Veled az a gond - és ez tényleg gond - hogy eszed ágában sincs utánanézni a tényeknek, csak fújod a magadét.
Neked és másnak sem akarok eladni semmit, de ha megnéznéd a referenciáinkat akkor láthatnád, hogy 6-7 m2 még akkor is elég, ha napkollektoros tárolókat kell beépíteni.
Az meg, hogy mennyi pénzed van, nem érdekel. Az viszont pofátlanság, ha csak azért állítasz valótlanságokat, mert nincs rá pénzed!
Azért felszereltem egy hőmérőt a cső mellé, hogy lássam konkrétan mennyire melegszik fel ott a levegő. Úgy tudom, vannak hőre oldó zárószelepek, amik tűz ellen védenek, és azt hiszem 80fok körüli környezeti hőmérsékleten lezárják a gázt a csőben. Ha az 80fokig enged, akkor valóban az a reális, hogy addig nincs gond. A mennyezetnél talán nincs 80fok :-)
Észül csinálta meg az előző tulaj a padlófűtést. Beletette betonba eddig OK, de utána meg rátett 5 centi vastag misungot, porlott mint a vakolat, kiváló hőszigetelő, és erre jött a járólapja.
Na erre jöttem én a vésőgéppel és visszabontottam a misungot betonig, kiegyenlítőbeton (sajnos helyenként 3-4 centi plusz vastagság) és erre jöttek az új lapok.
De szintenként van egy szekrény, ahova befutnak a padlófűtés csövei, ott vannak a golyóscsapok, és ott lehet a köröket külön kiiktatni az elosztónál ha akarom. Ott látszik, ha a csövön van vmi felirat. Lehet azt tudni mitől oxigéndiffúziós vagy nem?
Komfortilag az lenne a jobb, ha alacsony hőmérsékletű vizet keringetne folyamatosan. De legalábbis ne termosztát vezérelje, mert mire az észreveszi, hogy lehűlt a ház és felmelegíti a betont, az idő. (Mondjuk most hirtelen nem értem, hogyan is láthattad a fűtéscsövet, annak betonban illene lenni. Vagy azt is felvertétek burkolás címszóval?)
A kondenzációt leírhatná valaki nekem is, tekintettel hülye mivoltomra. :o) Az a baj, ha alacsony a víz hőfoka, amit melegít, vagy az, ha a visszatérő és az előremenő között túl nagy (>20 fok?) a különbség?
Ránézésre ezt meg lehet állapítani a csőről? 1 méteres része kilátszik az elosztószekrényben.
Sajnos különben szerintem ez az oxigéndiffúziós fajta, akkoriban még nem voltak modern csövek.
De én fel nem bontom még1x, most cseréltünk járólapot a nappaliban, van ahol két keresztirányú, egymás feletti csigakör van a fűtésben, eltolva 5 centivel egymás felett :) Szóval vannak érdekességek (a két említett kör külön-külön is kapcsolható a nappali közepén).
Szóval akkor mindenki azon az állásponton van hogy padlófűtésnél menjen a kazán a legkisebb lángon de folyamatosan? Nem úgy van hogy fel kell melegednie a kéménynek egy bizonyos hőfokra hogy jobb legyen a hatásfok? Ehhez nem értek.
Gondold végig! A lakóházak többségénél a külső falon megy a gázcső. Ez egy verőfényes nyári napon a napsütéstől akár 70 fokos is lehet , ennek ellenére még soha nem hallottam arról , hogy felrobbant a ház emiatt.
De csak akkor akarja megenni, ha van oxigéndiffúzió a műanyagcsövek falán át. Ha olyan csővel építették a rendszered, ami diffúziómentes, akkor nem akarja megenni a vasat. :-)
wow nehogymár 130e ft-os szivattyúm legyen bekötve a fűtéskörbe, pedig igen... :) Na akkor arra vigyázni kell nem rossz ez a langor.hu, nagyon olcsók a termosztátok egy bricostorehoz képest ;P
Gazdaságosnak az a./ este tekinthető. Mivel padlófűtés van, ezért még inkább igaz, bár nem tisztázódott (vagy csak nem olvastam), hogy hogyan megy a 60 fokos víz a padlófűtésbe...
Namost lehet röhejes amit írok, de nekem a hőtárolós vízmelegítőm ilyen márkájú, az első darabok egyike, mert nagy cimkén virít a Reliance felirat (a későbbieken már nincs). Soha nem volt vele gond ! Nálunk a víz 18 német keménységi fok fölötti, de anódrúd még nem volt benn cserélve, a tartály belülről állítólag kerámia bevonatú hogy ne tapadjon meg a vízkő, meg valami perdületttel van bevezetve a víz...
