Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék.
Jól mellébeszéltem. Szóval mi volna, ha egy csavarral ledugóznád a kartergázcsövet.
Nekem is 8V, csak 1.6-os vectra. Mivel 120nap 100%-os pénzvisszafizetési garancia van, így nem vesztesz semmit. Az alatt meg ki tudod bőven próbálni. Pár év alatt kb. a 200-ból 2 ha vissazküldte, nem hinném hogy a garancia ellenére ne küldenék vissza ha nem jó. Ha jó akkor meg hülye lenne visszaküldeni. Mikor beszéltem vele mondta hogy szó nélkül visszaveszi, nem kamuzik, tényleg normális. Én is csak kiváncsiságból próbáltam ki a garancia miatt, amúgy nem vettem volna meg. De veszek a faternak is a 123-as 300D mercijébe is.
Ez is mágnes, az átfolyós fajta, csak saját magának csinálta először. Beszéltem is vele, normálisnak tűnt. Most a második tesztnél is fél literrel mutatkozik kevesebbnek a fogyi ezzel a mágnessel. Másodszor rakom be és veszem ki, és érdekes módon ugyan azon az útvonalon és vezetéssel amikor bent van fél literrel kevesebbet eszik. Most megint ki fogom venni, és fél literrel többet fog enni, 1000%- hogy a mágnestől. Szóval ez is működik.
Akkor viszonylag rövid időn belül lecsengett nálad ez a téma. Én kb. másfél tankot mentem tablettával, de még mindíg nem tudok következtetést levonni belőle. Sajna akkor kezdtem mérni komolyabban a fogyit mostanában, mikor beleraktam. De rakok még bele párat, aztán abbahagyom és kiderül. Így 5-6 tankolás után talán láthatóbb képet kapok a tablettáról.
Itt már ontopic: A tablettát betettem és rögtön szar lett, miután nem tettem, pár km után jött helyre. Valószínűleg a rányomott benzin annyira felhígitotta, hogy már nem volt hatása tovább.
Gondolom, a Bosch Rexroth és a Sauer-Danfoss APS néhány mérnöke részt vett a teszten, mielőtt sok-sok dollárért megvették a licenszt... Te meg nem, de okoskodsz ezerrel.
Hogy végre legyen valami on is, idézek egy másnak írt levelemből: ---------------------------------------------------------- Néhány éve a fogyasztás-csökkentés és a környezet védelme lebegett a szemem előtt és eljutottam odáig, hogy nem hozzáadni, hanem elvenni kell a folyamatból, akkor talán van némi esély a változásra. Rengeteg tanulmányt olvastam a témában és rátaláltam egy érdekes írásra a http://www.himacresearch.com/ -on. Az ötlet onnan indult, h mi is van a karterben a levegőn kívül? Olajgőz, vízgőz (a levegő páratartalmából), benzingőz (a dugattyúk/gyűrűk és a hengerfal között átjutva), kipufogógáz. Mi lenne, ha csak a számunkra kívánatosat juttatnánk vissza az égéstérbe és a felesleget összegyűjtenénk egy tartályban, amit olajcsere alkalmával a leeresztett olajjal együtt a szervizben hagynánk –hiszen ez veszélyes hulladék. Lássuk, mi kell és mi nem:
Levegő? Jöhet!
Olajgőz? Kell a ***-nak, csak lassítja az égést és gyantás bevonatot képez a katalizátoron.
Vízgőz? Ez csak platina-gyertyával katalizálja az égést, egyébként meg a kipufogót korrodálja, úgyhogy kukába vele.
Benzingőz? Nehogymá’! Hát persze, hogy kell!
Kipufogógáz? A tökéletlen égés miatt még hasznos, jöhet!
