Keresés

Részletes keresés

toloba Creative Commons License 2008.05.13 0 0 745
Hát, ez is brutális...
Előzmény: Magic Horse (741)
toloba Creative Commons License 2008.05.13 0 0 744
Hát, ez brutális...:))
Előzmény: brutális (738)
spíler69 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 743

http://index.hu/gazdasag/magyar/pobi080513/

na ugye...

és nem is kellet várni sokat

ha túl nagy a szar már nehéz elsikálni......

most lennék kíváncsi a korábbi "posta barát" hozzászólók véleményére...

biztos ezt is meg tudjátok magyarázni....

Magic Horse Creative Commons License 2008.05.13 0 0 741
Lefújhatják a postásbicikli-tendert

Lefújthatják a milliárdos postásbicikli-tendert a HVG értesülései szerint. A lap úgy tudja, a pályázat győztese már áprilisban közölte a gyártóval a főbb paramétereket, holott a közbeszerzési felhívás csak szeptemberben jelent meg.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.04 0 0 740

December 27-én délután, a "szokott időben" zajlottak a kedvezményes áramaukciók? (Az időpont miatt linkelem ide.)

http://index.hu/gazdasag/magyar/motgy080404/

Előzmény: sensei47 (739)
sensei47 Creative Commons License 2008.03.05 0 0 739
Van valamilyen új hír?
brutális Creative Commons License 2008.02.11 0 0 738
most hallottam egy ismerősömtől erről a biciklis dologról.
komlyan mondom elsőre azt hittem tökön szúrom magam amikor meghallottam, hogy majdnem 200ezer forintér vesz az állam kerékpárokat az adófizetők pénzéből.

NEM LEHET SEMMIT TENNI AMIKOR EKKORA, ORDÍTÓ LENYÚLÁSOK VANNAK???
my-life Creative Commons License 2008.01.29 0 0 737
 Ezt a pályazatot már megnyerték. A szervizek listáján szerepel az én üzletem is. Érdekes módon csak a mai napon és telefonon keresett meg a nyertes cég. Közben folyamatosan érkeznek az országba a kerékpárok szervíz pedig nincs.
Előzmény: spíler69 (736)
spíler69 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 736

olvasom a szerződést

http://posta.hu//kepek/upload/2008-01/1_21385_ker%c3%a9kp%c3%a1r.pdf

 

Idén bezsebelnek 840 milliót.

Az tetszik, hogy az ajánlati garancia 8 millió forint.

Ezen a bizniszen nem lehet bukni

 

spíler69 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 735
lehet hazudni a szervizekről , és ennek semmi következménye?
senki nem nézte a postánál, hogy vannak, e tényleg szervizek?
nem kellet volna kizárni az ilyen pályázót?
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 734
http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-177313
Egy-két részlet itt is. Mégse olyan könnyű a dolgot perelni?
Előzmény: toloba (733)
toloba Creative Commons License 2008.01.29 0 0 733
Rossz a bicikliszervizek listája
Kerékpártender: megtéveszthették a Magyar Postát
2008. január 29. 08:58


* nyomtatás
* méret

Szóljon hozzá

Minden jel szerint megtéveszthették a Magyar Postát a kerékpártender kapcsán, s mindez oly módon történt, hogy felvetődhet akár a közokirat-hamisítás esete is - állítja a Schwinn-Csepel Kerékpárgyár elnök-vezérigazgatója azzal kapcsolatban, hogy a tendergyőztes szerződésben vállalta az új postakerékpárok 24 órán belüli szervizelését az egész országban - tudta meg a Magyar Hírlap.
Klimon Péter szerint még nagyobb baj, hogy erről azok a szervizek nem tudnak, amelyek nevében a vállalást tették. A Schwinn-Csepel vezetője már sokadszor állítja: olyan szigorú szervizelőírást tartalmazott a tender, amely szakmailag nem teljesíthető. A nyertes cég ennek ellenére írásban vállalt erre kötelezettséget. Az ajánlattétel és a végleges szerződés mellékletében szereplő szervizlista szerint összesen 38, megyénként két-két szervizre hárul majd a posta új kerékpárjainak garanciális és kötelező javítása. (Magyar Hírlap)
automenedzser.
http://automenedzser.hu/cegauto/20080129_kerekpar_tender_posta.aspx
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 732

Vizsgáld át legközelebb a postás csomagjait.

