Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1075

Szívóhatás, blabla. Elárulom hogy a kartertérben túlnyomás van, így szépen magától leszellőzik egy nyitott csövön keresztül.

 

Környezetvédelem? Azt mondod valaki bemászik a kocsim alá nézegetni, mi az a csővég? Na ne..

 

A lényeg hogy minél kevesebbet fogyasszon, minden más lényegtelen. Ez olcsóbb, mint szűrőrendszert építeni.

 

Lehülyézni nem kéne.

Előzmény: Akos_IKS (1074)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1074
"A kartergáz visszavezetéssel olyan autóknál van gond, ahol sok kartergáz képződik. Vagyis sokat futott kopott szar motornál."
Ciki, de már 50.000 km elég az EU-s autóknak, hogy meginduljon a folyamat.

"Akkor lelógatsz egy csövet az autó alá szabadon, környezetvédelmet leszarni, úgyse az autók teszik tönkre a környezetet."
Ezt otthon mondd magadnak, titokban, mert nem leszel vele népszerű sehol.

Figyu! Csináld meg a sajátodon, tedd tönkre nyugodtan, de ne okoskodj olyanon, amit még csak nem is értesz!
Előzmény: Rumcice (1070)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1073
Ha a karterszellőzőt elzárod, a motor kiköpi a nívópálcát.A felszaporodó gázok okozta nyomás utat talál magának.A flakon megakadályozza,hogy a sok víz feleslegesen visszakerüljön a motorba.
Előzmény: Rumcice (1063)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1072
De ha nincs kedved üríteni a szűrőt, akkor az alját kifúrod és egy csővel kivezeted a szabadba. CSak kicsit környezetszennyező a dolog.
Előzmény: dpek (1071)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1071
Igen ezt értem, de az öblítés akkor jön létre ha zárul a kör.
Tehát nem elég csak bevezetni a friss levegőt, ha a másik végén nem tud kijönni.
Ha csak kilógatod, akkor már nyitott a másik vége, de még mindíg nincs szívó hatás, így az áramlás elég kicsi.
De ha a vége rá van kötve a szívótorokra, akkor már szívja a levegőt, így intenzívebb az öblítés. Ezért kell megszakítani egy szűrővel a szívótorok előtt, így a szívó hatás megmarad, csak a cucc ki lesz szűrve.
Előzmény: Rumcice (1070)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1070
És minek friss levegő a blokknak? A lényeg hogy ne zabálja be a motor. Ki vele a levegőbe. Csökkenjen a fogyasztás. Kevesebb $ zsebből ki.
Előzmény: dpek (1068)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1069
Itt nem csak a nagy kartergáz miatt van a téma, hanem az olajgőzt olajat kiszűrni a visszajövő csőből ami az égést befolyásolja károsan.
Ehez meg nem kell kopott motor.
Olajgőz új autónál is van, meg víz.
A kopott motornál meg amit átenged a gyűrű a karterba az inkább elégetlen benzin levegő keverék, ami csak jó az égéshez ha visszakerül.
Legalábbis én így értem.
Szóval itt az olajat meg a vizet kell inkább kiszűrni.
Előzmény: Rumcice (1067)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1068
Ebben igazad van, de akkor nem kap annyi friss levegőt a blokk mert nincs meg a szívó hatás a szívőcsőből.
Előzmény: Rumcice (1066)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1067

A kartergáz visszavezetéssel olyan autóknál van gond, ahol sok kartergáz képződik. Vagyis sokat futott kopott szar motornál.

Előzmény: Akos_IKS (1065)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1066
Akkor lelógatsz egy csövet az autó alá szabadon, környezetvédelmet leszarni, úgyse az autók teszik tönkre a környezetet.
Előzmény: dpek (1064)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1065
Dugózd le a sajátodon, hajtsd meg rendesen, aztán meglátod! Persze, csak a saját felelősségedre.
Előzmény: Rumcice (1063)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1064
Az a motornak nem jó.
Nem véletlen találták ki a motor átöblítését friss levegővel.
Pl. bekerül az el nem égett benzin keverék, és higítja az olajat.
Továbbá a víz se használ a motorolajnak.
Felhigul veszít a kenőképességéből stb.
Előzmény: Rumcice (1063)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1063

Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék.

