Keresés

Részletes keresés

urbancsok Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13025

Veled az a gond - és ez tényleg gond - hogy eszed ágában sincs utánanézni a tényeknek, csak fújod a magadét.

Neked és másnak sem akarok eladni semmit, de ha megnéznéd a referenciáinkat akkor láthatnád, hogy 6-7 m2 még akkor is elég, ha napkollektoros tárolókat kell beépíteni.

Az meg, hogy mennyi pénzed van, nem érdekel. Az viszont pofátlanság, ha csak azért állítasz valótlanságokat, mert nincs rá pénzed!

 

Előzmény: Törölt nick (12979)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13024

:-) Ok, vettem az adást :-)

Azért felszereltem egy hőmérőt a cső mellé, hogy lássam konkrétan mennyire melegszik fel ott a levegő. Úgy tudom, vannak hőre oldó zárószelepek, amik tűz ellen védenek, és azt hiszem 80fok körüli környezeti hőmérsékleten lezárják a gázt a csőben. Ha az 80fokig enged, akkor valóban az a reális, hogy addig nincs gond. A mennyezetnél  talán nincs 80fok :-)

Előzmény: sjohn (13020)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13023
Észül csinálta meg az előző tulaj a padlófűtést. Beletette betonba eddig OK, de utána meg rátett 5 centi vastag misungot, porlott mint a vakolat, kiváló hőszigetelő, és erre jött a járólapja.

Na erre jöttem én a vésőgéppel és visszabontottam a misungot betonig, kiegyenlítőbeton (sajnos helyenként 3-4 centi plusz vastagság) és erre jöttek az új lapok.

De szintenként van egy szekrény, ahova befutnak a padlófűtés csövei, ott vannak a golyóscsapok, és ott lehet a köröket külön kiiktatni az elosztónál ha akarom. Ott látszik, ha a csövön van vmi felirat. Lehet azt tudni mitől oxigéndiffúziós vagy nem?

Előzmény: MZ/Y (13022)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13022
Komfortilag az lenne a jobb, ha alacsony hőmérsékletű vizet keringetne folyamatosan. De legalábbis ne termosztát vezérelje, mert mire az észreveszi, hogy lehűlt a ház és felmelegíti a betont, az idő. (Mondjuk most hirtelen nem értem, hogyan is láthattad a fűtéscsövet, annak betonban illene lenni. Vagy azt is felvertétek burkolás címszóval?)

A kondenzációt leírhatná valaki nekem is, tekintettel hülye mivoltomra. :o) Az a baj, ha alacsony a víz hőfoka, amit melegít, vagy az, ha a visszatérő és az előremenő között túl nagy (>20 fok?) a különbség?
Előzmény: nhw (13021)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13021
Ránézésre ezt meg lehet állapítani a csőről? 1 méteres része kilátszik az elosztószekrényben.

Sajnos különben szerintem ez az oxigéndiffúziós fajta, akkoriban még nem voltak modern csövek.

De én fel nem bontom még1x, most cseréltünk járólapot a nappaliban, van ahol két keresztirányú, egymás feletti csigakör van a fűtésben, eltolva 5 centivel egymás felett :) Szóval vannak érdekességek (a két említett kör külön-külön is kapcsolható a nappali közepén).

Szóval akkor mindenki azon az állásponton van hogy padlófűtésnél menjen a kazán a legkisebb lángon de folyamatosan? Nem úgy van hogy fel kell melegednie a kéménynek egy bizonyos hőfokra hogy jobb legyen a hatásfok? Ehhez nem értek.
sjohn Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13020
Gondold végig!
A lakóházak többségénél a külső falon megy a gázcső.
Ez egy verőfényes nyári napon a napsütéstől akár 70 fokos is lehet , ennek ellenére még soha nem hallottam arról , hogy felrobbant a ház emiatt.
Előzmény: Törölt nick (12991)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13019
12991-hszre senkinek sincs ötlete?
monyesz Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13018
csőhőmérő a becsületes neve.
Előzmény: Törölt nick (13008)
smith Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13017
De csak akkor akarja megenni, ha van oxigéndiffúzió a műanyagcsövek falán át. Ha olyan csővel építették a rendszered, ami diffúziómentes, akkor nem akarja megenni a vasat. :-)
Előzmény: nhw (13000)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13016
wow nehogymár 130e ft-os szivattyúm legyen bekötve a fűtéskörbe, pedig igen... :) Na akkor arra vigyázni kell nem rossz ez a langor.hu, nagyon olcsók a termosztátok egy bricostorehoz képest ;P
Előzmény: sjohn (13013)
monyesz Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13015

