Van egy köztes megoldás, nem is kerül feltétlenül sokba, tavaly pályázni is lehetett pénzekre. Az egész házban (vagy az egy hőközponthoz tartozó házakban) be kell vezetni a lakásonkénti hőmennyiségmérést. Ezt kétféleképpen szokták megvalósítani. Lehet kémiai módszerrel, ahol egy zárt mérőeszközt szerelnek fel a radiátorokra, és a benne lévő folyadék párolgás miatt csökkenő szintje mutatja az elhasznált hőenergiát. A másik módszer a drágább, elektronikus mérőeszköz mér, és rádióhullámok útján kommunikál a lépcsőházban felszerelt fejegységgel, ami elküldi a használati adatokat a központba. Mindkettő pontosabb elszámolást eredményez. A távfűtés részben azért drága, mert sokan az utcát is fűtik, amit te is arányosan finanszírozol. A lakásonkénti méréssel ez megszűntethető.
Hát ez nem hangzik valami jól, de kb. erre számítottam.
Kérdés hogy mi van, ha a lakó elkezd nem-fizetni. Gondolom egy idő után (felszólítás, stb) -valahogy kizárják a szolgáltatásból. Így tulajdonképpen a kezdeti célt mégiscsak eléri...?
No, találtam még egy bekezdést a "leválás" problémához - alapvetően távfűtéses házhoz kapcsolódik:
"Számos esetben igényként felmerült a központi fűtésből való kiválás és egyedi fűtés kialakítása. Ez jogilag nem egyértelműen rendezett. Műszakilag, mint azt több tanulmányban kimutatták, nem engedhető meg a kiválás. Ennek több oka van. A fűtési berendezés egységes rendszert képez az épülettel. A belső hőáramlás mértéke a hazai (elsősorban panel-) épületeknél igen nagy, és kiválásnál ez a bennmaradók költségterhelését fokozza. Ezt tényadatok bizonyítják. A fűtési hálózat a kilépések számának növekedésével egyre rosszabbul látja el feladatát. Elsősorban a központi rendszerelemek válnak "túlméretezetté". Zajproblémák jelentkeznek, a korszerűsítés az üzemvitel miatt is szükségessé válik. A kiválás egy folyamat. Ha egy lakó kiválhat, akkor bárkinek meg kell ezt engedni, és végül a csekély bennmaradó helyzete teljesen ellehetetlenül. A jogszabályok lényegében kizárják a távfűtött lakás kiválását a központi fűtésből, így egyedi fűtés nem valósítható meg."
Tudomásom szerint nem lehet, de elképzelhető, hogy van vmi trükkös megoldás...
Olyan már van bőven, hogy egy komplett ház leválik (ez sem 1xű), és saját kazánt szerelnek fel, de csak egy lakást lecsatolni nem lehet. NAgyon sok helyen egycsöves rendszer van, ha elzárod a radiátorokat, az utánad következő szinteken nem lesz fűtés.
mindenesetre én is kíváncsi vagyok rá, szerencsére nem érintettként. :-)
Én csapkodnám az asztalt! Mi az hogy korának megfelelő állapot? Az hogy garanciális időn belül homályos, az szerintem nem tartozik a megfelelő állapot kategóriába!
Nekem nemrég mondta az egyik eladó a 3 hónap alatt széttöredezett talpú cipőmre az eladó, hogy az nem garanciális eset, mert teljesen normális állapot, és a használatából következik, hogy eltörik a varrás mentén a talpa, elkopik a talp, stb.... Na persze, egy nagy szart!
Ha két év+két hónapos monitoraimon, amire 3 év a garancia teljesen elmászott az élesség (egy óra meló után úgy érzem, mintha egy napja előtte ülnék), és a szerviz közli, hogy korának megfelelő állapotú, akkor csapkodjam az asztalt, vagy így jártam?
Adott egy gépkocsi alkatrész, egy vezérműtengely, mely egy hónap és 4000 km használat után szarrá kopott. Visszavittem a boltba, ahol vettem, ők elküldték az importőrhöz, vagy gyártóhoz bevizsgálásra, ez volt nov. 28-án. Kérdésem, hogy törvény szerint mennyi idő alatt kell bevizsgálniuk?
vettem egy csizmát a talpát belül elcsuszva bukkano kialakitásával ragasztották meg. visszavittem es egy hasonloan béna ragasztásura akarták kicserélni. kérhetem én a pénzt jogilag csere helyett?
Sziasztok!
Nem tudja vki mi a teendo, ha veszel vmit aminek a leirasaban szerepel egy valamilyen szolgaltatas, de amikor a termeket kicsomagolod es kiderul, h nem tudja az adott szolgaltatast, akkor mit lehet csinalni?
