Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

optikus 2008.05.21 07:35:59 © 2418
a menetfurofej es hasonlok nekem szoltak.

amugy az excenteren levo rudazatod nem fog kotyogni egy minimalisat, nem tudom az menetvagasnal mennyire egeszseges...
Előzmény: Laslie1 (2415)
Laslie1 2008.05.20 22:36:18 © 2417
Archivalo, a korábbi kijelentéseddel egy picit harcba szállnék, miszerint a variátor szíjnál nincs slip, mert ez így nem teljesen fedi a valóságot. Elég ha a szíjad nem tökéletesen azonos szélességű, elég ha a gumi itt ott puhább vagy keményebb, vagy elég ha a tárcsák akárcsak 0,05-ot kalimpálnak és máris létrejön a dadogás, szóval menetvágásnál nem lenne oké a dolog. Persze más helyre kitűnően alkalmazható és mondhatni egy nagyszerű találmány..... :))
Előzmény: archivalo (2404)
Laslie1 2008.05.20 21:52:58 © 2416
Most jöttem rá, mikor elolvastam a saját szövegemet, hogy valamit alaposan elszámítottam, remélem majd észreveszi valaki.. :)))
Laslie1 2008.05.20 21:42:47 © 2415
Örülök kollégák, hogy a menetvágó gép problémám így megmozgatta a szürkeállományotokat , de az általatok leírt eszközök mint például pittler fej, menetfúró fej, esztergagép, fúrógép..... na ezekkel mind rendelkezem, de nem ezekre lenne szükségem. A variátor tárcsás és a bolygóműves megoldás eszembe sem jutott mert ezek alkalmatlanok a gép megvalósítására. Megpróbálom leírni, hogy milyen alapötletből indulnék ki. Szóval a teljes fogaskerékmentes megoldáson nem gondolkodom, nyilván valamennyi kell bele. A fokozatmentes állítás nem alapcélom, csak azzal az adott megoldással ez szinte adja magát. Szóval az alapgondolatot úgy képzeljétek el mint egy korabeli gőzmozdony kereke és az a kereket hajtó rudazatok együttese, vagy mint a mai autók dugattyúja és főtengelykapcsolata. A főorsó és az előtoló mű között természetesen kényszerkapcsolat lenne. Adva van egy tárcsa amiből kiáll egy excenter csap. Ennek a tárcsának a fordulata pontosan 1/4-e a főorsó fordulatának, és ezt az áttételt arányt fogaskerékpár adná. Tételezzük fel, hogy a vágandó menetnek a hossza 20 mm. Ezt a 20 mm-nyi elmozdulást az excenteres tárcsa negyed fordulata kellene hogy biztosítsa, vagyis ha az excenter csapra egy rudat teszünk ami ide oda jár ahogy a tárcsa negyed fordulatatot megtesz a rudazat az 20mm-ert mozdul el. Gyakorlatilag egy forgó mozgásból egy egyenes irányú mozgást csináltunk. ennek a rúdnak a végén helyezkedik el a szerszám. Ha időbeni eloszlást nézem akkor a 0-90 fokig terjedő szakaszban forgácsol....a 90-180 fokig terjedőben kiemeli a kést....a 180-270 fokban visszajár a szerszám és a 370-360 -as tartományban pedig újra bemegy a szerszám a a forgácsolási mélységbe....