartalmazza.

Az MT rendelet 23. § (4) és (5) bek. alapján a közúti forgalomban nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, mezőgazdasági vontató és ezekből álló járműszerelvény, valamint autóbusz menetlevéllel vehet részt. Menetlevélként az MT rendelet 2. számú melléklet A), illetőleg C) pontja szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:

a) az üzemben tartó megnevezése, székhelye és a gépjárművezető neve,

b) a jármű rendszáma, telephelye,

c) a rakományra vonatkozó (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása, a csomagolás módja, veszélyes áruknál az ADR szerinti adatok), illetőleg a szállított személyek számára vonatkozó adatok az indulás, a megállások és az érkezés helyének és idejének, a kilométeróra állásának, valamint a megtett kilométer-teljesítménynek a feltüntetésével.

2008. július 01-től a jogszabály hatálya azokra a gazdálkodó szervezetekre [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 685. §-ának c) pontja] terjed ki, amelyek

a) a Magyar Köztársaság területén belföldi vagy nemzetközi forgalomban - ideértve az átmenő forgalmat is - közúti közlekedési szolgáltatást végeznek, illetőleg a Magyar Köztársaság területén közúti járművet (a továbbiakban: jármű) tartanak üzemben;

b) a Magyar Köztársaság területén kívül magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel közúti áruszállítást vagy személyszállítást végeznek;

c) a külön jogszabályban meghatározott C1, C1+E, C, C+E, illetve D1, D1+E, D, D+E kategóriában érvényesített vezetői engedéllyel vezethető gépkocsival közúti áru- vagy személyszállítást végeznek, a 11. § (1) bekezdése és az 1. számú melléklet rendelkezései tekintetében.

Az MT rendelet hatálya a gazdálkodó szervezetekre, a vállalkozásokra terjed ki, de a magánszemélyekre, és a magáncélú járműhasználatra nem.

Fentiek alapján 2008. július 01-től a magánszemélyek által - magántulajdonban levő járművel - a magáncélú közúti járműhasználat során, a menetlevél vezetési kötelezettség az MT rendelet hatályának változása folytán megszűnt.

Forrás:NKH
Előzmény: akita.atika (48)
C200UF Creative Commons License 2008.09.17 0 0 50
1. § (1) A rendelet hatálya azokra a gazdálkodó szervezetekre [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 685. §-ának c) pontja] terjed ki, amelyek...

 

Nem vagyok gazdálkodó szervezet.

Előzmény: akita.atika (48)
katona30 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49
Ezúton szeretném fel hívni mindenki figyelmét a következőre !!!!!

c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a rakománnyal megtett kilométer-teljesítményre
vonatkozó adatokat tartalmazza.
A rakománnyal az oda nem kell mert az eredetiben ez nincsen benne,hogy rakománnyal .

Így hangzik normálisan a jogszabály::::!!!!!!!

c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a megtett kilométer-teljesítményre
vonatkozó adatokat tartalmazza.

Ez a jó!!! Tehát aki akar fizetni az használja azt amit le lehet tölteni az hülyeség.


akita.atika Creative Commons License 2008.08.24 0 0 48

Sajnos még kell menetlevelet vezetni.

 

89/1988. (XII. 20.) MT rendelet

 

a közúti közlekedés szabályairól és a közúti járművek üzemben tartásáról

 

(4) A közúti forgalomban nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, mezőgazdasági vontató és ezekből álló járműszerelvény, valamint autóbusz menetlevéllel vehet részt.

Dorien Creative Commons License 2008.07.02 0 0 47
Gondolom. :)
Nekem tgk. dízel Berlingóm van. A menetlevelet már jó ideje nem írom, de a biztonság kedvéért ott pihen a kesztyűtartóban az "állandó menetlevél" társaságában. :)
Eddig szerencsére csak egyszer igazoltattak két év alatt, és akkor sem kérték a menetlevelet.
Előzmény: C200UF (46)
C200UF Creative Commons License 2008.07.01 0 0 46
El sem tudod képzelni én hogy örülök! Van egy platós Barkasom félig hobbi, félig házfelújítás. 14-én igazoltattak, akkor már nem kérte a rendőr csak a forgalmit és a jogsit, de holnap ki is ívelem a menetlevéltömbömet a kukába :)
Előzmény: Dorien (45)
Dorien Creative Commons License 2008.07.01 0 0 45
Köszi!
Előzmény: C200UF (44)
C200UF Creative Commons License 2008.07.01 0 0 44
Előzmény: Dorien (43)
Dorien Creative Commons License 2008.07.01 0 0 43
Hali. Honnan az info?
Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.01 0 0 42
HÚSZ ÉV UtÁN MEGSZÜNT A MENETLEVÉL KÖTELEZETT SÉG magaánszemélyeknk!!!
kessy Creative Commons License 2008.06.10 0 0 41

Tulajdon képpen most mi a helyzet ezzel?

