Beírásaid alapján, úgy vélem, hogy vállalkozóként egyúttal, munkáltató is vagy. Nos, amit "Anagyal" írt, arra jó lenne, ha oda is figyelnél. "Az egészségkárosodás" a kisjövedelműek és a fizikai munkát végzőknél jelent nagyobb kockázatot, ami üzleti alapú eg. biztosítás esetén nagyob díjjal jár" Ha ezt a kockázati díjat a biztosító a munkáltatóval fizetteti meg mindaddig, amíg a körülményeket nem változtatja meg, akkor is ilyen "vehemens" lennél? vagy, ha a munkavállalód elcsúszik a munkahelyén és az OEP. kiterheli rád a munkáltatóra a gyógyítás költségét? ( erre az OEP.-nak most is meg van a törvényi felhatalmazása és újabban él is ezzel a jogosultságával..... )
Nagyon egy oldalán vagy az igazságnak. Tudod. Hallgattassék meg a másik fél is.
Kétségkivül szimpatikus amit mondtál, de kérdezd meg a kocsmában a tizedik pálinka után a delikvenst, miért ivott. Na, az majd előadja neked. Összegezve miért is? Mert kilátástalan az egész elba....ltázott élete. És vajon csak ő a hibás ezért?
Szóval talán nem azzal kellene kezdeni, hogy a lecsuszott szerencsétlenekbe belerugunk.
Na, a számlakérés is egy nagy ötlet. Azt ugye tudod, hogy akkor rögtön hozzáteszik a 20 % ÁFÁ-t? Hát csak kérd a számlát, ha úgy gondolod.
gyf nagyon jól csinálja hatalom szempontjából, az összes belső ellenségét/konkurensét betette magas pozíciókba, amik az alkotmányunk szerint az me-től (vagyis jelenleg gyf-től) függnek az mszp teljes elnöksége vagy miniszter vagy államtitkár fodor is abban a pillanatban, hogy kókával szemben megerősödött (szdsz elnökválasztás döntetlen közeli eredménye) egyből miniszteri széket kapott
a gond a következő: 1. egymás micsodáját fogják: gyf egyiket sem teheti ki, mert akkor az ellene fordul, de jelnleg ők sem fordulhatnak szembe gyf-fel, mert akkor oda a bársonyszék, a szolgálati kocsi, és az állami pénzek lenyúlási lehetősége 2. gyf a gazdaságpolitika és az eü reform tekintetében az szdsz álláspontját támogatja, miközben ő egyben a szocik pártelnöke is, de az mszp elnökség az 1. pont miatt "nem tud" ez ellen mit tenni
"Na ez a jobbik verzió. Ha hallgat valaki az alvezéreire."
Ne bízd el nagyon magad. Az alvezéreit ő maga váolgatta igen gondosan. Csak épp a szempontok között nem szerepelt a szakértelem (Pl. Szekeres- hadügy). Annál inkább a hatalmi kérdések. Legyen bázis. Aztán meg legyen zsarolható, minden politikai döntést vakon végrehajtó (pl. Veres).
A vizionált fidesz jkormány nem tud rosszabb lenni a kókás kormányunknál.
"Na ne röhögtess. Arról volt szó, ki veszi át Gyurcsány helyét."
Már írtam. Akárki lesz az, a maszopnak annyi. És ez nem az utód büne, hanem a nagy vezéreteké. A maszop már ma sem párt, hanem hatalomféltő gépezet. Semmi elképzelése sincs, amit végre szeretne hajtani azon kivül, hogy minél tovább akar hatalmon maradni. Az ár nem számít.
a tb kassza idei radikális bevételnövekedése egyetlen egy dolognak köszönhető: az állam 17 év után előszőr betartatja a saját törvényit és elkezdte büntetni a tb csalókat ez elég volt ahhoz, hogy több százezren ha csak minimálisan is, de elkezdejenek tb-t fizetni - és ez deficitesből máris minimálisan, de mégis szufficitessé tette a tb kasszát mi lenne, ha az állam a többi területen is hasonlóan járna el? batartaná és betartatná a saját szabályait?