 

Előzmény: elemes2 (730)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 731
Másról volt szó.
Előzmény: elemes2 (729)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 730
elképesztő súllyal megrakodott = max 20 kg.
Előzmény: Törölt nick (727)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 729
Azonkívül a márkásabb bringákban inkább rengeteg alumínium van

valóban, ebben a szlovén bringában például 28 kiló.
Előzmény: Törölt nick (727)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 728

Szloveniabol fog futni egy bicikli javito Dunaszentkavics also postaskisasszonyahoz?

 

Az alkatrészek fele bármelyik városban beszerezhető. Azonkívül 10-20 kerékpár tarcsiban már elég a folyamatos ellátáshoz.

Előzmény: AAAaaa (722)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 727

Ez a bringa attól masszív, hogy tele van vassal

 

Ez így elég egyszerű. Vas és vas között hatalmas különbség van. Azonkívül a márkásabb bringákban inkább rengeteg alumínium van, s az sem mindegy hol készül. Az említett kerékpárokon is lesz Shimano Nexus 3 seb agy. Az készül kínában is + Japánban is. Baromira nem mindegy.

 

Ennyi pénzért olyan szervízt lehetne kérni, hogy ha lerobbansz a helyszínre mennek érted autóval

 

Na persze. Régen a Schwinn 10 év garanciát vállalt a vázaira, saját gyártás volt. De még akkor is csak egyet a postásokéra. Na vajon miért, mikor ugyanabból az anyagból volt?

 

Egy postás elképesztő súlyokkal megterhelt kerékpárját ne hasonlítgassuk már egy 8 kg-os Mali kerékpárhoz, amivel ráadásul árkon-bokron át tekernek, mert ugye nem mindenhol kóser az út, vannak földes utcák is, ahol egy országúti versenykerékpár szépen szántani kezd.

 

Egy javításban jellemzően a munkadíj a drágább, szervízfenntartás, fizetés + bér, műhely, drága szerszámok. Ehhez képest az alkatrész bagó.

 

Nem védeni akarom őket, de egy ötéves szervízbe bele is lehet bukni, pláne ha tökhülyék hozzá azok, akik nyerték a pályázatot. Ők csak úgy jöhetnek ki nyereségesen a vállalásból, ha szépen csődöt jelentenek egy év múlva. Pancserok ezen csak bukhatnak.

 

A Schwinnek ellenben van egy szakértő, évtizedek óta dolgozó szervízhálózata, ott ez könnyedén megoldható.

Előzmény: zolapartizan (725)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.19 0 0 726
Minden jót elmondtál és semmi rosszat.... Ezért regisztráltál????  :)))
Előzmény: Xszi (723)
zolapartizan Creative Commons License 2008.01.19 0 0 725
A hvg-én láttam egy fotót a kerékpárról, alatta kiírás, hogy kevlárbetétes kerekekkel lessz szerelve. Egy kevlár betétes gumit meg lehet kapni 3200 ft.-ért. Röhej, hogy ezért a kerékpárért 150 ezret, javítási költségekkel együtt 200 nettót fizettek. Érvelés ide vagy oda, aki rendszeresen kerékpározik az fel tudja mérni egy ilyen kerékpárnak az árát. Ha bemész egy bringaboltba, egy ugyanilyen tudású bicajt megkapsz 60 ezerért és két év garanciával. Egy példányt. Ez a bringa attól masszív, hogy tele van vassal, vagyis semmilyen technológiai progressziót nem tartalmaz(gondolok könnyített súly/nagy teherbírás-ra). Ha az üzletben vett egyetlen példányt(60 E. Ft.) használod öt évig és összeszámolod egy ilyen bringa szervíz kiadásait mondjuk napi 30 km--es használattal, akkor kb. évi 15 ezerből kijössz. Akkor kb. 120 ezerből van egy ilyen bringád öt évre. Ha ugyanezt nagy tételben teszed.....
Ennyi pénzért olyan szervízt lehetne kérni, hogy ha lerobbansz a helyszínre mennek érted autóval, odavisznek egy jó bringát a segged alá amivel mehetsz tovább.
Ha így viszi tovább a Posta, a Hajtáspajtás előbb utóbb megeszi:)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 724
Tökmindegy, hogy Klimon érveit hogyan minősíted. eddig 60 ezer forintos bringán jártak a postások, mostantól 130 ezer forintos bringán fognak járni.
Előzmény: Xszi (723)
Xszi Creative Commons License 2008.01.18 0 0 723