és újra indul a körforgás. A probléma itt az, hogy a tárcsa a 0-45 fokig terjedő elforgása nem ugyanazt a hosszirányú elmozdulást eredményezi a rúdon mint a 45-90 fokig terjedő szakasz tehát olyan az egész mint ha ritkább menetemelkedéssel kezdi el vágni a menetet, de mire a 20 mm végére ér akkor már igeny csak finom menetemelkedést készítene. Na ezt a problémát szeretném valahogy kiküszöbölni a rudazat ötletes csuklókkal való megspékelésével vagy az excenter tárcsák számának növelésével és valami mechanikus átlagolással. Ha ezen a tárcsán pedig állítom az excenter csap helyzetét akkor finomabb és durvább emelkedést tudok beállítani. Persze ez együtt jár a menet hosszának változásával. Erre a menethossz változásra pedig valami olyan gondolatom lenne, hogy egy újabb excenter tárcsával bővíteném a rendszert ami valamilyen módon sorba van kötve az előzőekkel. Tehát az egyik tárcsán levő rúd a következő tárcsa közepére mutat .....Remélem valakinek dereng már valami hogy miről is zagyváltam.....Egyelőre még csak papíron szerkesztgettem, de még nagyon sok lehetőséget ki szeretnék próbálni. Ha valakinek lenne ezek után némi lendítő ötlete az kérem ne tartsa magában....
Laslie1 2008.05.20 20:59:56 © 2414
Az ágynak a köszörülésére keressél egy ágyköszörűvel rendelkező vállalkozást, de csak akkor ha az a gép a felújítás után jó sokat fog termelni, mert ha elszállítod a gépet, megköszörülik az ágyat és visszaszállítod a gépet, ja és persze a daruzás fel le.....akkor aztán rámegy a gatyád is..... Csak egy tipp.. ha leraksz a talpaira egy gépet és csak úgy találomra beállítod a lábakat akkor az szinte egész biztos, hogy itt-ott kúpolni fog, pontatlan lesz meg miegymás. Ha nincs precíziós vízmértéked (itt olyanra gondolok ami 0,02 mm-es elmozdulást is képes jelezni 1 méteres szakaszon belül) akkor bróbáld meg megbecsülni, hogy melyik irányba kellene csavarnod a gép ágyat, hogy kijöjjön a pontatlanság valamelyest, aztán a lábakkal variálj. Az ember nem is hinné, hogy egy 2 tonnás gép mennyire "lityeg-lötyög" mikor állítod a lábakat. 138- as számmal meg ne foglalkozz, akkoriban a gyárban a te géped volt a 138-as számú gyártmány. Ezt azért csinálják mert mikor összelövik a gép alkatrészeit utána még elviszik felületkezelni, festeni...stb..stb és nem fog ártani a végén ha az összetartozó alkatrészek ugyanarra a gépre kerülnek vissza. Egyébként ha azon az oldalon nem találtás semmi infót a gépedről akkor vedd fel velük a kapcsolatot. Ezek gyűjtik a forgácsológépek adatait az egész világról. Ha küldesz nekik képeket meg esetleg adatokat talán van már nekik valaki mástól is némi információ erről a gépről.....tuti elküldik neked ha szépen mosolyogsz....de az is lehet hogy ez e gép még teljesen új nekik és akkor örülnek mint majom a farkának, hogy megint gyarapodott az adatbázisuk. Ez neked azért "jó" mert a te neved lesz kint a gép fényképei és adatai mellett az oldalon, aztán büszkén mutogathatod unokáidnak :)))
Előzmény: jita (2400)
optikus 2008.05.20 16:24:11 © 2413
erdekes ez a tapping cucc, megneztem par videot. csak hat az ara, usakoktol olyan 250dolcsitol indul, plane mire ideer lesz belole masfelszer annyi.
asszem valami barkacsolas lesz nekem ez feleslegesen jo lenne inkabb faragok valamit. most elsore azokra az egyszeru kezifurot befogo allvanyokra gondolok. egy ilyet atalakitani. bar kozelrol meg sosem neztem meg mivel van rendes furom, de itt az ido.
rferi 2008.05.20 15:55:23 © 2412

