Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 99

Tedd be a navi DVD-t, majd adj meg neki egy valamilyen célpontot. A következő autó indításnál meg fogja kérdezni, hogy navigáljon e a megadott célponthoz, és te mond azt hogy nem, de a memóriájában megmarad az útvonal, és így nem fogja kérni a dvdt. Nekem ez így bevállt. De különben már lehet hozzá venni magyarország térképet is tartalmazó businessbe való dvdt.

ps3peter Creative Commons License 2008.03.26 0 0 98

Úgy hogy beteszed a dvd-t :-)

Másképp tényleg mindig mondja...

Előzmény: Rityifi (97)
Rityifi Creative Commons License 2008.03.26 0 0 97

üdv.

 

i-drive minden indítás után kiírja, hogy tegyem be a dvd-be a térkép lemezt...     Hogy tudom ezt kikapcsolni?

 

(bocs még kezdő vagyok :-))

sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.24 0 0 96
Köszönöm szépen! Tökéletesen megfelel :-)
ImportEUr Creative Commons License 2008.03.24 0 0 95

Sajnos csak eredeti BMW-t tudok, de talán az is megfelel :-)

 

Tessék.

Előzmény: sonyesz1 (94)
sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.24 0 0 94
De ha valaki tud 2500 ért Castrol Longlife 04 5w-30 as olajat, azt természetesen szivesen veszem én is.
sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.24 0 0 93

Természetesen a 60-100 e nél teljes szervízre gondoltam (pollen, levegősz, üzemanyag, kartergáz+ olaj,szűrő) Nekem egy 525 d-m van. Szervizkönyv szerint 8,25 l olaj megy bele, tehát ez 9 liter. Olaj ára longlife 04- 3000 Ft(olajshop.hu), szervízben úgy emlékszem hogy 4500 Ft. Gyári olajszűrő 4890 Ft, (a szewrvízben ez is pár száz forinttal drágább) Ez így valóban 40 ezer körül van. TErmészetesen ki-ki döntse el hogy ez sok-e vagy kevés.

ps3peter Creative Commons License 2008.03.24 0 0 92
Csodálkoztam én is a 60-100ezer forinton, nekem most csinálták itt Frankfurtban 200 €-ért, még az is csak 50e.
Előzmény: ImportEUr (91)
ImportEUr Creative Commons License 2008.03.24 0 0 91

Mindenki saját belátása szerint jár el, mint írtam. :-)

Bár szerintem egy köztes olajcsere költsége nem olyan horror:

 

7 liter eredeti BMW 5W-30 Longlife 04 motorolaj = 17.500,- Ft ( 2.500,- Ft / liter )

Eredeti BMW olajszűrő:                                             3.490,- Ft

Munkadíj ( márkaszervízben elvégeztetve )    max. 10.000,- Ft

 

Sok?

Előzmény: sonyesz1 (89)
Rityifi Creative Commons License 2008.03.24 0 0 90
Úgy tudom 2004-től újjabb a karter szűrő...  Na mindegy kicseréltetem  oszt kész...
sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.24 0 0 89

Nekem a mostani szervíznél megvolt a kartergázszellőztető cseréje, mert mondták, hogy még a régebbi típusú volt benn (2005.06 az autógyártása). Olajcserével kapcsolatban azt mondák, hogy cserélhetem akár 10 e kmenként, de ugye egy full olajcsere min 60-100 e-be kerül. Nálam gyári olaj került bele, szerintem maradok a visszaszámláló által írt kmenkénti olajcserénél.

ImportEUr Creative Commons License 2008.03.24 0 0 88

Természetesen mindenki belátása szerint jár el, de érdemes figyelemmel lenni két dologra:

 

1. Még évekkel ezelőtt elindult egy - megítélésem szerint legalábbis - ostoba verseny a járműgyártók között, melynek az a lényege, hogy melyik kínál hosszabb szervízintervallumot termékeihez.

