Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

rezgaras 2007.02.14 Creative Commons License 10273
tatrafan írta:

> nem mindig a pénz a hajtóerő,

Valahol olvastam (a hitelességért nem állok jót), hogy az útépítô mérnökök szerint az út igénybevétele a tengelyterhelés 4.-5. hatványával (!!!) nô. Azaz egy 12 tonnás busz 10'000-100'000-szer jobban igénybeveszi az utat, mint egy 1,2 tonnás személyautó. Az is következik ebbôl, ha 30%-kal túlterheled a verdát, majdnem háromszorosan veszed igénybe az utat.

Az útépítés drága dolog, hosszú távon feltehetôleg többe kerül, mint amit a túlsúlyos fuvarral meg lehet takarítani. Csak más fizeti...
Előzmény: tatrafan (10261)
tatrafan 2007.02.14 Creative Commons License 10272

Na itt egy nagyobb csokor két tengelyes Tatra:

 

tatrafan 2007.02.14 Creative Commons License 10271

Áhááá....

 

Ritka, de van. Ma is láttam egy kéttengelyes T815 darut. Meg idén állítólag már elöl is lesz kombínórugózás, a militari modelleken már alkalmazzák.

Előzmény: Gasolin (10270)
Gasolin 2007.02.13 Creative Commons License 10270
Ha 2 tengelyes a jármű akkor annak minősül (szvsz.) Tatraban ez ugye elég ritka, de azért előfordul.
Ha meg 3 tengelyes akkor olymindegy, mert a tandemhídra 16t az engedélyezett és innentől fogva senkit nem érdekel, hogy légrúgós-e vagy sem.
Előzmény: tatrafan (10269)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10269

Kösz szépen!

 

(Kíváncsi vagyok, vajon a Tatra kombinált /csavarruró a légrugóban/ rugózása útkímélőnek minősül-e, de ez úgy látom részletkérdés, mert a megengedett legnagyobb össztömeget nem befolyásolja.)

 

Előzmény: Gasolin (10267)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10268
Gasolin 2007.02.13 Creative Commons License 10267
Hazai össztömeg és tengelyterhelhetőség (ha azóta nem változott meg):
Tengelyterhelés: max. 10t
Hajtott híd: 10t, teherautónál útkímélő tengely esetén 11t, autóbusznál 11,5t
Tandem híd: 16t
3-as (tridem híd) 24t abban az esetben ha a tengelytáv nagyobb 2,6m-nél

Össztömeg teherautó:
2 tengelyes 20t
3 tengelyes 24t
4 tengelyes 30t
Össztömeg pótkocsi:
2 tengelyes 20t
3 tengelyes 24t

Össztömeg nyeggesvonató félpókocsival:
3 tengelyes: 28t
4 tengelyes: 36t
5, 6 tengelyes: 40t

Össztömeg teherautó pótkocsival:
4 tengelyes: 36t
5, 6 tengelyes: 40t

Európa nyugati felén is előfordul túlsúly, akár 3-5t is, de nem űznek "sportot" abból, hogy 10-20t vagy akár mégtöbb plusz legyen az autón.
Ott sok országban 11,5-13t közt engedélyezett a hajtott híd terhelhetősége.
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10266
Én meg valami 11.5 tonnás európai tengelysúlyról olvastam. Mondom, teljes zűrzavar van a fejemben a témát illetőleg.
Előzmény: Tie (10264)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10265

Ja ott nincs trükközés, ki akar lepakolni egy parkolóban ahol elkapták? Ebből is látszik, hogy nem a tudattal van baj, hanem a szigorral, a tettenérés valószínűségével. A tavalyi egyhuzamban vezetés rekordját is egy német kamionos állította be, de ott viszont jól elkapták. Itt meg addig ment volna, amíg magától le nem dől. Mondjuk egy búzatáblára.

Előzmény: Tie (10263)
Tie 2007.02.13 Creative Commons License 10264

Egyébként ez a tengelysúlyos marhaság európaszerte ismeretlen baromság, csak nálunk szarakodnak ilyennel, hogy tengelysúlyos az autó.