Lehet hogy a te kazánod tényleg a vízmelegítő, főleg ha ilyen volt az eredeti tulaj. Mondjuk a vízmelegítőn nincs lángmagasság állítás, amit te írtál, a fokozatok az enyémen is így vannak jelölve (A, B, C, hot, very hot).
Tavasszal persze cseréld le a kazánodat, addig megvitatjuk hogy milyenre is lenne célszerű... :))
Az sem világos, hogy ez egy nyílt rendszer, a padláson egy egy nyitott tágulásival ?
Drágának drága, viszont tök kellemes a padló, mert a keringés során kiegyenlítődik a padló hőfoka. Ja igen, nálam ment a levesbe a padlófűtés termosztátja, ha megy a radiátor, megy a padló is, úgyhogy nagyon nem tudnék variálni ezzel az időzítéssel. Persze másnak még jól jöhet az ötlet. :o)
Nem akarok reklamot csinalni, de van valami con*** ahol lehet mindenfele kutyuket rendelni. pl kikapcsolas idozito. kazan indul - pf keringeto indul, kazan leall - kikapcsolas idozito meg tartja a pf keringetot 5-10-15-tetszoleges pecig, oszt lecsapja. "hideg" vizet felesleges keringetni draga villanybol...
Én Debrecenben vettem, úgyhogy az nem biztos, hogy segít... Azt hiszem "bimetálos" hőmérő, kerek számlappal, a hátulján homorú felület (hogy illeszkedjen a csőhöz) és egy rugó öleli körbe a csövet hátul, hogy jól rászorítsa. Ha visszakeresel ebben a fórumban (jó sokat...), vlamikor tavaly télen tettem be képet róla.
Én a rozsdásodás megakadályozásán gondolkodnék, nem azon, hogy biztosítok neki több felületet. Több felülettel is végez egyszer... Nem tudod a vascsövet rézre cserélni?
De jó tanácsot majd mástól kapcs. Nekem nagyon magas pl. az oxigén-diffúzió...
Szerintem különben bármilyen fém vagy hasonló anyagú szobahőmérő is jó, az tized fokig mér akár 60 fokig is a nagyobbja, ha látható helyen lesz, válaszd a szebbik megoldást, ha nem látható helyen, én simán odadrótoznám + mögé esetleg hővezető anyag (mint pl a prociknál a hűtőborda alá).
Devon, Nhw, én 750 pénzért vettem olyan hőmérőt, amit a csőre lehet fogatni. Max. 1-2 fok eltéréssel mér. Igaz, nekem rézcsőre van rakva, az meg kimondottan alkalmas erre. Vasra nem tudom, de műanyagra val'szeg nem jó.
Épp itt beszélgettünk róla az imént. Fox egy hőmérőt és rákötöd a visszatérő vízcsőre, viszonyításnak mindenképpen jó lesz, főleg ha referenciának az előremenőre is kötsz egy ugyanolyan hőmérőt, akkor a csővastagság nem fogja befolyásolni.
Azt hogyan tudom megnézni, hogy a visszamenő víz mennyire hideg?
Van egy 24kw-os fali kombi cirko kazánom, amire eredetileg csak 4db radiátor volt kötve. 1 évvel ezelőtt rákötöttünk még 4 új radiátort, mert az előszoba és egy tároló fűtése is szükségessé vált. A víz/gázszerelő szerint a kazán bőven elbírja. De most felmerült bennem a gondolat, hogy az új radiátorok eléggé messze vannak a kazántól, talán a visszatérő víz túlzottan lehűlhet. Nem szeretném, ha szétrepedne a kazán.
Hogy lehet tesztelni, hogy van-e valami ilyen probléma?
Te hogy ez mekkora 5let, most olvaslak újra. A szivattyút bekötöm én is direktbe a 220-ra, és a termosztát egy váltócsapot kapcsol ki- és be, ami időnként kiköti teljesen a kazánt a vízkörből. Ha meg visszaköti, akkor úgyis belobban a forgatás miatt. Hmmm. Tekintve hogy van vagy 100 literes a kiegyenlítő tartály fent a padláson szerintem nem lesz gond :)
Végül is nekem is ez a gondom, ha a termosztát kikapcs, kazán leáll, de leáll a keringetés is.