Ennek egyik eklatáns példája az E46 320d 110kW / 150LE ( hogy ne legyek teljesen off ), melynél a 22' km-es olajcsereperiódust egyik pillanatról a másikra felemelték 30' km-re, miközben sem a motor, sem pedig a gyár által ajánlott kenőanyag nem változott.

 

2. A turbófeltöltőt a motorolaj keni illetve hűti, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen illetve milyen állapotú olaj van a járgányban.

A 30' km megtétele után leengedett olajnál bármelyikünk különbet brunyál.

 

Előzmény: ehatvanos (86)
Rityifi Creative Commons License 2008.03.24 0 0 87

Azt nem tudom, hogy a kartergáz szűrőt cserélik e a szervízben maguktól??  Ugyanis végig vezetett szervízkönyvem van (német) de ott nem derül ki sok minden.... csak "x-elgetve" van, hogy az olajat meg néhány szűrőt cseréltek. A Másik, hogy úgy tudom az új karter gáz szűrő már nem olyan szivacs anyagú....(amit tényleg érdemes volt cserélni...lásd: e46, E39)  Hanem csak egy műanyag cső szűkítve.  Rákérdeztem egy szerelőnél és azt mondta ez már vákumosan működik.....  Akkor minek cserélni?

 

Ezt csak azért kérdezem, mert most szervízeltem le az autót (120.000) és nem cseréltem karter szűrőt. Bízva, hogy valamikor cserélt a szervíz, vagy az új technológiás karterszűrőben. :-)

 

ehatvanos Creative Commons License 2008.03.24 0 0 86
Szerintem nem kell átesni a ló túloldalára.
Ha valaki nem kifejezetten csak városban használja a kocsit,rengeteg hideg motoros üzemben,hanem "normál" üzemi körülmények között,semmi sem indokolja a rövidebb csereperiódust.
ImportEUr Creative Commons License 2008.03.24 0 0 85

Nagyjából-egészében leírtad, hogy mire kell odafigyelni. :-)

Érdemes lenne még az olajcsere-periódust is lerövidíteni 15' km-re.

Előzmény: sonyesz1 (83)
ImportEUr Creative Commons License 2008.03.24 0 0 84
Inkább minden másodiknál ( 50-60 ezer km-enként ).
Előzmény: cdl1 (82)
sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 83

A rendszeres  szervízekre természetesen elviszem. Olajcserénél gyári minőségü longlife 04 olajat kap, és megvan a kartergázszellőztető cseréje, valamint az üzemanyagszűrőt is minden 2 olajcserénél cseréltetem. Az olajcsere 30 e km.

Remélem még néhány tízezret elfut ezzel a turbóval. Azon kívül amit én is tudok a turbó kiméletével kapcsolatban kell-e még valamire figyelni? 

cdl1 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 82
A kartergáz szűrő cseréjét sem szabad elhanyagolni.
2-3 olajcserénként kellene cserélni.
Előzmény: sonyesz1 (80)
ps3peter Creative Commons License 2008.03.23 0 0 81
Turbós autónál az olaj minösége, és a csere gyakorisága sem elhanyagolható tényezö. Maga a turbo többféleképpen tud megdögleni, a leggyakoribb a középrész hibája, azaz hogy a csapágyazás adja meg magát, ilyenkor az autó hibát jelent, általában vészprogramra is kapcsol, menetteljesítménye pedig egy Trabant szintje alá süllyed. A másik gyakori hiba a változó geometria tönkremenetele, ilyenkor a lapátok állásszöge nem változik, ez lehet a szabályozó elektronika hibája, de mechanikai oka is lehet. Ezt nem mindig követi hibajelzés, sokszor - föleg mechanikai okú hibánál - csak az autó fokozatos gyengülését veszi észre a tulaj. 
Előzmény: sonyesz1 (80)
sonyesz1 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 80

Sziasztok!