 

Jól mellébeszéltem. Szóval mi volna, ha egy csavarral ledugóznád a kartergázcsövet.

Előzmény: Akos_IKS (1059)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1062
Nekem is 8V, csak 1.6-os vectra.
Mivel 120nap 100%-os pénzvisszafizetési garancia van, így nem vesztesz semmit.
Az alatt meg ki tudod bőven próbálni.
Pár év alatt kb. a 200-ból 2 ha vissazküldte, nem hinném hogy a garancia ellenére ne küldenék vissza ha nem jó. Ha jó akkor meg hülye lenne visszaküldeni.
Mikor beszéltem vele mondta hogy szó nélkül visszaveszi, nem kamuzik, tényleg normális.
Én is csak kiváncsiságból próbáltam ki a garancia miatt, amúgy nem vettem volna meg.
De veszek a faternak is a 123-as 300D mercijébe is.
Előzmény: Destroyah (1061)
Destroyah Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1061

megéri szted rendelni tőle?

1.4 8V seat cordobám van. központi befecskendezős.

Előzmény: dpek (1060)
dpek Creative Commons License 2008.06.18 0 0 1060
Ez is mágnes, az átfolyós fajta, csak saját magának csinálta először.
Beszéltem is vele, normálisnak tűnt. Most a második tesztnél is fél literrel mutatkozik kevesebbnek a fogyi ezzel a mágnessel. Másodszor rakom be és veszem ki, és érdekes módon ugyan azon az útvonalon és vezetéssel amikor bent van fél literrel kevesebbet eszik. Most megint ki fogom venni, és fél literrel többet fog enni, 1000%- hogy a mágnestől.
Szóval ez is működik.
Előzmény: Akos_IKS (1057)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1059
Te érted, hogy mit kérdeztél? Mert én nem. Kipufogón? Valamit nagyon eltájoltál.
Előzmény: Rumcice (1058)
Rumcice Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1058

És ha ledugóznád a kartergáz visszavezetést? Egy csavar az egész. Minek szűrőcskézni, kimegy a kipufogón és csókolom. Újat mondtam?

Előzmény: Akos_IKS (1048)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1057
A baj csak az, hogy semmiről sem írnak. Hogy vegyek meg valamit, ha nem tudom, mi az? Ez épp olyan, mintha ködösítenének.
Előzmény: dpek (1056)
dpek Creative Commons License 2008.06.17 0 0 1056
Itt érdekes nem írnak benzin molekuláról meg más egyéb áltudományos szövegről

http://www.takarekosautos.hu/
Előzmény: hejesirasbalynok (1041)
dpek Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1055
Akkor viszonylag rövid időn belül lecsengett nálad ez a téma.
Én kb. másfél tankot mentem tablettával, de még mindíg nem tudok következtetést levonni belőle. Sajna akkor kezdtem mérni komolyabban a fogyit mostanában, mikor beleraktam. De rakok még bele párat, aztán abbahagyom és kiderül.
Így 5-6 tankolás után talán láthatóbb képet kapok a tablettáról.
Előzmény: Akos_IKS (1054)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1054
Itt már ontopic: A tablettát betettem és rögtön szar lett, miután nem tettem, pár km után jött helyre. Valószínűleg a rányomott benzin annyira felhígitotta, hogy már nem volt hatása tovább.
Előzmény: dpek (1053)
dpek Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1053
Köszi a leírást, a héten megcsinálom a szűrőt.
Majd beszámolok az eredményekről.
Előzmény: Akos_IKS (1048)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.14 0 0 1052
Ez a megoldás talán annyiból előnyösebb, hogy a hosszú szénhidrogén láncokat (amik az égést lassítják) sem engedi vissza az égéstérbe.
Előzmény: szsrobert (1051)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.14 0 0 1051
Én egy kiürült olajos flakonba vezettem a Lada karterszellőzőjét.
Meglepően sok víz gyűlik össze benne.
Előzmény: Akos_IKS (1048)
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1050
Hát annyira buta nem is vagyok, hogy elhiggyem...
Előzmény: Akos_IKS (1049)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1049
"Ezt a szemen szedett hazugságot!"