 

 

"4. § Az R. 23. §-ának (2) bekezdésének d) pontja, (4)-(5) és (7)-(11) bekezdésének helyébe a következő rendelkezések lépnek, egyidejűleg a (10)-(13) bekezdés számozása (12)-(15) bekezdésre változik:

"d) a szállított személyek száma."

"(4) A közúti forgalomban nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, mezőgazdasági vontató és ezekből álló járműszerelvény, valamint autóbusz menetlevéllel vehet részt.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott esetekben menetlevélként a 2. számú melléklet A) és C) pontja szerinti vagy egyéb olyan okmány használható, amely legalább

a) a szállítóeszközre (rendszám, teherbírás vagy a szállítható személyek száma),

b) az üzemben tartóra, a gépjárművezetőre (üzemben tartó vagy tulajdonos neve, adószáma, telephelye, gépjárművezető neve), valamint

c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a megtett kilométer-teljesítményre,

d) autóbusz menetlevél esetében az a)-b) pontokban foglaltak mellett a saját számlás utasszállítás végzésére jogosító igazolvány jogosítottjára (vállalkozás neve, székhelye, telephelye), az indulás, a megállások és az érkezés helyére, idejére, továbbá a szállított személyek számára vonatkozó adatokat tartalmazza."

Előzmény: Hardy72 (40)
Hardy72 Creative Commons License 2007.08.25 0 0 40
Én a lehetőségekhez képest megpróbáltam utána járni ennek az „éves menetlevél” dolognak, egy okból kifolyólag. Az pedig a bírság: mivel ez év tavaszáig, ha nem volt jó a menetlevél, vagy nem vezettem, akkor vagy megbírságolt a rendőr, vagy ha szerencsém volt és mást nem talált akkor feljelentett, és azt a lakhelyszerinti önkormányzatnak küldte, meg ahol figyelmeztetésben részesítettek. Sajnos tavasszal változott a jogszabály és a menetlevél, túlsúly, AETR /tachográf/ ADR szabályszegések miatt már nem lehet helyszíni bírságot kiszabni, tehát a rendőr nem bírságolhat a helyszínen. Közigazgatási eljárást kell lefolytatni, ahol FIX bírságok vannak. Ha nincs menetlevél vagy nem jó akkor 100000 Ft, ha nincs rendesen vezetve akkor 50000 Ft. Tehát nem kicsi a tét.

Nekem azt a felvilágosítást adták, több helyen, hogy többek között a már a korábban említett jogszabály    23 § 6bekezdése előírja   (6) Az (1) és (4) bekezdésben meghatározott tevékenységre elrendelt okmány szigorú számadásúnak minősül, azt eseményszerűen kell vezetni.

Ha valamit kiindítok január 1-én , és lezárom dec. 31-el akkor azt nem tudom eseményszerűen vezetni tehát nem jó. Viszont a menetlevélen egy lapra több napot is írhatok, tehát nem kell minden nap új lapot kezdeni, így azért tovább tart.

Bearing952 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 39

Ezt a korábban emlegetett törvény 23-as bekezdését is 2005-ben módosították  269/2005, így az új rendeletet nézve módosított 89/1988 szerintem sajnos már nem használhtó ez az állandó menetlevél.

 

Többek közt az újban:

"c) a rakományra (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása) és a megtett kilométer-teljesítményre, " innen kivették a (korábbi ".... és a rakománnyal megtett kilóméter-teljesítményre,") rakománnyal szót. Tehát a km-t vezetni kell. :(

 

De ez csak az én értelmezésem! Bár csak ne így lenne.

Kiváncsi lennék más véleményére is !