Olaj és víz. Legyen hát egy olajleválasztó, ami remélhetőleg a vizet is megfogja. A víz egyszerű kérdés, hiszen a leválasztó a motortérbe kerül, a hőmérséklete alacsonyabb lesz, várhatóan a vízgőz egy része magától kicsapódik. Kell tehát egy külső szűrő-tartály! De mivel válasszuk le az olajat? Kémia! Aki veszi a fáradtságot, annak ki fog derülni, hogy mi kell hozzá, aki nem, annak elárulom, hogy vörösréz. :)
Nekiálltam barkácsolni és sok pénz árán eljutottam a saját szűrőmig, majd rátaláltam a www.condensator.com oldalra és éreztem, ahogy szamárfüleim nőnek. Amit ott árulnak, szebb is és olcsóbb is volt, mint amennyibe nekem fájt a dolog, de nem bántam. Ez az enyém! :)
Mivel épp tesztüzemben volt az autóm (fogyasztási naplót vezettem, próbálgattam a gyorsulást, stb.) levelezni kezdtem az oldalon kontaktként megjelölt Bryan Harris „bácsival”, a tapasztalatokról. Bryan nagyon kedves és türelmes volt, pedig tudta, hogy nem veszek semmit. Beszámolt a megrendelésekről, visszajelzésekről, stb. és azok a tapasztalatok nagyjából fedték az enyémet.
A dolog működik. Tényleg. Meglepően sok dzsuva maradt a tartályban –jah, egy ezres Polo MPI-ről van szó-, 1.000 km-enként kb. 2-3 deci. Az autó dinamikusabb lett, amit nagyon élveztem. Kezdetben nem volt érzékelhető a fogyasztás-csökkenés, mert nagyon tetszett a fürgesége és toltam neki mindenhol. Aztán, mikor kissé lehiggadtam, akkor már érzékelhető volt a tankolásnál is. Kb. 100.000 km-t tettem abba az autóba 3 év alatt, amiből 60-70 ezret az olajleválasztóval mentem. 23.000 km volt az autóban, amikor átvettem, ekkor 680 km-nél kellett általában tankolnia a régi tulajnak. Az én vezetésemmel ebből 800 lett (biztos rövidebb a lábam), majd az olajleválasztóval 950 és 1020 között kellett.
Felesleges számokban mérni –legfőképp százalékokban!- a változást, mert mindenki más stílusban vezet és ahogy le is írtam, kezdetben a megtakarítást padlógázra váltottam én is, mert tetszett a dinamizmus. A lényeg, hogy volt változás. Ja! És meglepődés a zöldkártyánál, amikor a műszer nem mért semmit. Először azt hitték, hibás, aztán b*szogatták, birbitélték, majd amikor elmagyaráztam a „kis fekete doboz” működését a motortérben, akkor simán beírták a 0,00-át a zöldkártyára.
---------------------------------------------------------- Jelentem, ma elkészítettem és beszereltem:
Olajleválasztó készítése kartergázhoz
FONTOS!!! A leválasztott "csapadék" erősen környezetszennyező, egy kannába kéretik összegyűjteni, aztán olajcserekor leadni a fáradtolajjal (beönteni a gyűjtő-hordóba vagy ilyesmi)!
1. A felhasznált anyagok (a benzincső és a bilincsek nincsenek a képen)
A képen látható: 1*CWG vízszűrő 1.200,- (http://www.cwg.hu/j-hszuro.html#szurok) 2*tömlővég 576,- 2*szűkítő 192,- 1*szűrő 120,- 1*karmantyú 264,- 2*könyök 480,- 1*olajálló tömítés 96,- (a CWG-s vízhez való, vennem kellett olajállót) 2*teflon szalag 120,- (gázhoz való, a vízhez való nem frankó). ------------------------- 3.048,-
2. A vízszűrő tetejét levettem és mivel nem volt rajta menet, ezért betekertem teflon-szalaggal, hogy a karmantyút rá tudjam kapatni:
3. Felkerült a karmantyú:
4. A vízszűrő két végébe (teflon tömítéssel) bekerült a két könyök, a két szűkítő és a két tömlővég:
5. A szűrőbe betömködtem a lecsupaszított majd szétgubancolt, sokeres rézvezetéket:
6. Miután a szűrőt betekertem a karmantyúba és az olajálló tömítést betettem, két gyorskötözővel feltettem a leválasztót a kocsim toronymerevítőjére (átmenetileg) és bekötöttem a kartert 1-1 benzincsővel:
Sajnos a projekt költségvetését szinte megduplázta a benzincső, mert 1.465 forint volt métere (biztosan a benzincső-maffia verte fel országos szinten az ártakat). Szóval, 5.000,- környékén megúszható a dolog.
