Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

francoe Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46318

Gondoltam röviden összefoglalom, hogy hol tartok az "olcsó gumi, szopás a vége" történetben. Felvállalom a tanmese főszerepét (torkos borz, palimadár, stb):-(

 

Infinity vs Abaqua Kft.(startgumi, gumi1 és még ezer néven):

 

Kocsi: Ford Mondeo Kombi 2003. Felni: 6.5x17" 5x108 ET52.5 gyári (javított) Gumi: Infinity INF-50 205/50 R17 93W Cég: Abaqua és sokan mások:-)

 

1.) Vásárlás előtt körbekérdeztem a fórumon ismerik-e az Infinity nevű gumikat. Senki sem ismerte, de kínai eredete és olcsó árfekvése (kb mint wanli meg "lim-lom":-) miatt nem ajánlották (kösz: DiabloCorsa, sompetike, stb., bárcsak hallgattam volna rátok:-).

 

2.) A figyelmeztetés ellenére laikusként mégis belevágtam és megvettem (gondolván új gumi mégiscsak jobb, mint márkás régi, kopott stb. még ha "óccsó" is.)

 

3.) Felszerelték (Abaqua). Csillogott villogott. Majd egy hét múlva már nekem a laikusnak (palimadár) is csak feltűnt , hogy a kocsi menet közben nagyon húz jobbra.

 

4.) Mondeo-s fórum tanácsára nem Ford szakszervízbe (mert itt még a levegővételért is számolnak néha pénzt) hanem futóműveshez vittem, mielőtt még nagyon kopni kezd a gumi.

 

5.) F. Cromax 4 órát szenvedett a futóműállítással (+elsőkerekek hátra hátsók előre, nyomásellenőrzés), majd visszaadták és elnézést kértek (természetesen pénzt nem vettek el), mert nem sikerült megszüntetni a jobbra húzást. Ajánlották, hogy vigyem el a Zengű Gumihoz,futóműszervízbe. Ekkor állt a hajam elsőnek égnek:-)

 

6.) Zengő gumi másnap azaz ma megvizsgálta, majd profin szépen beállította a futóműveket, és adott egy igazolást, hogy a futómű hibátlan. Szóban hozzátették: ha továbbra is jobbra húz, akkor a gumi sz.r és vissza az eladónak. Ekkor állt a hajam másodszorra az égnek:-)

 

7.) Irány Abaqua: mondom garanciális problema. Leveszik az első kerekeket. Majd a fiatal szakember felrakja a "pörgettyűre" (bocs nem tudom mi a neve, ezzel csinálják a centrírozást:-), megpörgeti és azt mondja. "Hát jó ez,  nincs ennek semmi baja, meg a felninek se". Kérdezem: "Akkor mitől húz jobbra, mikor itt a kezemben az igazolólap a futóműbeállításról 3 órával ezelőtt?" Nem tudja. S most mit csináljak, hova vigyem? "???". Ekkor állt harmadszorra a hajam az égnek. Kioldalogtam és megpróbáltam magam összeszedni.

 

8.) Kínomban hívom Petrányit, szerencsére kapcsolnak egy szakihoz (Sánta úr, 1 pont), aki felvilágosít, hogy legelőször a két első kereket kel felcserélni, s ha így a másik irányba húz, akkor a gumi a sz.r. Majd rimánkodásomra, hogy sürgős ajánl egy újabb gumist, akik még ma segítenek. Irány a Gumisarok, ahol a szaki megvizsgálja, megforgatja a kerekeket, majd megcserélni az első kettőt, és egy próbakörre int (később mér pörgettyűre is rakja). Csodák csodája most balra húz. Konklúzió: Sz.r a gumi. "Mit lehet tenni?" teszem fel a kérdést. "Hát lehet, forgatni a gumikat, meg cserélgetni a felnik között,  és talán sikerül egy megfelelő állapotot eltalálni". Megcsinálhatja ő is, de azt ki kell fizetnem és semmi garancia, hogy sikerül beállítani. Konklúzió vissza az Abaqua-hoz. Előtte még egy kis gyorstalpaló nekem, hogyan kell a gumit forgatni ha nem tudnák az Abaqua-nál.