Előzmény: LUCzI FERencz (38)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2007.06.17 0 0 38
Sziasztok!

Nekem ugyan nincs kisteherautóm, csak bizonyos okból elgondolkodtam a témán.
A kérdésem: ez az állandó menetlevél dolog tetszik, de van-e már valami állásfoglalás, valami konkrétum, hogy a jogértelmezési szempontból mi számít rakománynak?
Esetleg felvetette-e már valaki itt a Totalcaron az Autójogásznak, vagy esetleg az Autóklub jogászának a kérdést? Hogyan lehetne a hatóságoktól valami állásfoglalást kicsikarni, hogy ebből a szempontból mi számít rakománynak?
Hol a határ a személyes poggyász-útipoggyász, és a rakomány között?

Riff-Raff Creative Commons License 2007.02.02 0 0 37

Hogy kell-e menetlevél, azt az dönti el, hogy mi van a forgalmiban. Ha az van benne, hogy tehergépkocsi, akkor kell. Ha személygépkocsi, akkor nem kell.

De azt kizártnak tartom, hogy egy platós kocsi forgalmijába személygépkocsi feliratot lehessen bevarázsolni. Bár ettől még lehet, hogy valaki meg tudja oldani, láttunk már ennél nagyobb csodákat is. :-)

Előzmény: dwizard (36)
dwizard Creative Commons License 2007.02.01 0 0 36
Sziasztok!
Szerintetek, ha veszek egy pickup-ot (újat szalonból) személygépkocsinak akkor is kell menetlevél?
Egyáltalán lehet ilyen opcióban vásárolni?

Köszi
Lucza Gyuri Creative Commons License 2006.05.29 0 0 35
"A menetlevél írkálás pont azoknak a legnagyobb nyűg, akik kvázi személyautóként használják a tgk-nak vizsgáztatott autójukat - tehát rakományuk nincs, csak az a személyes poggyász, ami ott hányódik hátul."

Ez így van, de szerintem az már a rendőrön múlik, hogy mit tekint rakománynak. Pl. nagybevásárlás után nehéz ráfogni a 26 db teszkós zacskóra, hogy az csak kézipoggyász. De egy hétvégi országjárós kiránduláson is lehetetlen kitölteni a menetlevelet, amikor az ember csak megy az orra után, de a raktér a bicikliktől a gyerekágyig minden földi jóval meg van pakolva... :-)

Azért szeretném tisztázni a rakomány fogalmát, mert én hétköznap szinte csak szerszámos táskákat és egy öszecsukható alu létrát cipelek a kocsiban, és ha ezek nem minősülnek rakománynak, akkor nekem is elég lenne az állandó menetlevél (forgalmiban én szerepelek tulajdonosként, és a cégemben semmilyen költséget nem számolok el az autó után!). Friss "teherautós" vagyok (3.5 tonnás 6 személyes Transit), úgyhogy közúti igazoltatásos tapasztalataim még -szerencsére- nincsenek...
Előzmény: Alfred (34)
Alfred Creative Commons License 2006.05.28 0 0 34
Lucza Gyuri:
"Ha pl. berakod a gyerek háromkerekű biciklijét, és a rendőr szerint az már rakománynak számít, akkor nem sokat ér ez a fajta menetlevél."
Tíz éve is van, hogy tgk-nak vizsgázott autókkal járok,
ebből vitám még soha nem volt.
A tachográfnál ugyanez a probléma felmerült. Akkor a KFF-es figura azt mondta, hogy az ilyesmi nem rakomány.
A rendőr ha kéri a menetlevelet és ezt a kezébe adod, akkor megnyugszik. Ha nem adsz neki semmit, akkor tarthatja a markát.

"Tehergépkocsikat pedig általában nem azért vesznek az emberek, hogy üresen járjanak vele..."
Aki fuvarozik, az amúgy is papirozik eleget. A menetlevél írkálás pont azoknak a legnagyobb nyűg, akik kvázi személyautóként használják a tgk-nak vizsgáztatott autójukat - tehát rakományuk nincs, csak az a személyes poggyász, ami ott hányódik hátul.
Előzmény: Lucza Gyuri (33)
Lucza Gyuri Creative Commons License 2006.05.28 0 0 33
Erről korábban már volt szó, de ez az állandó menetlevél a "rakomány" miatt nem mindenkinek jó. Ha pl. berakod a gyerek háromkerekű biciklijét, és a rendőr szerint az már rakománynak számít, akkor nem sokat ér ez a fajta menetlevél. Tehergépkocsikat pedig általában nem azért vesznek az emberek, hogy üresen járjanak vele...

