Nem tudom merre laksz, kis maszek boltokban érdeklődj rendelésre van-e. Vagy mérd meg a tőcsavarok távolságát és valami keleti kismotor hengerfejét applikáld rá. Kb. 20-év feletti gépről beszélünk ha sejtem szereltem már ilyet, nem egy jó szerkezet túl nehéz a kapatagok szélességéhez, leássa magát , a szomszéd elöl hátul kitámasztó kerekekkel használta. Sok nem indulás után eledta és vett egy tecumseh motorosat, na azóta nem voltam nála szerelni.Nem is tudom hogy gondolták, fix gyújtás alaplap, csak megszakító hézagot lehetett állítani, porlasztóban fúvókacső gumi O gyűrüs tömítés, úszóház rögzítette. Hobbikert dugulás szétszerelés, használat közben O gyűrű meglapulva, kb. 3 mm átmérőjű, vasárnap délután persze, vezeték szigetelést vágtam azt raktam helyette. Ha teheted vegyél a Tescoban most 49E 3,5Le MTD motoros, vagy ugyanez BRIGGS 4Le 60E és ezek vadiújak, 20-évig még mennek a 45ezres kínaitól óvva intenélek. Vagy van itt 5,5 Le MTD 65E. Vagy marad a barkácsolás, az még filléres de sosem hosszúéletű megoldás. Apósom a 15-éves briggs motoron ránt egyet és már ketyeg is.Én ROBI 55-el kínlódok 15-éve 1- 0,5 nap szerelés minden ősszel, aztán 1,5 óra kapálás kettő együtt ezalatt fel is áshatnám a kis kertecskénket. Vagy 15-20 E elektromos kapát veszek.f
Gondolom a gyertya menet ment tönkre, más nincs a kétütemű 50-esen. Autósboltban van gyertyamenetjavító persely párszáz FT, esztergályossal kiesztergálod a persely külső menetét a hengerfejbe, belehajtod és kész. Mondjuk én kentem közé hőálló ragaszót, Vasút mozdonyműhely kis pia a szakiknak, kérjél BRIMOR-CEMENT ragasztót az M41 égőfejeket ragasztják vele a hengergejbe.
Én is most olvastam csak mit írtál... nekem is ilyen gépem van és egy nyár elég volt a fejnek... bármilyen damilt teszek bele, nem adja már ki... a bronzperselynek semmi baja, a rugó mintha el lenne vetemedve... nem rugózik úgy ahogy kéne, így hiába ütöm oda a földhöz, nem adja ki a damilt... Szerintem nekem is vennem kell majd egy damilos fejet.
Valószínűleg azért nem válaszolt senki, mert ilyet nem tud jelenleg senki. Olcsón alkatrészt? Mennyi az olcsó és egyáltalán milyen alkatrész kellene? Mi ment tönkre? A komplett damilfej ára kb. 5.700,- Ft, külön alkatrészeket nem valószínű, hogy kapsz.
Gratulálok apukám neked egy 1939-es Wehrmacht DKW-d van orosz kiadásban. Ez már majdnem URAL (BMW ), kár rotakapába tenni, én minimum egy pannónia vázba szerelném, és lekrómozott rohamsisakkal közlekednék vele.
FBS nem hengerfej alá való, utcasarkig tartana a gyönyör, kiégne és utána kifúj, leáll a motor. Blokkfeleket összeragasztani jó, ha nincs FBS zsírmentesíteni a felületeket, és bekenni sűrű nitro festékkel, autószerelésnél anno használtuk, mikor a LOCTITE és a Würth még COCOM listásak voltak.Nem tudom volt-e valami közötte, alumíniumgyűrű, stb. Ha semmi horony mélyedés nincs esztergálva a hengerfejbe akkor fém a fémen tömít. Eljárás: 30*30cm üveglap asztallapra teszed rá 600-as finomságú vízpapír petróleum a papírra, majd a hengerfejet vízszintesen !!! tartva körkörös mozdulatokkal lassan türelmesen becsiszolni, ne billegjen közben mert nem lehet és kész.. Utána jöhet az 1000-es papír, + petróleum . Ha sikerült tompa matt felület van körben. Ugyanezt a hengerpersely felső részével is.
