Sziasztok! Van egy 1,4-es F Astrám. A bajom a következő. Amikor még hideg a motor, akkor a gyújtáselosztó (tök hülye vagyok a motorokhoz, de szerintem az), hangosan nyikorog. Amikor már ment a motor 1-2 percet, akkor semmi gond, semmi nyikorgás. Ezt csak kb 2 napja csinálja, addig semmi. Valami elhasználódhatott benne? Vagy mi lehet vele?
sziasztok. olvasom hogy mindenki a rángatózással küszködik. elsősorban a termosztátot kellene kiszedni, és ellenőrizni hogy jól működik-e? otthon egy tálban forralj fel vizet és tedd a vízbe a kiszerelt termosztátot. ki kell hogy nyíljon teljesen. az opel egy köztudott termosztát zabáló. a legtöbbször nem a termosztát nyitásával hanem a zárással van gond. nem szokott teljesen bezáródni, ezáltal folyamatosan kering a hűtővíz, ezáltal nem melegszik üzemi hőfokra a motor és ezért a computer többlet benzint ad mert hidegnek érzi a motort. /szivatóval megy/ van olyan hogy nyílik és zárodik a termosztát még is rossz. a közepe ferdén áll. egy cserét megér. tipustól függően 1000-5000ft. ja és a sportlégszűrőt sem szereti, ez is hiba szokott lenni. jo szerelést mindenkinek. üdv gsic20let
Opel astrám van 93.as 1,4-es és a következö hibát produkálja:
Réngat néha leáll ok nélkül és majd valamikor egyszeri és valamikor meg többszöri probálkozásra ujraindul és megy mondjuk 2-3 km-ert és ismét ez.
Eleinte az alapjárati motorra gyanakodtam most kiderült ,hogy nem is ez a gond!
Van a gyujtáselosztó alatt egy érintkezö nem tudom mi a neve azt hiszem (hal jelado) és ez nem mindig érintkezik és úgy gondolom ez lehet a hiba oka.
De sajnos nem vagyok biztos ebben és addig nem akarok sokat rákölteni ,ameddig nem tudom pontosan mi is a hibája.Tehát szeretném töletek kérni aki tud valamit ezzel kapcsolatban segíteni írjon nekem pár tanácsot.
Ném vagyok valamilyen gyakorlott fórumos most használok elöször ilyet,ha lehet akkor légyszíves irjatok megnevezést is.
Köszönöm üdv minden opelosnak Csaba
Ha menet közben megoldódna a hiba akkor megírom mi volt valójában a gond.
először is vedd le a vezérműszíj burkolatát, a főtengely ékszíjtárcsáján van egy jel. /vagyis 1 vonal/ a motorblokk vagy a vezérmű burkolatán ven 1 ékalakú jel, vagy egy kiálló /csöcs/. tekerd a főtengely /legalsó ékszíjtárcsa/ egy racsniskulcsal az ékalakú jelig. ha egyvonalba vannak akkor a vezérműtengely kerekén/a legfelső tárcsa/ oldalán lévő vonal /jel/ függőlegesen felül lesz teljesen középen. ha ezek nem egyeznek akkor átugrott a vezérlésed. ha mégis futnak a jelek akkor vedd le a gyulytáselosztó fedelet és a rotornak vagy az 1-es vagy a 4-es henger kábeljeinél kell hogy álljon. amúgy próbáld meg a gyujtássorend ellenőrzését. sorrend 1-3-4-2
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Az autom egy F-es Astra C16SE motorral. A hiba jelenség:
Mentem hazafelé kb 50 km/h-val gyorítani szerettem volna de gyenge volt, mondom visszaváltok aztán uccu neik így tettem. Raktam egy harmadikat aztán ráléptem a gázra nem sok eredménnyel 2 henger leált. Hazamentem és a következőket állapítottam meg: a 3. és 4. henger nem megy szikra van mert lehúztam menet közben a gyertyakábeleket és látható volt a jelenség. Kicseréltem a 4-es és 2-es befecskendezőket. Az eredmény változatlan a 3. és 4. henger nem működik. Így kizártam a befecskendezőket. Próbáltam mérni a vezetéket 0,5 V de sajnos szerintem ezt nem tudom csak úgy lemérni nem hiszem,hogy a multiméterem olyan gyors lenne, hogy le tudná mérni az adatokat.
Ha valaki találkozott már hasonló hibával kérem segítsen adjon tanácsot.
Mitől lehet , hogy csak a 3. és 4. henger nem megy?