Gazdaságosnak az a./ este tekinthető. Mivel padlófűtés van, ezért még inkább igaz, bár nem tisztázódott (vagy csak nem olvastam), hogy hogyan megy a 60 fokos víz a padlófűtésbe...

 

Namost lehet röhejes amit írok, de nekem a hőtárolós vízmelegítőm ilyen márkájú, az első darabok egyike, mert nagy cimkén virít a Reliance felirat (a későbbieken már nincs). Soha nem volt vele gond ! Nálunk a víz 18 német keménységi fok fölötti, de anódrúd még nem volt benn cserélve, a tartály belülről állítólag kerámia bevonatú hogy ne tapadjon meg a vízkő, meg valami perdületttel van bevezetve a víz...

Lehet hogy a te kazánod tényleg a vízmelegítő, főleg ha ilyen volt az eredeti tulaj. Mondjuk a vízmelegítőn nincs lángmagasság állítás, amit te írtál, a fokozatok az enyémen is így vannak jelölve (A, B, C, hot, very hot).

 

Tavasszal persze cseréld le a kazánodat, addig megvitatjuk hogy milyenre is lenne célszerű... :))

 

Az sem világos, hogy ez egy nyílt rendszer, a padláson egy egy nyitott tágulásival ?

Előzmény: nhw (12998)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13014
Drágának drága, viszont tök kellemes a padló, mert a keringés során kiegyenlítődik a padló hőfoka.
Ja igen, nálam ment a levesbe a padlófűtés termosztátja, ha megy a radiátor, megy a padló is, úgyhogy nagyon nem tudnék variálni ezzel az időzítéssel.
Persze másnak még jól jöhet az ötlet. :o)
Előzmény: Droopy (13012)
sjohn Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13013
www.langor.hu
Előzmény: Törölt nick (13008)
Droopy Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13012
Nem akarok reklamot csinalni, de van valami con*** ahol lehet mindenfele kutyuket rendelni. pl kikapcsolas idozito. kazan indul  - pf keringeto indul, kazan leall - kikapcsolas idozito meg tartja a pf keringetot 5-10-15-tetszoleges pecig, oszt lecsapja. "hideg" vizet felesleges keringetni draga villanybol...  
Előzmény: MZ/Y (12999)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13011
Én Debrecenben vettem, úgyhogy az nem biztos, hogy segít...
Azt hiszem "bimetálos" hőmérő, kerek számlappal, a hátulján homorú felület (hogy illeszkedjen a csőhöz) és egy rugó öleli körbe a csövet hátul, hogy jól rászorítsa.
Ha visszakeresel ebben a fórumban (jó sokat...), vlamikor tavaly télen tettem be képet róla.
Előzmény: Törölt nick (13008)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13010
Én a rozsdásodás megakadályozásán gondolkodnék, nem azon, hogy biztosítok neki több felületet. Több felülettel is végez egyszer...
Nem tudod a vascsövet rézre cserélni?

De jó tanácsot majd mástól kapcs. Nekem nagyon magas pl. az oxigén-diffúzió...
Előzmény: nhw (13000)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13009
Szerintem különben bármilyen fém vagy hasonló anyagú szobahőmérő is jó, az tized fokig mér akár 60 fokig is a nagyobbja, ha látható helyen lesz, válaszd a szebbik megoldást, ha nem látható helyen, én simán odadrótoznám + mögé esetleg hővezető anyag (mint pl a prociknál a hűtőborda alá).
Előzmény: Törölt nick (13008)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13008

Az nagyszerű lenne, nekem is rézcső van. Hol lehet kapni, illetve milyen néven keressem?

