Sajnos, általánossá vált nálunk, hogy a jogszabályainkat különböző érdekcsoportok úgy alakítgatják, hogy a már elkövetett bűncselekményeikért még véletlenül sem lehessen őket számonkérni. Odáig mentek, hogy a lebukott bűnözőket a "sztárügyvédek"? azzal próbálják felmentetni, hogy "időközben a bűncselekménnyel vádolt egyént azért nem lehet felelősségre vonni, mert az ma már nem bűncselekmény"? Tudod, erre szok mondani, hogy "prostituálták a jogot Magyarországon". Ez már a társadalomra is egyre nagyobb veszélyt jelent. ( a mostani "pénztár törvény" esetében még ezen is túltettek.)
Ami 2008-ban Magyarországon történik, az a jogállam megcsúfolása, az adófizető polgárok gátlástalan szivatása. Ha mindezt, a jogász szakma eltűri, azzal csak annyit érnek el, hogy ugyanúgy lejáratják őket szakmailag, ahogyan a "közgazda" szakmát sárbatiporták.
Azt a társadalmat, ahol mindezt megtehetik, BUKÁSRA itélték. ÉLETKÉPTELEN!
"Már hat gyanúsítottja van a MÁV Általános Biztosítási Egyesület ellen lefolytatott nyomozásnak. A VPOP várhatóan órákon belül indítványozza a gyanúsítottak előzetes letartóztatását is. A korábbi hírekkel ellentétben azonban a gyanúsítottak közül csak egy, feltehetőleg Kiss Bálint elnök-vezérigazgató tartozik a biztosító vezetőségi körébe. A többiek csak kapcsolatban voltak az egyesülettel - tudtuk meg Sipos Jenőtől, a VPOP szóvivőjétől.
- Hat gyanúsítottja van az ügynek, őket őrizetbe vették a nyomozók."
Én nem elsősorban a jogalkotásban látom a szándékosságot. Régi agybajom, hogy ha komolyabban odafigyelnének a LÉTEZŐ szabályok betartására, akkor sok probléma kikerülhető lenne.
Egy olvtárs emlegette lentebb a Baumag Szövetkezetet. Bár a két ügy még jellegében sem hasonlít egymásra, de ott is megelőzhető lett volna a balhé, ha az illetékes hatóságok időben tesznek intézkedéseket, és nem hagyják a dolgokat éveken át rohadni, hogy aztán a végén, amikor bedől, jóval nagyobb robajjal tegye.
"Hiszen az Allianzról kimondták, hogy kartellben vett részt"
Arra emlékszem, hogy 2006-ban (???) több biztosítót is elmeszeltek, de azok fellebbeztek. Azt már nem tudom, mi lett a fellebbzés eredménye. Tudja valaki?
MÁV Biztosító: végállomás Őrizetben a vezér, felügyeleti biztosok vezetik az egyesületet Népszabadság Munkatársainktól 2008. április 12.
Őrizetbe vették a vámnyomozók a MÁV Biztosító első emberét (és több társát), s az egyébként is felfüggesztett egyesületet felügyeleti biztosok irányítják tegnaptól. Az olcsó kötelező négyéves, folyamatosan vitatott sikersztorija véget érhet ezzel.
Nagy üzletről szó sem volt. Miután az Allianz 1996-ban megszerezte a Hungária Biztosítót, jelentős átalakításokat hajtott végre a menedzsmentben. Tapasztalt, régi motorosok találták magukat az ajtón kívül. Kiss Bálintnak akkor még sok volt hátra a nyugdíjig ahhoz, hogy semmit se csináljon - bár volt annyi pénze, hogy ezt is megtehette volna. Megkereste hát a MÁV-ot azzal, hogy szervezné a vállalat biztosítási ügyeit. Létrehozott egy biztosítási brókercéget, amely kifejezetten a vasútnak kereste a megfelelő biztosításokat, és az egyetlen ügyfélből egész jól megélt. Aztán az ezredforduló tájékán sikerült rávennie a MÁV vezetését arra, hogy biztosító egyesületet alapítsanak, tekintettel arra, hogy a vasútnak is kötelezően kell kötnie felelősségbiztosításokat, ám mivel a cég meglehetősen nagy, önmagában is kitesz egy kockázatközösséget. Vagyis: így is, úgy is nagy a biztosítás díja, ám ha a MÁV az egyesületen keresztül voltaképp maga fizeti a károkat, akkor legalább a biztosítók nyereségét megspórolhatja. Ráadásul a nonprofit egyesület meglehetősen olcsón is működött, és még a piacról is szerezhetett magának néhány ügyfelet, ezzel is növelve a hatékonyságot.