Hogy lehet lemérni a vezetéket, hogy egyáltalán kap-e áramot a befecskendező?
az opelnek elég érzékeny elektronikálya van de még te is kitudod süttetni otthon, és nem kell szerelőket keresned. ha a computer hibát érzékel /akár elektromos, akár egy csőszakadást/ kivillanik a diagnosztika lámpa. hiába jaítod meg a hibajel bentmarad a computerben. ilyenkor elég ha az akksi negatívját , /csak a negatívo sarut/ lehúzod 5-10 percre. ha még mindíg hibát mutat akkor valami más is hibás. és még 1000 trükk az opelnél. ha segíthetek irjatok. zoltan.u@freemail.hu
a rángatózás teljesen kikészítette a féltengelyeket és a motor tartó bakokat.ez nekem a sportlégszürő cserélyével/vissza raktam a gyári műanyag dobozszűrőt/ és 1 termosztát cserével megszűnt./3800ft/
sziasztok. van 1 astra 16v gsi-m és elötte 1 cali 8v-m. elég sokat megtudtam az opelekről ezért ha valakinek tudok segíteni nyugodtan írjatok. zoltan.u@freemail.hu tipikus hiba az opeleknél pl rángatózás, diagnosztika lámpa világít meg stb. üdv zoli
hali! nemtudja vki h az f astra alá hátra 3-4cm-es ültetéssel befér-e, a 205/45*16 gumma ? ..persze felnivel 1ütt. ha vki tudna segíteni ,azt megköszönném
HELLO van 1 opel astram 1,4 mpiaz auto 100km / h nal el kezd rangatni es nem gyorsul jobban 1 darabig, ozt ujra elindul es megy 140 km/h ig. ha lassitok vele akkor ujra jelentkezik es a hiba
mi lehet a gond? a diagnosztika nem ad semmi hibat, es szerelok sem tudjak, minden szurot kicsereltem.irjatok legyszi!!!!help meee!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Hello Abban kérném a segítségeteket, hogy az Opel Astra G CC (2003) tipusú autóba pollenszűrőt szeretnék cserélni, mert igen párásodik csak azt nem tudom hol helyezkedik el. Segítségeteket előre is köszönöm. A kesztyűtartó alatt és a motortérből is próbáltam keresni de egyik helyen sincs. Sziasztok, Zsolt
Ha valaki tud lécci segítsen!Van egy 95-ös F Astrám.Kb.180000 km.van benne.Mostanság pokoli sokat eszik.Alapjáraton ha lepadlózom olyan fekete füstje van,hogy a TDI-k meg irigyelnék!Bocsi nem írtam,hogy ez egy 1.4-es benzines központi befecskendezős.C14NZ motor kódú.Régebben ha teli tankoltam egy osztásnyi benzinnel kb 200 kilómétert tudtam menni.Ez most jó,ha eléri a 100-at!Most is negyed alatt van a tankom,de csak 350 km-tert mentem!!Szóval mitől ehet ennyit?Ha valaki már járt így,írja meg neki mi volt a problémája!Előre is köszi!
Köszönöm a segítséget, igazából nem jutottam el odáig, mert előbb kiderült, h mi a bibi. Valószínű a tanksapka volt rossz és a tankban vákum keletkezett, ezért nem ment elég üzemanyag a motorba és leállt. Vettem rá egy másik tanksapkatetőt és fúrtam rá egy pici lyukat, így kipróbáltam és semmi baja...:-) De azért köszi a segítséget. Anett
elöszőr is keressen egy rendes szerelőt. második mikor nem reagál a gázra nyomd ki a tengelykapcsolo pedálját, le állt?ha igen akkor hiba megállapitás:/mivel véletlen szerű hibáról beszélünk/köss gyujtótrafó 1-es és 15-ös lábára 1-1 ledet,még érdemes az ac 15-re is/trafó 1-es villog 15ötösök világitanak/ha mikor megáll valamely led nem világit akkor ez egy kiinduló pont.ha kinyomott tengelykapcsolonál nem áll le,akkor lehet még lambdaszonda hiba is de ezt a hibakodtárolo raktározni szokta.hibakod olvasás 10 érintkezős csatibol:szemből nézve jobb félső kettő érinkező/a-b/öszezárása,gyujtást ráadni,várni,majd elkezd villogni a lámpa.12es koddal kezd és zár.mindent 3-szor ismétel.
