Keresés

Részletes keresés

saxi1982 Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20956
Kár...Köszi
Előzmény: seTTebello (20951)
7578 Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20955
Köszi a segítséget Neked és gumidaninak is a 324-esssel kapcsolatban...
Előzmény: seTTebello (20949)
hkv Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20954
A füsti park mögötti kocsi úgy tudom már nincs ott, de hogy hová vitték az nem tudom. Ha egyszer a ma romos állapotban lévő kocsik friss eredeti felújjítást kapnának, akkor egy inpozáns nosztalgia szerelvényünk lehetne.
Előzmény: gumidani (20943)
hkv Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20953
Anno volt ott egy ilyen kocsi, ezt a kocsit dunakeszire vitték, majd üzemképessé rendbehozva ma a nosztalgia flotta egyik dízses tagja!
Előzmény: kis59 (20952)
kis59 Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20952

Köszönjük a tájékoztatást, így már jobban "képben" vagyunk.

A Közl. Múzeum mellől elkerült kocsiról mit tudtok? Sajn ennek a fotóanyaga elveszett v.melyik költözéskor.

Üdv
Feri

Előzmény: k.novotny (20948)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20951
Nincs, és nem érdemes átépíteni.
Előzmény: saxi1982 (20939)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20950
Előzmény: róbertke (20942)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20949
Itt van egy másik kép róla.
http://www.treni-dintorni.com/trenidintorni/images/Private/TCM/CM0010.JPG
Triesztben van, a Campo Marzio pályaudvaron 1978 - ig a Csáktornyai fűtőházban volt.
Előzmény: gumidani (20941)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20948
Sziasztok!

 

Nézegetve Rézgaras által belinkelt képet, a következőket tudom mondani róla

 

A kép feletti szöveggel ellentétben, ez nem hálókocsi, hanem étkezőkocsi, amelyekből Győr készitett ilyeneket 1908-től kezdődően. (1923-ban Győr (5 db), és 1940-ben a Ganz által készített (10 db) kocsin kívül nem tudok magyar gyártóktól a CIWL (MÁV) részére szállított hálókocsikról. A 38-as Ganz kocsik szerkezetileg egész más építésűek, míg a 23-as győri kocsikról sajna nincs semmi hadra fogható dolgom. A kép feltételezem Sopron Délin készülhetett.

 

Az első ilyen felépítésű kocsikat Győr 1908-ban gyártott (2 db) 1765, 1766 pályaszámon, és az I.vh. utáni időszakból sosem találkoztam e két pályaszámmal olvasataimban (feltételezem , hogy eltüntek, elpusztultak, elvitték) az első vh. folyamán

 

Gyártások: I vh előtt

Győr 1908 1765-1766 pályaszámon (étkező)

Ganz 1910 2010-2015 pályaszámon (étkező)

Győr 1911 2109-2116 pályaszámon (étkező)

Győr 1911 2162-2166 pályaszámon (étkező)

Győr 1913 2305-2310 pályaszámon (étkező)

Győr 1914 2471-2476 pályaszámon (étkező)

 

I,vh. után

Győr 1923 2556-2560 pályaszámon (Hálókocsi)

Ganz 1932 3693-3702 pályaszámon (étkező)

Ganz 1940 3861A-3870A pályaszámon (Hálókocsi)

 

Az 1910-ben gyártott Ganz kocsik szerkezetileg azonosak voltak a győri kocsikkal

 

A kérdés az, hogy ezekből a kocsikból hány darab élte túl az első és a második világháborút, akár elpusztulás, selejtezés, vagy éppen elhurcolás terén. Annyi előnyünk van ezeknél a kocsiknál, hogy sosem számozták át őket, legalábbis míg üzemben voltak, csak az életük utolsó idejében a selejtezések folytán kaptak különböző szakszolgálati számokat (már amelyek megkapták)

 

Habár a Nemzetközi Hálókocsi Társaság eléggé hagyomány őrző volt, nem igen tudom elképzelni azt, hogy a 32-ben épült szintén étkező kocsik azonos építésűek lettek volna az I vh. előttiekkel. Sajnos ezekről a kocsikról kevés írásos anyagom van

 

Mint a korábbi hozzászólásomban is írtam, a kocsik valójában a magyar területre készültek, ide voltak állomásítva, de eléggé szanaszét is közlekedtek Európában.

