Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

rezgaras 2007. Feb. 14. © 10273
tatrafan írta:

> nem mindig a pénz a hajtóerő,

Valahol olvastam (a hitelességért nem állok jót), hogy az útépítô mérnökök szerint az út igénybevétele a tengelyterhelés 4.-5. hatványával (!!!) nô. Azaz egy 12 tonnás busz 10'000-100'000-szer jobban igénybeveszi az utat, mint egy 1,2 tonnás személyautó. Az is következik ebbôl, ha 30%-kal túlterheled a verdát, majdnem háromszorosan veszed igénybe az utat.

Az útépítés drága dolog, hosszú távon feltehetôleg többe kerül, mint amit a túlsúlyos fuvarral meg lehet takarítani. Csak más fizeti...
Előzmény: tatrafan (10261)
tatrafan 2007. Feb. 14. © 10272

Na itt egy nagyobb csokor két tengelyes Tatra:

 

tatrafan 2007. Feb. 14. © 10271

Áhááá....

 

Ritka, de van. Ma is láttam egy kéttengelyes T815 darut. Meg idén állítólag már elöl is lesz kombínórugózás, a militari modelleken már alkalmazzák.

Előzmény: Gasolin (10270)
Gasolin 2007. Feb. 13. © 10270
Ha 2 tengelyes a jármű akkor annak minősül (szvsz.) Tatraban ez ugye elég ritka, de azért előfordul.
Ha meg 3 tengelyes akkor olymindegy, mert a tandemhídra 16t az engedélyezett és innentől fogva senkit nem érdekel, hogy légrúgós-e vagy sem.
Előzmény: tatrafan (10269)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10269

Kösz szépen!

 

(Kíváncsi vagyok, vajon a Tatra kombinált /csavarruró a légrugóban/ rugózása útkímélőnek minősül-e, de ez úgy látom részletkérdés, mert a megengedett legnagyobb össztömeget nem befolyásolja.)

 

Előzmény: Gasolin (10267)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10268
Gasolin 2007. Feb. 13. © 10267
Hazai össztömeg és tengelyterhelhetőség (ha azóta nem változott meg):
Tengelyterhelés: max. 10t
Hajtott híd: 10t, teherautónál útkímélő tengely esetén 11t, autóbusznál 11,5t
Tandem híd: 16t
3-as (tridem híd) 24t abban az esetben ha a tengelytáv nagyobb 2,6m-nél

Össztömeg teherautó:
2 tengelyes 20t
3 tengelyes 24t
4 tengelyes 30t
Össztömeg pótkocsi:
2 tengelyes 20t
3 tengelyes 24t

Össztömeg nyeggesvonató félpókocsival:
3 tengelyes: 28t
4 tengelyes: 36t
5, 6 tengelyes: 40t

Össztömeg teherautó pótkocsival:
4 tengelyes: 36t
5, 6 tengelyes: 40t

Európa nyugati felén is előfordul túlsúly, akár 3-5t is, de nem űznek "sportot" abból, hogy 10-20t vagy akár mégtöbb plusz legyen az autón.
Ott sok országban 11,5-13t közt engedélyezett a hajtott híd terhelhetősége.
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10266
Én meg valami 11.5 tonnás európai tengelysúlyról olvastam. Mondom, teljes zűrzavar van a fejemben a témát illetőleg.
Előzmény: Tie (10264)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10265

Ja ott nincs trükközés, ki akar lepakolni egy parkolóban ahol elkapták? Ebből is látszik, hogy nem a tudattal van baj, hanem a szigorral, a tettenérés valószínűségével. A tavalyi egyhuzamban vezetés rekordját is egy német kamionos állította be, de ott viszont jól elkapták. Itt meg addig ment volna, amíg magától le nem dől. Mondjuk egy búzatáblára.

Előzmény: Tie (10263)
Tie 2007. Feb. 13. © 10264

Egyébként ez a tengelysúlyos marhaság európaszerte ismeretlen baromság, csak nálunk szarakodnak ilyennel, hogy tengelysúlyos az autó.