Létezik  oszloposra szerelhető menetfúró cucc, ami úgy műkszik, hogy nyomod lefelé, ekkor jobbra forog, vágja a menetet, majd mikor nem nyomod, megáll, se előre, se hátra.Aztán mikor felfelé emeled a kart, megindul balra, és szépen kitekeredik.

A fúrógép meg állandóan forog közben.

Ez kéne neked!

Egyik kéz a munkadarabon, másik a gépkaron, és hajrá!

 

Egy differenciálmű van beépítve egy hengerbe, és attól vált forgásirányt.

Előzmény: optikus (2408)
halaloszto 2008.05.20 15:54:23 Creative Commons License 2411
letezik egy menetfurofej vagy pttler fej nevu cucc, ami erre valo. ebbe teszed a furot, es ezt a tokmanyba. de ujonnan durva ara lehet...

mi lenne, ha az orso tetejere az ekszijtarcsahoz csinalnal egy masik tokmanyt, amibe egy megfelelo csavart fogsz. csinalsz egy konzolt, amibe az anyat kell fogni, es egybol megvan a megfelelo elotolas

google: tapping head

vajk
Előzmény: optikus (2408)
rferi 2008.05.20 15:52:22 © 2410

Meg veled is egyetértek :)

Nyilván a bolygóműves témánál a segédmotor hajtásszükségletét megfelelően méretezett motorral kéne megoldani, hogy ne lassulhasson be.

"Egyébként meg a kolléga akart fokozatmanetesen állítható menetet vágni fogaskerekek nélkül..."

Igen tudom, de sztem ez nem az a hétvégi projekt kategória.

Sztem nem szabad elbagatellizálni a kopáskor fellépő előtolásváltozás hibájának lehetőségét, ha valaki ilyen komoly masinára vágyik.

Otthonra jó lenne, heti két menetet vágni az a varioizé, ezt aláírom.

 

Előzmény: archivalo (2404)
rferi 2008.05.20 15:49:21 © 2409
Egyetértek.
Előzmény: halaloszto (2406)
optikus 2008.05.20 15:41:41 © 2408
ez az oszlopos furoba foghato mi? mert ugye a menetfuroszarat szoktam beletenni, majd kozben nyomni lefele, masik kezzel tekerni, harmadikkal tartani az anyagot. nem tul praktikus foleg tobb luknal nem. meg az a rugo eleg eros es nem annyira erezni vele hogy hol jar az ember aztan a menet kezdetet atmasszirozza ha tulnyomod.

gepi meghajtast nem akarok eleg nekem a kezi is. persze ha forgastest akkor megy az esztergaba de soxor nem az.
Előzmény: halaloszto (2407)
halaloszto 2008.05.20 15:38:34 Creative Commons License 2407
oszlopos furoba foghato menetfurofej nem megoldas?

vagy csak egy akkusfurot felhergelni az orsora felul, es csinalni hozza labpedalt?

vajk
Előzmény: optikus (2405)
halaloszto 2008.05.20 15:36:40 Creative Commons License 2406
Ha nem akarsz fogaskerekeket, akkor az elotolast mindenkeppen szervosra van leptetomotorosra kell csinalni es kesz, nem?

En nem vagyok egy gepipari csavo, de nekem nagyon ugy tunik, hogy amit a kerdezo akar, azt egy mezei eszterga sem tudja. Max egy NC vagy CNC eszterga.

Ennek megfeleloen ez a gep nem egy celfeladatra leegyszerusitett eszterga, hanem egy felturbozott eszterga. Szoval siman egy esztergabol kellene indulni.

Kell foorso, valami linearis cucc (szan) amin a kes megy, keresztszan, speci kesbefogas a kulso-belso menethez. a kupos menethez vagy elforgathato keresztszan, vagy plane NC vezerles a szanra es a keresztszanra, stb.

Ha kesz esztergabol indulsz, akkor is van vele melo rendesen.