Kérdés hogyan mérjem az előremenő víz hőmérsékletét. Mert nem fogom szétbontani a rendszert. Vagy kössek egy hőmérőt az előremenő csőre az elosztó előtt? Gondolván arra hogy a cső kb az előremenő víz hőmérsékletére melegszik fel? Nem is rossz 5let, hmm?
De érted ezt a korróziót, egységnyi víz, egységnyi hő, de a korrodálandó felület a radiátorok miatt jóval nagyobb mint a padlófűtésnél, itt csak azt a kevés vasat tudja megenni.
Akkor ketten vagyunk, akik nem értünk hozzá. :o) Az a korrodálás nekm így is hülyén hangzik, de majd valaki megmondja a zigazat.
Padló: nekem azóta komfortos, mióta a szivattyú állandóan keringeti benne a vizet, időnként meg a kazán ráfűt. A hőfokjaid se tetszenek egyébként. Nálunk az előremenő lett 38 fokra tervezve, a visszatérő nyilván kisebb. 60 fokos vizet - szerintem - nagyon nem javasolnak beleengedni a padlófűtés csöveibe. Érdemes lenne max. 40 fokos vizet keringetni a padlóban, akár többlet villany árán is. Szerintem. A hülyeség jogát fenntartom magamnak! :o)
Reliance az az :) A régi tulaj az USAból jött haza kintről hozta, nem magyar (volt USA garipapírja is de eltüzeltem a vegyesben :)) Ez milyen minőségű kütyü? Érdemes vmi okosabbra jobbra cserélni tavasszal? 14 éves a lelkem
Ja a tulaj gondolkodására jellemző, hogy arra nem volt pénze hogy a gázbojlert (ami a használati melegvizet előállította) kéménybe kösse, a hagyományos kéménybe meg ugye nem szabad, ezért kirakta a falakon kívül a kertbe :) Képzelhetitek. Persze azóta éjszakai áramos villanybojler van, csak amikor építette a házat, ez volt.
Ha most ennyire nem volt pénze, mi a francnak építette tömör téglából dupla vastag (50 cm) falakkal a házat, meg belül dupla tetővel (statikus azt mondta ilyet még nem látott, kívül bramac betoncserép + brutális ácsolat, alaposan túltervezve, belül még egy tető (érsd jobb helyeken, ahol a padlás van), újabb brutál ácsolat, cserépfedés. Sátortető alatti sátortető :) Na leázni nem is ázik le. Jó példa rá hogy nem tetszett neki a terület lejtése, leszedetett 60 centi termőréteget, csúszásirányra feltett betongerendákat, kiszinteztette 150 kamaznyi földdel + vissza a termőréteget :) ezt azért 1000 m2 saroktelken :)
Szóval nem értem.. Jó ez a kazán, mit mondtok? Kazán egy egyáltalán vagy egy nagyranőtt gázbojler? Nekem furcsa hogy időnként magától is bekapcsol hogy tartsa bent a "készenléti?" 20-30 liter melegvizet a beállított hőmérsékleten.
Naszóval mondom, egyetlen állítási lehetőség van, hőfokjelölés nélkül. A,B,C - very hot, meg valami standby vagy mi jelzés az A alatt (de itt is belobban ha megy róla kifelé víz).
A kérdés az volt, hogy mire állítsam kizárólag padlófűtésnél, két felszálló ág, összesen 70m2 nappali + étkező + konyha (1 tér, 6 kör), emeleten újabb 70 m2 pedig négy szoba, tehát eléggé nagy a rendszer.
Melyik jobb a kazánnak ha kis lángon megy folyamatosan (mondjuk 50% megy, 50% nem), vagy ha 10% megy, 90% nem.
a) eset. Folyamatosan kislángon megy, a szivattyú keringtet, szépen lassan átforgatja a rendszert, de lassan melegszik át. Ha mégis lekapcsol a termosztát, a fűtéskörökből visszajövő víz (ahogy a teljes rendszer) langyos-meleges, kb 30-35 fok lehet.
b) eset. Meleg kazán, belead 60 fokos vizet ami hamar lehűl, épp hogy a fűtéskör 1/3-áig eljut a meleg víz és már elég meleg van, a termosztát le is lövi a kazánt, "körbe sem fordul a meleg víz", azaz a termosztát lekapcsolásának pillanatában a fűtéskörökből VISSZAJÖVŐ víz simán hideg (20-22 fok?), a bemenő oldal van vagy 40 fok (több azért nem a hűlés miatt). Aztán mikor legközelebb bekapcsol a termosztát, megint forgat rajta kicsit.
Kérdés melyik a gazdaságosabb? Nem elfelejteni hogy a szivattyú is 100W-ot eszik.