Keresés

Részletes keresés

0kostojás Creative Commons License 2007.05.31 0 0 1473
Türelem! Most még lázas munka folyik, de nemsokára elkészülünk és akkor rendezek egy idegenvezetést:-)))
Előzmény: Bányatörp (1470)
vasutTOM Creative Commons License 2007.05.31 0 0 1472

Várpalotán asszem 760-as nyomtávú kisvasút volt C50-esekkel, de ez nekem elég kicsinek néz ki. A kisvasut.hu-n van is jópár kép.

 

Igen jól tudod! Várpalotán 760 mm-s kisvasút volt. Az általad említett  oldalon van fenn néhány fotóm a még működő vasútról! Ami az előző képeken látható az a volt bányafa telep 600 mm-s vágányzata. Ezen kézi erővel tologatták a kulikat.

A vasút megszűnése után sikerült megszereznem jónéhány rajzot és dokumentumot (helyszínrajzok, lezárási táblázatok, szerződések, mozdonykönyvek stb..)

A bányavasút Várpalotai vágányhálózata:

 

Előzmény: Bányatörp (1464)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.31 0 0 1471
Valahol ezen a részen láttam 110 cm sugarú ívet :)
Annyira kicsi volt, hogy meg is mértük.
Előzmény: 0kostojás (1469)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.30 0 0 1470

Mindig le tudsz nyűgözni :-)

 

Mikor lehet menni majd?

Előzmény: 0kostojás (1469)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.30 0 0 1469
Nagyon megállt a fórum!
Kicsit meglököm egy képpel:-))

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1468
Várpalotán valóban 760-as kisvasút volt C.50-esekkel. Tömörkényben a halgazdasági kisvasúton van most az innen származó 5711-es psz mozdony.
Jártam Várpalotán 1996-ban a bányatelepen, és ha jól tudom, 600-as vasútnak is voltak romjai.
Előzmény: Bányatörp (1464)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1467

A trafókat nem vittem haza:-))) Ott vannak a műhelyben, csak valami barbár megnézte, hogy rézből vannak-e és használhatatlanok lettek:-((( Most szereznünk kell ilyeneket.

 

A térképen nincs dátum, de az összes anyag a 60-as évekből való, így gondolom ez is.

Előzmény: Bányatörp (1466)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1466
Ez jó, mikori a cucc?
Előzmény: 0kostojás (1463)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1465

Csak nem hazavitted? :-))

Előzmény: 0kostojás (1461)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1464
Várpalotán asszem 760-as nyomtávú kisvasút volt C50-esekkel, de ez nekem elég kicsinek néz ki. A kisvasut.hu-n van is jópár kép.
Előzmény: odon-b (1460)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1463

Egy kis érdekesség. De sajnos a kicsinyítés és a scennelés rontott a minőségén.

 

 

 

dorogi szénmedence
hg7fab Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1462

De, a piros trafóhoz hasonlóm (egy picit kisebb) van otthon. Egyenirányítás után arról hegesztek. Legalább a trafó bírja a strapát, és nem az a szűk keresztmetszet :) Hátránya csak annyi, hogy gyakorlailag mozgathatatlan, de ennek megoldására csináltam hozzá vagy 30 méternyi hegesztő kábelt :)

A gurítható trafók nagyon népszerűek voltak a 20-as években, aztán a 30-as évektől kezdve szép lassan kikoptak. Rengeteget használtak Budapesten, pincékbe telepített trafóállomásokon. Aztán a háború megtizedelte (Megszázadolta) őket, és vastelepen végezték. Itt-ott múzeumban még előfordul, meg elfekvő helyeken, mint a tiétek is :)

Előzmény: 0kostojás (1461)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1461

Nincs véletlenül valakinek otthon lezsírozva ilyen? :-)))

 

 

 

Vagy ilyen? :-)))

 

 

odon-b Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1460
Ok, akkor segítek:

