Szia! Nekem Briggs motoros fűnyíróm volt, és annál is úgy cseréltem olajat, hogy a beöntőnyíláson kicsurgattam, nem olyan sok az az olaj, hogy ne lehetne úgy kicsurgatni. A benzint meg le kell ereszteni előtte, én egy gumikörtével egyszerűen leszívtam a benzint és visszatöltöttem a kannába. (muszáj is volt, mivel hoztam-vittem a gépet, és nem szabad feltöltve szállítani.)
Most olvastam ezt a bejegyzést. Ez SIMSON motoros Fortschritt E 931.50 típusu kapálógép. Én eke nélkül kaptam és most vettem hozzá egy ROBIX gyártmányu RE-101 -es jobbraforgató ekét 11160 Ft.-ért. A szántással nem is lenne gond mert egy állítható eke rögzítő szerkezetet készítettem hozzá. Viszont a motorja valahogy nem igazán akar muzsikálni. Ha valakinek van ezzel a géppel kapcsolatosan tapasztalata, azt szívesen olvasnám.
A személykocsi olajcserénél én nem használok mosót bár az is igaz hogy csak a sajátomban szoktam cserélni. Inkább lecserélem az olajat 1-2 ezer km-rel hamarabb. Az olaj minőségére pedig odafigyelek. Szerintem a 4 ütemű motornak az olaj a lelke legyen az személykocsi vagy rotációs kapamotor. Azt viszont nem tudom hogy a szervizek használnak-e, de szerintem nem. A rota és fűnyíró motorokról csak annyit hogy rengeteg motort szedtem már szét,volt közöttük olyan amiben soha nem cseréltek olajat csak utánöntöttek de volt olyan is amelyikben rendszeresen a gépkönyv előirásai alapján betartották az olajcserét. Tapasztalatból mondom, ha a motorban előírásszerűen van olajcsere teljesen felesleges a mosó használata, hisz csak minimális lerakódás keletkezik a motortérben. Azokban a motorokban amelyeket elhanyagoltak oly mértékű a lerakódás hogy a mosófolyadék szerintem nem bírkózik meg vele. Az ilyeneknek én le szoktam venni az alját vagy oldalát és brigéciollal szoktam kimosni,így biztosan tiszta lessz. Amúgy én csak Brigss olajat használok.
Bár nem engem kérdeztél, de azért nekem is van gondolatom ezzel kapcsolatban... A bmw-s fórumon is nagy vitát keltett a motormosó témaköre. Az egyik tábor mindig használja, a másik meg ellenzi. Én félek tőle az az igazság, mégpedig az olajpumpa miatt. Az a sok lerakódott szemcse szerintem megfektetheti az olajpumpát, hiszen amikor a csereperiódushoz érsz, akkor az olajszűrőben már amúgy is van ez meg az. Ha ott lenne a csere olajpumpa megpróbálkoznék vele én is, de így nem.
Régi Skoda 120-ast szereltünk, üzemmeleg motorba belement 1doboz GoldEagle mosó, 5 perc járatás, olajjal le, kartertömítés cserénél meglepődtem, mintha gyári új tiszta motorbelsőt láttam volna, tökéletesen leoldott mindent. A hengerfejben és az olajcsatornákban marad kevés olaj, persze mosó is káros -e ez a későbbiek során? Van aki szerint támadja a simmeringek anyagát.
A szérum kb. 1L lemezdobozban volt konzervnyitós 1000 akárhányszáz Ft gázolaj sűrűségű piros anyag , MOL kutakon is kapható.
Ezek szerint még nem volt olajcsere a 3 éves gépben!!!! Ez elég nagy hiba. Az alján van a leeresztő csavar,de a legegyszerűbb kicsit bemelegíteni a motort majd a beöntőnyilláson kiönteni az olajat. Fotos hogy jól csurgasd ki. Vagy vedd le a motort és engedd ki az alján.
Re:Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu /nincs senkinek robi55?????
hu de jo h nem akartam olyat venni :-) A kis elektromossal most hetvegen akartam nagyobb munkat vegezni, de az esso betett neki. Allitolag egesz heten esni fog?!