Köszi a segítséget.

Előzmény: MZ/Y (13007)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13007
Devon, Nhw,
én 750 pénzért vettem olyan hőmérőt, amit a csőre lehet fogatni. Max. 1-2 fok eltéréssel mér. Igaz, nekem rézcsőre van rakva, az meg kimondottan alkalmas erre. Vasra nem tudom, de műanyagra val'szeg nem jó.
Előzmény: Törölt nick (13003)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13006
Ha belegondolsz hogy nekem 150m2-t padlófűtéssel elbír a 29kw :)
Előzmény: Törölt nick (13003)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13005
Ja a kazánom 29kw, 55liter :) Szóval mi is ez? :) ennyi van az adatlapján ami értelmes.
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13004
Épp itt beszélgettünk róla az imént. Fox egy hőmérőt és rákötöd a visszatérő vízcsőre, viszonyításnak mindenképpen jó lesz, főleg ha referenciának az előremenőre is kötsz egy ugyanolyan hőmérőt, akkor a csővastagság nem fogja befolyásolni.
Előzmény: Törölt nick (13003)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13003

sziasztok,

 

Azt hogyan tudom megnézni, hogy a visszamenő víz mennyire hideg?

Van egy 24kw-os fali kombi cirko kazánom, amire eredetileg csak 4db radiátor volt kötve. 1 évvel ezelőtt rákötöttünk még 4 új radiátort, mert az előszoba és egy tároló fűtése is szükségessé vált. A víz/gázszerelő szerint a kazán bőven elbírja. De most felmerült bennem a gondolat, hogy az új radiátorok eléggé messze vannak a kazántól, talán a visszatérő víz túlzottan lehűlhet. Nem szeretném, ha szétrepedne a kazán.

Hogy lehet tesztelni, hogy van-e valami ilyen probléma?

nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13002
Bár így utánaszámolva 24hx100w 2.4 kw / nap ami azért nem kevés fogyasztás :)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13001
Te hogy ez mekkora 5let, most olvaslak újra. A szivattyút bekötöm én is direktbe a 220-ra, és a termosztát egy váltócsapot kapcsol ki- és be, ami időnként kiköti teljesen a kazánt a vízkörből. Ha meg visszaköti, akkor úgyis belobban a forgatás miatt. Hmmm. Tekintve hogy van vagy 100 literes a kiegyenlítő tartály fent a padláson szerintem nem lesz gond :)

Végül is nekem is ez a gondom, ha a termosztát kikapcs, kazán leáll, de leáll a keringetés is.
Előzmény: MZ/Y (12999)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 13000
Kérdés hogyan mérjem az előremenő víz hőmérsékletét. Mert nem fogom szétbontani a rendszert. Vagy kössek egy hőmérőt az előremenő csőre az elosztó előtt? Gondolván arra hogy a cső kb az előremenő víz hőmérsékletére melegszik fel? Nem is rossz 5let, hmm?

De érted ezt a korróziót, egységnyi víz, egységnyi hő, de a korrodálandó felület a radiátorok miatt jóval nagyobb mint a padlófűtésnél, itt csak azt a kevés vasat tudja megenni.
Előzmény: MZ/Y (12999)
MZ/Y Creative Commons License 2006.11.20 0 0 12999
Akkor ketten vagyunk, akik nem értünk hozzá. :o)
Az a korrodálás nekm így is hülyén hangzik, de majd valaki megmondja a zigazat.