A Magyar Hírlap cikk végén ez is ott van:

 

"Klimon Péter azt mondta, az elmúlt tíz évben a pályázatok során soha nem fogadott el alvállalkozói referenciát a posta, és követelmény volt, hogy a pályázó postásreferenciával rendelkező kerékpárgyártó, azaz szakmabeli legyen. Most először szerepelt a kiírásban, hogy a pályázónak nem kell referenciával rendelkeznie, ezáltal hozhatták helyzetbe a győri ingatlanbizniszben utazó céget",

 

miután a cikk bevezetője így szól:

 

"Tovább harcol a postai kerékpártender körülményeinek tisztázásáért a pályázaton alulmaradt, ám évek óta a Magyar Posta beszállítójaként ismert Schwinn-Csepel Kerékpárgyár."

 

Hát eléggé röhejes, hogy a vagdalkozó Csepel-diri saját maga ismeri el, hogy éppen eddig volt szorosan összerendelve a postásbicikli és a Schwinn-Csepel. Tehát hol is van itt összefonódás??? Hiszen ha csak neki volt postai referenciája, és a követelmény éppen postai referencia volt, akkor eddig hátradőlve tömhette a zsebét. Most viszont nyilván erősen meglepődött, hogy bizony nincs bebetonozva a postánál, oda is elérkezett egy új dimenzió. A Csepel megvette a tendert, aztán nyilván nevetve várt, hogy ilyen szigorú követelményekkel biztosan nem lesz senki nyertes. Ekkor előléphet majd, és nagylelkűen megoldhatja a posta kerékpárhiány-problémáját, kompromisszumokkal. Hát ez most nem jött be neki:))). Amúgy egy sor hülyeség van a szavaiban, a dátumok teljesen rosszak, meg kell nézni a Közbeszerzési Értesítőt. A hirdetmény augusztus 31-én jelent meg és nem szeptember 30-án. Ez egy hónap különbség!!! (http://ted.europa.eu/Exec?DataFlow=ShowPage.dfl&Template=TED/N_one_result_detail_curr.htm&docnumber=206409-2007&docId=206409-2007&StatLang=HU). (Amúgy a linken elérhető hirdetményből a kétkedők is megtudhatják, hogy végül is hány kerékpárról és milyen egyéb szolgáltatásokról van szó.)

Az első kerékpárok pedig december 29-én kerültek a postához és nem dec. közepén, ez is szerepelt valamelyik cikkben. Az eddigi sajtóanyag szerint az sem igaz, hogy ugyanaz lett volna a követelmény, mint eddig volt. Ez a mostani sokkal szigorúbb lett, mint az eddigiek! Az, hogy nem lehet néhány nap alatt zöldre, ráadásul szabvány színre (RAL6002) festeni 100 db kerékpárt, az már tényleg minden hülyeségen túltesz.

Klimon úr úgy tűnik, veszett rókaként próbál mindenbe belemarni, amit ér, valószínűleg az átlagosnál is kevésbé szeret veszíteni. Csakhogy ha jogi lépeseket tesz, könnyen öngólt rúghat, hiszen amíg a sajtó "segítségével" kiválóan lehet verekedni, addig a bíróságnál bizonyítani is kell, és ha kiderül, hogy nincs igaza, akkor nem lennék a bőrében.

Amúgy több postás ismerősöm van, és azt mondják, a Schwinn-Csepel biciklik tényleg kritikán aluliak, szétesnek, két év után szinte szemét lesz. Nagy reményekkel várják az újakat.