bogárral én sem értek egyet és nem is tartom mérvadónak, de ide a topicra most olyan mondatait idézték amivel egyet lehet érteni de lehet, hogy ez nem is bogárt, hanem az őt idéző hozzászólót dícséri, hogy képes végighallgatni/olvasniobogárt és megtalálni azokat a mondatait amikkel egyet lehet érteni :)
matolcsyval is sok mindenben nem értettem egyet (ha én vagyok a me, akkor chikán marad a gazd min), de az euró bevezetésének módjával és időpontjával évek óta egyet tudok érteni (egyébként matolcsy intézete a mai napig igen jó pénzért gyártja a jelentéseit/elemzéseit a pm-nek - az egy más kérdés, hogy ebből a pm mit fogad meg és mit nem)
Valóban" rossz gazda " csak akkor lehetséges, ha azt eleve rosszul irányítják.
Ha egy stabil és működőképes társadalombiztosítót létrehoznak, akkor még mindíg megmarad a lehetőség, hogy kiegészítő biztosításokkal kielégítsék az esetleges igényeket. ( akár, a társadalombiztosító is köthet "viszontbiztosítást" üzleti biztosító/k.-al )
egyébként az usában azok az államok, amelyek át akarnak térni az 1 biztosítos modellre, az első 2 évet csak a szakmai egyeztetéseknek szánják, és a programalkotás csak ezután kezdődik el amire most úgy tervezik 2-3 évet vesz igénybe és maga a teljes átalakításra most 8 évet becsülnek ők ugyanis nem a kapkodást sietséget, hanem a minőséget állítják előtérbe (ez érthető, hiszen az usában 30 millió ember semmilyen, további 40 milliónak csak alap eü biztosítása van, ez egy 300 milliós országban együttesen 70 millió embert tesz ki)
azért mikolát nem kellene visszaengedni eü miniszternek a fideszen belül vannak jó egészségpolitikusok (ahogy a szociknál is, sőt az szdsz-nél is, nem minden szdsz-es egészségpolitikus ért egyet a molnár/horváth féle reformmal), ez a kdnp-s karrierpolitikus csak maradjon jó távol a minisztériumtól
Attól félek, hogy a döntést hozók az alapokkal is gondokkal küszködnek.
Az eddigi marakodásukból az jött le kristály tisztán, hogy fogalmuk nincs arról, hogy mit is csináljanak majd az eü. ellátó rendszerrel. Ez, viszont már "gáz" mindannyiunk részére. (itt, nem csupán a befektetők nem tudják, hogy mire és miért fektetnék be a pénzüket, de az ellátás is teljesen bizonytalan lenne.)
van alternatíva: a jelenlegi 1 biztosítót kell hatékonnyá tenni erre az államnak minden lehetősége meg van: törvényhozás, jogszabályalkotás ellenőrzés, beszámoltatás (hatóságokon és intézményeken keresztül, ha ezek nem elég hatékonyak akkor a parlamnti meghallgatása az oep vezetőjének - de ne felejtsük el, hogy az oep az eü minisztérium alá tartozik) az eü minisztériumon keresztül az oep vezetőjét a kormány, vagyis az állam nevezi ki ha mindezek után (jogalkotás, ellenzőrzés, vezetői kinevezés) az állam nem tudja hatékonyan működtetni az oep-et és a tb kasszát (amiről eleve a parlament, vagyis a politikusok szavaznak), akkor az állam tényleg rossz gazda...