Padló: nekem azóta komfortos, mióta a szivattyú állandóan keringeti benne a vizet, időnként meg a kazán ráfűt.
A hőfokjaid se tetszenek egyébként. Nálunk az előremenő lett 38 fokra tervezve, a visszatérő nyilván kisebb. 60 fokos vizet - szerintem - nagyon nem javasolnak beleengedni a padlófűtés csöveibe.
Érdemes lenne max. 40 fokos vizet keringetni a padlóban, akár többlet villany árán is.
Szerintem. A hülyeség jogát fenntartom magamnak! :o)
Előzmény: nhw (12996)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 12998
Reliance az az :) A régi tulaj az USAból jött haza kintről hozta, nem magyar (volt USA garipapírja is de eltüzeltem a vegyesben :)) Ez milyen minőségű kütyü? Érdemes vmi okosabbra jobbra cserélni tavasszal? 14 éves a lelkem

Ja a tulaj gondolkodására jellemző, hogy arra nem volt pénze hogy a gázbojlert (ami a használati melegvizet előállította) kéménybe kösse, a hagyományos kéménybe meg ugye nem szabad, ezért kirakta a falakon kívül a kertbe :) Képzelhetitek. Persze azóta éjszakai áramos villanybojler van, csak amikor építette a házat, ez volt.

Ha most ennyire nem volt pénze, mi a francnak építette tömör téglából dupla vastag (50 cm) falakkal a házat, meg belül dupla tetővel (statikus azt mondta ilyet még nem látott, kívül bramac betoncserép + brutális ácsolat, alaposan túltervezve, belül még egy tető (érsd jobb helyeken, ahol a padlás van), újabb brutál ácsolat, cserépfedés. Sátortető alatti sátortető :) Na leázni nem is ázik le. Jó példa rá hogy nem tetszett neki a terület lejtése, leszedetett 60 centi termőréteget, csúszásirányra feltett betongerendákat, kiszinteztette 150 kamaznyi földdel + vissza a termőréteget :) ezt azért 1000 m2 saroktelken :)

Szóval nem értem.. Jó ez a kazán, mit mondtok? Kazán egy egyáltalán vagy egy nagyranőtt gázbojler? Nekem furcsa hogy időnként magától is bekapcsol hogy tartsa bent a "készenléti?" 20-30 liter melegvizet a beállított hőmérsékleten.
Előzmény: monyesz (12995)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 12997
Reliance az az :) A régi tulaj az USAból jött haza kintről hozta, nem magyar (volt USA garipapírja is de eltüzeltem a vegyesben :))
Előzmény: monyesz (12995)
nhw Creative Commons License 2006.11.20 0 0 12996
Naszóval mondom, egyetlen állítási lehetőség van, hőfokjelölés nélkül. A,B,C - very hot, meg valami standby vagy mi jelzés az A alatt (de itt is belobban ha megy róla kifelé víz).

A kérdés az volt, hogy mire állítsam kizárólag padlófűtésnél, két felszálló ág, összesen 70m2 nappali + étkező + konyha (1 tér, 6 kör), emeleten újabb 70 m2 pedig négy szoba, tehát eléggé nagy a rendszer.

Melyik jobb a kazánnak ha kis lángon megy folyamatosan (mondjuk 50% megy, 50% nem), vagy ha 10% megy, 90% nem.

a) eset. Folyamatosan kislángon megy, a szivattyú keringtet, szépen lassan átforgatja a rendszert, de lassan melegszik át. Ha mégis lekapcsol a termosztát, a fűtéskörökből visszajövő víz (ahogy a teljes rendszer) langyos-meleges, kb 30-35 fok lehet.

b) eset. Meleg kazán, belead 60 fokos vizet ami hamar lehűl, épp hogy a fűtéskör 1/3-áig eljut a meleg víz és már elég meleg van, a termosztát le is lövi a kazánt, "körbe sem fordul a meleg víz", azaz a termosztát lekapcsolásának pillanatában a fűtéskörökből VISSZAJÖVŐ víz simán hideg (20-22 fok?), a bemenő oldal van vagy 40 fok (több azért nem a hűlés miatt). Aztán mikor legközelebb bekapcsol a termosztát, megint forgat rajta kicsit.

Kérdés melyik a gazdaságosabb? Nem elfelejteni hogy a szivattyú is 100W-ot eszik.
Előzmény: sjohn (12990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!