Várpalotán asszem 760-as nyomtávú kisvasút volt C50-esekkel, de ez nekem elég kicsinek néz ki. A kisvasut.hu-n van is jópár kép.
Igen jól tudod! Várpalotán 760 mm-s kisvasút volt. Az általad említett oldalon van fenn néhány fotóm a még működő vasútról! Ami az előző képeken látható az a volt bányafa telep 600 mm-s vágányzata. Ezen kézi erővel tologatták a kulikat.
A vasút megszűnése után sikerült megszereznem jónéhány rajzot és dokumentumot (helyszínrajzok, lezárási táblázatok, szerződések, mozdonykönyvek stb..)
Várpalotán valóban 760-as kisvasút volt C.50-esekkel. Tömörkényben a halgazdasági kisvasúton van most az innen származó 5711-es psz mozdony. Jártam Várpalotán 1996-ban a bányatelepen, és ha jól tudom, 600-as vasútnak is voltak romjai.
A trafókat nem vittem haza:-))) Ott vannak a műhelyben, csak valami barbár megnézte, hogy rézből vannak-e és használhatatlanok lettek:-((( Most szereznünk kell ilyeneket.
A térképen nincs dátum, de az összes anyag a 60-as évekből való, így gondolom ez is.
De, a piros trafóhoz hasonlóm (egy picit kisebb) van otthon. Egyenirányítás után arról hegesztek. Legalább a trafó bírja a strapát, és nem az a szűk keresztmetszet :) Hátránya csak annyi, hogy gyakorlailag mozgathatatlan, de ennek megoldására csináltam hozzá vagy 30 méternyi hegesztő kábelt :)
A gurítható trafók nagyon népszerűek voltak a 20-as években, aztán a 30-as évektől kezdve szép lassan kikoptak. Rengeteget használtak Budapesten, pincékbe telepített trafóállomásokon. Aztán a háború megtizedelte (Megszázadolta) őket, és vastelepen végezték. Itt-ott múzeumban még előfordul, meg elfekvő helyeken, mint a tiétek is :)
Előbb még át kellene nekem is nézni az egészet, bár ahogy látom talán ha a 10%-a érdekes. A többi szénvagyonkészlet-számítás meg ilyenek illetve fúrásszelvények sok-sok példányban. Ha megírod nagyjából mi érdekel majd olyan szemmel is nézegetem és természetesen ha elszortíroztam meg is nézheted.
Nem, nincs köze a "Karlikhoz". Annak a legeredetibbje német gyökerekkel rendelkezett, de a lengyelek kezdték nagy számban gyártani. Ezt követően a szovjetúnióban is gyártották, tulajdonképp lekoppintották a lengyel gépet.
Járműgépészetileg is gyökeresen eltér a Karliktól, márcsak azért is, mert ez egy kétmotoros, marokágyas jármű, míg a karlik egymotoros, kardán-kúpkerék hajtású, ellenállásos szabályzású erőgép. Sokkal nagyobb is attól, erre inkább azt mondanám, az EL9 koppintása, román módra. (Ha tényleg román.) A karlikra legfeljebb az akkuláda felől elhelyezett fék kézikerék emlékeztet. Jelentős különbség az is, hogy itt a menetszabályzó a hátfalon van elhelyezve. Amúgy tömegét, teljesítményét, stb. tekintve tiszta EL9, csak a kapacitása kisebb.