...de ez azt jelenti, hogy a teljes állami vezetés politikusoktól kezdve az állami intézmények vezetőig mind rossz, hozzá nem értőek és adják vissza a megbizatásukat, mondjanak le és menjenek el melegebb égtájakra jó messzire magyarországtól (beleértve az szdsz-es politikusokat is), mert csak fölöslegesek, csak károkozók :)
mert jelenleg az szdsz-es szöveg: az állam rossz gazda, a politikusok nem tudnak hatékonyan működtetni egy olyan rendszert amire hivatkozva elveszik az emberek fizetésének jelentős részét járulékok formájában, de azért őket, mint politikusokat mindezek ellenére hagyjuk bennt a bársonyszékükben - csak akkor meg minek?
"A tb-járulékot mint olyat el kellene felejteni, és a biztosítási díjakat teljesen üzleti alapon a várható kockázat függvényében megállapítani. Tehát pontosan azt kell kiirtani a rendszerből, hogy az egs kiadásokat állami alapon a fizetés függvényében vonják. Az egs kiadás a kockázattól és ne a fizetőképességtől függjön."
a társadalombiztosításnak ott van bent a társadalom szó. nem véletlenül egy kockázati közösségről van szó ráadásul a biztosítási típusok között is különbségek vannak, pl. lakás bizt, élet bizt, autó bizt (nem kötelező), kötelező felelősségbizt, stb. mindegyik más logika szerint működik ráadásul a legnagyobb egészségi kockázat a legszegényebbeknek vannak: higiéniai körülmények nem megfelelőek aluliskolázottság miatt nehéz fizikai munka rossz munkavédelmi körülmények között élelmiszerből csak a legolcsóbbra futja minőségire már nem télen rosszúl fűtott lakások stb vagyis ez alapján a legszegényebbeknek kellene a legtöbbet fizetniük, mert náluk a legnagyobb kockázat a megbetegedésre míg a leggazdagabbaknak a legkevesebbet, hiszen az ő életkörülményeik eleve egészségesebb életmódot tesznek lehetővé
"Az adminisztráció maga is volumenfüggő"
igen, de a jó adminisztráció egy olyan rendszerben ahol a biztosítónak kell koordinálni nemcsak az ügyfelek adatait, hanem egészségi állapotait, a velük szerződésben levő kórházak gazdálkodását, a betegek kórházi útjait (= mikor melyik orvoshoz, milyen vizsgálatra, stb) azt nem lehet pár emberrel megoldani, ha lehetne, akkor a fejlettebb nyugaton már megoldották volna és pl. az usában a több biztosítos eü rendszer hazájában nem azon gondolkodna néhány tagállam (pl. svarci vezette kalifornia), hogyan tudnának átállni az 1 biztosítos rendszerre
"A francot sem érdekli. Nekem csak az a problémám, hogy egyesek hülyére bagózzák és isszák magukat 35 éves korukra, majd rokkantnyugisként röhögnek a többieken."
Nem hinném, hogy röhögnének...
De persze vannak műbetegek és műleszázalékoltak, na azok jogagal büszkék magukra.
- mi a különbség a biztosító és az egészség pénztár között?
A francot sem érdekli. Nekem csak az a problémám, hogy egyesek hülyére bagózzák és isszák magukat 35 éves korukra, majd rokkantnyugisként röhögnek a többieken. S egyre többen röhögnek.
Az tény, hogy egy piaci alapon működő biztosító ezt nem finanszírozná, beszélgetne a pacákkal egy félórát, félóra labor, majd kirúgná páros lábbal a pógárt. Na ennek van értelme.
Megjelennének a megelőző szolgáltatások /hiszen a biztosítónak érdeke/, súlyos vizsgálat alá esne az összes orvos /hálapénz nuku, mondjuk akkor viszont egy normális fizetés is dukál!/, gyógyszerész-orvos kapcsolat csökkentése, sorolhatnám.
Sajnos sokan áldozatok is lennének. De alapellátás mindenhol van.
De tőlem senki se várja el, hogy egy bagós tüdőcseréjét finanszírozzam Alsójelentéktelenben, csak mert két doboz cigit csapatott szét naponta 10 pálinkával. Azonkívül arra is tojok, aki a renccerváltás óta feketén melózik, de azért szép háza van /éppen azért, adóelkerülés miatt/, kocsija, jól él, de az aktuális műlábát én fizessem, a 35 éves munkaviszonyommal.
