halihó! Szerintem vagy félreolvastál, vagy nem nekem szántad , mert én Mellettetek áltam ki. Nagyon is jól ismerem a müködést a HÉVnél, mert ez itt is ugy működik mint a Bkv számos csoportjánál. Én csak azért ragadtam billentyűzetet, mert zavar hogy egyesek sportot üznek a dolgozók b@aszkurálásából. üdv : Vase
Na ha már a "műtyúk"-nál (beszédszintetizátornál) tartunk akkor egykét megjegyzés, én ugyan Gödöllői vonalon dolgozok, de a beszédszinti, hatására, a Tisztelt utasunk sajnos nem fogja magát hamarabb "feldobni" a szerelvényre, sajnos néhányan dirrekt, lassitják az ajtózárás kényes műveletét... , az iskolások rendszeresen akadályozák fej, ill végtagok kidugásával az ajtózárást.És ahogy megfigyelhető egyre merészebbek ...
Számtalanszor mennek el értékes másodpercek, hogy pár érdekes utas miatt vissza kell nyitni az ajtód, vagy be se tudod zárni mert nem figyel vagy játszik...
A beszédszintit és az inditásjelzést adó hangot is kevesen tisztelik...
Hmm, érdeklődnék miért van, kitéve az általános szöveg, az utasajtók főlé, hogy az Inditásjelző megszólalása után TILOS a fel és leszállás?!
De mint utóbb kiderült számomra, sajnos ez csak tájékoztató jellegű lehet ... mert a kedves utas sz*rik rá!, és ha odazársz valakit akkor még neki van joga höbörögni!
Na akkor most ,hogy is van ez?! Nem a tisztelt kedves utasnak, fogják azt mondani, hogy ejnye ejnye, miért szállt fel akkor, mikor már az inditásjelző szólt, mert az hogy nézzne már ki? Tehát megint ki koppant? A járművezető, mint mindenért ezért is őt veszik elő, ha jogos ha nem ..... majd "ők" (fönökök) megmondják útólag ,hogyan is kellett volna csinálni .....
Csak azt nem veszik észre , hogy nincs röntgenszemünk, és nemtudjuk kiszúrni a szerelvényből utólsó pillanatban leszálló szupermaneket, és szupernagyikat, akiknek nem volt elegendő 30-40 sec hogy leszálljanak ....
No de erről ennyit, és ha lehetne kérni téged, akkor egy picit gondolj bele, a járművezető helyzetébe is, neki másra is kell figyelni nem csak, arra hogy most működteti e a KŐD gombot vagy nem ....
És hadd döntsük már el akarjuk vagy nem műkődtetni ... köszi előre is ...
Na és egy utolsó amikor Végállomáson a KŐD gombot müködteted, amiben megkéri a kedves utasokat, hogy fejezék be a le és felszállást , valamelyik beszédszinit, nem hajlandó menetvezérlésre elindulni, és ha nem veszed észre, akkor eggyel elcsúszva mondja a megállót.De van olyan beszédszinti is ami éppen kiesik a látóteredből, vagy takarásban van, szóval ha lehet ne ez alapján akard megiténi a munkánk előre is köszönettel.Egy járművezető a sok közül ...
Szia tiszt! Én elsősorban utas vagyok HÉV-éknél, főleg a szentendrein. De van néhány szentendrés vezér ismerősöm, például az egyik legjobb ottani motorász is. Beszélgettem vele a műtyúkról és kiderült, hogy eléggé idegesíti őt (őket) ez a szerkezet. Ennek elenére meg sem fordult a fejében, hogy ne az utasítások szerint használja. Sőt! Volt olyan, hogy hibás volt a gép, ezért lecserélte a vonatát!