Ha az elején durva sérülést beverődést látsz érdemes valahogy leesztergáltatni, (ha nem valami krumpli formájú a hengerfej, és be tudják fogni a tokmányba) de csak tizedeket!!!
Gyűrűhézag mérés: A leszerelt gyűrűket, a hengerbe teszed oda ahol már fut a dugattyú, kb. 10 mm-re a tetejétől, a gyűrű két vége közti hézagot mérd hézagmérő lappal. , vagy pl. A4-es nyomtatópapír 1 réteg 0,1mm kétrét hajtva 0,2 mm.
Kérj egy szabvány kompressziómérőt valakitől, amit mutat annyi a kompressziód, a légköri nyomást nem szokták hozzáadni kivonni stb., csak vákuum mérésnél van szerepe ott az elméleti az 1bar vákuum általában 940milibar a max.
Kétütemű motor ha nincs elég kompresszió be sem indul a dugattyú végzi a vezérlést, már volt ilyen ROBI kapám ami 2 gyűrű után feltámadt, RIGA 16 stb.
Gondolom a legkisebb hőértékű gyertya való bele nézz utána.
most értem haza a agro+mashexpo, kert és szőlészet kiállításról, baromisok barominagy tarktor volt :-)
kertészeti kiállítótcsarnokban végre élőben is megnézhettem a makita-dolmar cég gépkínélatát.
mtd standja elég gáz, szinte egy falusi gazdaboltban nagyobb mtd kínálat van mint a kiállításon, a különbség csak annyi hogy kivittek két traktort meg egy dzsippet.talán azt vártam a legjobban hogy az mtd termékkínálatát szemügyre vegyem, de ennél még az mtd-cora roadsohw-ja is jobb volt.
stihl-vikingnek baromi nagy standja volt az agro csarnokban, talán az egész kínálatukat bemutatták, itt az szúrt szemet hogy csak 2007-es katalógusaik voltak.
-szerencsére ezen a kiállításon még nincsenek testfestett csöcsös hostesek, de azért némelyik cég jobban tenné ha szakembereket és nem széles mosolyú csinibabákat állítana a pult mögé.
a motor a 30-as évek technológiája, lásd: http://izs.hu/www/models.php?model=DKW&number=NZ-350%20(Wehrmacht)&name=&sidecar=0 ha igazat írnak a kompressziónak 5.8-nak kell lennie. én azért gondolom, hogy nyomáskülönbség értéket mutat a műszer, mert ha abszolút nyomást mutatna, akkor alaphelyzetben ugya 1-et kellene mutatni, mert annyi a légköri nyomás, de az 1-es alá esik a mutató, egy ütköző van kb 0.5-nél, az fogja meg. szóval még arról nem vagyok meggyőzve, hogy nem 5.6 a kompreszióm. (ja, ezt a 4.6-ot (ami szerintem 5.6) szárazon mértem, levettem a karburátort, nem akartam büdösíteni a garázsban, lehet, hogy olajos keverékkel jobban tömít?)
kb egy hónapja szétszedtem a motort, cseréltem szimeringeket, de mint mondtam, könnyen helyükre mentek. (alumínium öntvény a karter) ha ez így nem jó, mit lehet tenni? nyomjak be egy kis fbs-t?
ha már úgyis szétszedem megint, megnézem a gyűrűket is.
ja, a karter két fele, rá a henger, és a hengerre a hengerfej fbs-sel volt tömítve, én is úgy raktam össze, jó így, vagy vágjak bele papír tömítést midnenképp?
a pumpás módszert ki fogom próbálni, köszönöm a pontos adataokat.
válla nincs a hengernek, azt néztem múltkor, nem éreztem semmit körömmel.
"Ökölszabály :levett gyűrűket a henger felső részétől 10-15 mm-re teszed, gyűrűk közti hézag 0,2mm jó 0,7mm felett cserélni kell. " ezt sajnos nem értem.
