....szomorú lennék ha tényleg bekövetkezne ez a drasztikus gázolaj emelkedés, de ....igazából nekem az alacsony fogyasztás miatt jelent gazdaságosabb üzemeltetést. Ha 400Ft-ra emelkedne a gázolaj ára, akkor is 9 literes fogyasztás mellett... 3600Ft-omba kerülne 100km.
Nem volt gond egyáltalán a diesellel. Se turbó se semmi, pedig az előéletéről nem sokat tudtunk. Végig szakszervízben szervízeljük amióta nálunk van.Turbó hűtésre, bemelegítésre mindig nagy hangsúlyt fektetünk- egyszóval kímélve van. Amikor megvettük 2005-ben, akkor cseréltünk benne néhány dolgot (hardy tárcsa, esőszenzor, féktárcsa+betét, szűrök, olaj stb. ) - de ezeken felül csak a kötelező szervízre volt szükség.( 87e km-el vettük,-nem igazán valós :-) ) most van benne 141e km.
A benzines vásárlásának az oka, a várható drasztikus gázolaj áremelkedés, és a nagy szervízigény.(kicsit ellentmondásos, de mondjuk az 525d-vel nagy szerencsénk volt) Meghát a sor6 benzinesnek szép hangja van nagyon:-)
G.Gambino
Az autó magyarországi és első tulajtól van. Végig vezetett magyar szervízkönyves. - így elég valószinű a km. Természetesen szakszervízben átlesz vizsgálva vásárlás elött.
Fogyasztási adatokról mit tudtok? (530i) Gyári adatokat tudok én is, de engem főként személyes tapasztalatok érdeklenének!
Szerintem jó döntés, úgy hallotta, hogy az egyik legmegbízhatóbb BMW motor. Én eddig csak jót hallottam róla. Várhatóan kevesebb gondod lesz Vele, mintha diesel-t vennél. A kilométert ne sokald, az reálisnak tünik. Nagyobb a valószinüsége, hogy nem volt pörgetve. Az lenne a necces, ha 100e környékén lenne a kilométer számláló. Ez így reális. Ha pedig nem volt pörgetve az óra sem, akkor valószinüleg karbantartott autóról beszélünk. Ha szerencséd van, akkor valami külföldi céges autó volt, ami ugyebár minden kötelező szervizen átesik.
Persze ettől még pörgethették, de mindenesetre első körben nem gyanús. A komoly szakemberek megmondják, h. hozzányultak-e, ha ráteszik a computerre. Azt már nem, hogy mennyi a valós km, ezt E60nál utólag már nem lehet kideríteni. Szerencsére az enyém nem volt pörgetve, én is lenyomoztam.
Nekem aránylag halvány fólia van körben az üvegeken (pontosan nem emlékszem a kódjára), nappal nem túl feltünően sötét, tehát be lehet látni az autóba, de éjjel nagyon impozáns, full fekete hatást kelt.
Vizsgán elvileg nem engedik át a sötétített üveget (hiába van műbizonylat a hátsó ablakról és a hátsó utasablakokról, ami elvileg engedélyezett az EU-ban), de természetesen megoldható csak olyan helyre kell vinni és picit zsebbe nyúlni. De Nekem amúgy is necces volt, mert amint említettem, az első ablakok is fóliázva lettek. Tehát ezzel a kellemetlenséggel is számolj, ha fóliáztatsz.
A másik kellemetlenség az lehet, hogy a fólia felhelyezéshez meg kell bontani az ajtókárpitokat, és ha gány munkát végeznek, akkor eltörhetik a patentokat és egyéb apróbb elemeket. Állítólag E39-nél ez nem nagyon fordult elő fóliázáskor, de az E60 amúgy is egy zörgösebb autó a gyengébb minőségben kivitelezett kárpitrögzítő megoldások miatt. Szóval, ha fóliázáskor nem elég körültekintőek, akkor idővel, vagy rögtön zörögni kezd a kárpit és tépi az ember a haját. Én így jártam, bár az egyik legrégibb és legmegbízhatóbbnak tartott cégnél csinálták a műveletet. Aztán végül orvosolták a dolgot, de természetesen első körben letagadták.
Elöször is örülök,hogy rátaláltam a topicra:-). Tervezem a közeljövőben lecserélni a jelenlegi E39 525d-t egy E60 530i-re. Valakinek tapasztalata az említett modelellel kapcsolatban? A kiszemelt áldozat: http://www.hasznaltauto.hu/1923870_bmw_530_2004
Oké, érthető. Nekem is eszembe jutot már hogy sötétítem az ablakokat, de ahogy te is mondtad, ez igy szép. De az biztos hogy sötétített ablakokkal is egy más képet mutat.