Kiss Bálintnak nyugdíjas állás nézett ki - megint. A kormányváltás - 2002 - után azonban a MÁV új vezetése már nem találta olyan olcsónak saját egyesületét: jogi vitába is keveredtek egymással, és a nagy partner végül egy üzleti biztosítónál kötött ki. Kiss Bálint egykori cégét, az Allianzot választotta. A vasútról leszakadt MÁV Biztosító Egyesületnek - amely a MÁV szerint nem is használhatná ezt a nevet, mert már semmi közük egymáshoz - ugyanis az az üzlet jött be igazán, amivel nem is kalkulált. Az internetes alkuszok megjelenésével ugyanis bőven szerzett annyi ügyfelet, mint amennyit a MÁV kiválásával elveszített. Az egyesület, az online alkuszoknak hála saját lábra állt. És egyre erősödött.
A kötelező piacán 2003 jelentette a nagy áttörést: akkor már több tízezren váltottak az interneten át biztosítót. Az olcsón - kevés emberrel, néhány irodával - működő kis cégek könnyen tudtak jó ajánlatot adni. És bár támadták őket azzal, hogy bonyolult lesz náluk az ügyintézés, és rosszul járnak, akiknek az ő ügyfeleik okoznak kárt, (rossz lesz náluk a szolgáltatás, míg a nagyoknál jó) egyértelművé vált: az autósok a kötelezőt adónak érzik, és nem törődnek azzal, milyen tortúrát kell végigjárnia az általuk esetleg okozott baleset károsultjának.
Kiss Bálint maga mindig is a nagyok kampányfogásával magyarázta az egyesületét ért bírálatokat. Pedig kifogás akadt bőven: az autójavítók azt mondták, a MÁV késve fizet - ám ezt az elnök-vezérigazgató annak tudta be, hogy a nagy biztosítók felé vannak elkötelezve. Hiszen a nagy cégek jutalékot is adnak a megkötött cascók és kötelezők után, és nagyobb rezsióradíjat is hajlandóak kifizetni, ha több ügyfelet hoz az autókereskedő. A cég még azt is bizonyította - a versenyhivatal döntésével -, hogy kartellt alkottak az autójavítók és a nagyobb társaságok a kisbiztosítók ellen. Ám ahogy nőtt az üzleti siker - terjedt az internetes kötés, és gyarapodott az állomány -, úgy sokasodtak a bajok is. Az olcsó biztosító jó pár éve nem emelt tarifáin, hogy ügyfeleit megtartsa - miközben az árverseny egyre kegyetlenebb lett.
A sok ügyfél kezelésére nem volt felkészülve, ám a költségeket nem szívesen emelték, az informatikai rendszerre nem igazán költöttek. A pénzügyi felügyelet hol a nyilvántartások rendbetételére szólította fel a céget, hol felügyeleti biztost nevezett ki, hogy ellenőrizze: tényleg lehet-e ilyen olcsón biztosítást adni (fedezik-e a bevételek a kiadásokat). A kárhányad - a kifizetések aránya - azonban, felügyeleti szempontból, rendben volt, a befolyt díjakból fedezni lehetett az igen alacsonyan tartott kifizetéseket. A cég majdhogynem pecsétet kapott tavaly tavasszal arra, hogy üzleti modellje sikeres.
A cérna akkor szakadhatott el, amikor Kiss Bálint legyőzte a nagyokat. Amikor elégtételt vehetett a régi cégén. Hiszen az Allianzról kimondták, hogy kartellben vett részt, az óriáscég kénytelen volt tavaly stratégiát váltani, és áraiból engedni, hogy tartani tudja helyét a versenyben. Ám ez sem sikerült, hiszen a MÁV annyi ügyfelet szerzett a múlt év végén, mint soha azelőtt.
Kiss Bálintnak - vélhetjük - akkor már nem volt elég, hogy összehozta az egyesületet és győzött. Munkatársaival lassan már alig beszélt, másra nem igen hallgatott. Amikor a felügyelet újabb vizsgálatot rendelt el, és hiányosságokat tárt fel a tartalékolásban (vagyis nem találta elégnek a pénzügyi fedezetet a várható károk kifizetésére) a MÁV Biztosító Egyesület új pénzügyi tervvel állt elő.
