Igen, ez tényleg az OK lehet, a konyhában kb20-30 cm a plafontól, onnan megy a padlásra saját toldásával (kb 120-150 cm, plusz tisztítóidom és maga a kémény. Tehát, a füstgázlehűlés biztos az ok lehet, mert a padlásunk léghűtéses, nagy a huzat és a gáz gyorsan lehűl mínusz 10-15 fokon. Valami klassz szigetelést találunk, remélem és BIZTOS ez a probléma. Segítségeteket köszönöm.
Én most vettem kedvezménnyel egy Premixx 24V-t és csere akcióban. Szeptember 25-án rendeltem és akkor az árajánlat 188.000 Ft -20.000 Ft a cserekészülék beszámítása / Olimpia 2 gáztűzhely :) / Tegnap előtt 10-én vettem át és fizettem és legnagyobb meglepetésemre az ár 169.000 Ft -20.000 Ft szal 149.000 Ft-ért :)) Az eladó srác is csodálkozott és többször is megnézte az árát és sőt a főnökkel is pontosította, és télleg ez lett az ára. Viszont a tatai hírözönben (2006.szept 29-i szám) a Piller Bt 2006. október 31-ig meghosszabítja a csereakciót. Tel.: 34/384-946, 70/3371927, email: pillerbt@freemail.hu A cég szerepel a Temomax szervízpartnereinél is. (Nem náluk vettem, hanem a Xénia-ker kft.-nél (Tata))
Ellenben ha, felmész a www.termomax.hu az árlista szerintem változott még hozzá jó irányba.
INKA 24 254.400,- INKA 24 K 262.400,- INKA 35 289.400,- INKA 35 K 297 400,-
Itt -40.000 Ft 214.400 Ft-ért sztem nem rossz ár. Mintha magasabbak lettek volna az árak?
Fűtésszereléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 17 m2-es alagsori lakásom van, az előző tulajdonos villannyal oldotta meg a fűtést. A lakás korábban mosókonyhaként működött, 2 db jó állapotú tégla kémény van a lakás területén, valamint a ház gázvezetéke is átmegy az ingatlanon. Amennyiben lehetséges szeretném kiváltani a villanyfűtést gázra. Sajnos mindenhonnan más információt kapok a megvalósíthatóságról. A kerületi kéményseprők szerint lehet konvektort tenni ilyen kis lakásba is, ha megvannak a feltételek. Gázszerelő viszont nem engedélyezik, max. valamilyen szabályozható, kisteljesítményű készülék építhető be. (Saunier Duval készüléket ajánlott). Kinek a szava döntő ilyen helyzetben? Hol tudok egyértelmű választ kapni erre kérdésre?
Hálás lennék, ha valaki aki jobban jártas ezekben a dolgokban leírná a véleményét, javaslatát hogyan lehetne megoldani a problémát.
Erre én is gondoltam, de eddig is digitális termosztát szabályozta a hőmérsékletet és meg voltam vele elégedve /1-2 fok eltérés nem számít/. A gond az, hogy a termosztát a földszínten van, így az emeleti szobák beszabályzása elég körülményes, főleg akkor, ha a külső hőmérséklet jelentősen változik.
A hőmérséklet túlfutást meg csökkenteni tudom, ha kicsit melegítem a termosztátot /pl. jelző dióda beépítésével/. Azért nem kapkodom el, most csak a fürdőszoba fűtését alakítottam át mágnesszeleppel, majd meglátom mi lesz az eredmény. Én inkább a mágnesszelep bizonytalanságától tartok.
Lemaradtam a termomax csereakciójáról. 40 ropival volt olcsóbb a Termomax Inka 24K...
Tud valaki segíteni egy ilyen olcsó beszerzésében? Számla nem igazán kell. Persze garancia igen. Ha valaki számlámat elszámolva, lenyelné az Áfa-t, ilyesmi.
