A "Tescogazdaságosválasztópogár" ezekre a kérdésekre szerinted, tudja a választ?
Ugyi, okt. 15-én a kormány beakarja nyújtani a több biztosítós eü. ellátó rendszerről a törvénytervezetet a parlamentnek.
- mi a különbség a biztosító és az egészség pénztár között?
- mi a különbség az üzleti eü. ellátó rendszer és a társadalombiztosító esetében az az egyenértékűség ( ekvivalencia) - kockázatfelmérés, bevállalás között?
- hogyan képzelik el az OEP. veszélyközösség megtartását a több biztosítós eü. ellátó rendszerben? ki/k fizetik annak plusz költségét?
Mindezek ismeretének hiányában a "tescogazdaságospógár" hogyan is választ majd a biztosítók/pénztárak közül? Tudják egyáltalán, hogy miben is kell-ene nekik dönteni?
A " tévedésükért" kinek kell majd állnia a számlát? ( vagy eszt is a "vatikánivalutára" bíznátok? ("Isten fizesse meg"? eddig erre bízták sokan )
Ettől nem lesz jobb, csak épp jó irányba fogunk haladni
Semmi, ismétlem semmi biztosíték rá. Sem program, sem elképzelés. Decemberben még 14-ik havi volt.
Csak a nyilvánvaló visszarendeződés lesz, diákhitel törlése, vizitdíj megszüntetés, stb, csak mert a mocskos komcsik találták ki. Kb. mint a Nemzeti "gödör" esetében. Állítom hogy visszatöltik a 4-es metró kihordott tonnáit, csak hogy 10 méterrel arrébb fúrják. Mondjuk remélem hogy leállítják, az talán okos döntés.
"De abban egyetértünk, hogy a hangsúlyokat egészen máshová kell tolni, és abban is, hogy határozottabb kényszer alatt sokkal többen lennének képesek jobb teljesítményt nyújtani. Magyarán még bőven vannak tartalékok - ez igaz.
De az a pőre szabadversenyes szisztéma, ahol a győztes mindent visz, a vesztes meg mindent bukik bizonyítottan nem működik. Nincs is rá példa sehol a világon. Emberi, élhető országban legalábbis nincs."
"Nincs olyan kaliberű politikus az MSZP-ben, mint Gyurcsány."
Olyan kaliberű van. Csak olyan gátlástalan nincs. És ez a nagy különbség! Kezd már a király meztelenné válni.
" A Szili és Kiss jellegű hatalmi irányzatok eleve bukásra vannak ítélve. "
Gyurcsibohóc után a maszop ELEVE bukásra van ítélve. (Ezért ő még a pártelnök. Csakis e miatt.)
"A kollégiumi haveroktól ugyan feláll a szőr a hátamon, de nézzük .....
De aztán nem zokogni :))))"
Többször írtam már. Ettől nem lesz jobb, csak épp jó irányba fogunk haladni. Most a kettőt hátra egyet előre tánc megy, akkor majd fordított lesz a lépésrend, kettőt előre, egyet hátra.:-))
Nincs alternatív forgatókönyved (a dieoff-on kívül) arra, ha nem sikerül mégsem alkalmazkodni a többségnek. Márpedig nem sikerül. Eddig sem sikerült. Ha meg mégis fenntartod a szociális hálót a bukottaknak, akkor a végén majdnem ugyanott leszel.
De abban egyetértünk, hogy a hangsúlyokat egészen máshová kell tolni, és abban is, hogy határozottabb kényszer alatt sokkal többen lennének képesek jobb teljesítményt nyújtani. Magyarán még bőven vannak tartalékok - ez igaz.
De az a pőre szabadversenyes szisztéma, ahol a győztes mindent visz, a vesztes meg mindent bukik bizonyítottan nem működik. Nincs is rá példa sehol a világon. Emberi, élhető országban legalábbis nincs.