Egyetértek Gépdokival, biztosan nem árt gyűrűzni minimum, ha nincs válla a hengernek, köröm nem akad rajta a tűzpart felett.( Mikrométered gondolom nincs) Ha kopott hengert gyűrűzöl akkor a hajtókar tangenciális erői miatt oválisra kopott gengerbe teszel új kerek gyűrűket. Ökölszabály :levett gyűrűket a henger felső részétől 10-15 mm-re teszed, gyűrűk közti hézag 0,2mm jó 0,7mm felett cserélni kell. Ekkor fúrás , új dugó +-os gyűrűk csapszeg, tűgörgő vagy bronzpersely a hajtókarba. Dugattyút nézd meg ha leveszed hogy állt, fordítva feltéve a gyűrűket eltörik a henger csatornái. Henger levétel után azonnal tömd le tiszta ronggyal a hajtókar és a forgattyúsház nyílását, Nekem már esett be dugattyú seegergyűrű. Dugattyún nem láthatsz hosszanti barázdákat, fényes felületeket, barna lerakódást, maxx aszoknya alsó részén!!! (gázátfújás jelei)Tompa matt szürkének kellene lennie.
Ha a szimering könnyen megy a házba, gáz van,nem tömít, nekem mindig esztergálnom kell beütőt, és így sem megy könnyen. Gyújtás oldalon nézzed nem e olajtól taknyos a kóceráj(szimmering) Hengerfej, ill. talptömítés jó-e, nem -e üzemanyagszegény a keverék.
Az 5-6 kompresszióviszony sztem a Rákosi rendszerben is kevés lett volna a cséplőgépekbe, ne csodálkozz hogy nem húzza az ekét a Dzsondér.
A kétütemű motoroknak kb. 7-8 bar kompressziónyomást kell tudniuk (motortól függően). A 4.6 mindenképpen kevés. Gyűrűzni biztosan kell a motort. Ha a szimmeringek meg vannak keményedve, akkor feltétlenül cserélni kell őket. Ha a motort nem szedted szét, tehát a tömítések az eredetiek, akkor nem valószínű, hogy a tömítéseknél falsot kapna. Ellenőrízni úgy kell, hogy a kipufogó és a karburátor alá gumilapot teszel, és visszacsavarozod mindkettőt, majd a gyertyanyíláson keresztül kb. 1,5 bar nyomást adsz, és lezárod a hengert. Ha a nyomás 1 percen belül nem esik vissza 1 bar alá, akkor a henger tömítettsége megfelelő. A szimmeringekkel nem érdemes kisérletezni - cserélni kell!
Jaj. A szívó oldalt, meg a pufó oldalt dugózni. Ezt elfelejtettem. (Parafadugó?)
Ragasztás nem szimpatikus, mert ha ki kell venni, szívás, és eredetileg biztos nincs benne. Az a néhány szimering, amit cseréltem életemben nagyon nehezen ment be a "fészkébe". A tengely könnyebben.
a hab sprés, pumpás módszerre én is gondoltam, csak még nem volt időm megvalósítani. (jól be kellene dugni a szívó és kipufogó nyílást) meg nem is tudom, milyen nyomást kellene kibírni neki.
én is úgy emlékszem, hogy befelé állt a szimering, úgy is tettem bele az újat. mondjuk számomra meglepő volt, milyen könnyen becsusszant a helyére a szimering. (meg bele a tengely) lehet, hogy be kellett volna ragasztani fbs-sel?
Szerintem a forgattyús házban is magasabb a nyomás, mint a légköri, mert ott is van elősűrítés. Nemrég cseréltem főtengely-szimeringet egy kismotoron, és abban is befelé állt az eredeti.
A fals levegő vizsgálatára van egy ötletem, de most találtam ki, nem tudom, működik e. Van szivárgás-vizsgáló spray, amit gázszerelők használnak. (Lehet szappanos víz is.) Be kell vele kenni a kritikus helyeket, majd egy kompresszorral nyomást adni a motorba, talán a gyertya helyén. A főtengelyt el kell forgatni, hogy úgy mozduljon a dugattyú, hogy a nyomás le tudjon menni a forgattyús házba. (Nyisson a résvezérlés.) Ez után már csak nézni kell, valahol nyomja -e a szappanbuborékot.
Sziasztok! Kétütemű motor szakértők, segítsetek! Az a gondom, hogy gyenge a traktor motorja, nemhogy pótkocsit, de magát is alig vonszolja.
