Milyen higitót vegyek mellé? De állandó 25fokba fogok fujni hőkapcsolós olajkályhát a mühelybe beviszem,és kipkaolok onnan mindent,ott fogom újrafujni fix hőfokon.
Úgy csináltam,2:1 akkor :) Össze lett öntve a két pohár amibe adták. kimérte pontosan a festéket(lestem 5 tételből állt) meg az edzőt,és mondta ezt 2:1 hez van. Felkevertem a festéket,beleöntötem az edzőt és tovább kevertem. Utána ment a pisztolyba De mondom ami nem lett szorozva az nem lett holyagos! Akkor most majd 600ig csiszolva befűtőtt helységbe újra fujom. Legalább a pirosra megy a piros és jól takar.
A boltos aztmondta 1:2 arányba keverük amit ad mellé edzőt és nemkell mellé más higitó. Tehát ha jólértem csiszoljuk fel újból 600as ig és fujunk rá megfelelő hőmérsékleten pormentesen ugyan ilyen festéket. Tehát mostmár nemkell szorozni mert 2k festék van fent. Ami meg nagyon későn lett fujva idom az ugye azért let tmatt,mert éreztük,hogy párás már az idő,ugye ezt is jól gondoltam?
ami szoro van itthon leszortuk a ... -ISMERETLEN ANYAG. ..elöző festékre fujtunk nemvolt szorova ott nemlett pötyösödés... -MERT VALÓSZÍNŰ AZ IS OLYAN 2K FESTÉK, AMIRE LEHET FÚJNI HASONLÓKAT. ..olcsó tesazkós szintü 5e ft pisztollyal meg sima teszkós kompresszorral fujtuk... -ENNEK SEMMI KÖZE A HÓLYAGOKHOZ. ...összekevertük az edzőt a festékkel a keverőkanálon is felbuborékosodott .. -HOZZÁ VALÓ EDZŐVEL, TISZTA EDÉNYBEN ÉS KEVERŐLAPÁTTAL ILYEN NEM FORDULHAT ELŐ. --ha nem elég a kiszellőzési idő, alacsony a hőmérséklet, vastagon és túl sűrű anyaggal van fújva, attor is hólyagosodhat. - a Mobihel-nek van komlett rendszere, így szóró is. Külön edző és hígító. Lakk is, saját edző és hígító. (némelyik jó családon belül többek hígítására).Aki a számok alapján nem tudja társítani, ajánlott még a vásárlás helyszínén ráírni betűvel mihez és micsoda. A javasolt keverési arányoktól nem érdemes nagyon eltérni. - 300-600 között >>> inkább a 600 a végére. - Kb ez az ára.
Ja! Megfelelő hőmérséklet, páratartalom, pormentesség és tiszta munka levegő nélkül az összes többi ZÉRO, NULLA.
Kevertetem ki festéket Mobihil v. Mobihel vagy mifene. 2K festék 1:2 arányba adták Mivel elmélkedtünk haverral szorógittezük e az idomokat,kitaláltuk ami szoro van itthon leszortuk a legrondább idomokat. Amelyik idom szorozva volt ott 8perc után felpötyösödött a festék,de érdekes,hogy már mikor összekevertük az edzőt a festékkel a keverőkanálon is felbuborékosodott utolag vettük észre. Amelyik idomon a csiszolt elöző festékre fujtunk nemvolt szorova ott nemlett pötyösödés. ilyen olcsó tesazkós szintü 5e ft pisztollyal meg sima teszkós kompresszorral fujtuk. Javaslatok? Amire gondoltunk: -finoman vissza csiszolni mindent picit -páraleválasztót meg jobb komresszort szerezni -garázsba befütni olajradiátorral -melegbe pormentesen ujrafujni még 1 réteget Ahol festve volt elözőleg ott nem lett pöttyös ugye. Másik,hogy a két oldalidom amit legutoljára fujtunk kb. 7kor már a hidegbe az elég matt lett,lehet a hideg miatt nem úőgy száradt meg a festék? Gopndolom melegen jó lesz a következő réteg rá.
Aki pár tanácsot tudna adni megköszöném.
festék,edző ö9sszekeveréskor kell valamire ügyelni? festék hány fokon fújható? kompresszor nyomását hova rakjuk? müanyag motoridomokat ha van már rajta 1réteg fresték milyen ppairral érdemes vissza csiszolni fonomra? 300-600 köztire gondoltam vizesen.
Ezzel a festékkel szeretném majd a kocsim is fújni,ha valaki ad pár tippet kocsifujással kapcsoaltba is megköszönöm. Majd ha a kocsit lesz fújva milyen 2k szorót vegyek ami jó hozzá?
Azt mondta a festékboltos nem kell erre utána fújni semmi lakkot,igaz ez? Mert ugye ha a mocinál a benzintank tetején picit meglötyen a benya. Ha kell rá fújni lakkot milyet vegyek?