Sziasztok! Nekem egy '92-es évjáratú astra f-em van és egy pár hónapja elkezdett furán viselkedni. Mikor elér egy bizonyos fordulatot, egyenletesen megyek vele kb 90-el, akkor egyszercsak a gázpedál nem érzekelhető, nem működik hiába nyomkodom, a motorfék visszahúzza, lelassulunk és leáll. A műszerfalon pedig kivillannak a fények, mintha le lenne fulladva a kocsi.Nem mindig csinálja, inkább csak országúton, de akkor sem mindig áll meg teljesen, van mikor újra beműködik a gáz és akkor ránt egyet a kocsi de megy tovább. Voltam már vele 3 szerelőnél, egyik sem tudta mi a baja. Volt rajta cserélve gyújtáselosztó, valami gyújtó rotor ami adja a szikrát, meg még kb egy éve üzemanyagszűrő is lett cserélve. Voltam vele computeres diagnosztikán is de semmi hibát nem mutatott az elektronikában. Már tényleg nem tudom mit kezdjek vele, rámegy a gatyám és még mindig ugyanaz a baja, mint a szerelő előtt. És mindegyik azt mondta meg kell várni még végleg leáll a kocsi, akkor kiderül mi a baja. Köszi, és akkor ne merjek elindulni vele sehova? Csak itt a ház előtt??:-) Ha valakinek volt már hasonló, segítsen!! Köszi
Nem igazán értek az autókhoz,egy opel astra kocsim van aminek egy ideje elfogy a hütővíze a kiegyenlitőböl. Csöpögést.szivárgást nemlátok.Hogy lehet megállapítani hogy hengerfejes-e akocsi?
Nyáron görögbe mentünk és hazafele meghalt a ventilátor kapcsoló gombája a víz megszaladt 100 fok fölé.Esetleg átéget akkor a tömítés? azóta többé kevésbé fogy a hütővíz.
Tegnap hoztam el az autokámat a szervízből(1,4 16v G), mert rángatott és nehezen gyorsult, az egyik henger nem kapott szikrát, vmi gyújáselosztóféleséget kicseréltek rajta és 1 hengerrel jobban húz mint idáig.A kütyü: hosszúkás műanyag 4 vékony kiálló gumicsövecskével...remélem így érthetőbbE!
Sajna megkajol a szentem 1000km-en kb. 0.8l olajat. Nemrég volt szétkapva a motor mert az egyik szelep feladta. A szerelő azt mondta, hogy a motor belülről tök jó, nem tudja hova megy az olaj. Kívülről folyást nem látni sehol, nem is füstöl. 10W40 olajjal töltögetem.
Tud valaki segíteni? Esetleg más viszkozítású olajjal próbálkozzak? Egyesek azzal riogatnak, hogy ha így eszi az olajat akkor ennek már lőttek, el kell adni. Mások szerint az Opelek már csak ilyenek, töltögessem csak és ne foglalkozzam vele.
Üdv Astra F '92! Azt hiszem beigazolódott a gyanum és tényleg úgy tűnik a pollenszűrő lesz a ludas mert a legutóbbi olaj cserén a szerelőm azt mondta elég avét állapotban van és valamitől nedves is volt! A belső levegő keringetést használva viszont nem gondotam hogy emiatt is okoz párásodást! Köszi a választ,jó autózást neked!
Hali! Ajánlom, hogy látogass el ide: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9017137 De egyébként valószínű, hogy csak pollenszűrőt kéne cserélni. De az is elképzelhető, hogy bekapcsolva maradt a belsőlevegő keringetés. Hi!
Sziasztok! Kb egy éve vettem egy F Astra sedant. Tulajdonképpen az ég egy adta világon nincs vele semmi bajom nagyon szeretem. De! Ezen a télen jöttem rá(mivel most ez az első telem az autóval) hogy a párásodással a létező összes ablakon egyszerűen nem tudok mit kezdeni! Ilyen hőmérsékletnél mint ami most kinnt van ha egy személynél több ül az autóban percek alatt párás lesz. Nyomom a fűtést, a ventillátort, leengedem az ablakot,szenvedés az egész! Ha esetleg van valakinek hasonló tapasztalata vagy ötlete hogy hogy lehet ezt megoldani szívesen venném ha leírná! Előre is köszi!
OPEL tetőcsomagtartó! cseppkadett b-corsa f-astra calibra típusokra jó 4db rögzítőfül, kulcsal zárható, 2keresztrúd+1db bike tartó 26000 helyett 12e, 1 éves alighasznált
Azért egy gyárilag 280LE-s 4kerékhajtású paripát úgymond simán lenyomni... Érdekes feltételezés egy elsőkerekes autótól... Vagy csak figyelmetlen volnék?