Nincs olyan kaliberű politikus az MSZP-ben, mint Gyurcsány. Lehet hogy balfék a kormány, sőt, de az MSZP-ből Gyurcsány csinált győztes pártot. A Szili és Kiss jellegű hatalmi irányzatok eleve bukásra vannak ítélve.
Bár nem is bánnám. A kollégiumi haveroktól ugyan feláll a szőr a hátamon, de nézzük .....
"hol van itt nemzethalál?" (ha minden mutató, ipari termelés, expot, bérek) növexik.
Ott, hogy az államadósság is növexik, méghozzá mértéktelenül. És ezzel együtt a kamatteher is, és száll el a költségvetés. Amennyiben azt a sok kamatköltséget (úgy 1000 milliárd/év) hazai beruházásokra fordítanák a befektetők, nem lenne baj. De így is csak a befektetők kezébe kerül az ország sorsa. Ez ugyan nem nemzethalál, de azért nem kis veszély.
tévedsz: alkalmazkodásra kényszerítem őket, vagyis megszűnik a jelen helyzet, amiben a lekvár teszi el a nagymamát, és a nyúl lövöldöz a vadászpuskával, megszűnik az az áldatlan helyzet, hogy az ország eltartói szólhatnak bele a dolgokba a legkevésbbé
"én elhibázottnak tartom azt az ordodox konzervatív gazdaságpolitikát, amelyik a lakosság jövedelemnövekedésére és fogyasztásnövekedésére csakis is káros és megfékezendő, visszafogandó dologra tud tekinteni"
Te egyszerűen nyíltan felvállalnád, hogy aki az adott peremfeltételek mellett nem "életképes", az igenis pusztuljon már ki családostól. Márpedig ez társadalmi szinten nem működik. Pláne nem minálunk. A fél társadalom a halálraítéltek közé kerülne.
Ha Te hatalomra kerülnél, és meg is valósítanád az ötleteidet, akkor virágzó és fellendülő gazdaság helyett egy éven belül proletárforradalom és polgárháború lenne. Egy társadalom nem működtethető úgy, mint egy kis zárkörű gazdasági vállalkozás. Ez az, amit Gyurcsány is nehezen vesz észre....
A tb-járulékot mint olyat el kellene felejteni, és a biztosítási díjakat teljesen üzleti alapon a várható kockázat függvényében megállapítani. Tehát pontosan azt kell kiirtani a rendszerből, hogy az egs kiadásokat állami alapon a fizetés függvényében vonják. Az egs kiadás a kockázattól és ne a fizetőképességtől függjön. (ezzel járul hozzá a feketén alkalmazás értelmetlenné válásához)
Az hogy a sok kis biztosítónak nagyon magas lenne az adminisztrációs költsége az szvsz szervezés kérdése. Az adminisztráció maga is volumenfüggő, ráadásul itt már vannak fejlett informatikai megoldások erre a témára. Ha nem tolják el a dolgot fix költségként maximum egy tucat ember fizetése jöhet szóba biztosítónként. Ha verseny van, ingyen monopólium osztogatás helyett akkor ez ki is alakul.
(pl tele2, mint telefonszolgáltatóban kevesebb mint 10 ember dolgozik összesen)
A költségek többi része pl ügyfélszolgálati iroda meg változó költség ami követi a volumen változását. Az természetesen igaz, hogy több különböző egs biztosító azonos területen fenntartott ügyfélszolgálati irodái redundáns költségnek tűnnek. De a gyakorlatban az összkapacitásokat úgyis a várható forgalomra méretezik - vagy legfeljebb nem kell annyit sorba állni.
"hazugság, hogy lopják az uniós pénzeket" látod, Ő mondja. DDD))
Az uniós forrásokat magára költi a kormány
Saját magára költ a kormány a Magyarországnak rendelkezésre álló uniós fejlesztési forrásokból, körülbelül 2,5 milliárd forint értékben - írja a Magyar Nemzet. A négy tételből álló, államreformot szolgáló pénzek egy részét már folyósították kormány közeli cégeknek.