 

Ez a turbo dolog engem is érdekel. Az enyémben most van 180 e km. Valószínüleg nemsokára nekem is cserére lesz szükségem, de egyenlőre még jól müködik. Azt valaki elmesélhetné, hogy hogyan vigyázzunk a turbóra? Annyit tudok, hogy hidegen nem szabad gázolni, meg tartósan nagy fordulatszám után nem szaban hirtelen leállítani (0,5-1 perc). Van ezen kívül még egyéb?

Az ülések hosszabb vezetésnél tényleg elég kényelmetlenek. Nekem a klimával semmi gondom.

Ja még egy fontos kérdés: mik a turbó haldoklásának a tünetei?

Rityifi Creative Commons License 2008.03.22 0 0 79
Kellemes Húsvétot mindenkinek!
ehatvanos Creative Commons License 2008.03.21 0 0 78
Nos nekem két választásom volt:
Gyári új raktárról,2 nap alatt kész a kocsi.
A turbó 320.000.- 2 év garival.+a járulékos költs.

A másik a felújítás.Szerződéses partnerrel csináltatják.
150.000-180.000.-Ft+áfa attól föggően,hogy mennyire ment szét.Megnyugtattak ,hogy gyakorlatilag minden ki van benne cserélve.A garancia 1 év.Átfutási idő 7 nap.

Mind a két verzióhoz kapcsolódik kb. 120.000.-Ft ami tartalmazza a be-ki szerelést,teljes olajcsere,levegőszűrö olajszűrő cserét és több órás különböző beszabályozó programok lefuttatását.

Mindenki döntsön belátása szerint.Sajnos cserekocsi nem dukál,ezért ha hozzáadjuk kb.1 hét kocsibérlés költségét ugyanottvagyunk az új turbó áránál.Egyébként mindenkinek ajánlom a Szentendrei úton a Budapest Motors-t nagyon korrektek voltak!

Előzmény: Rityifi (76)
ehatvanos Creative Commons License 2008.03.21 0 0 77
Az egyik gondom mostanában volt.A külső hőm. megközelítette a 20 fokot,kezdett melegem lenni.A klíma Auto állásban húsz fokra állítva.A rostélyokon dől be a hűvös(hideg) levegő a lábamra meg fújja a meleget.Akárhogy állítgattam,a hőmérsékletet mindíg melegebb(sokkal) levegő jön alul.Kénytelen voltam man.elzárni az alsó levegőt.Egyébként bármilyen évszakban jobban(kedvemre) tudom állítani a légáramokat manuálisan mint az adott autómata program.
Az újak(facelift után)-nál már belehet állítani minden levegőirányt manuálisan,és az auto beállításban megjegyzi,megtanulja az egyénit.Nem szeretek állandóan összehasonlítgatni de az A6-os szellőzése hibátlan(nekem).
Előzmény: ps3peter (75)
Rityifi Creative Commons License 2008.03.21 0 0 76

Abban viszont teljesen igazad van, hogy én is 120.000km-rel vettem az autómat, és az első tulaj vigyázott e vagy sem....  Ebben csak bízhatok, ha pedig tönkre megy.... nincs mit tenni..csere.  Vagy érdemes a felújítást választani?  Mert erről eléggé megoszlanak a vélemények.

 

Péter!

Én nem vagyok diesel megszállott, de meg van az előnye a diesel változatnak is..... nyílván a hátránya is...:-)

 

Előzmény: ehatvanos (74)
ps3peter Creative Commons License 2008.03.21 0 0 75

A klímát nem értem mi bajod vele, nekem semmi problémát nem okozott soha a használata. Igaz eleinte zavart, hogy auto módban nagyon fújt, de a klíma menüben be lehet állítani hogy mennyire "siessen" a kívánt hömérséklet elérésével, én ezt a minimumra vettem, így jó.

A zenéröl már írtam, a standard rendszer felejtös, de hozzá kell tenni, hogy az E39ben se volt jobb a standard...

Az ülésben igazad van, én vásárlás elött átolvastam több ezer német fórumhozzászólást, és a legfontosabb következtetés az volt, hogy csak a sport, de méginkább a komfortülés az üdvözítö, szerintem magasan jobb bármely konkurens termékétöl. 