 

9.) Abaquanál mondom a hölgynek, gond van sz.ar a gumi és nem csináltak vele semmit 2 órával ezelőtt. "Nem szerelték át?" "Nem". Lemegyünk, a fiatal szakember már nincs szolgálatban a kollégájának mondom mi van, nézegetik, tanakodnak, én meg elmagyarázom amit a Gumisarok szakijától hallottam. Újraszerelik az elsőket (átforgatják). Kész. "Mondom a kollégának visszajövök, ha nem jó" Sajnos most nem tud velem foglalkozni tovább, mert időre jönnek hozzá. Újra kell időpontot foglalni, ha nem jó. A számlázós hölgynek is említem a dolgot és kérdezem, hogy mi van, ha most sem megy. Ő valami olyasmire hívatkozva, hogy bemérés esetén 2-3 miliméteres vagy százalékos (nem emlékszem) "ütés" a türéshatár és ez bőven benne van. Mivel nem értettem, ezt az "ütés" dolgott, és nem akartam, hogy eldurranjon a fejem, eljöttem. Kifordulva a kapun 100 méter után ugyanúgy húzott az autó jobbra, mint előtte:-(( Itt már csak lekonyult a hajam:-)

 

10.) Telefon az ügyfélszolgálatnak. Eredmény: Hétfőn leszerelik a gumikat, és garanciális minőségvizsgálat, én meg vihetem a régi kopott gumikat, vagy a téli szerelt kereket magammal, mert nem biztos, hogy tudnak adni cseregumit, amíg a vizsgálat tart.

 

Tanulságok eddig (számomra):

 

a.) Mindig hallgass a tapasztaltakra, és fogadd meg a tanácsaikat!

b.) Soha ne vegyél "ócsó", ismeretlen gumit ("lim-lom" és hasonlók), válassz bevált, ismert márkákat!

c.) A rövidtávú nyereség sokszor veszteséggé válik hosszú távon.

....lehet folytatni tovább.

d.) A kocsikhoz, gumikhoz, felnikhez (meg minden egyébhez) érteni kell (legalább egy kicsit:).

 

Eddigi költségek:

Gumi és szerelés - 85k

Futóműbeállítás - 5.9K (mondjuk ezt egyébként is elvégeztettem volna)

Kerék le és fel - 0.84K

Kb. 100 km autózgatás Bp-en. - 1800

Idegeskedés - 10000000000000000000000k (pénzben nem kifejezhető)

 

f.

 

Előzmény: francoe (46175)
erdigumis Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46316
Namégegyszer, mert nem sikerült:

http://www.erdigumis.hu/gumiabroncsok/kereses/?gyarto=all&meret1=205&meret2=55&meret3=16&tipus=szemely&ideny=nyari&x=136&y=10

Üdv:HerrWolf
erdigumis Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46315
Hello!

Bridg. ER 300 24.900 Ft/db vagy itt nézz körül:

Klikk
Előzmény: yourmate (46298)
HONDADOC Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46314
Ez itthon ugye felejtős:

1/ Nitto Neo Gen Z 235/40R18
és
2/ Nitto NT-1 235/40R 18.


4-4 db kellene jövő tavasszal...mondjuk áprilisra.

USA-ban az 1/es 128.-dolcsi/db áron van ingyen szállítva (continental USA)

www.discounttiredirect.com
A6 V6 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46313
205/75 R15 Good Year Wrangler AT/R  23.500
Előzmény: TSR125 (46299)
A6 V6 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46312
Good Year F1 GSD3 W  20.000
Előzmény: yourmate (46298)
DiabloCorsa Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46311

Ronin_!

 

Elolvasod az oldalán a színes feliratot.
Ha nincs rajta akkor utcai kivitel, tehát nem verseny keverék.

Előzmény: Ronin_ (46310)
Ronin_ Creative Commons License 2007.07.03 0 0 46310

Hello,

 

kaptam két alig használt Pirelli Supercorsa Pro gumit 120/70 és 190/55 R17 méretben.

Honnan tudhatom meg, hogy melyik keverékből van?

(SC0, 1, 2?)