Először is én ezt kéményesre bíznám, de lehet sk módon is. A legkönnyebb a födém és a tető között részt. Kőzet vagy üveggyapot szigeteléssel körbetekered. Igazából a megoldás egy tisztességes épített kéménybe 'behúzott' dolog lenne (azaz körbeszigeteled és körbefalazod a füstgázelvezteő csövet), de ez nem tudom mennyire megoldható. A tető feletti részt nem szokták szigetelni, de azzal annyira nem is szokott gond lenni, mert kicsi rész áll ki a tetőből és nem tud annyira lehűlni a kémény hogy gond legyen belőle. Mekkor ez a 'kémény' ? Elég hosszúra saccolom, hogy gond van a lecsapódással
Azt nem írtad hogy a kazán kondenzációs-e, ill. hány méter a füstgázelvezető, és azt hogy milyen hosszan éri a hideg! Nálan a kondenzációsnak 1 méter függőleges koax csöve van, és fagyos időben lehet látni a kivezetőn lógó jégcsapokat. Ez lehet az egyik hátránya ezeknek a kazánoknak.(hideg füstgáz)
Ha hagyományos a kazánod és hosszú a cső, lehet hogy valóban be kell szigetelned!
Kösz kimerítő válaszod, megspóroltad a Tigázzal való vitámat, pedig ez a tervem azért elég kézenfekvőnek tűnik, de nem vitát szeretnék, hanem hogy ne fagyjunk meg télen valaki hülyesége vagy trehánysága miatt. Nekünk a Jani bácsi csinálta ezt a munkát, akinek egy csomó gondja van, biztos nem figyelt eléggé:"A megoldás egyszerűnek tűnik, szigetelni kell az elvezetőrendszer padlásfödém illetve tető feletti részét."-írod. Ezt házilagosan is meg lehet csinálni? Írd meg légyszíves, hogyan.
Köszönöm a hozzászólásod-kéményesek nézték, engedélyezték, hiszen csak így lehetett beüzemelni; ez függőleges "kémény", akárhogy is nézzük. Nagyon barátságos, ahogy kiáll a tetőből. A vízszintesről írottakat külön is köszönöm, megkíméltél egy baromságtól. De, hogyan fog biztosan működni?
Ami engem illet, nekem egy másik kivitelező kéne :)
Csak azt szeretném tudni, hogy ő milyet vesz. Merthogy nem tudta megmondani, hogy C, V vagy mifélefajta, amit ő szokott venni. De viszek neki valami katalógust, bökjön rá melyik az, ha nem mondjuk C, akkor jön megint egy kis vita.
Amúgy azért abban bízom, hogy tudja mi kell még magán a radiátoron meg a szelepeken kívül :)
Végigolvastam amiket írtál. Ezek alapján neked kéménygondod (füstgáz elvezető) van, páralecsapódás és lefagyás, meg az ebből eredő problémák. A Tigáz tervjóváhagyóit kár okolni, a problémával a tervezőnek illetve a kivitelezőnek (aki a kéméynt csinálta, ami itt gondolom a gyári füstgázleveztő rendszer elemiből készült, merthogy csak az lehet) kell foglalkozni. A megoldás egyszerűnek tűnik, szigetelni kell az elvezetőrendszer padlásfödém illetve tető feletti részét. Vagy bonyolultabban oldalra kell kivezetni: ez az ún. parapetes lenne, ami építési engedély köteles és bizonyos távolságoknak kell meglenni ahhoz, hogy egyáltalán megvalósítható legyen.
Amíg nem jó a füstgázelvezetés, addig a készülék jó vagy rossz mivolta sem fog igazából kiderülni szerintem, úgyhogy a szervízzel is hiába veszekszel.
Visszatérve a tervjóváhagyásra és a problémádra. Van aki fel van háborodva, hogy ha a jóváhagyó (esetleg később az átvevő) beleszól, mert mi köze hozzá ? Hiszen szabályos elemekből lett építve ! Ugyanakkor nem fog működni... Van olyan, aki igényelné a szakmai felügyeletet, de akkor mire való a tervező és a kivitelező ? Nekik a helyszínen fel kell mérni a lehetőségeket, a megvalósítás működőképes módját, így tervezni és kivitelezni - ezért fizetsz te nekik !
