NA majd hiszem, ha látom! Nem lesz ebből semmi se, ne aggódjatok, ahogy az itthon lenni szokott.. :( Mondjuk, azt nem értem, minek ehhez V10-es motor(egy hírben arról volt szó). Én sokallom a hatótávolságát is. 700 bar az meg qrva sok :) Sztem, lehet hogy csak blöff az egész..
Sziasztok, én egy papírmakettek készítésével foglalkozó 24 éves srác vagyok. Azért jöttem át egy kicsit ide, mert valamit szeretnék nektek megmutatni, szerintem tetszeni fog: itt találjátok őket:
Magyar gyártmány tényleg nem sok van a buszba. A CAN vezérlő elektronikák, az órák a műszerfalon, az erősítő, az áramátalakító, a zümmerek, és még pár elektromos alkatrészről tudom hogy magyar.
Ahogy összejönnek a tapasztalatok a már futó kocsikról és a finomításokat elvégzik, szerintem "híre megy" a buszoknak az országban és talán lesz megrendelés is. Egy tenderen való induláshoz, ha jól tudom referenciamunkák kellenek, ha ez is összejön, szép lassan fel lehet futtatni a gyártást, ami munkahelyeket eredményez. A Vasi Volán meg szerintem ettől függetlenül is fog gyárta(t)ni belőlük, amennyire az anyagiak engedik.
Hát az Alfa az hulladék. A Credo is egyértelmű koppintás. Én is ebben látok több fantáziát, felfuttatnák a gyártást, persze, kéne megrendelés is a Volánoktól.
Szerintem, ha már lényegesen több darabot legyártottak, egyre több magyar alkatrész kerülhet bele a buszokba, valahogy ebben a típusban jobban látok fantáziát, mint a többi magyar összeszerelő üzemben. Direkt nem buszgyárat mondok, és a többieknél nem tudom, mennyire dolgoznak magyar anyagokból.
Sztem akkor nagyjából ki is merül az üvegekben a magyar cucc :) Meg esetleg a kapaszkodókban.. Mindegy, így is jobb üzlet ezt venni, mint egy külföldön gyártottat. Persze az ideális az lenne, ha minél több magyar cucc lenne benne. OK, motort/váltót, meg elektronikát nem tudunk gyártani. Futóművet tudunk, ülést tudunk, ajtó se hiszem, hogy gondot okozna. De OK, legyen ZF a futómű, de könyörgöm, ilyet, hogy ülés, külföldről venni?? Ez már azért nevetséges..
Azt tudja valaki, hogy a felhasznált anyagok hány %-a magyar? Azt látom, hogy a fődarabok egy sem magyar(mondjuk, nem értem, miért nem Rába hidak vannak alatta.., Győr közel is van Szombathelyhez :), de mondjuk az ülések, üvegek, stb? Mondjuk, ha semmi sem magyar, akkor is jobban megéri ezeket venni, mint külföldre pumpálni a pénzt, mert így az összeszerelés révén azért itthon marad egy csomó pénz, munkalehetőség sok embernek.. Nem értem, az ÁPV Rt-nél, meg a minisztériumban fogyatékos emberkék ülnek, hogy nem látják ezt be, és nem ilyeneket vetetnek a volánnal.. Vagy csak kenőpénz kapnak a külföldi gyártóktól.. Nem utolsó sorban olcsóbb is, mint egy Merci, vagy Volvo.