 

Köszi a segítséged,

 

Üdv:

Ronin, Benelli Tornado 900 TRE

Előzmény: DiabloCorsa (46306)
hAliG Creative Commons License 2007.07.03 0 0 46309

Átmérők:

 

175/65 14 -    58,31 cm

 

185/55 15 -    58,45 cm

 

205/45 16 -    59,09 cm

 

 

 

215/35 18 -    60,77 cm

 

:)

Előzmény: Valentino Mazzini (46296)
elado-nikon8800 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 46308
Michelin XPC (a Synchrone elődje), nyári 4x4-es (M+S-es) abroncsok (235/70 R16 105H-s), 4 db eladó - 3000 Ft/db vagy 10000 Ft egyben. 550 Ft/db a postaköltség bárhova.

Mail publikus.

vvvvvvvv
Krisz_GII Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46307

Sziasztok!

 

Érdekel valakit itt 2 db Michelin Agilis 51 tip. 175/65/14C új gumiabroncs?

 

Üdv.

Krisz_GII

30/670-0414

 

Ui: Ki mit ad érte

DiabloCorsa Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46306

yourmate!

 

Áraim láthatók itt: http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/

 

TSR125!

 

Áraim láthatók, mint fent. Mind a 2 méret jó rá.

Előzmény: yourmate (46298)
DiabloCorsa Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46305

aHYLes!

 

Válasz itt: http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/index.php?cPath=4672_4677_4695

 

Válaszd ki az autó acéltárcsáját és rákantintva  megtudod milyen csavar vagy anya rögzíti.

 

1,25

Előzmény: aHYLes (46304)
aHYLes Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46304

hali, valaki segítsen!

mi a 2001-es swift kerékanya-menetemelkedése? 1,25 vagy 1,5

ImportEUr Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46303

yourmate,

 

hagyományos, vagy defekttűrő gumiabroncsot keresel?

 

Előzmény: yourmate (46298)
DiabloCorsa Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46302

ApolloBSG!

 

Én ezt írtam:

 

A techikai kivitelezés úgy néz ki, hogy a gumit felszerelik a felnire. Ekkor ez tele van a körülöttünk lévő "szennyezett" levegővel. Erre rátöltik a gázt, tehát ideális esetben  az oxigén tartalom 30-ról 15 %-ra csökken.

 

Te ezt kérdezed:

 

Te tényleg azt hiszed, hogy ha egy kereket felfújsz 2 bar-ra, abban 2 bar nyomás lesz???

Mi köze a kettőnek egymáshoz?

 

Nem sok.  Lehet kötekedni  a számokon, a maradék oxigén százalékos mennyiségén.

 

Amit Te írsz olyat én nem írtam, tehát nem értem a kérdést.

Amíg a kereket a felszerelése pillanatában oxigén tartalmú levegő tölti ki azt egyszerű szereléssel nem lehet eltávolítani. Lehet gázt rátölteni, tehát a gumit kitöltő, nyomás alatt tartó gázban az oxigén százalékos aránya kevesebb lesz, mint ha nem fújunk bele gázt.

Ha az oxigán árt a guminak, az 10, 15  vagy 30%-os  jelenlét esetén ugyanúgy árt.

 

Mivel tudjuk, hogy sem a guminak sem a felninek nem árt, a vitának nem sok értelme van.

 

Legyen a felfújás után mért nyomás 10 bar. Túlnyomás.   Akkor 0 százalék lesz  az oxigén ennyisége?

Nem.

 

 

 

Előzmény: ApolloBSG (46300)
micmic Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46301
lLégy már kicsit pontos is, ha már kekeckedsz. Az a pár dolog az egy. A 20% az 20,8% és állítsd már fel az egyenleted az oxigén parciális nyomásával számolva a külső és belső (gumiban) oldalon. Ekkor képet kapunk a te tudásodról - ami a kutyát sem érdekli.
Előzmény: ApolloBSG (46300)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46300
Kicsit régi írásod volt, de megfogott benne pár dolog...
Másik kollégád jól írta, hogy 20% a levegő oxigéntartalma.
Te azt írtad, hogy ha feltöltik nitrogéngázzal, akkor a felére csökken az oxigéntartalom. Te tényleg azt hiszed, hogy ha egy kereket felfújsz 2 bar-ra, abban 2 bar nyomás lesz???
A műszer túlnyomást mér, a légköri nyomáshoz viszonyított túlnyomást.

Remélem ezeket csak elnézted, és nem ennyire jó a "tudásod".
Előzmény: DiabloCorsa (46033)
TSR125 Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46299
Üdv !