 

AAAaaa Creative Commons License 2008.01.18 0 0 722
"Az új nyertes vállalta, hogy meghibásodás esetén 24 órán belül a helyszínen javítja meg a kerékpárokat"

Erre milyen garanciat es kotbert szerzodott?
Szloveniabol fog futni egy bicikli javito Dunaszentkavics also postaskisasszonyahoz?
Előzmény: Törölt nick (721)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.18 0 0 721
A Schwinn-Csepel Kerékpárgyár vezérigazgatója szerint vélhetően bennfentes cég nyerte el a postai kerékpár-megrendelést. A cégvezető azt tervezi, hogy megtámadja a közbeszerzési pályázatot, csakhogy a szerződés részleteit a Magyar Posta Zrt. idáig nem hozta nyilvánosságra. A Posta tagad.

 

if(!window.goAdverticum)document.write(''); if(window.goAdverticum)goAdverticum.addZone(40577); on error resume next ShockMode = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.9"))) Sub banner_239412_FSCommand(ByVal command, ByVal args) call banner_239412_DoFSCommand(command, args) end sub

 

Klimon Péter, a Schwinn-Csepel Kerékpárgyár vezérigazgatója szerint a postai kerékpártenderen nyertes szlovén cég, amely darabonként csaknem 130 ezer forintért, szervizeléssel együtt pedig több mint 200 ezer forintért szállít le 4.800 biciklit, olyan információkkal rendelkezett a pályázatról, amelyre a jogszabályok nem jogosították fel.

Mint mondta, cége fennállása óta szállítja a Postának a bicikliket, darabját nagyjából 60 ezer forintért. Azt a vádat visszautasította, hogy ezek két év alatt tönkrementek, szerinte a postások három évig használták őket munkára, majd megkapták saját használatra, és még évekig közlekedtek velük.

Rámutatott: a Magyar Posta utolsó pályázata nem írt elő magasabb műszaki tartalmat, mint korábban, viszont egy kitétellel kizárta az eddigi nyertest. Ő úgy látja: a tender kifejezetten a szlovén cégre volt kiírva.

A Posta visszautasítja a vádakat

A Magyar Posta minden olyan vádat visszautasít, amely szerint bennfentes pályázó nyerte volna el a kerékpár-megrendelési tendert. Az új beszerzés első darabjai már meg is érkeztek.

Tomecskó Tamás, a Magyar Posta szóvivője az InfoRádióban azt mondta: a kerékpárokat nyílt közbeszerzési pályázaton szerezték be. Hozzátette, hogy a Schwinn-Csepel ugyan megvásárolta a pályázati dokumentációt, pályázatot azonban nem adott be.

Ő azt mondta, hogy a cég által korábban leszállított kerékpárok szervizelésére éves szinten csaknem 80 millió forintot költöttek, de ennek ellenére a kézbesítők panaszkodtak a biciklikre, mivel nem voltak terhelhetők.

Az új nyertes vállalta, hogy meghibásodás esetén 24 órán belül a helyszínen javítja meg a kerékpárokat
Lúdas Matyi Creative Commons License 2008.01.12 0 0 720

Itt van az üzlet, ahonnan a bringákat fogják szállítani:

!!

Előzmény: toloba (715)
spooler Creative Commons License 2008.01.12 0 0 719
Médiamanipuláció.

(Milyen kérdést állítsuk a központba? - Hogy hány darab a bringa, ezen elrágódnak, és kifáradnak, addigra a pénz már át lesz tutalva...)

Ahogy az időjárás-jelentés is direkt olyan, amilyen...legyen a rossz idő a napi téma!!!
Előzmény: Törölt nick (718)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 718
A magyar újságírás egyik csodája, hogy a mai napig nem tudom, hogy 4800 vagy 6000 kerékpárt vesz-e a posta 1,1 milliárdért. :))))))))) (pedig figyelem a cikkeket)
Előzmény: toloba (715)
spooler Creative Commons License 2008.01.11 0 0 717
Hát hogyne, Horace...

Csak azok ott szabadpiaci körülmények között érvényes szabadpiaci árak, amibe beárazták a szabadpiaci kockázatokat, a disztribúció költségeit, és az esetleges garanciális hibákat.

A Posta meg tutira megrendel és átvesz egy rakat gyakorlatilag egyforma bringát, és azonnal ki is fizeti.
Az tenderösszegbe valószínűleg be van árazva két három ember (ezek között postás is lehet) horvátországi nyaralója is, azért annyi, amennyi...
Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 716

ez az, amit esetleg Schwinn meg sem próbált teljesíteni mert tudja, valamiért....