5deci festék 2,5deci edző együtt 5e ért sok volt? Mert ha sok nézek ugyan ilyen festéket másik boltban.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Fényezőt keresnék Szolnokon vagy Szolnok környékén egy teljes autó átfújásához. Mindenképpen olyan emberhez szeretném vinni a kocsit, aki lelkiismeretesen és szépen dolgozik, de azért ne horror áron. Az autó egy Firebird lenne és lakkfeketére szeretném fújatni, ami fényezés szempontjából, ahogy hallottam, egy kényes szín, ezért is lenne szükség egy jó fényezőre. Tehát ha valaki ismer ilyen jó szakembert, az kérem szóljon. Lehet email-ben (adam1211@freemail.hu) is, vagy ide a fórumba. Előre is köszi mindenkitől.
Nem vagyok szakavatott, de néhány kérdés felmerült bennem. Meggybordó akrilra minek lakk? Ha mégis, akkor szerintem vagy a szín száradása előtt, ha meg száradás után, akkor lakk előtt csiszolás. 1000-1200 talán túl finom, az se jó. (De mint mondtam, nem vagyok szakavatott. :) ) 2000-es csiszolás + polír szerintem elb@szott fényezés után kell (narancsos, szemetes, stb) ha jól sikerül, akkor mindkettő felesleges.
helloka éna farecla g3-g10 pasztát használom meg vagyok vele elégedve.vannak olyan lakkok amit ha hagysz jol kiszáradni akkor nagyon nehéz pasztázni ezek jo fajták,én ezt max az egy napos fényezést szoktam meg pasztázni csiszolásnélkül még elégpuha ahoz hogy jol kiszedje a narancsot. ennél nagyon kell vigyázni hogy nagyon tiszta szivacsokkal dolgozzál mert friss a festés ,mástol hallottam hogy ö még a festőfülkében pasztázza igy.ottbiztos nem szállrá a por:)
ha meg már jobban meg van száradva akkor 1500- utána2000 és lehet nyomni.de ittis ügyelj a tisztaságra,csiszolásnál tiszta lehetöleg folyó vizet használj. remélem jokat mondtam.
én most olvasgatom itt a fórumot...sok érdekes dolgot tanultam eddig...sztem zseniális dolog a fényezés... nah de nem is ez a léyneg hanem az, hogy én airbrush-al foglaklkozm meg festek ksiebb elemekt stb...matricázunk, épület dekor miegymás, a léyneg az hogy kérdésem lenne, vagyis véleméyneket várok, meglátásokat... a jövőben érkezik hozzám egy rali verda amit festeni fogunk...nem kamrába hanem egy műhelybe..majd teszek fel képet... már le van festve ugye a gyári színével nah már most úgy akarunk hozzá kezdeni (mert egész autós meló még nem volt) hogy ahol kell javítjuk..ahol nagyon gázos, ahol nem ott az eredeti fényt bemattítjuk p800as vizessel, hogy jól fel legyen mattítva, majd szilikon mentesítő (sikkens) amjd utánna füller (2k) nem nagyon vastagon hanem egészségesen, amjd ezt becsiszoljuk p1000-1200el vizessel, amjd ismét szilikon és utánna fújunk (megybordő lesz a kocsi), amikor készen van, kiszárad valamennyire, akkor min 2 réteg lakk... ha készen van akkor pedig kérdezném hogy kell-e becsiszolni p2000el és úgy felpolírozni vagy sem vagy elég ha polírozzuk vmi pasztával (MIT AJÁNLOTOK MI A LEGJOBB - polírozni excenterrel szo9ktunk)..szal ez lenne a munka fázisai...
véleméyneket várok, mert vanank itt egészen szakavatottak és nem szeretném elbaszintani a melót...köszönöm előre is...üdv. PetDekor
Hát ez az... Nem ám kivágja a rozsdás részt és befoltozza.... Egyébként általában az szokott lenni, hogy amikor az ember leszed valamit, ami rohad, akkor előjönnek más dolgok... Ha én karosszériás lennék, tutira csak irányárat mernék mondani egy rozsdásodó autóra, nem lehet előre látni, pontosan mennyi munka lesz vele.
Szerencsére annyira nem rossz a helyzet, gyakorlatilag a hátsóhíd felfüggesztés is csak azért ennyire gáz, mert ugye jó szokás szerint a fedőlemez mikor átrohadt akkor raktak rá egy foltot, anélkül hogy kivágták volna a rozsdás részt, így alatta szépen láthatatlanul megindultak a dolgok... Egyébként a küszöb pl. teljesen OK, mivel kb. 3 éve cserélték, és a padlólemezt is csak azért szeretném cseréltetni, mert az előző javítások nyomai nem túl szépek.
Na mindegy, ha nem tudtok tájékoztató árat mondani, akkor majd akkor megkérdezem kasznistól, hogy kb. mire számítsak.
A probléma annyi hogy ez egy garázsor, itt nem olyan egyszerű az árammal variálni, mert közös biztiről megy kb 20-25 garázs:((( Már elég régóta nézegettem hogy hol találhatnék 1 ipari áramos garázst, ami nincs lakóövezetben, mert sokszor a kompresszor is ledobja a biztit. Sajnos ez esélytelen.