Várpalota, a vasútállomás melletti bányatelepen található.
Ha jól tudom dehidratáló üzem volt itt. Ennyi maradt meg a bányavasútból...
Előzmény: Bányatörp (1453)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1459
Oké! A jövő hétre igérték (persze csak ha tudnak)
Előzmény: C50 (1458)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1458
Szólj ha sikerült szerezni,mert másnak is kell.
Előzmény: 0kostojás (1457)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1457
Köszi! Igaz arra is van igéretem, de inkább kettő legyen mint egyse:-))
Előzmény: C50 (1456)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1456
Hát arra valóban nem tartok igényt.Még nem találtam neked Tóth Tibor könyvet az antikváriumban,de figyelek.
Előzmény: 0kostojás (1455)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1455
Dehogy dobok! Nem szokásom. Bár az egérürüléket azért már kisöpörtem az iratok közül, na azt ki is dobtam:-))
Előzmény: C50 (1454)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1454
Ha lehet ne dobj ki semmit,átnézném a felesleget is,hátha nekem jó lesz.
Előzmény: 0kostojás (1450)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1453

Ide kellett volna először. ;)

 

Elég keskenynek néz ki, nemtudom hol lehet. :-s

Előzmény: odon-b (1452)
odon-b Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1452
Sziasztok!

Az elveszett vágányos topikban nem nagyon értékelték, remélem benneteket érdekelnek!

Ez is bányavasút, de sajnos már elveszett...












Remélem valaki kitalálja, hol készültek!

Üdv.: odon-b
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1451
Tényleg román. Ott még gyártják ezeket, igaz már nem nagy darabszámban és kizárólag megrendelésre. Ja! És köszi az infókat a Karlikról!
Előzmény: hg7fab (1449)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1450
Előbb még át kellene nekem is nézni az egészet, bár ahogy látom talán ha a 10%-a érdekes. A többi szénvagyonkészlet-számítás meg ilyenek illetve fúrásszelvények sok-sok példányban. Ha megírod nagyjából mi érdekel majd olyan szemmel is nézegetem és természetesen ha elszortíroztam meg is nézheted.
Előzmény: C50 (1448)
hg7fab Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1449

Nem, nincs köze a "Karlikhoz". Annak a legeredetibbje német gyökerekkel rendelkezett, de a lengyelek kezdték nagy számban gyártani. Ezt követően a szovjetúnióban is gyártották, tulajdonképp lekoppintották a lengyel gépet.

Járműgépészetileg is gyökeresen eltér a Karliktól, márcsak azért is, mert ez egy kétmotoros, marokágyas jármű, míg a karlik egymotoros, kardán-kúpkerék hajtású, ellenállásos szabályzású erőgép.  Sokkal nagyobb is attól, erre inkább azt mondanám, az EL9 koppintása, román módra. (Ha tényleg román.) A karlikra legfeljebb az akkuláda felől elhelyezett fék kézikerék emlékeztet. Jelentős különbség az is, hogy itt a menetszabályzó a hátfalon van elhelyezve. Amúgy tömegét, teljesítményét, stb. tekintve tiszta EL9, csak a kapacitása kisebb.

 

Előzmény: 0kostojás (1445)
C50 Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1448
Ez mennyire lesz hozzáférhető majd?
Előzmény: 0kostojás (1425)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1447
Kerülhettek volna a földtani intézetbe a többi dokumentum mellé.
Előzmény: C50 (1446)
C50 Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1446
Nem rohadtak és nem nyúlták le,hanem vagy a szemétbe,vagy Csolnokra kerül.
Előzmény: Bányatörp (1413)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1445
Ha a Karlik román gyártmány volt. lehet, hogy ez is az:-))
Előzmény: Bányatörp (1444)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1444
Ez majdnem úgy néz ki, mint 1 Karlik. :-)
Előzmény: 0kostojás (1443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!