Amikor szerelésre adom a fejem és nem vagyok könyökig olajos-szutykos, akkor fogok fényképezni is, a leírás pedig nem egy nagy ördöngősség, azokat nyugodtan felteheted a meganklub oldalára, ha érdekesnek találtatik.
Valaki rakott/rakatott vonóhorgot utólag 7 személyes Grandra? Most állok előtte, augusztusban viszem műszakira a vasat, de már most fel szeretném varázsolni rá a vonóhorgot, kellene helyi utánfutózáshoz. Szakszervizet messzire kerülném.
Akinek gyári vonóhorga van gyári kábelkorbáccsal, annak a műszerfalon van gyári visszajelzője (vagy fúrni-faragni kell a lednek)?
Köszi a tippet. Nekem van a iGO-m amit a PDA-mon futtatok. Meg vagyok vele elégedve, eddig mindenhová eltaláltam vele még külföldön is. Az Andreánál időnként nem lehet érteni, hogy jobbra vagy balra, ezért a Moha bácsit használom. Tudod ha már benne van a gépben, akkor szeretném azt használni, mert csak kényelmesebb.
Sziasztok ! Itt is feldobnám a kérdést: van é valakinek a 2005 évi Carminát navigációs ketyeréhez olyan Európa CD-je, amin kis hazánk is rajta van? Az előző kérdésemre Joe Purple ajánlott egy próbát, megcsináltuk, de sajnos a NavteQ cuccot nem ismeri a rendszer. A rönó hu tud adni Magyarország cd-t, de olyan szakadt, hogy azt ajánlják, augusztusban az éves frissítés után rendeljek, akkor már talán jobb lesz. Előre is köszi!!!!!
Az egyik ilyen szervízelkerülös javításom alkalmával vettem egy elég jó nyomatékkulcsot, ami 1/2" racsnis és 28-210 Nm-ig lehet vele beállítani a nyomatékértéket.
Van ennél kisebb és nagyobb is, ez olyan, ami leginkább lefedi azt a tartományt, ami egy autószereléshez kell. Később veszek majd 1/4"-ost is, ami csak 2-40Nm-ig tud. Valószínűleg a 3/8"-ost és az 3/4"-ost kihagyom, mert azokhoz dugókulcskészletet is kellene vennem, a 1/4"-os és a 1/2"-os lefedi a 3/8-os tartományait. Az autószerelésnél eddig csak egyetlen olyan csavart találtam, amit 200Nm felett kell meghúzni, az pedig a kerékagy anya, aminek 280Nm-el kell nekifeszülni. Ekkora nyomatékot csak nagyon komoly (és drága szerszámok tudnak).
Egyébként van egy régi, vagy 40 éves nyomatékkulcsom is, ami nem racsnis, hanem mutatópálcás, de elméletileg 200Nm-ig tud.
Szerintem kellenek az ilyen leírások ide és persze a bátorítás, ösztönzés is. Örülök a cikkednek.
Én persze csak 3 nap múlva veszem át a saját bocimat és nyilván nem kell hozzányúlnom egy darabig a gari miatt, de azért örömmel olvasom az ilyen leírásokat.
Meglehet, hogy amatőr a kérdés (nézd el nekem, nem értek hozzá...): honnan tudod, hogy mekkora nyomatékkal húztad meg a csavart?
Köszi szépen a részletes leírást és képeket. Az két fej tényleg 18-as és 21-es ? Nem sűrűn fordulnak elő ezek a méretek egy "normál" dugókulcs készletben. Ezek szerint ha rönót akarok szerelni, akkor felül kell vizsgálni és kiegészíteni a szerszámkészletet. Egyet értek veled abban, hogy nem biztos, hogy a szerelő tényleg ért is hozzá és rendesen megcsinálja. Nekem van egy másik szempontom is - amiért, amit lehet megcsinálok magam - szeretem tudni, hogy mi van alattam. Ha ne adj isten történik valami, akkor tudom, hogy hova nyúljak, mi hogyan működik, mit mikor hogyan csináltam. Szóval még egyszer köszi a könyvet is, meg a konkrét érthető leírást is. Üdv. Suzka
Régebben működött a dolog, hogy egyes szerelésekről fényképes beszámoló/leírás készült. Tudom, hogy mindenki elfoglalt, meg sokaknak nincs affinitásuk a szerelgetősdihez, de azért hamár (maszek)szervízben van az autó, ott lehet nézelődni, beszélgetni, kérdezgetni és legtöbbször fényképezni is a fontosabb mozzanatokat, fogásokat.
Mostmár sokaknak a rendelkezésére áll a szerelési leírás, remélem ettől megjön a kedv az otthoni barkácsoláshoz is. Higgyétek el nekem, hogy az egyszerűbb dolgok miatt nem érdemes autószerelőhöz rohangászni, aki jól lehúz és cserébe még nem is biztos, hogy jól csinálja meg az autótokat. Én azt az elvet vallom, hogy amiről úgy gondolom, hogy meg tudom csinálni, annak bizony nekikezdek, legfeljebb ha nem megy, akkor összerakom, ahogy volt és végső esetben próbálkozhat egy szerelő. Azt a lóvét, amit a szervíz elkerülésével megspórolok inkább minőségi szerszámokra költöm, amit legközelebb is tudok használni. Így történhetett meg az, hogy mostanra egész szép kis szerszámkészletem gyűlt össze, bár még korántsem teljes.
És a hegyibeszéd végére: ma az alsó motortámasztó bakot (kutyacsont) cseréltem ki itthon, összesen 2 marék szerszámot használva, minden gond nélkül.
Lépések:
1/ aláfekvés az autónak egy arra alkalmas helyen
2/ 7 db 10-es csavar fogja az alsó motorvédő burkolatot, azt kicsavarva leszedtem
3/ 21-es dugókulccsal és egy 3/4-es racsnis fejjel kicsavartam a motortartó motor felőli csavarját
4/ 18-as dugókulccsal és egy 3/4-es racsnis fejjel kicsavartam a motortartó bölcső felőli csavarját, ekkor ki lehet szedni a kutyacsontot
5/ beraktam az új alkatrészt, majd összeszereltem fordított sorrendben. a Bölcső felőli csavart 105Nm, míg a motor felőlit 180Nm nyomatékkal húztam meg (ahogy a scenic.pdf-ben is szerepel)
A jól végzett munka után pedig elheveredtem az udvari hintaágyban.. :-)
Mindehhez kellett 1/2 óra, szerelőnél pedig mondjuk 5eFt munkadíj, meg keresgélés, bejelentkezés, egy csomó várakozás, idegeskedés, stb..
Szia elGee! Küld el légyszi nekem is. Cím: gulyas2@citromail.hu Köszi. Képzeljétek ma lett kész az autóm / amiben a szervízben a zöldkártyánál eltört a turbó/. Egyenlőre megy, remélem így is marad ! Kicserélték az olajat is meg a levegőszűrőt is, igaz ezt nem garanciában. Na megyek próbálni. Üdv
Akinek nem sikerült, nem használ letöltésgyorsító vagy csak szimplán segítő progit. Ajánlom a Download Express-t, otthoni használatra ingyenes. Keressetek rá google-lel.