Azt csak sejthetjük, hogy mi volt ez a pénzügyi terv - de információnk szerint az, hogy egy új biztosítónak egyszerűen átadják a teljes ügyfélállományt. Ez az új cég valamilyen szálon kötődött volna Kiss Bálinthoz. erre utalnak a nyomozás adatai.
Annyi történhetett, hogy az elnök-vezérigazgatónak némi pénzre volt szüksége ahhoz, hogy új biztosítóba - saját cégébe - vigye át az ügyfélállományt. Ezért kezdett olyan bankszámlaműveletekbe a cégnél, amelyek végén az ő - társai, családtagjai vagy a hozzájuk köthető cégek - nevén jelenik meg a pénz. Információnk szerint milliárdos nagyságrendben. (Az ügyfélállomány átviteléhez ugyanis az új cégnél kell meglennie a károk fedezetének, nem az egyesületnél).
Amikor a felügyelet kapizsgálni kezdte a dolgot - múlt hét végén - keményebb intézkedést hozott, és felfüggesztette az egyesület működését. Az elnök-vezérigazgató azonban - a határozat átadásának körülményeit vitatva - ellenállt a felügyeleti határozatnak. Ez meglepő magatartás a pénzügyi világban - nem is volt rá magyarázat - eddig.
Az a múlt hét végi sajtóvita persze, hogy a MÁV Biztosító köthet-e új szerződéseket vagy sem - amit a PSZÁF szintén megtiltott - inkább porhintésnek volt jó. Miután az egyesületnek az alkuszok, leginkább az online közvetítők kötik a biztosításait, ha ezek nem teszik lehetővé a szerződéskötést, betartják a felügyeleti rendelkezést, nincs miről beszélni. Kiss Bálint valójában azt nem fogadta el, hogy a felügyelet nemet mondott a tervére, vagyis voltaképp arra, hogy saját céget hozzon létre az egyesület bázisán. Kockáztatott most is, ahogy kockáztatott a tervvel.
A vám és pénzügyőrség központi bűnüldözési parancsnoksága azonban időközben lépett. Különösen nagy értékre elkövetett sikkasztás és pénzmosás gyanújával kezdtek nyomozást, a VPOP tegnapi közleménye szerint "egy biztosító egyesület vezetője és társai ellen".
Pénteken a biztosító irodáiban, Kiss Bálint és családtagjai, valamint velük kapcsolatban álló más személyek otthonaiban tartottak házkutatásokat. A vámőrség lapzártánkig három személyt vett őrizetbe, de további intézkedések várhatók, így - információink szerint - a számuk a hét végén ötre emelkedhet. Az őrizetbe vettek előzetes letartóztatásáról vasárnap dönt a bíróság.
A pénzügyi felügyelet azonnali célvizsgálatot rendelt el a MÁV Biztosító Egyesületnél és három felügyeleti biztost rendelt ki a szervezet élére a "folyamatos, törvényes és stabil" működés biztosítása érdekében. Feladatuk gondoskodni a PSZÁF múlt heti határozatának betartásáról - azaz arról, hogy a kötelező biztosítási ügyfélállományt valaki átvegye. Ezzel a MÁV Biztosító Egyesület voltaképp megszűnik. Kiss Bálint pedig tényleg kívül találja magát a szakmából. Valószínűleg végleg.
Az ügyfeleket nem érheti kár A MÁV Biztosító Egyesület szerződései a felügyeleti biztosok működése alatt is ugyanúgy élnek tovább - hangsúlyozta lapunknak Binder István, a pénzügyi felügyelet szóvivője. Ez annyit jelent: a csekkeket be kell fizetni, a biztosítónak pedig az ügyfelei által okozott károkért helyt kell állni. Az ügyfelek nem kötelezhetők pótbefizetésre sem, így biztosításaik ára sem változhat az esetleges átvételkor (még akkor sem, ha azt a piaci szereplők most már irreálisan alacsonynak találják).