vajk
Előzmény: rferi (2403)
optikus 2008.05.20 15:30:55 © 2405
hat latom komolyan nyomjatok ezt a menetvagosdit. en egy nagyon egyszeru es kicsi menetfuro (esetleg vago) szerkenytut tervezek epiteni amivel kezi erovel m2-m8 tartomanyban tudok furogatni. valami olyan elkepzelesem lenne mint egy kis allvanyos furo csak visszahajto rugo nelkul es hogy felul egy tarcsaval kezzel tudjam tekerni az orsot. multkor jopar m6-ost furtam es hat eleg munkas volt az allavanyos furoban kezzel csavargalni (olyan 3 kezes dolog). a faba furt lukon keresztuli modszer meg nagyobb atmeroknel mar elhuzza hiaba kuzd az ember.
archivalo 2008.05.20 14:54:21 © 2404
Lehet, hogy igazad van.
Ettől még azonban ez legalább annyira pontos, mint az említett kétszabadságfokú bolygóműves vezérlés. Ennek ugyanis az a baja, hogy a rásegítő (általad különbségképzőnek nevezett) hajtóelem nemcsak fordulatszám, hanem nyomaték vezérlést is jelent. Amennyiben a kellő nyomatékot nem tudja biztosítani, akkor ha tetszik, ha nem, a bolygómű vissza fogja hajtani! Csak a példa kedvéért - egy M5x0,8 és egy M20x0,8 menet, bár ugyanakkora menetemelkedése, de az előtoló erő szükséglete többszöröse a 20-asnak - azaz a ráhajtásnak is többszörösét kell tudnia.
Egyébként meg a kolléga akart fokozatmanetesen állítható menetet vágni fogaskerekek nélkül...
A variátornál egyébként a milliméteres nagyságrendű átmérőváltozások olyan kismértékű áttételeltérést okoznak, hogy ez a vágott menet pontosságában nem sokat jelent (milliméteres pontossággal pedig be tudsz állni)
Azt is jó tudni, hogy az ékszíjaknál, variátor szíjaknál nincsnen szlip, azaz - az áttétel szempontjából - ugyanúgy "kényszerkapcsolatnak" tekinthető, mind egy alakzáras megoldás (lánc, fogaskerék, stb)
Előzmény: rferi (2403)
rferi 2008.05.20 13:32:41 © 2403

Egy ilyen variátorral gyakorlatilag nem fog tudni menetet készíteni kétszer ugyanolyat, ráadásul egyszer sem pontos szabványméretűt sem!

Minden tiszteletem a tiéd, de ezt ide nem jó használni.

Akkor már inkább egy bolygóműves hajtómű, aminél az egyik bemenet a hajtás, a másik bemenet a különbségképző, ez lehet kis teljesítményű és pontosan kézbentartott fordulatszámú, mert ettől függ a kimenet fordulatának pontossága.Akár elektronikusan vezérelt.

De sztem olyan menetvágógép nem nagyon van, ahol nincs kényszerkapcsolat a fordulat és az előtolás közt.

Előzmény: archivalo (2402)
archivalo 2008.05.20 13:27:42 © 2402
SZia!

Mai ilyen nap van, megmondom mindnekinek a tutit... :o)
Ha teszőleges menetemelkedést akarsz csinálni, akkor a főorsódról levett fordulatot nem váltókerék készletekkel, hanem egy ún. fokozatmentes sebességváltóval (variátor) kell elvenned. Ezáltal a főorsó és a mellékorsó fordultszámának arányát teszőleges mértékben tudod állítani - bizonyos határok között. Így a késed előtolását is teszőlegesen tudod szabályozni.
Ennek egyetlen hátránya van, nevezetesen az, hogy elég nehéz "pontosan" ugyanoda visszaállnod.
A variátor egyébként viszonyla gegyszerű (de nagyon ötletes) történet: két ékszíjtárcsa, ahol a két tárcsafél egymáshoz képest axiális iránban mozgatható. Az ékszíjtárcsák között variátorszíj (tulképpen egy fogazott ékszíj) adja át a nyomatékot. Ha az egyik tárcsafelet közelíted a másikhoz, akkor nőni fog az az átmérő, amin a szíj fut és közben az ellenoldali szíjtárcsa két fele, egy rugó ellenében annyit mozdul el (nyilik), hogy a szíj végig feszes maradjon. Ilyet kompletten lehet kapni, de talán még "turkálóban" is.
A menetvágógép (ami egyébként tényleg egy eszterga) többi részét rádbízom.
Előzmény: Laslie1 (2390)
archivalo 2008.05.20 13:15:30 © 2401
Szai!