Tehát két ellentétes álláspont van, törvényileg az első van érvényben. Ne felejtsük el, hogy a tervjóváhagyás hatósági (szintű) munka, tehát nem arra szolgál hogy optimális megoldású legyen a terv, hanem hogy biztonságtechnikailag, azaz a GMBSz-nek megfelelő.
Neked Purmo C-s kell: www.purmo.com/hu/purmo-c.html , bár nem értem hogy minek külön megvenni a szelepet... A V-s lenne a beépített szelepes, le is van írva hogy az milyen fejekkel kompatibilis.
Szerintem ez szabályosan nem fog menni. Gondolom a közműfejlesztési hozzájárulás 1x lett megfizetve. Ilyet esetben még 1x kellene, de ezt a helyi gázszolgáltatónál pontosan meg tudják mondani.
Korábban csevegtünk itt termoszelepről és fejről, illetve a beépített szelepes purmo c és v típusokról.
A kivitelező azt mondja nem tudja, hogy c- e vagy v, de két konvektoros vagy körös / vagy mi. Ez melyik lehet? Olvasom a purmo radiátorok leírásait, de akkor sem jövök rá, hogy ez melyik. Még egy kis segítség a barkobához, hogy külön veszi meg a szelepeket. (így talán nem c és nem is v?)
Családi házban padlófűtést szobánként szeretném vezérelni.
Eképzelésem, hogy az osztónál minden körbe beteszek egy mágnesszelepet és miden szobákban egy termosztátot.
Olcsón szeretném megcsinálni ezért automata mosógép mágnesszelepét tervezem beépíteni /1000 Ft/. Kérdésem az lenne, hogy valaki használ-e ilyen olcsó mágnesszepet és az működőképes-e. A mágnesszelep behúzótekecsének melegedését megoldom, inkább attól félek, hogy a fűtési víz nem elég tiszta és sűrűn kell majd tisztogatni.
Kb tenyleg ennyi a transzmisszios hoszukseglet egy 190 m2-es alapteruletu (570 m3) es 520 m2 0.4 k-s falfeluletu haznak 1.1 k-s ablakokkal cirka 40 m2 uvegfelulettel.
Amde lapozgass tovabb.
kell lennie meg egy sornak filtracios hoszukseglet vagy legcsere vagy valami hasonlo alatt. az cirka 9 kW kell hogy legyen ugyanezen adatok alapjan tehat telen kb 20 kw az osszes hoszukseglet.
elnézést a késői válaszért - (vízkő a HMV-rendszerben téma).
Praktikus tanács 1: előremenő HMV beállítása ne legyen 55 C foknál magasabb.
Praktikus tanács2: kémiai vízlágyító + szűrő közvetlenül a vízóra után. Innentől viszont a csapvized ihatatlan - vagyis "nem egészséges mértékben sós". (Azért nem elektromos vagy mágneses vízlágyító, mert ott a víznek csak a fizikai tulajdonságai változnak meg, az összetétele nem, és nyomásváltozás <szivatttyú> vagy nagyobb melegítés <hőcserélő> hatására ezek a kedvező fizikai tulajdonságok bizony visszaállnak kedvezőtlenné.)
Ami a fémek elektrolitikai sorrendjét illeti: valós a veszély, persze a folyamat lassú. A réz megeszi a vasat, a vas/acél az alumíniumot. Közvetlenül nem is szokták ezért összekötni (pl. réz csatlakozóval nem szerelik a radiátort), hanem nikkelezett kötést használnak. Mennyi időt bír ki? Öt-tíz évet, attól függ, mennyire lágy a fűtési rendszerben a víz, milyen az áramlási sebessége és még millió dologtól.
Nem egészen. Ez az IsoTwin van nekünk és ez csak kb. 11 kW-ig tudja magát visszafojtani. Olyat keress, hogy H-mod. Ráadásul belül van egy kis tárolója - nem tudnám konkrétan leírni, miért, de nem vagyok vele megelégedve. Én arra gondoltam, hogy egy kazán + külön egy tárolós kazán a HMV-re. Most drágább (hogy mennyivel, az függ attól, hogy mennyivel olcsóbb kazánt tudsz venni a fűtésre), de hosszú távon illetve komfortban megtérülne.