Ha neked ez kóser, akkor fizesd. De tudni kell, hogy ebből már sok embernek elege van. A sok feketézősből.
Eccerű a módszer, holnaptől mindenki kérjen számlát a kőművestől, fodrásztól, fogorvostól, autószerelőtől.
Szerencséjére ő is tudja ezt, így a szakmai kérdésekben az alvezéreire (és a háttérből őt mozgatókra) hallgat.
Na ez a jobbik verzió. Ha hallgat valaki az alvezéreire.
Mintha jobboldalon éppen nem így lenne, lásd 2006-os Áder-Orbán összetűzést, régi alvezérek vitatkozásait, majd háttérbe vonulásait. Jött egy új garnitúra, Mikola /na mondjuk ő az egyetlen, aki érti is azt, amit mond, el tudnám képzelni a kormányban, még a mostaniban is/ és a vérhülye Wittner, aki éppen úgy viselkedik, mint a láncról elszabadult dühöngő....
Ez már alternatíva a javából. Gondolom Cser Ágnes lesz az eü miniszter, Morvai az igazságügyi, Jakab a mezőgazd, Kövér a titokakármilyen /Szilárd a pályaügyek felelőse :))/, Semlyén pedig majd a kultúráért felel.
Na ez lesz maga a vég.
De ott vannak a nagy öregek, Kovács Laca, Szekeres, a nagy társak: Kiss Péter, stb.
Na ne röhögtess. Arról volt szó, ki veszi át Gyurcsány helyét.
Mondjuk az ilyen gordonkákat, meg újhülyéket én nem értékelek sokra. Ezekkel jobb helyeken a padlót mosatják fel.
Bizonyára nagyegér lehetsz, ha ilyet állítasz. Semmi gond, ha okosabb vagy, akkor csak a megfelelő csatornákat megkeresve 1 év alatt a csúcson lehetsz, s te osztod az észt Orbánnak.
ez nem (csak) a formáldemokrácia tulajdonsága, hanem a balrasodródó szociális piacgazdaságé, ahol foglalkoztatás csökkenése és az elöregedés miatt többségbe kerülnek a társadalom eltartott tagjai az eltartókkal szemben
egy feudalisztkus, vagy bürokratikus társadalomban mint pl kommunizmus, vagy abszolútizmus sem a társadalom eltartói szabják meg a törvényeket, és pl a közterhek mértékét, de ott a sodródásokat a politikai vezetők, az elit józan paraszti esze, illetve a vagyonához fűződő személyes érdeke korlátozza
egy balrasodródó szociális piacgazdaságban viszont az elit gyakorlatilag elveszti a döntési szabadságát, kénytelen végrehajtani az újraelosztás növelésére vonatkozó választói akaratot, amely viszont tovább növeli az eltartottak arányát az eltartókéval szemben
Gyurcsibohóc "kormányképessége" kifejezetten gyenge. Szerencséjére ő is tudja ezt, így a szakmai kérdésekben az alvezéreire (és a háttérből őt mozgatókra) hallgat. Ő csak kommunikál, abban nagymester. A porhintésben. Nos, kormányképességben így már igen sokan leelőzik, még az elődje is az útelágazódással együtt is. De ott vannak a nagy öregek, Kovács Laca, Szekeres, a nagy társak: Kiss Péter, stb.
Mondjuk az ilyen gordonkákat, meg újhülyéket én nem értékelek sokra. Ezekkel jobb helyeken a padlót mosatják fel.
A "Tescogazdaságosválasztópogár" ezekre a kérdésekre szerinted, tudja a választ?
Ugyi, okt. 15-én a kormány beakarja nyújtani a több biztosítós eü. ellátó rendszerről a törvénytervezetet a parlamentnek.
- mi a különbség a biztosító és az egészség pénztár között?