Gondolom, a Bosch Rexroth és a Sauer-Danfoss APS néhány mérnöke részt vett a teszten, mielőtt sok-sok dollárért megvették a licenszt... Te meg nem, de okoskodsz ezerrel.
Előzmény: Varshi (1046)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1048
Hogy végre legyen valami on is, idézek egy másnak írt levelemből:
----------------------------------------------------------
Néhány éve a fogyasztás-csökkentés és a környezet védelme lebegett a szemem előtt és eljutottam odáig, hogy nem hozzáadni, hanem elvenni kell a folyamatból, akkor talán van némi esély a változásra. Rengeteg tanulmányt olvastam a témában és rátaláltam egy érdekes írásra a http://www.himacresearch.com/ -on. Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék. Lássuk, mi kell és mi nem:

Levegő? Jöhet!

Olajgőz? Kell a ***-nak, csak lassítja az égést és gyantás bevonatot képez a katalizátoron.

Vízgőz? Ez csak platina-gyertyával katalizálja az égést, egyébként meg a kipufogót korrodálja, úgyhogy kukába vele.

Benzingőz? Nehogymá’! Hát persze, hogy kell!

Kipufogógáz? A tökéletlen égés miatt még hasznos, jöhet!

Olaj és víz. Legyen hát egy olajleválasztó, ami remélhetőleg a vizet is megfogja. A víz egyszerű kérdés, hiszen a leválasztó a motortérbe kerül, a hőmérséklete alacsonyabb lesz, várhatóan a vízgőz egy része magától kicsapódik. Kell tehát egy külső szűrő-tartály! De mivel válasszuk le az olajat? Kémia! Aki veszi a fáradtságot, annak ki fog derülni, hogy mi kell hozzá, aki nem, annak elárulom, hogy vörösréz. :)

Nekiálltam barkácsolni és sok pénz árán eljutottam a saját szűrőmig, majd rátaláltam a www.condensator.com oldalra és éreztem, ahogy szamárfüleim nőnek. Amit ott árulnak, szebb is és olcsóbb is volt, mint amennyibe nekem fájt a dolog, de nem bántam. Ez az enyém! :)

Mivel épp tesztüzemben volt az autóm (fogyasztási naplót vezettem, próbálgattam a gyorsulást, stb.) levelezni kezdtem az oldalon kontaktként megjelölt Bryan Harris „bácsival”, a tapasztalatokról. Bryan nagyon kedves és türelmes volt, pedig tudta, hogy nem veszek semmit. Beszámolt a megrendelésekről, visszajelzésekről, stb. és azok a tapasztalatok nagyjából fedték az enyémet.

A dolog működik. Tényleg. Meglepően sok dzsuva maradt a tartályban –jah, egy ezres Polo MPI-ről van szó-, 1.000 km-enként kb. 2-3 deci. Az autó dinamikusabb lett, amit nagyon élveztem. Kezdetben nem volt érzékelhető a fogyasztás-csökkenés, mert nagyon tetszett a fürgesége és toltam neki mindenhol. Aztán, mikor kissé lehiggadtam, akkor már érzékelhető volt a tankolásnál is. Kb. 100.000 km-t tettem abba az autóba 3 év alatt, amiből 60-70 ezret az olajleválasztóval mentem. 23.000 km volt az autóban, amikor átvettem, ekkor 680 km-nél kellett általában tankolnia a régi tulajnak. Az én vezetésemmel ebből 800 lett (biztos rövidebb a lábam), majd az olajleválasztóval 950 és 1020 között kellett.