Hello ! Bánhatod hogy nem vetted az MTD-50ért:)))))
Szupi kis kapa: a tolókar úgy kotyog-lötyög mint pap seg...ben a ló..asz. Indul korrekten többedik rántásra, hidegen, melegen egyaránt kell dúsítás ( légtorokban elzárni a súbert). A rántása olyan mint apósom kikopott 20 éves briggs fűnyírójának, semmi ellenállás,de a frissen felújított 4 Le Briggs kapát alig tudtam berántani ott érezni a kompressziót, de ez az MTD mintha nem is lenne kompresszió. A kapatagok forognak ha megbillentve behúzom a kupplungot, és úgy pörgetem a kapát teknős gázálláson. A gyertyát a tulaj szerint gyakran bekormolja. A tanksapka gumitömítése már szétment, ki kellett halászni a tankból. Nyúl álláson sem emeli a fordulatot a tenőstől feljebb. A tulaj 65 éves volt köjál ellenőr, csoda hogy beindítja. Mentem a kapa mellett ahogy vezette az öreg, és a regulátor kart húzva emeltem a fordulatot. Ez a fos vadiúj, 4. napja kínozza vele a kiskertjét, nem halad, nincs az előírva hogy mindenkinek gépésztechnikus legyen a szomszédja, és ismerje a ford. szabályzó működését (ua. mint a briggs-é) ventillátor fúj egy lapátot rugóterhelés ellenében ez zárja a légtorkot. Mondjuk itt is kotyog -lötyög minden mint ahogy fentebb írtam. A kupplung lemezházáról nem nyilatkoznék, elsőre annyi hogy nyílások vannak benne ahová bejuthat a szemét és a kapatagok által felvert föld.
HAJRÁ MTD!!!!! És gratula a pekingi csíkszemű motorjaikhoz!!!
ugyanez van 60-ért Briggs motorral, az legalább addig jó míg szét nem kopik.
Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu
ha komolyabb munkara tobbszor kellene hasznalnam, v kotottebb lene a talaj en is benzineset vettem volna, hisz 49-ert is volt mar MTD motor kapa. De en 5 hetvegen hasznalom max egy evben(viragoskertek), es mar nemegy benzines gepem (pl lancufresz, motorkerekpar) ment tonkre a hasznalat hianyaban, hiaba, h szakszeruen tettem el oket.
Hát nemtudom, de még az 1000w is karcsúnak tűnik számomra már csak azért is mert a 4 kapatagos 3,5Le Briggs is kéri a kenyeret normális kapálás mellett.
az 1000W-os Strauss bevallt nekem. Persze fugg, h milyen foldben akarod hasznalni, valamint mire : az eves leult barnafoldet futelepites elott szepen felszedi, valamint viragagyasokra is tokeletes.
Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Én is vettem egyet, nekem nem indult egyből, adni kellett neki egy kis kis benzint a hengerbe és már ment is... utána beállítottuk a pillangószelepet, hogy több benzint kapjon és azóta szépen beindul hidegen és melegen is. Már volt alkalmam dolgozni is vele: tökéletesen működik, nagyon keveset eszik, és erős!
Arra kérnélek, hogy írd le a tapasztalataidat ha sikerült kipróbálnod a gépet... amúgy én is hétvégén vettem... előre is köszönöm!
a kapagépnek valószinű kevés a 710 watt, de a gardena-nak is van ilyesmilye az talán még gyengébb, szóval azért ezt is lehet használni vmire, csak kevés dologra, épp ezért mégse olyan olcsó az olcsó, hisz korlátozza hogy mire tudod használni.
a lidlben én egyszer vettem egy pulzusmérős infrás karorát (kerékpározáshoz) mutattam is a havernak aki versenyszerüen kerekezik, hogy milyen olcsó, azt mondta hogy az egy szar.
akciókezdésnél én azért megvettem :), hazavittem, ha jól emlékszem nem próbáltam ki kb egy hétig, aztán mikor eljött az ideje hogy bekapcsoljam és kipróbáljam, nem kapcsolt be, a doboza hátulján volt egy vidéki telszám, felhívtam, modtam a hölgynek mi a baj, aztán jött a meglepetés! kédezte hogy jó-e ha holnapra küld egy újat, mondtam persze, így is lett kicsitt több mint24 óra múlva csengetett a futár, a szálítólevelen láttam hogy többe került a futárköltség mint az óra értéke, az óra azóta is működik.