Látod, az a szomorú, hogy a törvényeinket így módosítgatják. Azért, érdemes lenne kielemezni, hogy mennyiben játszott közre ennek a törvénynek a megváltoztatása abban, hogy "eltűnt" az az egy milliárd Ft. az egyesület számlájáról. Egy olyan országban, ahol a "kísértés" ilyen méreteket ölt, ha mások pénzének az eltüntetéséről van szó (valljuk be, mind a mai napig büntetlenül ) a jogalkotók felelősségét is ideje lenne megvizsgálni, mekkora szerepük van a jogalkotóknak mindebbe. Tudod, évente ezer milliárdos az a nagyságrend ebben az országban, ahol a közpénzek ilyen "kacskaringós útvesztőkben tűnnek el".
Úgy emlékszem, hogy a pótbefizetés intézményét tavaly eltörölték, többek között pont a biztosításfelügyelet akkori - érthető és jogos - pattogása miatt.
MABISZ-regresszből meg csináltam pár ezret tíz éve, de azért köszönöm, hogy elmagyarázod, hogyan működik. :-) Persze, valóban "nem kötelessége egy rosszul gazdálkodó biztosító helyett kárt kifizetni", ahogy az államnak sem, de ha kenyértörésre kerül a dolog, ahogy hüjjepatikus olvtárs vizionálta első rémületében, akkor ne legyenek illúzióink, hogy kin fog csattanni az ostor a legvégső esetben. Nem valószínű, hogy erre sor kerül, de még mindig inkább ez a valószínűbb, mint hogy állambácsi tejeljen.
"Mint egyesületi tag, a "veszteséget" porlasztva vállalnia kell. Tehát, az azt jelenti, ha a megnövekedett "kárhányad" túllépi a befizetéseket, utólag az egyesület tagja köteles befizetni a reá eső "díjkülönbözetet". "
Kezdetben így volt., de már egy ideje nincs így.
"Magyar Államvasutak Általános Biztosító Egyesület Alapszabálya
(a 2000. október 26-ai Alakuló Közgyűlése által jóváhagyott és a 2001. április 10., a 2002. október 25., a 2003. április 27., a 2004. június 26. és a 2006. október 28. napján tartott Közgyűlések által elfogadott módosítások egységes szerkezetbe foglalt szövege)
........
7.3. A veszteség rendezésének módja A biztosító egyesület tagjait pótlólagos befizetési kötelezettség nem terheli. Az Egyesület a keletkező veszteséget külső forrásból rendezi. "
"A Független Hírügynökség információja szerint az egyik őrizetbe vett személy Kiss Bálint, a biztosító elnök-vezérigazgatója.
A vámszervek rendelkezésére álló adatok alapján több különböző úton végrehajtott átutalással közel 1 milliárd forintot vontak ki az ügy gyanúsítottainak közreműködésével a biztosító egyesületből magánszemélyek bankszámláira, majd azzal sajátjukként rendelkeztek. A nyomozó hatóság az érintett magánszemélyek bankszámláinak zárolására soron kívül intézkedett.
Ez az adat megegyezik a PSZÁF múlt pénteki határozatában olvasható adattal, amely szerint egymilliárd forint hiányzik a MÁV ÁBE pénztárából."
Alapvető tévedésben vagy Tamás. A MÁV. Biztosító egyesület "talapas tagjának" igenis van félnivalója. Mint egyesületi tag, a "veszteséget" porlasztva vállalnia kell. Tehát, az azt jelenti, ha a megnövekedett "kárhányad" túllépi a befizetéseket, utólag az egyesület tagja köteles befizetni a reá eső "díjkülönbözetet". Ebben tér el alapvetően a Biztosíó Rt-ktől.
A MBISZ, csak akkor áll helyt a károkozó helyett, ha annak nincs érvényes kötelező felelősségbiztosítása, vagy "törvényt sértően" vett részt a gépjárművel a forgalomban. A károsultnak téríti meg a kár összegét, azonban ilyen esetekben, "regreszt" alkalmaz a károkozóval szemben. A MABISZ-nak nem kötelessége egy rosszul gazdálkodó biztosító helyett kárt kifizetni.
Amennyiben "csődbe megy a biztosító" a meglévő állományát egy kijelölt másik biztosító veszi át. (asszem, ez van most előkészítés alatt )
bebizonyították a "biztosító" vezető emberei, hogy ez esetben is igaz a mondás: olcsó húsnak híg a leve. a PSZÁF-nek meg éppen kapóra jött ez az ügy, hisz eddig is voltak gondok a kifizetéssel, de - ezek szerint - azért még nem lehetett lehúzni a redőnyt.