Felesleges számokban mérni –legfőképp százalékokban!- a változást, mert mindenki más stílusban vezet és ahogy le is írtam, kezdetben a megtakarítást padlógázra váltottam én is, mert tetszett a dinamizmus. A lényeg, hogy volt változás. Ja! És meglepődés a zöldkártyánál, amikor a műszer nem mért semmit. Először azt hitték, hibás, aztán b*szogatták, birbitélték, majd amikor elmagyaráztam a „kis fekete doboz” működését a motortérben, akkor simán beírták a 0,00-át a zöldkártyára.

----------------------------------------------------------
Jelentem, ma elkészítettem és beszereltem:

Olajleválasztó készítése kartergázhoz

FONTOS!!!
A leválasztott "csapadék" erősen környezetszennyező, egy kannába kéretik összegyűjteni, aztán olajcserekor leadni a fáradtolajjal (beönteni a gyűjtő-hordóba vagy ilyesmi)!

1. A felhasznált anyagok (a benzincső és a bilincsek nincsenek a képen)

A képen látható:
1*CWG vízszűrő 1.200,- (http://www.cwg.hu/j-hszuro.html#szurok)
2*tömlővég 576,-
2*szűkítő 192,-
1*szűrő 120,-
1*karmantyú 264,-
2*könyök 480,-
1*olajálló tömítés 96,- (a CWG-s vízhez való, vennem kellett olajállót)
2*teflon szalag 120,- (gázhoz való, a vízhez való nem frankó).
-------------------------
3.048,-



2. A vízszűrő tetejét levettem és mivel nem volt rajta menet, ezért betekertem teflon-szalaggal, hogy a karmantyút rá tudjam kapatni:



3. Felkerült a karmantyú:



4. A vízszűrő két végébe (teflon tömítéssel) bekerült a két könyök, a két szűkítő és a két tömlővég:



5. A szűrőbe betömködtem a lecsupaszított majd szétgubancolt, sokeres rézvezetéket:



6. Miután a szűrőt betekertem a karmantyúba és az olajálló tömítést betettem, két gyorskötözővel feltettem a leválasztót a kocsim toronymerevítőjére (átmenetileg) és bekötöttem a kartert 1-1 benzincsővel:



Sajnos a projekt költségvetését szinte megduplázta a benzincső, mert 1.465 forint volt métere (biztosan a benzincső-maffia verte fel országos szinten az ártakat). Szóval, 5.000,- környékén megúszható a dolog.

Ami FONTOS!!! A vízszűrőn van egy In és egy Out felirat, ezt pontosan FORDÍTVA kell használni, így a behelyezett szűrőbe megy először a trutyi és csak azután tovább. Ha fordítva lenne, akkor az áramlás magával ragadhatna néhány csepp dzsuvát, pedig pont ezt akarjuk elkerülni.

Amit még meg kell oldanom, az a téliesítés, ugyanis a leválasztott víz-benzin-olaj keveréke hajlamos lehet a fagyásra, de erre még van pár hónapom... vagy ki tudja, mindjárt havazik odakint. :(
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1047

> hogyha nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni, az azt jelenti,

> hogy minden autónak egyforma a fogyasztása?! ne nevettesd már ki magad.

 

Ezzel a riposzttal te nevettetted ki magad.

 

Már hogy jelentené azt?? Azt jelenti, amit leírt (gyk.  nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni), ebből hogy jött ki neked a minden autó egyforma fogyasztása??

Előzmény: warti88 (1042)
Varshi Creative Commons License 2008.06.13 0 0 1046

> "városi ciklusban 6,9 liter benzint fogyasztott a mérések során"

 

Ezt a szemen szedett hazugságot! :o

Előzmény: Akos_IKS (1035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!