Németországban, és más épeszű országokban nem ismerik ezt a fogalmat, ott csak az összgördülőt nézik, hogy azt ne lépjék túl, aztán csókolom.

 

Rendszeresen vívnom is kell a német felrakókkal, amikor a nyerges nyakába pakolnak 12 tonnát, aztán a sofőr meg nyíg, hogy tengelyes lesz a húzója, a német meg nem érti, hogy miért nem lehet az első 4 méteren 6 tonnánál több. :)

Előzmény: tatrafan (10261)
Tie 2007. Feb. 13. © 10263

Egy tengelyen 8 tonna.

 

Ha duplatengely, és asszem másfél méteren belül van a két tengely, akkor 10tonna/tengely.

 

A vasas autók alatt nem tudom mit értetek.

Én most közúti szállítmányozok, a fuvarok 95%-a vasáru. Lemez, kötegelt szálanyag, gerendák, ilyesmik, de sosincs több 24 tonnánál egyetlen autón sem.

Igaz ez mind nemzetközi fuvar.

Előzmény: tatrafan (10261)
csecsaba2 2007. Feb. 13. © 10262
Finnországban láttam hasonlókat. igaz 7-8 tengelyen, 7-8 fékkel!
Előzmény: Tie (10256)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10261

Nagyjából egyetértünk. Persze nem mindig a pénz a hajtóerő, hanem a lustaság, sietség, stb.

 

Valaki tudja a hivatalos tengelyterheléseket? Nincs valami táblázat? Mert olyat is olvastam, hogy hajtott-nem hajtott tengely szerint felosztva - na de akkor mi van az összkerekesekkel?? - meg, hogy újabban elfogadják a gyártó által megadott terhelhetőséget(?), de nem tudok semmi biztosat. Na persze azon kívül...

Előzmény: Turbo Intercooler (10258)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10260

"A kerekei kifelé álltak"  akár Tatra is lehetett volna?

Előzmény: Bócman (10259)
Bócman 2007. Feb. 13. © 10259

A minap a Lágymányosi híd mellett egy szintén vassal megrakott nyerges szerelvényt csíptek ki. A kerekei kifelé álltak, és a hasát a földön húzta, mint az öreg tacskó.

 

Tíz perccel később láttam, hogy a Budafokin megy tovább...

 

 

 

Előzmény: yenoee (10248)
Turbo Intercooler 2007. Feb. 13. © 10258
Az a baj, hogy a billencsek (gabonás + sóderos csoport) és a faszállítók rendszeresen sportot űznek abból, hogy ki tud többet elvinni.
A gabonásoknál még az is gond, hogy rendszeresen orrnehézre rakják az autót, hogy egy esetleges mérésnél kevés legyen a húzó tengelyen. Itt a legnagyobb gond a gumiabroncs teherbírása, valamint a fék.
Ha eleve ismert, hogy a jármű rendszeresen túlsúllyal fog járni, akkor komolyabb gyártóknál minimális felár ellenében lehet kérni olyan féket, ahol a munkahenger nem membrános, hanem dugattyú működésű. Jobban bírja az extra terhelést.

Az ilyen autók miatt olyan nyomvályús meg sz@r állapotú az összes út.
Az M5-ösön már az autópályaüzemeltetők is rájöttek erre, ezért beüzemelték a fix mérőállomást Lajosmizsénél. Az ilyen forgalom meg majd ráterelődik a párhuzamos útra.
Minden megyébe kellene legalább 10db mobil tengelysúlymérő állomás aminek folyamataosan dolgoznia kellene. Olcsóbb lenne mint útakat folyamataosan javítani.