Viszonylag egyszerű a számítás.
Veszed a munkahengered belső átmérőjét (D) - ez ugyanannyi, mint a dugyattyúd átmérője. Ennek kiszámítod a "területét (D*D*3,14/4) - négyzet milliméterben.
Ezt a területet megszorzod a szivattyúd nyomásával (vagy kp/mm2, vagy bar, ami ugyanez). A szorzat eredménye adja a munkahengered nyomóerejét.
Ha a hidraulikus köröd olyan, hogy az ellenoldal nem rugó visszatérítéses, hanem húzó-nyomó hengered van, akkor a számítás annyiban változik, hogy a D-vel számított területből ki kell vonni a dugyattyúrúd "területét", azaz d*d*3,14/4 négyzetmillimétert. Így valamivel kisebb (általában olyan 60%nyi) nyomóerőt kapsz.
Elvileg a munkahengeredet nem nagyon szabad túlterhelni - tehát a névleges nyomás fölé ne menk vele, ha tudod, hogy az mennyi. Ha nem tudod, akkor azt kell alapul venni, hogy a minimális nyomás 6,3 bar (atm) szokott lenni (63 MPa). Ennél kisebbet, hidraulikában nem szokás csinálni. Ha az így kijött érték, nagyon kicsi, akkor lehet felfelé menni vele: 12,5, 25, 40, 63, 80, 100, 160, 200, 250, 320. Na itt vége.
Ha ennél pontosabb adat kell, akkor írd meg, mire vagy kíváncsi: majd kérdezek még néhányat, aztán kitaláljuk, merre van előre... :O)
Előzmény: MUM.21 (2392)
jita 2008.05.20 13:11:21 © 2400
Megnéztem, de itt nem találtam semmit. Közben kiderítettem hogy 1922 és 1946 között készült valószínűleg.
Apróra szedtem és szinte minden alkatrészbe bele van ütve a 138-as szám. Van valakinek tippje hogy ez mit jelenthet? Típusszám, vagy gyártási szám,vagy mi?
Nekem is van egy olyan gondom hogy elég karcos az ágy. Tudtok valakit aki be tudja mérni a kopást? Esetleg javítani?
Előzmény: Laslie1 (2381)
Laslie1 2008.05.19 22:30:44 © 2399
Örülök , hogy vannak még emberek akik megmentik a megmenthetőt, bár én magamnak sosem csináltam még ilyet, de megrendelésre rengeteget . Van egy pár ügyfelem aki szintén a legmagasabb elvárásokat támasztják az alkatrésszel és velem szemben, de én is imádom, ha valami aprólékosan és szépen van kivitelezve és amikor megcsillan a szeme a kuncsaftnak akkor tudja meg az ember hogy megérte foglalkozni vele. Sok sikert hozzá, csak így tovább... :))
Előzmény: MUM.21 (2397)
optikus 2008.05.19 22:15:11 © 2398
szep darab, mint technikai dolog tetszik, de mint hasznalati eszkoz...

ez off: gyakorlo bicikliskent (gyakorlatilag nem jarok massal het kozben csak brinyoval) baromira kellemetlen mikor utoler egy ilyen benzinmotorso csoda, nagy nehezen leeloz de meg hosszu percekig "elvezem" a kijott ketutemu poffenetet a kellemes nyitott tudore. ebben a legjobb az mikor bicikliuton nyomatjak...
Előzmény: MUM.21 (2397)
MUM.21 2008.05.19 22:04:02 © 2397

 

             Szia !

 

  Ha lehet igen , törekszem az eredetit megtartani , vagy legyen 100% -os másolat . Nemrég készültem el egy Dongó motoros Mátra kerékpárral . Nem lett túlrestaurálva , de nagyon aprólékossan készűlt . Íme pár kép . Sajnos eredetileg sok alkatrész készült spiáterből , ami nem sikerült tartósra , málik szét . Így járt a gázmarkolat alkatrészei amit még sikerült leméretezni , és legyártani . Rengeteg gépmunka , beállás . Olyan sárvédő pálcát sem árulnak , ami két csavaros bilincsel van rögzítve a sárvédőhőz . Szerszámot csináltam hozzá , lehet , hogy egy párat satuba is meghajlítottam volna szépen . A nyereg sem volt egyszerű . Sikerült eredeti bört szerezni , de szegecset nem . Maradt az esztergálás , fűrésztárcsával meg a sliccelés , ehez megfogó készülék . A sliccelt szegecsszár széthajlításához vizpumpa fogóból készítettem célszerszámot . Pár kép a kész járgányról . A motor teljessen felújitott , minden alkatrész szemcseszórva és felületkezelve ( festve , horganyozva ) . A csomagtartót börzén vettem frissen festve örültem neki , hogy csak föl kell szerelni . Othon derült ki , hogy szinterezve van , és a rúgó ki is lágyult , biztos disznópőrzőlőzték . Ide is új rúgót kellett készítenem . A csíkozás szabadkézi munka eredeti minták után . Egyedüli alkatrész a pedáltengely , amit oldalanként 5-5 mm-rel szélessebre készítettem , hogy a motor bisztonságossan elférje .