 

Mivel ezeket a típusú kocsikat Európa számos vagongyáraiban gyártották szerkezetileg egyformák voltak, a különbségeket inkább a forgóvázakon lehet észrevenni. A fentebb említett pályaszámok eléggé hézagosak, de valójában egy egységes folyamatos pályaszám tartományt képeztek, ha beleszámítjuk a külföldön gyártottakat is. (CIWL pályaszám besorolás)

És amit nagyon nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ezek a kocsik a mai szemmel nézve is eléggé igényes kivitelűek voltak belső berendezésileg, és a II. vh. utáni hatalomnak ez nem igen tetszett, így eléggé hamar kipakolták onnan a cuccot, és kívülről pedig megkapták a hagyományos szürkés kék, zöld szakszolgálati festést, köztük a volt pályaszám is eltünt róluk.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20947

Üdv, nem akarom a témával tele szórni az anyát és más fórumokat sem csak jeleznék nektek, hogy nyílt egy ilyen topik és lesz egy ilyen kiállítás, amire minden érdeklődőt szeretettel várok! A link itt van:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9154548

gumidani Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20946
WL 2172 -> ................... -> 30 55 117 6477-4 Ypl -> 80 55 117 9105-7 (gyanítom, hogy ez a szám már fel sem került rá. (A megőrzésre kijelölt kocsik 2000. évi listáján szerepelt)
Előzmény: gumidani (20943)
gumidani Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20945
Emlékeim szerint rg7-től kaptam ezt a képet, amin a hollandoknak Dunakeszin felújított éhezőkocsi a főszereplő. A háttérben meghúzódik egy másik hasonló, meglehetősen tépetten. Netán ő lehetett a felújításkor a donor? Esetleg ezt láthattam sokkal később Dunakeszin a telep szélén "megőrizve"?
manhattani Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20944
Erre az Amerikai vasutakban felelek, mert éppolyan jogosan zavarnak el minket innen az amerikai vasúttal, mint onnan azt, aki ... na mindegy :-))
Előzmény: baldwindiesel (20898)
gumidani Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20943

Apránkent szedegetem össze a gondolataimat.

Az Istvántelken volt forgóváz nélküli roncsról semmi adarot nem tudok. Nem hiszem, hogy vették volna a fáradságot arra, hogy elvigyék valahova. Itt van egy kép a

másik oldaláról. 

 

A rommező délnyugati részén volt egy másik is. 80 55 117 9086-9 ex WR 2354 

 

A telep északi kerítésén kívül volt a bozótosban egy harmadik. Erről annyit tudok, hogy eredetileg WR, vagy WL 2172 volt és végül 30 55 117 6477-4 Ypl számon enyészett el. Erről a kocsiról RhB és division by zero képeit ismerem. Nem tudom, hogy kitől értesültem az eredeti számról és az adat valós-e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Továbbá láttam Nagykanizsán egy csúnyán átalakítottat, amelyik egy vendéglő része.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még továbbá Dunakeszin is láttam egyet, amiről szintén nem tudok semmit sem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meglehet, hogy némelyik itt-ott látott ugyanaz a kocsi.

Előzmény: rezgaras (20913)
róbertke Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20942
Mintha a BR 18-asnak lett volna magyar változata, de ez nem 100%
Előzmény: saxi1982 (20939)
gumidani Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20941

FS 683,015 ex JZ 22,069 ex MÁV 324,736

 

Van róla egy ismeretlen származású, eléggé retusált képem, amit a sajnálatos tapasztalataim okán nem mellékelek. Egyébként a jelenlegi helyét nem tudom.

Előzmény: 7578 (20938)
saxi1982 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20940
valamire=valamilyen magyar gőzmozdonyra
saxi1982 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20939

Kedves gőzmozdony barátok!

 

Igazából én modellező vagyok, de segítséget kérnék.

A kérdésem az lenne, hogy a következő számú gőzösöknek van-e megfelelő máv párjuk, vagy némelyik hasonlít-e valamire, amire kis változásokkal érdemes átépíteni.

BR01

BR02

BR43

BR03

BR18

BR86

BR50

Ha tudnátok segíteni, megköszönném.

Csáo

7578 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20938

Szép ez a 324-es... még szerencse hogy oly sokat építettünk ebből a sorozatból...

 

Ha minden igaz, akkor az olaszoknál is van egy megőrzött példány. Tudtok erről valamit? Esetleg egy fotó?

Előzmény: Mozdonyvezetö (20911)
7578 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20937

Talán ha hazai vízeken eveznél, nagyobb lenne az érdeklődés-:)))

 

Szívesen látunk Tőled hasonló kérdéseket, de próbálj meg magyar mocikról...

Előzmény: baldwindiesel (20935)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20936
én a HH1s-re gondoltam, tudomásom szerint az volt az első, de az amerikásoknál minden lehetséges ... ezért érdekes ...
Előzmény: Géza malac (20934)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20935

hmm, érdekes..

mit szól ehhez a többi hardcore gőzösös kolléga ???

túl jó volt a kérdés ?

