Kedves szakértők! Variációk egy témára: ugyanannak az óraszerkezetnek különböző márkanevekkel ellátott darabjai. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ezek a feliratok milyen technológiával készültek? (a kérdést úgy is feltehettem volna, hogy kishazánkban ki vállalkozik hasonlóra?)
klasszikus gépet -mondjuk egy pantográfot- kézzel kell huzogatni, míg a cnc-t számítógépről vezérled, klaviatúráról akár, vagy előre megírt programmal. Az előbbihez kellesz, utóbbit lehet magára hagyni és elmenni cigizni amig végez.
Én is most építem az első hobbi CNC gépem (3 tengelyes, hobbi fúró/maró lesz rajta). Amatőr vagyok, és ez nagyon első verziós gép lesz, kb. 15 x 30 centiméteres munkaterülettel, aluminium (10x10 mm-es négyzetes hasáb) vázból.
Léptetőmotort találtam olcsón, 3-at kb. 7000 Ft-ért (Robotron), most építem az elektronikát.
Ezután jön a driver (valószínűleg LinuxCNC + PrinterPort), és utána a neheze...
CAD programból biztos sok van, de még nem tudom, hogy melyik lesz, amatőr célra a legtöbb drága. QCAD ígéretes lehet, meglátjuk, de ez csak 2D-s.
Mivel itthon nem tudom csinálni a kicsi gépet, így kint elkezdtem a nagyot, hogy legalább valamelyik haladjon. :)) Csak hétfőn megyek vissza, ezért holnap lesz időm berakni a képeket. Ide kicsit nagyok a másfél megás képek...., még dolgozni kell vele.
Teljesen kezdő vagyok a témában; ha minden jól megy rövidesen készen lesz a gépem. Azt tervezem, hogy Mach3 -at használok majd hozzá, csak valami jó kis modellező program kellene, ami nem túl bonyolult, de azért használható. Persze ingyenes (( vagy okosítható )) lenne jó. Eddig csak egy listám van, hogy miket érdemes megnézni ( Rhino, ArtCam, MeshCam, BOBCAD, EdgeCAM, Google Sketchup, DeskProto ), de ezeket mind végigpróbálni borzasztó sok idő, ezért valami javaslatot várnék, hogy mivel érdemes kezdeni. Köszi.