A6 V6, Diablocorsa !!

Ajánlottalak titeket !
Szomszédom kérdezi:
1999-es Suzuki Grand Vitara 1.6 16V -re mennyibe kerülne 4db 15-ös nyári gumi ??
Milyen méretek valók rá ? 205/75/15 195/80/15 ???

TSR
yourmate Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46298

Sziasztok,

 

ezekre szeretnék árat kapni (4 db, új vagy néhány száz km-t futott, 205/55 R16 H):

 

Bridgestone Touranza ER 300

Conti Premium Contact 2

Uniroyal Rallye 550

 

Köszönöm,

ym

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46297
Amikor már egy szelepet tönkretettem, jött a barátom , megmelegítette öngyújtóval és simán letekeredett a többi. Csak egyet kellett a gumishoz vinnem. Nem kell többet alemónium!
Előzmény: gyoszi (46286)
Valentino Mazzini Creative Commons License 2007.07.02 0 0 46296

Ciao'

 

A segitségeteket kérném,93-as Civicem van 3ajtós...

Volt már rajta 14-16ig felni...

ezekkel a gumikkal:

175/65 14

185/55 15

205/45 16

 

a kérdésem a következö lenne,szeretnék venni 7,5*18-as felniket,az átméröje a 215/35 18-as guminak melyiknek felel meg a 3 gumiból amiket felsoroltam?

Esetleg támpontot adhatnátok,hogy melyik méretekkel egyezik meg?!!

 

elöre is köszi,ciao' Valentino

bunker Creative Commons License 2007.07.01 0 0 46295
Az én kocsimról is lecsavarják a gyerekek, de a gond, hogy vissza már nem! :-)))
Előzmény: stevie wonder (46293)
gyoszi Creative Commons License 2007.07.01 0 0 46294

Bravó, szuper megoldás ! :)

Akkor úgylátszik, ez ügyben lemondhatok Rólad .

Előzmény: stevie wonder (46293)
stevie wonder Creative Commons License 2007.07.01 0 0 46293

A harom eves fiam nagy autobuzi (kitol orokolhette?), es imad az aut korul sundorogni, ugyhogy az o feladata, hogy naponta egyszer minden szelepsapkat csavarjon le, aztan vissza. Elvezi :-)

 

Nem is fog ujra osszerohadni, az biztos :-)))

Előzmény: gyoszi (46291)
t.lantos Creative Commons License 2007.06.30 0 0 46292

hat nem

gyarilag gumiszelepet adtak, nekem me joaz :)

Előzmény: Trotter66 (46288)
gyoszi Creative Commons License 2007.06.30 0 0 46291

Igen ez érdekes, már több ilyen jeladóssal találkoztam, amire szintén rágyógyult

a sapka.Nem is értem ,hogy erre miért nem gondolnak amikor gyártják.

Pedig hát törvényszerű, hogy a különböző fémötvözetek idővel szépen összekorrodálnak.

Persze ebben az uborka szezonban nekünk is élni kell valamiből.:)

Előzmény: stevie wonder (46290)
stevie wonder Creative Commons License 2007.06.30 0 0 46290

Óvatosan ezekkel a szelepsapkákkal ! mert ugyan centrírozni nem kell,

de lehet hogy hamarosan a gumijaidat kell szerelni, mert a gagyi (de biztosan nagyon szép) szelepsapka ősszenő a szeleppel.

 

Ez igaz, nekem is alig lehetett megmenteni az egyik szelepemet, pedig a csere fajt volna a jelados szelep miatt (darabja 10-15e ft + betanitas).

Előzmény: gyoszi (46286)
stevie wonder Creative Commons License 2007.06.30 0 0 46289

DCR TDI,

 

mostanaban max 40 ezerert tudod eladni a szettet, oktober-novemberben ez az ar elerheti az 50 ezret is. (Fugg még a gyartasi datumtol, es attol, hogy Alpin vagy Alpin2 esetleg A3 a gumi.)

Előzmény: DCR-TDI (46284)
Trotter66 Creative Commons License 2007.06.30 0 0 46288
Hogyhogy? Nem fémszelep van benne??? :-DDDDDDDD
Előzmény: t.lantos (46287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!