Tedd be a navi DVD-t, majd adj meg neki egy valamilyen célpontot. A következő autó indításnál meg fogja kérdezni, hogy navigáljon e a megadott célponthoz, és te mond azt hogy nem, de a memóriájában megmarad az útvonal, és így nem fogja kérni a dvdt. Nekem ez így bevállt. De különben már lehet hozzá venni magyarország térképet is tartalmazó businessbe való dvdt.
Természetesen a 60-100 e nél teljes szervízre gondoltam (pollen, levegősz, üzemanyag, kartergáz+ olaj,szűrő) Nekem egy 525 d-m van. Szervizkönyv szerint 8,25 l olaj megy bele, tehát ez 9 liter. Olaj ára longlife 04- 3000 Ft(olajshop.hu), szervízben úgy emlékszem hogy 4500 Ft. Gyári olajszűrő 4890 Ft, (a szewrvízben ez is pár száz forinttal drágább) Ez így valóban 40 ezer körül van. TErmészetesen ki-ki döntse el hogy ez sok-e vagy kevés.
Nekem a mostani szervíznél megvolt a kartergázszellőztető cseréje, mert mondták, hogy még a régebbi típusú volt benn (2005.06 az autógyártása). Olajcserével kapcsolatban azt mondák, hogy cserélhetem akár 10 e kmenként, de ugye egy full olajcsere min 60-100 e-be kerül. Nálam gyári olaj került bele, szerintem maradok a visszaszámláló által írt kmenkénti olajcserénél.
Természetesen mindenki belátása szerint jár el, de érdemes figyelemmel lenni két dologra:
1. Még évekkel ezelőtt elindult egy - megítélésem szerint legalábbis - ostoba verseny a járműgyártók között, melynek az a lényege, hogy melyik kínál hosszabb szervízintervallumot termékeihez.
Ennek egyik eklatáns példája az E46 320d 110kW / 150LE ( hogy ne legyek teljesen off ), melynél a 22' km-es olajcsereperiódust egyik pillanatról a másikra felemelték 30' km-re, miközben sem a motor, sem pedig a gyár által ajánlott kenőanyag nem változott.
2. A turbófeltöltőt a motorolaj keni illetve hűti, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen illetve milyen állapotú olaj van a járgányban.
A 30' km megtétele után leengedett olajnál bármelyikünk különbet brunyál.
Azt nem tudom, hogy a kartergáz szűrőt cserélik e a szervízben maguktól?? Ugyanis végig vezetett szervízkönyvem van (német) de ott nem derül ki sok minden.... csak "x-elgetve" van, hogy az olajat meg néhány szűrőt cseréltek. A Másik, hogy úgy tudom az új karter gáz szűrő már nem olyan szivacs anyagú....(amit tényleg érdemes volt cserélni...lásd: e46, E39) Hanem csak egy műanyag cső szűkítve. Rákérdeztem egy szerelőnél és azt mondta ez már vákumosan működik..... Akkor minek cserélni?
Ezt csak azért kérdezem, mert most szervízeltem le az autót (120.000) és nem cseréltem karter szűrőt. Bízva, hogy valamikor cserélt a szervíz, vagy az új technológiás karterszűrőben. :-)
Szerintem nem kell átesni a ló túloldalára. Ha valaki nem kifejezetten csak városban használja a kocsit,rengeteg hideg motoros üzemben,hanem "normál" üzemi körülmények között,semmi sem indokolja a rövidebb csereperiódust.
A rendszeres szervízekre természetesen elviszem. Olajcserénél gyári minőségü longlife 04 olajat kap, és megvan a kartergázszellőztető cseréje, valamint az üzemanyagszűrőt is minden 2 olajcserénél cseréltetem. Az olajcsere 30 e km.
Remélem még néhány tízezret elfut ezzel a turbóval. Azon kívül amit én is tudok a turbó kiméletével kapcsolatban kell-e még valamire figyelni?
Turbós autónál az olaj minösége, és a csere gyakorisága sem elhanyagolható tényezö. Maga a turbo többféleképpen tud megdögleni, a leggyakoribb a középrész hibája, azaz hogy a csapágyazás adja meg magát, ilyenkor az autó hibát jelent, általában vészprogramra is kapcsol, menetteljesítménye pedig egy Trabant szintje alá süllyed. A másik gyakori hiba a változó geometria tönkremenetele, ilyenkor a lapátok állásszöge nem változik, ez lehet a szabályozó elektronika hibája, de mechanikai oka is lehet. Ezt nem mindig követi hibajelzés, sokszor - föleg mechanikai okú hibánál - csak az autó fokozatos gyengülését veszi észre a tulaj.
Ez a turbo dolog engem is érdekel. Az enyémben most van 180 e km. Valószínüleg nemsokára nekem is cserére lesz szükségem, de egyenlőre még jól müködik. Azt valaki elmesélhetné, hogy hogyan vigyázzunk a turbóra? Annyit tudok, hogy hidegen nem szabad gázolni, meg tartósan nagy fordulatszám után nem szaban hirtelen leállítani (0,5-1 perc). Van ezen kívül még egyéb?
Az ülések hosszabb vezetésnél tényleg elég kényelmetlenek. Nekem a klimával semmi gondom.
Ja még egy fontos kérdés: mik a turbó haldoklásának a tünetei?
Nos nekem két választásom volt: Gyári új raktárról,2 nap alatt kész a kocsi. A turbó 320.000.- 2 év garival.+a járulékos költs.
A másik a felújítás.Szerződéses partnerrel csináltatják. 150.000-180.000.-Ft+áfa attól föggően,hogy mennyire ment szét.Megnyugtattak ,hogy gyakorlatilag minden ki van benne cserélve.A garancia 1 év.Átfutási idő 7 nap.