- mi a különbség az üzleti eü. ellátó rendszer és a társadalombiztosító esetében az az egyenértékűség ( ekvivalencia) - kockázatfelmérés, bevállalás között?
- hogyan képzelik el az OEP. veszélyközösség megtartását a több biztosítós eü. ellátó rendszerben? ki/k fizetik annak plusz költségét?
Mindezek ismeretének hiányában a "tescogazdaságospógár" hogyan is választ majd a biztosítók/pénztárak közül? Tudják egyáltalán, hogy miben is kell-ene nekik dönteni?
A " tévedésükért" kinek kell majd állnia a számlát? ( vagy eszt is a "vatikánivalutára" bíznátok? ("Isten fizesse meg"? eddig erre bízták sokan )
Ettől nem lesz jobb, csak épp jó irányba fogunk haladni
Semmi, ismétlem semmi biztosíték rá. Sem program, sem elképzelés. Decemberben még 14-ik havi volt.
Csak a nyilvánvaló visszarendeződés lesz, diákhitel törlése, vizitdíj megszüntetés, stb, csak mert a mocskos komcsik találták ki. Kb. mint a Nemzeti "gödör" esetében. Állítom hogy visszatöltik a 4-es metró kihordott tonnáit, csak hogy 10 méterrel arrébb fúrják. Mondjuk remélem hogy leállítják, az talán okos döntés.
"De abban egyetértünk, hogy a hangsúlyokat egészen máshová kell tolni, és abban is, hogy határozottabb kényszer alatt sokkal többen lennének képesek jobb teljesítményt nyújtani. Magyarán még bőven vannak tartalékok - ez igaz.
De az a pőre szabadversenyes szisztéma, ahol a győztes mindent visz, a vesztes meg mindent bukik bizonyítottan nem működik. Nincs is rá példa sehol a világon. Emberi, élhető országban legalábbis nincs."
"Nincs olyan kaliberű politikus az MSZP-ben, mint Gyurcsány."
Olyan kaliberű van. Csak olyan gátlástalan nincs. És ez a nagy különbség! Kezd már a király meztelenné válni.
" A Szili és Kiss jellegű hatalmi irányzatok eleve bukásra vannak ítélve. "
Gyurcsibohóc után a maszop ELEVE bukásra van ítélve. (Ezért ő még a pártelnök. Csakis e miatt.)
"A kollégiumi haveroktól ugyan feláll a szőr a hátamon, de nézzük .....
De aztán nem zokogni :))))"
Többször írtam már. Ettől nem lesz jobb, csak épp jó irányba fogunk haladni. Most a kettőt hátra egyet előre tánc megy, akkor majd fordított lesz a lépésrend, kettőt előre, egyet hátra.:-))
Nincs alternatív forgatókönyved (a dieoff-on kívül) arra, ha nem sikerül mégsem alkalmazkodni a többségnek. Márpedig nem sikerül. Eddig sem sikerült. Ha meg mégis fenntartod a szociális hálót a bukottaknak, akkor a végén majdnem ugyanott leszel.
De abban egyetértünk, hogy a hangsúlyokat egészen máshová kell tolni, és abban is, hogy határozottabb kényszer alatt sokkal többen lennének képesek jobb teljesítményt nyújtani. Magyarán még bőven vannak tartalékok - ez igaz.
De az a pőre szabadversenyes szisztéma, ahol a győztes mindent visz, a vesztes meg mindent bukik bizonyítottan nem működik. Nincs is rá példa sehol a világon. Emberi, élhető országban legalábbis nincs.
Nincs olyan kaliberű politikus az MSZP-ben, mint Gyurcsány. Lehet hogy balfék a kormány, sőt, de az MSZP-ből Gyurcsány csinált győztes pártot. A Szili és Kiss jellegű hatalmi irányzatok eleve bukásra vannak ítélve.
Bár nem is bánnám. A kollégiumi haveroktól ugyan feláll a szőr a hátamon, de nézzük .....