Ami FONTOS!!! A vízszűrőn van egy In és egy Out felirat, ezt pontosan FORDÍTVA kell használni, így a behelyezett szűrőbe megy először a trutyi és csak azután tovább. Ha fordítva lenne, akkor az áramlás magával ragadhatna néhány csepp dzsuvát, pedig pont ezt akarjuk elkerülni.
Amit még meg kell oldanom, az a téliesítés, ugyanis a leválasztott víz-benzin-olaj keveréke hajlamos lehet a fagyásra, de erre még van pár hónapom... vagy ki tudja, mindjárt havazik odakint. :(
> hogyha nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni, az azt jelenti,
> hogy minden autónak egyforma a fogyasztása?! ne nevettesd már ki magad.
Ezzel a riposzttal te nevettetted ki magad.
Már hogy jelentené azt?? Azt jelenti, amit leírt (gyk. nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni), ebből hogy jött ki neked a minden autó egyforma fogyasztása??
Egyszerűbb, ha nem válaszolunk neki, akkor majdcsak abbahagyja a fizikaóráit. :))) Ha valaki nem képes megérteni, hogy az én autóm, amit másfél éve hajtok, raktam bele 35.000 km-t, még soha, de SOHA nem fogyasztott 5,08 litert 100 km-en -még a nyaraláskor sem, ahol egyhuzamban ment 650 km-t, kétszeri megállással, 90-100 km/h sebességgel-, most meg egyszeriben annyit fogyaszt (pedig volt benne jócskán város is), annak az embernek nem tudok mást mondani, mint hogy igaza van. Az az ő élete, ez meg az enyém.
írsz mindenfélét... mozgó töltésre merőleges mágneses tér esetén az előbbi síkra merőleges erő hat. ehhez elég egy mágnes!
hogyha nem lehet tökéletesen egyforma körülményeket produkálni, az azt jelenti, hogy minden autónak egyforma a fogyasztása?! ne nevettesd már ki magad.
nagyon tévedsz, én a fizikai törvényeiről nem akarlak téged meggyőzni jogodban áll nem hinni benne :) a hit nagyon fontos dolog, ha te úgy hiszed, hogy a mágikus mágnes működik, akkor további jó spórolást kívánok.
Apropó nem érdekel jó pénzért varázsige?
Van olyanom, amitől jó lesz a műsor a tévében. Aztán van olyan is, amitől megnő a kocsi sebessége. (Chiptuning varázsige) Van fogyasztáscsökkentős is, esetleg kombinálhatod a mágnessel meg a tablettákkal, de ekkor kell egy túlfolyó a megtermelt benzinhez.
TV-Shopban nincs, nincs közöm az eladáshoz, nem mondtam, hogy vegyél, de mondtam, hogy ingyen kipróbálhatod (az ajánlatom innentől nem áll, úgysem tudna meggyőzni). Egyébként Magyarországon alig van belőle eladás, mert itthon egyszerűbb kategorikusan kijelenteni valamiről, hogy az nem jó. Megértem, hogy még idáig senki nem tudta semmilyen egyenlettel levezetni a működését, de ez nem feltétlen jelenti azt, hogy nem működik, jelentheti azt is, hogy nem tudjuk "hogyan". 500 éve a tudomány állása szerint simán leeshettünk volna a Föld "széléről", de szerencsére volt egy ember, aki nem hitt az akkori tudománynak.
De nem vitatkozom a továbbiakban, mert értelmetlen. Idejössz és meg akarsz győzni valamiről, amiről nincs tapasztalatod, szemben velem, akinek van.