Szerintem a kérdés továbbra is az, hogy mi a rakomány fogalma? :-)
Előzmény: Alfred (32)
Alfred Creative Commons License 2006.05.28 0 0 32

Állandó menetlevél

A jogszabály szerencsétlen, de egyértelmű szövegezését kihasználva elkerülhető a folyamatos menetlevél vezetés közúti szolgáltatást nem végző tgk tulajdonosok számára.

Több mint nyolc éve fönn van a neten, nagyon sokan használják, még senkinek nem volt vele problémája:
www.tgk.extra.hu

 

Lucza Gyuri Creative Commons License 2006.05.21 0 0 31
"Felhívtam délután a Közlekedési Minisztérium jogászát. Azt mondta, hogy igy első olvasatra igazam van. Megtárgyalja kollégákkal, hétfőn visszahív.

Tök normális volt, azt mondta kitalálunk valamit... Szerinte megoldás lehet, ha kiadnak egy állásfoglalást, hogy ilyen esetben nem kell menetlevél.

Az általam említett illetőleg szócskát ő "és " kapcsolatnak értelmezte. Ez esetben viszont a két dolog, tehát, hogy közúti szállítási szolgáltatást végez és ,hogy közúti járművet tart üzemben, egyszerre kell, hogy teljesüljön, csak akkor vonatkozik valakire a rendelet.

Ezek alapján elvileg rám nem vonatkozna."


Itt megrekedt az ügy?

Esetleg a "rakomány" szó oldaláról nem lehetne megfúrni ezt a jogszabályt? Ismeri valaki a "rakomány" kifejezés idevonatkozó jelentését? Jó lenne ha 1-2 szerszámos koffer és egy alu létra nem számítana rakománynak. Ha a létra a Transit tetejének tisztántartásához szükséges, a szerszámos táskáim pedig a jármű szerszámkészletét képezik, akkor csak nagyon ritkán lenne menetlevél szerinti rakományom, és szinte mindig használhatnám az "állandó menetlevelet"... :-))
Előzmény: motav (4)
ligu Creative Commons License 2005.11.22 0 0 30
Kb. 2 éve hajtok egy kis Ford Fiesta Van-t. Azért vettem, mert egy cég leselejtezte és baromi olcsón hozzá tudtam jutni, 1-2 személynek szaladgálni jobbra-balra tökéletes. Eleinte én is szívtam a menetlevéllel, de másfél éve megtaláltam a http://www.extra.hu/tgk/ -s menetlevelet, és nekem azóta tökéletesen működik. Eddig még semelyik rendőrnek sem volt vele problémája.
Engem inkább az utasteret és a rakteret elválasztó rács leszerelésével szopatnak. A raktér ugye nem nyitható bentről, mint egy normális személykocsiban, csak kulccsal kívülről, ehhez meg motor leállít-kulcs indítóból kivesz-kiszáll-csomagtér kinyit műveletsort kell végigcsinálni oda-vissza, amivel tele volt a tököm. Rács nélkül meg csak hátranyúlok, és odateszem a cuccomat. A normálisabb rendőr annyit mond, hogy a testi épségemet veszélyeztetem a rács nélkül, ennek megmutatom a menetlevélen pirossal szedett "árut nem szállít" részt, az elég szokott lenni. De volt olyan is, amelyik a le akarta vetetni a rendszámtáblát, mert engedély nélküli átalakítás stb.... Megkérdeztem, szerinte mi a megoldás, azt mondta vizsgáztassam le szgk-nak. Ja, csak többe lenne a reg. adó, mint amennyibe a kocsi került....
Ja, és az én környékemen a rendőrök mindig ugyanott igazoltatnak....
KIZSBusz Creative Commons License 2005.09.13 0 0 29
Előre félek, hogy mi lesz ha rájönnek, hogy a lakóövezet tábla az is jelenti, hogy 2.5 tonna fölötti tgk nem hajthat be. Az én verdám ugyanis 2510kg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!