Draskovics Tibor, a kormányzati igazgatás összehangolásáért felelős tárca nélküli miniszter és Szetey Gábor személyügyi államtitkársága összesen négy tételben hívott le forrásokat a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Államreform operatív programja keretében.
Az első, 104 millió forintos tételt még márciusban nyerte el egy kormányhoz közeli konzorcium, amely az azóta megszűnt államreform-bizottságnak dolgozik. A feladat az volt, hogy tegyen javaslatot a közfeladatok felülvizsgálatára és a közszféra költséghatékonyabb működésére.
A fennmaradó három projekt 2,4 milliárd forintos támogatásáról augusztusban döntöttek a Bajnai Gordon által felügyelt fejlesztési ügynökségnél, a két kormányzati szerv számára. A személyügyi államtitkár irodájánál egyelőre nem árulták el, hogy 1,789 milliárd forint értékben melyik magáncég adhat tanácsot és működhet közre a személyügyi és közigazgatási képzési központ létrehozásánál.
A Bogar szerintem azt gondolja, hogy a multik az orszag veret kiszivjak. Joval többet visznek, mint a mit adnak. Azert, mert amit fizetnek (bereket, kedvezmenyezett adot, infrastruktura hasznalatat), az nem fedezi Mo.-on a human töke ujratermelesenek (iskolaztatas, egeszsegügy, neveles, üdüles,...) a költsegeit, valamint nem kompenzalja az infrastruktura valoban elhasznalt reszet (utak, szallitas,...)
A külföldön keletkezö haszon merteke (es, hogy ez tartosan igy mehet) ezt mutatja.
Ebben nem teved.
Nezegesd ehhez pl. 60637-as pont abrajat (nettokeresetek) es ahhoz pl. a cia factbook GDP adatait. Valami biztosan feltünik.
Miért is kóklerség a jövedelemelosztást vizsgálni, s olyan kérdéseket feltenni, mint pl.
Mi az oka annak, hogy nálunk a reálbérek olyan mértékben szakadnak el a GDP vagy akár a munkatermelékenység növekedésétől?
Mitől van az, hogy miközben az egy foglalkoztatottra jutó GDP-nk az EU átlag 60 valahány százaléka, addig az egy keresőre jutó reálbér csak 45%-a?
Bogár mindent egy mélyen tendenciózus irányból közelít meg. Gyakorlatilag előre eldönti, hogy szerinte mi az igazság, mi történt, mi is van - aztán addig keres adatot, addig csűri-csavarja a statisztikákat, amíg látszólag be is bizonyítja belőlük az állításait. Kis rálátással könnyűszerrel belátható, hogy rendszeresen almát a körtével hasonlítgat, és ugyanazokból az adatokból akár állításai ellenkezője is bebizonyítható. Teljesen komolytalan az egész. Még akkor is teljesen komolytalan, ha egy csomó dologban véletlenül igaza van.
Te ebben ketelkedsz? Azt hittem, mindenki tudja, hogy a becsületesen elmilliardosodott kisztitkarok kemenyen a semmiböl, ketkezi munkaval, gürcölessel epitettek fel birodalmaikat? Kerges kezzel, malteros vödörrel, vakolokanallal. Nezd meg pl. a GyF tenyeret. Ezert ilyen sikeresek.
Nem tom, hogy az így megszerzett szinvonal fenntartása fedezetek hiányában meddig megy. Vagyis ez az expanzív vásárlás (olyan termékek, főleg szórakoztató, amik további költségeket indukálnak (annak tartom, ha a tag rendszeresen házimoziban nézi a rágót (időkidobás, semmi hasznos és építő nincs benne), játékokat vesz, csak ezért előfizet valamilyen szolgáltatásra)), és az ezzel generált költségek meddig tarthatók fenn tényleges megtakarítás nélkül.
Szili néha áttör a pártfegyelmen - de csak halkan és megkésve. Ha nem így tenné, még hitelesnek is tűnhetne és kihúzhatná (mint arc, nem mint szakértő) az mszp-t az ingoványból. (valamennyire biztos.)