A kazános témát talán a kazános hozzászólóval kellene egyeztetned, itt megtalálod: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=58658800&t=9128597
"És a dolognak az csak egyik része, hogy NEM tudsz mágnessel benzint spórolni," Tudod mit? Nem tudok. Így jó?
"amásik része az, hogy ha tudnál is spórolni, azt nem tudnád normál viszonyok között (azaz nem laborban) kimérni." Tudod mit? Ezt sem tudom. Ennyi. Örüljél. Én is örülök, de ehhez semmi közöd.
"Dél-Amerikában nem keveset adtak el, ahol is a kamionos cég vezetője ott ült a jobb 1-en és notebookkal nézte az ECU-t és tapsikolt örömében, majd az összes ismerős kamionos cég vezetőjét meghívta a saját költségén és bemutatta nekik is az eredményeket (a legjobb reklám a vevő)."
Ne haragudj de ez a mondat már TVShop-os mélységeket ostromol.
akkor elmondom neked, hogyan jön ki a 17%-os hatásfok-növekedés:
1. Gázkazán üzemel valamilyen beállítással (többnyire nem a legoptimálisabbal, mert idővel elmászik a munkapont) 2. KÓKLER cég jön, azt ígéri nőni fog a hatásfok az általuk felrakott MÁGIKUS MÁGNES segítségével 3. BUTA kazántulajdonos elhiszi és mondja: lássuk a medvét 4. KÓKLER cég tüzeléstechnikai szakértője beállítja a kazán égőfejének a munkapontját ÉS felrakja a MÁGIKUS MÁGNEST 5. KÓKLER cég mér és láss csodát javult a hatásfok 6. BUTA kazántulajdonos örül, mert azt hiszi, hogy a MÁGIKUS MÁGNES miatt van 7. HA nem lenne BUTA, akkor tudná, hogy a munkapontot kéne optimálisra állítani, sőt ha még OKOS is lenne, akkor már eleve az optimális égőfej beállítással működnének a kazánjai.
És mivel ez egy nyílt fórum, ne küldj el csak azért mert hiszek a fizikai törvényeknek.
És ha már az autómat felhoztad, egy tank benzinnel (70 liter köbö) van hogy 370 km-t megy van hogy 760 km-t (ez utóbbi még csak egyszer fordult elő), de többnyire ezen két érték között szóródik a hatótáv, amit a fedélzeti számítógép számol, tehát nem én. NA most akkor hogyan hasonlítod össze a fogyasztást tablettával és tabletta nélkül????
(Nem kenem vágom a fizikát, de azért az alapelvekkel illik tisztába lenni mindenkinek.)
Bármennyire is személyeskedsz és támadsz, nehéz lesz bemagyarázni azt, hogy leejtesz egy követ és nem lelfelé esik, hanem mondjuk jobbra vízszeintesen. Nem kell vágni a fizikát hozzá, hogy elhigyjük, hogy lefelé fog esni.
És a dolognak az csak egyik része, hogy NEM tudsz mágnessel benzint spórolni, amásik része az, hogy ha tudnál is spórolni, azt nem tudnád normál viszonyok között (azaz nem laborban) kimérni.
Bocsi, de 16,9% már a mérési pontatlanságon kívül esik jócskán.
Igazából nem is ez az érdekes, hanem az, hogy miért akarsz minket meggyőzni arról, hogy szerinted ez nem működik. Én elhiszem neked, hogy szerinted ez nem működik, cserébe Te meg hidd el nekem, hogy a kocsimban van és működik. Nem működött, kiderült, hogy rosszul volt beépítve, átraktam, működik. Pedig, ha valaki, akkor én kib* szkeptikus vagyok és csak azt hiszem el, amit látok... vagy néha azt sem.
Van lehetőséged a tesztre, mert személyesen ismerem a gyártó cég vezetőjét (leveleztünk sokat, találkoztunk is nem egyszer), ha gondolod, kapsz egyet, felszereljük és ha nem jó, akkor visszaadod. Ennyi. De amíg nem próbáltad, addig ne véleményezd légyszi!