A vasszállító meg a társai akik ilyen túlsúlyal járnak remélem egyszer megismerik azt az érzést amikor valamelyik közeli hozzátartozójukat amiatt veszti el, mert a túlsúlyos autó nem tudott időben megállni (ez lehet nagyon személyesnek tűnik, de azt hiszem mindennek van határa), mindezt azért mert valaki a még egy út megspórolásával 20.000Ft-al többet akart keresni.
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10257
Szép sztorik :) 
Tie 2007. Feb. 13. © 10256

Amikor kikötőben dolgoztam, két nagyon túlrakott autót láttam.

Az egyik kukoricával jött be hajóhoz borítani, háromtengelyes gép volt háromtengelyes póttal, gabonás billencs.

Szét kellett akasztania, mert a 60tonnás hídmérleg kiakadt.

Végül 55 tonnát borított le, meg a járgány volt üresen 18.

 

A másiknál meg a kikötő rakodott pala-agyagot, ami egy sűrű trutymós agyagos gyurmaszerű cucc. A sofőrsrác magyarázott, hogy ő ugyan nem fordul kétszer egy fuvarral, rakják fel az összeset. A darunak tökmindegy, hány markolóval tesz rá az autóra, a hülye fuvarszervező meg hagyta.

Azt is kettőbe kellett mérni, 58 tonna cucc volt rajta, az is 75-76tonna körüli gurulóval ment el. Aztán amikor le akart borítani, le is szakította a cumó a komplett platóját, mer' hülye vót. :)

Előzmény: csecsaba2 (10255)
csecsaba2 2007. Feb. 13. © 10255
Egyszer akartam Gödöllő mellé 120 tonna sódert rendelni, kértem 4 db 5 tengelyest, az első rögtön (hajnal 5 felé) 46 tonnát borított, így összesen 162 t-át hoztak a szállítók szerint. Maradt egy csomó.
Előzmény: tatrafan (10253)
gp_jam 2007. Feb. 13. © 10254
Jo gondolat volt! :) Engem nagyon! Koszi!
Előzmény: Sinbiciklis (10241)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10253
Hát akkor az a szerelvény összgördülőre úgy 55t lehetett :) De ez is 50 fölött van. Csak kíváncsi lennék, mennyivel? :)
Előzmény: yenoee (10248)
Sinbiciklis 2007. Feb. 13. © 10252
..olyasmi
Előzmény: Sinbiciklis (10251)
Sinbiciklis 2007. Feb. 13. © 10251
Ez olysami lehet, mint nálunk Sátoraljaújhely (Selejtújhely, Mozdonytemető)
Előzmény: rezgaras (10250)
rezgaras 2007. Feb. 13. © 10250
rezgaras 2007. Feb. 13. © 10249
yenoee 2007. Feb. 13. © 10248
Hű... országúton a papucsosok az ilyet nem kiintenék, hanem csak kilőnék:-)
(Mondjuk most mesélte a főnököm, hogy a minap épp egy tüzép-telepen időzött, mikor begördült egy papíron 40 tonnás szerelvény 40 tonna vassal megrakottan... csávókám 50-nél többel nem tudott jönni. Nem akarta kockáztatni, hogy a pótos kerekei esetleg felrobbanjanak. Satufék üzemmódban így is kb 300 méteren állt meg vele. És szerényen megjegyezte, hogy a bevállalósabbak 46 tonnát is felrakatnak. Bazmeg...)
Előzmény: tatrafan (10246)
tatrafan 2007. Feb. 13. © 10247

Ide meg protekciót elfogadok...

 

tatrafan 2007. Feb. 13. © 10246

Most őszintén, szerintetek ezen az autón hány tonna lehet?   :)

 

tatrafan 2007. Feb. 12. © 10245
Én már abban az állapotban vagyok, hogy bármilyen Tátrát kilízingelnék, ha FIX munka van rá :) Egyébként ezzel odaállni egy átlag kamion elé az "ágyúval verébre" mondást juttatná az eszembe... :)
Előzmény: Tie (10243)
JumboJet 2007. Feb. 12. © 10244
Tetszik is!!! Már hirdetik egy ideje!! Nincs az a közúti szerkezet mit nem húzna el!!! :-))))
Előzmény: Tie (10243)