Visszatérve a motorháztetőre, kopogtatás alapján inkább műanyag hangja van, meg ahol a kőfelverődés alatt megjelenik az anyag ott olyan sárgás-barnás a színe. De ha te biztosan tudod hogy alumínium akkor én elhiszem. Az elülső sárvédők is ugyanolyan anyagból vannak mint a motorháztető.
Ja bocs, hogy nem írtam egyértelműen, de én az ablak fóliázásra gondoltam.... Az elejét nem fóliáztatnám le, mert én is úgy tudom, hogy nem jön le csak úgy.... megsérti a fényezést. Meg egy idő után jobban látszik hogy rajta van és csúnyább lesz. Pl: karcosabb lesz a fólia, és mattabb is...e miatt jobban látszik is.
Az ablakkal kapcs: nekem tetszik az is ha halvány, és körbe... az is tetszik ha halvány és csak hátul+ hátsó oldalablakok. (ez olyan gyári) Meg az is ha sötét körbe....annak is van előnye.
A motorháztető az összes E60-nál aluminium, de ha jól tudom a két sárvédő elem is (ebben azért nem vagyok 100%-ig biztos). Ezzel kompenzálták azt a lényeges súlynövekedést, amit pl. a komolyabb elektronikai és egyéb műszaki újítások okoztak.
Én is gondolkodtam már a fóliázáson, de azt mondták, hogy amikor lehúzzák, nagyon tönkreteszi a fényezést, festéket. Hát nem toom.
Lehet hogy csak az enyémnél, de nekem műanyag a motorháztető. Erre akkor jöttünk rá amikor a festékvastagságmérő nem mért rajta. Mondták, hogy vagy alu vagy műanyag.
Tavaly ősszel fákkal övezet úton mentem, és hirtelen nagy koppanásra lettem figyelmes. A fák egyikéről valami levélcsomó zuhant a motorháztető szélvédőhöz közel eső peremhez. A levelek között, sztem, valami termés is lehetett, mert nagyot koppant. A festék nem sérült, de a lakkréteg lepattant, egy olyan 3x5 cm nagyságon. Festő azt mondta, hogy valszínüleg át kell lakkozni a motorháztetőt.
Nekem sajna nincs pohártartó benne. Gondoltam megkérdem a szervízben, hogy lehetne-e bele tenni, azt mondták természetesen lehet, csak ki kell cserélni a teljes műszerfalat. Ebből kifolyólag nem lesz benne pohártartó. NA mindegy majd a következőben :-)
Útban Firenze felé (Forza Fiorentina :) ) öcsém letörte az anyós ülés előtti pohártartómat, aztán magára és az ülésre borított fél liter kólát. :) A pohártartó 20 ropi, de a nagyobb gond, hogy nem tudom kivel fogom beszereltetni. :)
Egyébként 4000 km és nekem is jön az olajcsere, illetve akkor ültetem le a gépet az M futóművel és felmegy rá az M-es felni. Kiváncsi vagyok, hogy mennyiben változik a gép úttartása az ültetést követően. A várost tekintve fel vagyok készülve a horrorra, de inkább az autópálya az ami érdekel.
Tedd be a navi DVD-t, majd adj meg neki egy valamilyen célpontot. A következő autó indításnál meg fogja kérdezni, hogy navigáljon e a megadott célponthoz, és te mond azt hogy nem, de a memóriájában megmarad az útvonal, és így nem fogja kérni a dvdt. Nekem ez így bevállt. De különben már lehet hozzá venni magyarország térképet is tartalmazó businessbe való dvdt.
Természetesen a 60-100 e nél teljes szervízre gondoltam (pollen, levegősz, üzemanyag, kartergáz+ olaj,szűrő) Nekem egy 525 d-m van. Szervizkönyv szerint 8,25 l olaj megy bele, tehát ez 9 liter. Olaj ára longlife 04- 3000 Ft(olajshop.hu), szervízben úgy emlékszem hogy 4500 Ft. Gyári olajszűrő 4890 Ft, (a szewrvízben ez is pár száz forinttal drágább) Ez így valóban 40 ezer körül van. TErmészetesen ki-ki döntse el hogy ez sok-e vagy kevés.