erröl a lidl-ös kapáról vki írta már itt a forumon: bohrer írta:
"Kinek volt tapasztalata elektromos rotációs kapákkal. A Lidl-es 600W-os a szomszédban 2 napot bírt, igaz analfabéta az öreg, fel sem pörgött a motor és már terhelte, de a kapák is préselt lemezből voltak. Van Einhell is 650-700W-os 2 kapataggal, komolyabb kivitel, és Auchan-os Straus 1000W-os . Gargenát ne is írjatok, azért már benzines is kapható. Kérdéseim: milyen mélyen viszi a földet, ha közepes homokos. Kiskertbe gondoltam "
Mit ad isten, pont bedobtak hozzám is egy Lidl szórólapot, már látom miről is van itt szó! :) 3 év gari. Az ilyenekkel az szokott lenni, hogy megveszed, örülsz, hogy olcsón vettél gépet, és milyen jól jártál vele, hála az áruházláncnak, tök jót tett veled, mi is lenne velünk nélküle! Hazaviszed, majd nekikezdel másnap dolgozni vele. Ha szerencséd van, kibirja az első pár métert, enyhe égett szag kiséretében, majd legközelebb leveri a biztit, vagy kerreg, csörög csattog. Sebaj, van rá 3 év gari, hát nézzük, hol szervizelik. Nolám, micsoda szervízjegyzék! Mennyi szerviz, van itt is egy, a közelben, menjünk oda. Odaviszed, ott néznek rád, hogy miről beszélsz, életükben nem hallottak még arról a cégről, aki forgalmazta a gépet, nemhogy szerviz szerződésük lenne vele. Az elsőt még hülyének nézed te is, menjünk, vagy hivjuk fel a másik szervizt, de ott is ez a szitu, nem szervizelik. Akkor majd a központi szerviz! Ott ha szerencséje van az embernek él a szám, és valaki felveszi, aki megpróbál rávenni, hogy vidd fel pestre a gépet, és megnézik, vagy vidd vissza ahol vetted. Visszaviszi az ember fia, ahol megvette, ott első körben lehet elküldenék a szervizbe, majd rövid szóváltás után átveszik. Eltelik 1-2-3 hét, mikor megunja az ember a várakozást a csodára, és a nyakára jár a drága áruháznak, ahol előbb-utóbb kiharcol egy csereutalványt, mert addigra már elkapkodták a jó kis gépét, majd nekiáll meccselni az áruházzal, hogy adják vissza a pénzét, nem, nem akarja levásárolni az árát (amire nem is kötelezhetik), majd elballag az ember, és vesz egy gépet jóesetben szakkereskedésben, ahol még talán értenek is ahhoz, amit eladnak, és szervizelik is! :)
Hozzánk is betéved szezonban 1-2 ember havonta mindenféle garanciajeggyel, amire összeválogattak szervizeket, hogy el tudják adni a vackukat az ilyen 1-2konténer szemétre alapitott cégek. Az a szép az egészben, hogy ezt megtehetik, hiszen van itt minden, unió, meg fogyasztóvédelem is, csak éppen az áruházak felette álnak mindennek, rájuk nem vonatkozik semmi! :)
Erős túlzás az elektromos árampocsékolókat kapálógépnek nevezni. Az ilyen gép max. cserépbe való, felkavarni a földet, de nem kapálásra! 700 watt? Ez ám a teljesítmény, még egy elektromos fűnyíró szintjét sem üti meg! Gratulálok a tervezőjének, biztosan a praktikusság vezette tollát, mikor ilyen rémálma volt, hogy elektromos kapálógépet tervezzen! :)
Én a múlt héten vettem egy ilyen gépet. Részletes szerelési útmutatót mellékeltek hozzá. Összeszerelés után szinte az első rántásra indult. Mivel az idő nem túl kedvező, így csak egy próba kört mentem vele a kertben, probléma mentesen működött. Könnyen lehet vele navigálni és a forgatási mélység is elegendőnek tűnik. Hétvégén -ha az időjárás engedi- lesz a főpróbája, utána többet tudok róla írni.