Dél-Amerikában nem keveset adtak el, ahol is a kamionos cég vezetője ott ült a jobb 1-en és notebookkal nézte az ECU-t és tapsikolt örömében, majd az összes ismerős kamionos cég vezetőjét meghívta a saját költségén és bemutatta nekik is az eredményeket (a legjobb reklám a vevő).
A totalcar nem is olyan rég még azt is lehozta, hogy étolajjal nem mennek a dízelek... Hááát, ez mindaddig igaz volt, míg egy zöldséges be nem írt, hogy az ő mercije ezt nem tudta és már 10 éve megy az étolajjal minden gond nélkül. Azóta meg elterjedt a dolog és már a többi dízel is elbutult annyira, hogy ne tudja, neki nem szabad étolajjal járni, mert azzal nem tud menni.
Amiket az ADAC tesztelt, azokat sosem tenném az autómba, mert pont elég amcsi fórumot olvasok ahhoz, hogy tudjam, mind átverés. Gyanítom, az ADAC szándékosan válogatta össze ezeket a termékeket, hogy bebizonyítsa az überalles németeknek, hogy márpedig a kocsi, amiben ülnek, ettől jobb nem is lehetne sosem, annyira tökéletes. Most aztán méginkább beépül a köztudatba, hogy minden szar, amit nem autógyárban gyártanak.
Légyszi ne a vitatkozásért vitatkozz! Ezért ne járj ide kérlek. Inkább hagyj meg minket "butáknak", akik bedőlnek az ilyen mutatványoknak, mi meg meghagyunk Téged okosnak, aki keni-vágja a fizikát és gyári adat szerint fogyaszt az autója.
A forrás: http://www.artemisip.com/ Ez a cikkben szereplő cég honlapja. Elég érthetően és részletesen le van írva minden, ha megy az angol. Én nem tartom szélhámosságnak és ahogy láttam az oldalon, a licensz is elkelt már pár helyre.
Az olaj-tartály azért van, hogy tárolja azt az olajat, amit (leggyakrabban) a városi közlekedésnél, fékezéskor tolnak be egy másik tartályba, amiben a már említett gáz tartózkodik (anyja neve nem ismert). Szóval azzal, hogy az olajat pumpálják érik el a fékhatást (az olaj szivattyúja csak fékezéskor kapcsolódik a kerekekhez és lassítja azokat). Mivel országúton nem fékezgetsz, ott gyakorlatilag semmi haszna nincs a rendszernek, illetve nem sok, ezért is nem csökkent annyira az országúti fogyija.
Amikor ismét gázt adsz (zöldre vált a lámpa), akkor a tartályból kifelé engedik a folyadékot és a pumpa visszafelé kezd el dolgozni, ergo meghajtja a kerekeket.
"A kísérleti rendszert egy BMW 530i-be építették be, amely vegyes ciklusban 7,2 városi ciklusban 6,9 liter benzint fogyasztott a mérések során, szemben a ... vegyes üzemben 7,7 városban pedig 10,9 liter benzint igényelt 100 kilométeren."
Tehát az országúti 7,7-ről lement 7,2-re, mivel ott nem sokat ér a ketyere, a városi pedig 10,9-ről lement 6,9-re, mivel ott meg állandóan jár a pumpa, hiszen vagy a féket nyomjuk vagy gázt adunk, de a szerkezet segítségével ezt kevés üzemanyag felhasználásával tesszük. Az 5,8-at hol olvastad?
Sztem nem kamu, hanem nagyon is frankó és tök egyszerű. Nekem tetszik.
"Valamit valamiért.Még ha a fogyasztásod nem is csökken,de ezáltal tökéletesebbé válik az égés és kevesebb szennyező anyag kerül a környezetedbe már megérte."
na pont erre költenek dollármilliókat a gyárak, szerencsés vagy, hogy neked pár ezerből megvan :)