Németországban, és más épeszű országokban nem ismerik ezt a fogalmat, ott csak az összgördülőt nézik, hogy azt ne lépjék túl, aztán csókolom.

 

Rendszeresen vívnom is kell a német felrakókkal, amikor a nyerges nyakába pakolnak 12 tonnát, aztán a sofőr meg nyíg, hogy tengelyes lesz a húzója, a német meg nem érti, hogy miért nem lehet az első 4 méteren 6 tonnánál több. :)

Előzmény: tatrafan (10261)
Tie 2007.02.13 Creative Commons License 10263

Egy tengelyen 8 tonna.

 

Ha duplatengely, és asszem másfél méteren belül van a két tengely, akkor 10tonna/tengely.

 

A vasas autók alatt nem tudom mit értetek.

Én most közúti szállítmányozok, a fuvarok 95%-a vasáru. Lemez, kötegelt szálanyag, gerendák, ilyesmik, de sosincs több 24 tonnánál egyetlen autón sem.

Igaz ez mind nemzetközi fuvar.

Előzmény: tatrafan (10261)
csecsaba2 2007.02.13 Creative Commons License 10262
Finnországban láttam hasonlókat. igaz 7-8 tengelyen, 7-8 fékkel!
Előzmény: Tie (10256)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10261

Nagyjából egyetértünk. Persze nem mindig a pénz a hajtóerő, hanem a lustaság, sietség, stb.

 

Valaki tudja a hivatalos tengelyterheléseket? Nincs valami táblázat? Mert olyat is olvastam, hogy hajtott-nem hajtott tengely szerint felosztva - na de akkor mi van az összkerekesekkel?? - meg, hogy újabban elfogadják a gyártó által megadott terhelhetőséget(?), de nem tudok semmi biztosat. Na persze azon kívül...

Előzmény: Turbo Intercooler (10258)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10260

"A kerekei kifelé álltak"  akár Tatra is lehetett volna?

Előzmény: Bócman (10259)
Bócman 2007.02.13 Creative Commons License 10259

A minap a Lágymányosi híd mellett egy szintén vassal megrakott nyerges szerelvényt csíptek ki. A kerekei kifelé álltak, és a hasát a földön húzta, mint az öreg tacskó.

 

Tíz perccel később láttam, hogy a Budafokin megy tovább...

 

 

 

Előzmény: yenoee (10248)
Turbo Intercooler 2007.02.13 Creative Commons License 10258
Az a baj, hogy a billencsek (gabonás + sóderos csoport) és a faszállítók rendszeresen sportot űznek abból, hogy ki tud többet elvinni.
A gabonásoknál még az is gond, hogy rendszeresen orrnehézre rakják az autót, hogy egy esetleges mérésnél kevés legyen a húzó tengelyen. Itt a legnagyobb gond a gumiabroncs teherbírása, valamint a fék.
Ha eleve ismert, hogy a jármű rendszeresen túlsúllyal fog járni, akkor komolyabb gyártóknál minimális felár ellenében lehet kérni olyan féket, ahol a munkahenger nem membrános, hanem dugattyú működésű. Jobban bírja az extra terhelést.

Az ilyen autók miatt olyan nyomvályús meg sz@r állapotú az összes út.
Az M5-ösön már az autópályaüzemeltetők is rájöttek erre, ezért beüzemelték a fix mérőállomást Lajosmizsénél. Az ilyen forgalom meg majd ráterelődik a párhuzamos útra.
Minden megyébe kellene legalább 10db mobil tengelysúlymérő állomás aminek folyamataosan dolgoznia kellene. Olcsóbb lenne mint útakat folyamataosan javítani.