A turbók meghalásáról is lehet olvasni eleget, nem te vagy az elsö, és nem is az utolsó a problémával, szerintem többek közt ezért is nem éri meg dízelt venni. A benzines-dízel hangkülönbségröl nem is beszélve...

Előzmény: ehatvanos (72)
ehatvanos Creative Commons License 2008.03.21 0 0 74
Nem sértessz Meg.
Alapvetően egyetértünk.Én is pontosan ugyanígy járok .Nyilvánvaló,hogy az előző tulaj nyírta ki,és én cseréltem.Ez egy dolog.
Viszont más tipusok(pl:TDI) nem ilyen érzékenyek a használatra.Ismerősöm A6 3.0TDI-vel évek-óta használva,(nagy sebességekkel is) tőlem értesült arról,hogyan kell járni egy turbós kocsival.Már bőven 200 ezer felett jár,és semmi baja a turbónak.A szervízfőnök a BP.Motors-nál azt mondta,hogy ez azért van mert a vált.geometriás turbó sokkal érzékenyebb.Mondjuk az A6-ban is az van,sőt most már szinte mindegyik turbódieselben is.Na mindegy.
Ja még annyit megsúgott,hogy ha 170-190 ezres 30d-ben még az eredeti turbó van,az olyan ritka mint a fehér holló.......
Egyébként a legújabb facelift után módosítottak a turbón egy picit.Azt mondta,hogy már van 200 ezres ügyfelük is hibátlan turbóval.
Előzmény: Rityifi (73)
Rityifi Creative Commons License 2008.03.21 0 0 73

Üdv.

 

Ha nem sértelek meg.... a turbo meghalással nem értek egyet.  Sajnos ez NAGYON használat függő.  Én betartom a szabályokat maximálisan:  Hidegen nagyon finoman megyek, és soha nem hajtom meg! Melegen minden esetben visszahűtöm, és 15.000-enkeént kicserélem az olajat és a szűröket.  Ez nem jelenti azt, hogy bármi féle anyaghiba miatt nem mehet tönkre. De véleményem szerint nagyon sokat számít a használat.

Előzmény: ehatvanos (72)
ehatvanos Creative Commons License 2008.03.21 0 0 72
Üdv Urak!
Volt E39-tulajként 3 évig barátkoztam Bangle féle formával.Eljött az idő és alapos keresgélésbe kezdtem.A legnyomósabb érv az E60 mellett az volt,hogy sajnos már képtelenség találni kevés km-rel az előző generációból.Hja' végtére is a legfiatalabb már 5 éves.
Szóval az anyagi lehetőségeim komoly dilemma elé állított.Rákellett döbbennem,hogy vagy jól felszereltet veszek "kis" motorral vagy fapados 30d-t.
Mivel régóta vágytam egy 6hengeresre ezért az utóbbi maradt.
Sötétkék,30d 2005.11. gyártás 65 ezer km,import.
Nos sikerült 5 hónap alatt 50 ezret belecsavarnom.
Az előttem szólókkal egyet kell ,hogy értsek.A belső elég gáz.A világos kárpit valamelyest feldobja,de valahogy nincs meg az-a minőség érzet....
Sajnos fapados,a zene borzasztó,a klimával (bár digitális-kétzónás)nem bírok egyszerűen nem jó.Nem tudom igazán jól beállítani.Az ülés szar.Hosszútávon kényelmetlen.A fejtámla messze van.
Istenem!De az a MOTOR!No az mindenért kárpótol.
Sajnos a turbó százezernél meghalt.És erre készüljön mindenki.
Rityifi Creative Commons License 2008.03.19 0 0 71

Helló!

 

Köszi az infót!

Előzmény: benyas (70)
benyas Creative Commons License 2008.03.18 0 0 70
Hali!
Rityifi sztem ezt nézd meg:
http://www.autohifidiszkont.hu/bmw-tuning.hu/tipusok/e60.htm
Előzmény: Rityifi (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!