 

5 hét volt a határidő. Némelyik alkatrész leszállítása hónapokba kerül, azért ennek utána kell nézni rendesen, csak úgy hozomra ekkora rendelésbe nem lehet beleugrani. Csak annak, aki már régóta készült rá :))).

Előzmény: Törölt nick (714)
toloba Creative Commons License 2008.01.10 0 0 715
Postai bringák - Bennfentes cég nyerte el a tendert?


2008-01-10 07:20:22


A posta legutóbbi kerékpártenderének tisztaságát illetően súlyos kétségei vetődtek fel két hazai kerékpárgyár vezetőjének, miután a piacon eddig ismeretlen, a fő tevékenységként ingatlanok adásvételével foglalkozó győri cég halászta el orruk elől minden idők legnagyobb postai kerékpár-megrendelését - írja a Magyar Hírlap.

Majdnem 1,1 milliárd forint értékben 4800 speciális, nagy teherbírású, de döntően váltó nélküli "mezei" kerékpárt fog szállítani a postának egy győri vállalkozás, amely eddig bélyegzőkkel látta el a postahivatalokat. Tavalyig a Magyar Posta Zrt. beszállítója a Schwinn-Csepel volt. Egykor a postával közösen is fejlesztettek kerékpárokat, sőt a postások ma is a jó nevű, évente 80 ezer kerékpárt gyártó budapesti cég 30-40 ezer forintos termékeit használják. Ezek bevált típusok, a beszerzési áruk ötöde a mostani tendergyőztesének - írja a lap.

Klimon Péter, a Schwinn-Csepel vezérigazgatója azt gyanítja, hogy bennfentes cég nyerhetett. Szerinte konkrét termékre írták ki a tendert, hiszen "mindössze öt hét felkészülési időt hagytak a pályázóknak, miközben egy létező, piacon lévő szlovén kerékpár műszaki paramétereit jelölték meg műszaki elvárásként".

Az is figyelemre méltó, hogy korábban még sohasem vásárolt egyszerre 4800 kerékpárt a posta. Tavalyelőtt mindössze 1300 biciklit szállítottak, az azelőtti év ki is maradt, 2004-ben pedig 3800 járműre kaptak megrendelést. Most, amikor egyre több helyen vezetik be a mobilpostát, és kiszervezték vállalkozásba a hírlapkihordást, vajon miért van szüksége a postának ilyen mennyiségű kerékpárra? A vezérigazgató szerint nem igaz a posta azon érvelése, hogy a kerékpáronkénti 230 ezer forintos árból mindössze nettó 124 ezer forint a biciklié. "A mi kalkulációnk szerint legfeljebb ötvenezer forint az ötéves szervizelés költsége kerékpáronként, s ha ezt levonjuk az árból, 180 ezer forint marad. Ez az ár pedig elképesztően magas, és felveti, hogy jelentős mértékben túlértékelték a terméket."

A Schwinn-Csepel mégsem emiatt, hanem azért nem pályázott – bár a pályázati kiírást megvásárolta –, mert volt egy pontja a tendernek, amely szerintük nem teljesíthető, s "ez a másik gyanús jel, hogy az üzletet bennfentesek vitték el" – hangoztatja a cég vezetője.

A kikötés úgy szól, hogy történjék bármi, a nyertesnek Magyarország valamennyi településén huszonnégy órán belül teljes körű szervizt kell biztosítania. "Ilyet eddig még soha elő nem írt a posta, hiszen nem is lehet teljesíteni, mert ehhez fel kell állítani egy mobil szervizflottát, ami megyénként legalább két autót és autónként két embert jelent."

Klimon állítja: egy a tendergyőzteshez hasonló színvonalú kerékpárt cége képes lenne hetvenezer forint körüli áron előállítani, és az ötéves szervizzel együtt sem kerülne többe darabja 130 ezer forintnál. Hogy miként alakul tovább a kerékpártender sorsa, csak találgatni lehet. Különösen az után, hogy egyre inkább úgy tűnik: a "túlértékelés" kerékpáronként elérheti a 80-100 ezer forintot.


Magyar Hírlap
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=203472

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!