Mind a két verzióhoz kapcsolódik kb. 120.000.-Ft ami tartalmazza a be-ki szerelést,teljes olajcsere,levegőszűrö olajszűrő cserét és több órás különböző beszabályozó programok lefuttatását.
Mindenki döntsön belátása szerint.Sajnos cserekocsi nem dukál,ezért ha hozzáadjuk kb.1 hét kocsibérlés költségét ugyanottvagyunk az új turbó áránál.Egyébként mindenkinek ajánlom a Szentendrei úton a Budapest Motors-t nagyon korrektek voltak!
Az egyik gondom mostanában volt.A külső hőm. megközelítette a 20 fokot,kezdett melegem lenni.A klíma Auto állásban húsz fokra állítva.A rostélyokon dől be a hűvös(hideg) levegő a lábamra meg fújja a meleget.Akárhogy állítgattam,a hőmérsékletet mindíg melegebb(sokkal) levegő jön alul.Kénytelen voltam man.elzárni az alsó levegőt.Egyébként bármilyen évszakban jobban(kedvemre) tudom állítani a légáramokat manuálisan mint az adott autómata program. Az újak(facelift után)-nál már belehet állítani minden levegőirányt manuálisan,és az auto beállításban megjegyzi,megtanulja az egyénit.Nem szeretek állandóan összehasonlítgatni de az A6-os szellőzése hibátlan(nekem).
Abban viszont teljesen igazad van, hogy én is 120.000km-rel vettem az autómat, és az első tulaj vigyázott e vagy sem.... Ebben csak bízhatok, ha pedig tönkre megy.... nincs mit tenni..csere. Vagy érdemes a felújítást választani? Mert erről eléggé megoszlanak a vélemények.
Péter!
Én nem vagyok diesel megszállott, de meg van az előnye a diesel változatnak is..... nyílván a hátránya is...:-)
A klímát nem értem mi bajod vele, nekem semmi problémát nem okozott soha a használata. Igaz eleinte zavart, hogy auto módban nagyon fújt, de a klíma menüben be lehet állítani hogy mennyire "siessen" a kívánt hömérséklet elérésével, én ezt a minimumra vettem, így jó.
A zenéröl már írtam, a standard rendszer felejtös, de hozzá kell tenni, hogy az E39ben se volt jobb a standard...
Az ülésben igazad van, én vásárlás elött átolvastam több ezer német fórumhozzászólást, és a legfontosabb következtetés az volt, hogy csak a sport, de méginkább a komfortülés az üdvözítö, szerintem magasan jobb bármely konkurens termékétöl.
A turbók meghalásáról is lehet olvasni eleget, nem te vagy az elsö, és nem is az utolsó a problémával, szerintem többek közt ezért is nem éri meg dízelt venni. A benzines-dízel hangkülönbségröl nem is beszélve...
Nem sértessz Meg. Alapvetően egyetértünk.Én is pontosan ugyanígy járok .Nyilvánvaló,hogy az előző tulaj nyírta ki,és én cseréltem.Ez egy dolog. Viszont más tipusok(pl:TDI) nem ilyen érzékenyek a használatra.Ismerősöm A6 3.0TDI-vel évek-óta használva,(nagy sebességekkel is) tőlem értesült arról,hogyan kell járni egy turbós kocsival.Már bőven 200 ezer felett jár,és semmi baja a turbónak.A szervízfőnök a BP.Motors-nál azt mondta,hogy ez azért van mert a vált.geometriás turbó sokkal érzékenyebb.Mondjuk az A6-ban is az van,sőt most már szinte mindegyik turbódieselben is.Na mindegy. Ja még annyit megsúgott,hogy ha 170-190 ezres 30d-ben még az eredeti turbó van,az olyan ritka mint a fehér holló....... Egyébként a legújabb facelift után módosítottak a turbón egy picit.Azt mondta,hogy már van 200 ezres ügyfelük is hibátlan turbóval.
Ha nem sértelek meg.... a turbo meghalással nem értek egyet. Sajnos ez NAGYON használat függő. Én betartom a szabályokat maximálisan: Hidegen nagyon finoman megyek, és soha nem hajtom meg! Melegen minden esetben visszahűtöm, és 15.000-enkeént kicserélem az olajat és a szűröket. Ez nem jelenti azt, hogy bármi féle anyaghiba miatt nem mehet tönkre. De véleményem szerint nagyon sokat számít a használat.
Üdv Urak! Volt E39-tulajként 3 évig barátkoztam Bangle féle formával.Eljött az idő és alapos keresgélésbe kezdtem.A legnyomósabb érv az E60 mellett az volt,hogy sajnos már képtelenség találni kevés km-rel az előző generációból.Hja' végtére is a legfiatalabb már 5 éves. Szóval az anyagi lehetőségeim komoly dilemma elé állított.Rákellett döbbennem,hogy vagy jól felszereltet veszek "kis" motorral vagy fapados 30d-t. Mivel régóta vágytam egy 6hengeresre ezért az utóbbi maradt. Sötétkék,30d 2005.11. gyártás 65 ezer km,import. Nos sikerült 5 hónap alatt 50 ezret belecsavarnom. Az előttem szólókkal egyet kell ,hogy értsek.A belső elég gáz.A világos kárpit valamelyest feldobja,de valahogy nincs meg az-a minőség érzet.... Sajnos fapados,a zene borzasztó,a klimával (bár digitális-kétzónás)nem bírok egyszerűen nem jó.Nem tudom igazán jól beállítani.Az ülés szar.Hosszútávon kényelmetlen.A fejtámla messze van. Istenem!De az a MOTOR!No az mindenért kárpótol. Sajnos a turbó százezernél meghalt.És erre készüljön mindenki.