 

   Imádok játszani , alkotni , régi föleg magyar műszaki relikviákat megmenteni az útókornak ! 

 

     Üdv. MÜM.21

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Laslie1 (2396)
Laslie1 2008.05.19 19:50:53 © 2396
Na akkor zsirzó ügyben megint tanultam valamit, úgy látszik ez engem teljes mértékben elkerült. Én valószínű megpróbáltam volna kiváltani valami más menettel inkább minthogy célgépet készítsek erre acélra. De látom te az eredetit bróbálod megtartani még az apró részletekben is. :)
Előzmény: MUM.21 (2394)
rferi 2008.05.19 09:21:01 © 2395

A dugattyú felülete szorozva az alkalmazott hidraulikus vagy pneumatikus nyomással kiadja a nyomóerőt.

Ha a felületet cm2-ben, és a folyadéknyomást bar-ban vagy atm-ben adod meg, akkor a nyomóerő kilopondban lesz, ennek tízszerese adja Newtonban. (jó közelítéssel)

 

pl.: átm 80mm, --> felület A=(8*8*3,1415)/4 =50,24cm2

Nyomás p=10bar --> munkavégző erő  F=A*p*10= 50,24*10*10=5024N

Olyan, mintha ~500 kilót ráraknál valamire

Előzmény: Laslie1 (2393)
MUM.21 2008.05.19 09:01:00 © 2394

 

   Szia !

 

  Rédi rendszerű zsírzókon van ilyen . Nem ezzel van rögzitve , hanem a zsírzót szétlehet szedni , a golyó és a rúgó beszerelése végett . Ehez hasonlit , de sárgarézből készült , és a fej alatt bontható .

 

   Üdv. MÜM.21

Előzmény: Laslie1 (2393)
Laslie1 2008.05.18 23:08:35 © 2393
Fogalmam sincs mennyit tudhat a hengered, ezt csak a szivattyú adatai alapján lehet kiszámolni. Üzemi nyomás, felület alapján, de ne kérdezd hogy hogyan mert ehhez szőke vagyok..... A villanymotorodban nem vagyok egész biztos, hogy arányban van e a hengerrel......
A veterán meneteden gondolkodom már egy ideje, én is sokat csinálok ilyen cuccokat, igaz csak forgácsolást, de még nem találkoztam ilyen menettel egyiken sem. Hol alkalmazták ezt a menetet, melyik részén ?
Előzmény: MUM.21 (2392)
MUM.21 2008.05.18 21:58:29 © 2392

 

        Szia !

 

 Cseh , orosz , német , olasz és osztrák veteránokhoz készítettem alvázakat , felniket , karosszéria elemeket , gumi alkatrészeket ..... De mindent eredetivel azonos formában , új anyagokból . Az alvázak hegesztősablonban , eredeti méretek alapján , minden részletre kiterjedve ( hajlitási rádiuszok , furatok , bordák , benyomások stb....). A fútomű geometriájára is odafigyelve. Rengeteg sablon , célszerszám , készülék . M21-es Volga km/h plexiéhez vákumszívó szerszám , 1936.-os FIAT Topolino felniéhez fémnyomással készítettem az abroncs koszorút . Volt elég játék ezekkel .