:-))

 

a HH1s nél az (1'D)D1'h4 lenne az elrendeződés, szerintem .. 

Előzmény: Géza malac (20929)
Géza malac Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20934

Na még egyszer, revidiálom magam:

Na jó, de most melyik is nyert? :)

a HH1s vagy az M-2 simple?

Géza

Előzmény: Géza malac (20933)
Géza malac Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20933

Na jó, de most melyik is nyert? :)

a HH1s vagy az R-1?

Géjza

Előzmény: baldwindiesel (20931)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20932

Egy kis korrekció, ezért elnézést

 

Az igaz hogy  általában a magyarországi gyártásuak magyar (MÁV) pályaszám besorolást kaptak, de a Nemzetközi Hálókocsi Társaság tulajdonában voltak,

 

Ebből annyi az igaz, hogy CIWL tulajdonát képezték, CIWL egységes pályaszámmal, és a vasúttársaság esetleges megnevezése, az vagy egyáltalán nem szerepelt a kocsin, vagy pedig nagyon kis jelzéssel, nem a feltünő helyen

Előzmény: k.novotny (20928)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20931
nyert.
Előzmény: Géza malac (20930)
Géza malac Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20930

Ja és a jellegrajz :)

-Pensy's HH1s

 

Géza

 

Előzmény: Géza malac (20929)
Géza malac Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20929

-melyik volt az első amerikai gőzmozdony amely dupla-iker-Mallet gép volt, azaz osztott főkerettel, de iker géppel készült ???

 

segítség: 1911 május, és túlhevítős...

 

kérdés: gyártó, vasúttársaság, mozdonytípus, tengelyelrendezés, pályaszám..

(és jellegrajz)

 

próbálkoznék:

 

Builder:ALCO

RR: Pennsy

type: HH1s

Wheelarr.: 2-8-8-2

RoadNumber: 3396

Cyl: (4) 27"x28"

Driver: 56"

Built in:1911

 

Viszont én találtam egy másikat, ami a fellet infók szerint 1910-es (GN 2-6-8-0):

 

Builder:Baldwin

RR: Great Nothern

type: M-2 simple

Wheelarr.: 2-6-8-0

RoadNumber: 1950-1984

Cyl: (4) 22.75"x32"

Driver: 55"

Built in:1910

 

Sőt találtam egy még korábbit 1909-ből, bár ez kanadai: CP R-1

 

üdv

Géza

 

Előzmény: baldwindiesel (20904)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20928

De nemrég volt egy másik hasonló kocsi is belül a nagy csarnokban. Lehetséges, hogy ez azonos azzal, amit 1978-ban Sopronban lefényképeztek? Megvan ez a kocsi még? Ennek is érdekelne a története és lehetôleg a WR száma is!

 

Jó kérdést tettél fel:-)))

 

Az az igazság, hogy hasonlóan a korábban kibeszélt posta kocsikhoz, itt is gyártott úgy Győr, mint a Ganz is hálókocsikat. Az igaz hogy  általában a magyarországi gyártásuak magyar (MÁV) pályaszám besorolást kaptak, de a Nemzetközi Hálókocsi Társaság tulajdonában voltak, és bizony sokszor egy-egy kocsi sokáig nem is járt a hazai vonalakon, evvel szemben idegen pályaszámuak voltak nálunk (egy kicsit megkeverték) Külön tetőzi a problémát, hogy ez a káosz a II. vh. végére teljes is lett. Ezek után kéne megfejteni, az általad felvetett kérdést, hogy valójában melyik kocsiról is lehet szó.

 

A problémát tetőzi még az is, hogy egységes kocsikat készítettek (legalábbis a felépítmény terén, úgy belső térben is), esetleg ténylegesen a forgóvázakból, illetve a gyári számokból lehetne ezt kikapisgálni. A győri esetleg még menne, de a Ganzos kocsiknál fennáll az a lehetőség, hogy megrendelés számon, jellegrajz számon, gyári számon, és ami a legvalószinübb semmilyen számon (azaz csak a pályaszám alapján lehetne beazonosítani) készültek a járművek


Előzmény: rezgaras (20913)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20927

tényleg Erfurt...

akkor nem ugyanabból a szakirodalomból dolgozunk...

de majdnem...

:-)))

én kissé leegyszerűsítettem a történetet, ami ugye nem a legegyszerűbb :-))

 

de akkor is 54-ben vonták ki, aztán selejtezhették 55 augusztusban...

 

nono, '21-ben gyártották, de csak '22 tavaszán kezdődtek meg a próbák (!) tessék figyelni a résztletekre :-)) is ..

Előzmény: k.novotny (20926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!