Köszi a válaszokat, én is így gondoltam, megnyugodtam. Csapágyat nem akarok cserélni, végül is még van rá másfél év garancia. Nehogy legközelebb az legyen a kifogás, hogy belepiszkáltam :)
Azóta fejlemény az ügyben, hogy mail-ben megkerestem a francia képviseletet, aki Európába behozza gépet, hogy adjon infót a terhelhetőségről, de válaszra sem méltatott :(
Egyelőre nincs baj, csak fel szeretnék készülni a várható vitára. A sztori. Vettünk júliusban egy elliptikus tréner gépet otthonra, 45 ezer forintért. Az árából látható, hogy nem valami gagyi, műanyag vacak, hanem egy 30-40 kilós, komoly acélszerkezettel épített, stabil masina. 4 hónap után elkezdett nyekeregni, nyiszogni tekerés közben. Visszavitettük a boltba, szervízelni. Lassan két hete náluk van, most hívtak, hogy majd a hétvégén fogják megnézetni a szerelővel. Ezt már kétszer hallottam korábban is, viszont önmagában ez még nem lenne probléma, hivatalosan 30 napjuk van. A baj az, hogy beszélgetés közben megkérdezte a hölgy, hogy mennyit használjuk a gépet. Mondtam, hogy mennyit, naponta 1-1.5 órát. Erre közölte, hogy ez otthoni használatra van tervezve, és hetente 2-3 alkalommal fél óra a megengedett. Nos ez az információ sehol sem szerepel a leírásban, sőt a leírásban az életkorhoz, súlyhoz ajánlott edzésidő táblázatban ennél jóval hosszabb edzésidők is szerepelnek. Állítólag a boltban ki van írva a pultra a kérdéses információ. Amúgy 2 év garancia van a mozgó alkatrészekre, 5 év a vázra. Szerintetek megtagadhatják a garanciális javítást, vagy cserét ilyen alapon?
Nézz szét ezen a fórumon: http://www.fogyasztovedelem.com Ha jól emlékszem, van cipős topik is. Bár ez egy privát weblap, időnként hozzászól az FVF szóvivője is, és vannak ott fogy.véd. jogban jártas fórumtársak.
Sziasztok! Szombaton zaras elott vettem egy cipot, amit ma visszevittem, mert elvalt az orranal a hasitottbor a gumitol. Kozoltek, hogty kartalanitanak. Kapok egy ugyanilyen sz*-t. Mondtam, hogy koszi, nem kerem. Azt mondtak, hogy mindenkeppen az lesz a vege, hogy naluk kell valamit talalnom a cipo ertekeben. Ez tenyleg igy van? Nekem az a cipo tetszett, de nem kell, mert nem megbizhato a minosege. Mast nem akarok abbol a boltbol. A kinai muanyag papucs tovabb birja 3 napnal. Tud valaki otletet adni? Esetleg jegyzokony es a fogyasztovedelem? Koszi
Legalább valamit tettél. Jobb, mint rágni magad, nem? Ha már beírsz a panaszkönyvbe, attól is változhat valami, elindulhatnak végre a kerekek, amik eddig álltak. És azért a cégek többsége tart attól, hogy egy hivatal esetlegesen vizsgálódhat náluk. Ha viszont nem teszel semmit, akkor miért változna bármi is?
Olyan gondom van, hogy a már nem garanciális fényképező gépemet, elvittem szervízbe, egy kisebb hibával - elemcserénél elfelejtette a beállításokat - és a javítás alatt megsérült, mostmár be sem kapcsol. Ilyenkor kihez fordulhatok, mik a lehetőségeim. A javítást 7-10 napra vállalta a szerelő, most pedig a második hónapnál tartunk lassan.
Tudom, jó régi a hozzászólás, de talán másokat is érdekelhet, amit leírok.
2005. novemberében életbe lépett a Ket., ami a közigazgatási eljárásokat szabályozta újra. Az Áe. idejében (2005. novemberéig) úgy volt, hogy a reklamációs panaszokat az ember bejelentette az arra illetékes hivatalnál, a hivatal eljárást indított, és a végén, ha minőségi problémát talált, akkor az eljárás költségét ráterhelte a gyártóra. Ez azt jelentette, hogy az eljárás közben felmerült költségeket a hivatal előlegezte meg, és aztán - vagy sikerrel vagy sikertelenül - megpróbálta behajtani a gyártón. Természetesen csak akkor, ha bebizonyosodtak a vádak.
A Ket.-ben látható volt a szemléletváltás ezzel kapcsolatban. Azzal, hogy az eljárás költségeit az ügyfélnek kell megelőlegezni azt is próbálja elérni, hogy az ügyfelek némileg átgondoltabban indítsanak eljárásokat. (Magyarán egy unatkozó öregasszony ne foglalkoztassa fölöslegesen az amúgy is egyre terheltebb hivatalt.).
Abban nem volt igaza a tájékoztatást adónak, hogy ezt utólag nem téríti meg a gyártó. Ha a reklamációban leírtak helyesek, és minőségügyi problémák léptek fel adott gyártmánynál, akkor a gyártónak ki kell fizetnie az eljárás során keletkezett összes költséget. Így a bejelentő vagy a hivataltól kapja vissza a pénzét, vagy a gyártótól (mondjuk, ezt nem egészen egyértelműsítette a Ket.). Természetesen ha típushibáról van szó, és olyan jellegű a termék, akkor a hivatal kivonhatja a forgalomból is, ami általában sokkal nagyobb érvágás a gyártónak.