 

      Vost vályogházat építek a magyar népi építészet hagyományait felhasználva . Ehhez csinálom a vályogtégla présgépet . Tavaly hívtam vályogvető cigánybrigádot , de 2000db után elküldtem őket a rossz mínőség miatt . Embert nem találni ilyen munkára ezért gépesítem . Láttam gépet , de sokat kellett volna rajta alakítani . Ime a hidraulikus egységemről két kép . Hány tonnát tudhat kb ? 100-110mm-es a munkahenger furata , valamilyen traktoré , a szivattyú is , a vill. motor 1400-es és 3kw-os . Azért kéne a 250mm-es munkaút , mert a formaüreg 250mm és ez az üreg lenne törekes földnedves vályoggal feltőltve , és 140mm-re összenyomva , és a záróajtó kinyitása után a téglát ki kell még préselni a formaüregből .

                     Amúgy jól vagyok !

 

 Üdv. MÜM.21

Előzmény: Laslie1 (2391)
Laslie1 2008.05.17 23:08:46 © 2391
Hidraulikával kapcsolatban nézzél el egy MÉH telepre...csuda érdekes dolgokat lehet ott találni. De ha benézel egy hidraulika szervízbe ott talán kilóra is megveheted az áhított darabot. Én soxor csináltam ilyen hengereknek a felújítását megrendelésre és láttam hogy sokszor csak egy pici sérülés miatt kénytelenek kidobni az egész csövet vagy krómszárat. Azokból valószínüleg ki tudsz ollózni egy még ép darabot mert ekkora átmérőnél már sokkal hosszabb hengereket használnak általában....lesz olyan része ami még teljesen sértetlen. De véleményem szerint egy picit eltúlzod a méretét....ekkora átmérővel félelmetes erőt lehet kifejteni.....megkockáztatom még az 50-es átmérő is bőven megfelel a céljaidra.....igaz ezt össze kell vetni a szivattyúd teljesítményével is.
Előzmény: MUM.21 (2388)
Laslie1 2008.05.17 22:56:52 © 2390
Hát én ennél egy kicsit nagyobb gépre gondoltam....szóba jöhet az M5-től a maximum 50-60-as átmérőkig a menetkészítés. Külső- belső- zsák- átmenő - kúpos menetek amiket szeretnék vágni és mindenféle menetemelkedést. Egy fokozat nélküli menetemelkedés állításon gondolkodom, az lenne a legegyszerűbb ha nem akarom telerakni fogaskerekekkel az egészet. A főorsónak átmenőnek kell lenni, de nem a száltovábbítás miatt hanem ha egy 200 mm-es alkatrészre kell menetet készíteni akkor azért be lehessen dugni a főorsóba. Szegnyerget meg nem szeretnék csinálni hozzá. A kényszerpályás megoldás az elsők közt volt a gondolataimban,de azt hamar asztal alá söpörtem mert túl lassú lenne. Egy működő gépről van valamennyi információm, de sajnos nagyon kevés. Az egy 20x1,5-ös menetet 20 mm hosszan 9 másodperc alatt készített el több fogásból és kb 1000-es főorsó fordulat mellett. Szóval eszeveszettül tépett a gép... Milyen veterán géphez csináltál alkatrészeket? Valami Angol vagy Amerikai járgányhoz?
Előzmény: MUM.21 (2389)
MUM.21 2008.05.17 22:29:41 © 2389

 

     Szia !

 

  De mit szeretnél ? Külső vagy belső menetet , átmérő ? Van-e menetkifutás , vagy zsákfurat ? Ha nem kell , hogy a főorsó átmenő legyen akkor , és csak eyfajta menetemelkedést akarsz vágni , lehet asztali fúrogépből is csinálni célgépet . Én veterán autókhoz való régi rendszerü zsírzokra történő menetvágó célgépet terveztem . Átmérő külső-belső  9,5X0.6 emelkedést 5,5mm hosszon készített a gép . Kényszerpályás késkiemelést  alkalmaztam rajta , menetelés után volt a leszúrás , és az anyagtovábbítás . Az egész gép egy diplomatatáskába belefért , szállanyagtlinetta nélkül .

 

 Üdv. MÜM.21

Előzmény: Laslie1 (2387)