Az egyik dolog: Mértem kompressziót a hengerben. Jól sejtem-e, hogy a kompresszió mérő a külső nyomáshoz képest méri a belső nyomást, vagyis ha 4.6 atmoszférát mutat, az azt jelenti, hogy a hengerben a nyomás 4.6-tal nagyobb, mint kint, ahol 1 atm. van, tehát a hengeren belül 4.6+1=5.6 atm. maximális nyomás van, ami 5.6-szorosa a kinti (1 atm) nyomásnak? A megadott gyári kompresszió érték 5.8, szóval ez jónak mondható, ugye? (Mértem úgy is, hogy 1-2 cm3 olajat bespricceltem a hengerbe, hogy segítsen tömíteni a dugattyúgyűrűknek, így 5-öt mértem, vagyis 6-szoros kompresszió)
A másik, hogy gyanakszunk, hogy esetleg fals levegőt szív. Van-e arra valami egyszerű mód, hogy kiderítsem, hogy tömített-e a motorblokk? Hogy szív-e falsot a főtengely szimeringeknél vagy az öntvények (karter, henger, hengerfej) összeillesztésénél? Cseréltem nemrég szimeringeket, de eszembe jutott valami. A szimeringek ugye egyik irányból való nyomásra tömítenek jobban? Nem lehet, hogy fordítva raktam be, és ha mondjuk a karterban belül lenne nagy nyomás, akkor nem engedné ki, de mivel a karterba szív, ott alacsony nyomáés van, szért tud falsot szívni?
Ha a motorblokk tömített, akkor már csak a karburátor lehet a hibás, ugye? (előgyújtás be van állítva a gyári adatnak megfelelően)
Ha lenne valami tippetek, hálás lennék! Üdv. András
Nekem van ALKO 38ccm 40cm lánccal, megéri ezt a pénzt. Nem egy Sthil, de az ára sem. Nekem eltörtek a berántónál a pittyegők, műanyagból voltak, nem indult félmelegen rángattam mint az ökör, éppen berobbanás közben még rántottam a zsinóron, majd reccs. Gariban csere, fémpittyegőre, az a tapasztalat, hogy olajszivattyú, és indítószerkezet a gyenge.Motorja jó. Azt mondják láncolajnak ne sűrű, hanem bármi olcsó híg motorolaj jó, tovább él a szivattyú. Két kissebb tetőt megcsináltam vele, csak láncot kellett reszelnem , jó kis gép 20-25-ért mindenképp. Ja és a 3-év gari megnyugtató ( műanyag indítóracsni+két pittyegő 6500 a gari számlán!!!) Ránézésre 300 FT-os alkatrészek, akkor mennyi a motor nemesebb részei.
STIHL MS 360típusú profi fűrész kifogástalan esztétikai,és műszaki állapotban eladó!
Új lánc,valamint láncvezető!!!!! 2003.Novemberében vásárolt.Új ára:190.000Ft
Könnyen kezelhető technika, egy grammal sem több súly a szükségesnél. A STIHL motoros fűrészeknek ebbe a kategóriájába tartozó fűrészek nagy szolgálatot tesznek az erdészetben és a tájápolásban. A gépek üzemeltetési területe az erdőritkító munkáktól a gyenge fák kivágásán keresztül a középerős faállomány kivágásáig terjed. Most még több kezelési kényelemmel: a tankzárak, dekompressziós szelep és ElastoStart.
Lökettérfogat (cm3)
61,5
Teljesítmény (kW/LE)
3,4/4,6
Súly üzemanyag, vezetőlemez és lánc nélkül (kg)
5,7
Teljesítménysúly (kg/kW)
1,7
STIHL MS 361 típusú profi fűrész kifogástalan esztétikai,és műszaki állapotban eladó!
2006.Szeptemberében vásárolt.Új ára:190.000Ft
Rendkívül erős profi fűrész, amely a legmagasabb igényeket is kielégíti. Kimagasló teljesítménysúly, rendkívül alacsony rezgésszint. Dinamikus gyorsulás és magas forgatónyomaték.
Műszaki adatok
Lökettérfogat
59 cm3
Teljesítmény
3,4/4,6 kW/LE
Súly
5,6 kg
Teljesítménysúly
1,6 kg/kW
Ahogy a kis leírás említi is ; "A hó felszedése a külön bekapcsolható marófejen történik, a hó kidobását egy külön meghajtott, nagy fordulatszámú rotor végzi "