A vasszállító meg a társai akik ilyen túlsúlyal járnak remélem egyszer megismerik azt az érzést amikor valamelyik közeli hozzátartozójukat amiatt veszti el, mert a túlsúlyos autó nem tudott időben megállni (ez lehet nagyon személyesnek tűnik, de azt hiszem mindennek van határa), mindezt azért mert valaki a még egy út megspórolásával 20.000Ft-al többet akart keresni.
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10257
Szép sztorik :) 
Tie 2007.02.13 Creative Commons License 10256

Amikor kikötőben dolgoztam, két nagyon túlrakott autót láttam.

Az egyik kukoricával jött be hajóhoz borítani, háromtengelyes gép volt háromtengelyes póttal, gabonás billencs.

Szét kellett akasztania, mert a 60tonnás hídmérleg kiakadt.

Végül 55 tonnát borított le, meg a járgány volt üresen 18.

 

A másiknál meg a kikötő rakodott pala-agyagot, ami egy sűrű trutymós agyagos gyurmaszerű cucc. A sofőrsrác magyarázott, hogy ő ugyan nem fordul kétszer egy fuvarral, rakják fel az összeset. A darunak tökmindegy, hány markolóval tesz rá az autóra, a hülye fuvarszervező meg hagyta.

Azt is kettőbe kellett mérni, 58 tonna cucc volt rajta, az is 75-76tonna körüli gurulóval ment el. Aztán amikor le akart borítani, le is szakította a cumó a komplett platóját, mer' hülye vót. :)

Előzmény: csecsaba2 (10255)
csecsaba2 2007.02.13 Creative Commons License 10255
Egyszer akartam Gödöllő mellé 120 tonna sódert rendelni, kértem 4 db 5 tengelyest, az első rögtön (hajnal 5 felé) 46 tonnát borított, így összesen 162 t-át hoztak a szállítók szerint. Maradt egy csomó.
Előzmény: tatrafan (10253)
gp_jam 2007.02.13 Creative Commons License 10254
Jo gondolat volt! :) Engem nagyon! Koszi!
Előzmény: Sinbiciklis (10241)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10253
Hát akkor az a szerelvény összgördülőre úgy 55t lehetett :) De ez is 50 fölött van. Csak kíváncsi lennék, mennyivel? :)
Előzmény: yenoee (10248)
Sinbiciklis 2007.02.13 Creative Commons License 10252
..olyasmi
Előzmény: Sinbiciklis (10251)
Sinbiciklis 2007.02.13 Creative Commons License 10251
Ez olysami lehet, mint nálunk Sátoraljaújhely (Selejtújhely, Mozdonytemető)
Előzmény: rezgaras (10250)
rezgaras 2007.02.13 Creative Commons License 10250
rezgaras 2007.02.13 Creative Commons License 10249
yenoee 2007.02.13 Creative Commons License 10248
Hű... országúton a papucsosok az ilyet nem kiintenék, hanem csak kilőnék:-)
(Mondjuk most mesélte a főnököm, hogy a minap épp egy tüzép-telepen időzött, mikor begördült egy papíron 40 tonnás szerelvény 40 tonna vassal megrakottan... csávókám 50-nél többel nem tudott jönni. Nem akarta kockáztatni, hogy a pótos kerekei esetleg felrobbanjanak. Satufék üzemmódban így is kb 300 méteren állt meg vele. És szerényen megjegyezte, hogy a bevállalósabbak 46 tonnát is felrakatnak. Bazmeg...)
Előzmény: tatrafan (10246)
tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10247

Ide meg protekciót elfogadok...

 

tatrafan 2007.02.13 Creative Commons License 10246

Most őszintén, szerintetek ezen az autón hány tonna lehet?   :)

 

tatrafan 2007.02.12 Creative Commons License 10245
Én már abban az állapotban vagyok, hogy bármilyen Tátrát kilízingelnék, ha FIX munka van rá :) Egyébként ezzel odaállni egy átlag kamion elé az "ágyúval verébre" mondást juttatná az eszembe... :)
Előzmény: Tie (10243)
JumboJet 2007.02.12 Creative Commons License 10244
Tetszik is!!! Már hirdetik egy ideje!! Nincs az a közúti szerkezet mit nem húzna el!!! :-))))
Előzmény: Tie (10243)