Nem valami értelmes megfogalmazás. Az alapján mindenki be tudja azonosítani amit én írtam. Mikor jeleztek meg szintén egy olyan hang van ami a Rábákon.
Ma sikerült végre találnom egy szóló ARC-ot. Így ki is próbáltam. Elég sokmindenben különbözik a csuklós tártától. 1. végig alacsonypadlós (a csuklós 02-es szériájára is igaz már ez) 2. nagyobbak rajta az ablakokű 3. több földszintes ülés van benne 4. jobb az üléselrendezése (máshol vannak a dupla, és a másfeles ülések, mint a csuklósban) 5. nincs felesleges padlástér a tetőn (ezáltal a belső tér is tágasabb)
Érdekesség: Alig van kevesebb ülés a szólóban, mint a csuklósban. A szólóban 31 van, míg a csuklósban 33 van azt hiszem.
Rájöttem, hogy miért csinálta a VV az ARC-ot! :)))))
Megjöttek a helyijáratos MAN-ok, pár éve. És amikor a főmérnök meglátta, hogy milyenek, akkor összecsapta a kezét, és azt mondta. Ilyent mi is tudunk csinálni! És szerencsére az Andor (gyk: a "főnök") hozzájárult.
Magyarázat. A középmagas MAN okon minden ülés dobogón van, míg a teljesen alacsony padlós ARC-okban vannak földszintesek is. Motorikusan is úgy érzem, hogy jobban húz, és az ülései is kényelmesebbek.
Nemrég hallottam csak erről a topikról, bár nekem hazai pálya. A legelső példány lett kissé elq, mert nincs benne földszinti ülés. A másik kettőbe már van néhány ilyen. Atrolisíthatóságról is olvastam? Hátul iszonyúan meleg kánikulában. Lehetne benne valami klíma. Télen viszont az alacsonypadló miatti relative magas ablakméret miatt eléggé hideg tud lenni. Amúgy tényleg jó kis busz lett.
Majd igyekszem holnap (azaz ma) kipróbálni a 134-est is.
Nagyon szépek az új ARC 187.02esek! Gratulálok az építőknek és a tervezőknek! Egy dolog amit sajnálok hogy nincs bennük klima. Ez nagyon hiányzik a ARC 187.01esekben. Nyáron a motor mellett nagyon meleg van és az ablakok is kicsik. :-( Remélem Szombathelyen is közlekednek az új ARC 187.02 esek! Jó lenne ha Szombathely MJV és a Vasi Volán Zrt. az EUnak valami pályázatot kiírni hogy új tömegközlekedési eszközöket lehessen vásárolni.
Eltudnám képzelni az ARC-okat helyközi autóbuszként. (kevesebb ajtó több ülés)
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb. Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is. Citaro troli motorbeépítés: Dózsa Gábor
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb. Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is. Dózsa Gábor