A köd gombról MINT UTASNAK az a véleményem, hogy felesleges -még jelen formájában is- és kicsit idegesítő is. A helyiérdekű vauti szerelvények indulását még a legkultúráltabb nyugati fővárosokban is indításjelző (jelzőkürt+fény), esetleg állomási bemondás kíséri. Az állomási bemondás nem lenne egyébként rossz ötlet, főleg behaladó vonatnál nem, mert a HÉV-nél több helyen is úgy van kialakítva az állomás, hogy a sineken utasok átkelése képzelhető el. De a járművön ez a köd...Ez nem kell. A fogason is a HÉV műtyúkját használják, aztán ott sincs ilyen.
Nah, ez remek hír! Hogy minek van mobilom?:)Néha én is felteszem magamnak a kérdést, ma csak szimplán szokásomhoz híven otthonfelejtettem, amúgy meg le vagyok égve:)Ha megadod az e-mail címed akkor megbeszélhetjük a dolgokat.
REMÉLEM ez lesz az utolsó hozzászolás beszédszinti ügyben (pláne a nem hozzáértök részéröl) : van azon egy "MEGSZAKIT" gomb is, ezt is lehet kezelni, ha esetleg vissza kell nyitni az ajtót...
Öntsünk tiszta vízet a pohárba! Azért nem ment ebben az évben Cinkotára vonatunk mert nem jött ki úgy a futott kilóméter, hogy J-s (ebben is van több fajta) javítása legyen. Jövöre már valószinű sokkal több lesz Cinkotán. Dunaharsztin V3-at csinálnak. Volt olyan eset is emlékeim szerint, hogy 2 vonatunk volt Cinkotán, egy pedihg Dunaharsztin felújitáson. Igaz, ez nyáron volt (ha erre is jól emlékszem).
Bocsi mindenkitől az előző hozzászolásért, de kicsit kiborít, hogy sokaknak az okoz örömet , hogy csak Mocskolja, s csak Mocskolja a T kollegákat. Akinek nem inge nem veszi gatyának... Vase
Kedves Tiszt! Ahogy már Chris von Bone topictárs bemásolta az e1-es utasítást, nem szükséges a "műtyúkot" használni. Amugy mneg igazán büszke lehetsz magadra, hogy te is beáltál a "szidjuk a járművezetőket" sorba.Tudod az a nagy helyzet , hogy ha te is egész nap birkákat terelnél, s a drága sok "kedves " utas mindenért b@szkurálna te is elfáradnál, s ráunmnál. Amugy megsúgom neked halkan, hogy nagyon jó életed lehet hogy ennyire Sűrűn ráérsz a Békási HÉV állomáson azt figyelni , hogy meik vezető sietteti a vask*rvával, a népet, amit a csöcseléktől hallani nem lehet! S Ha rám halgatsz , ne szálj szembe azokkal akik már akkor a Hévvel foglalkoztak mikor te még a csattogó lepkédet tologattad... "Köszönöm figyelmed"
Teljes mértékben megértelek, hogy néha bemonddatják, néha nem. Ezt a tényt egyszer sem vontam kétségbe. De lustának nevezni a j.vezetőt, az nem szép dolog, pláne, ha a problémád egy rájuk nem kötelező dologból fakad.
hajjaj! Lehet, hogy most én leszek a rossz, de nem érdekel! Szeretném megvédeni mind Infóst, mind kedves kollégámat V46 021-et. Félreértettétek teljesen egymást.
Szóval! A vonali végrehajtási utasítás leszabályozza, hogy hol kötelező a bemondás. Batyin, Szentendrén, valamint Aquincumban (!) páros vonatként kötelező. Békáson én sem mindig mondatom be és nem lustaságból!!! És attól, ha rámutatsz, hogy használni kéne, nem fogjuk használni, sőt...
A ráckevei főműhelyes javításokat én úgy tudom csak haraszti csinálja, Cinkotára csak mérlegelésre szokak menni a szerelvények.Meg az a másik h pár napja utaztam vele.Ezért is furcsa egy picit nekem a dolog, de hát kitudja???:)Meg van még itt vmi.Ugye nemrég jött ki fmről a 875-876 és rögtön be is ment a 881-882.Egyszerre két főműhely csak a megboldogult időkben volt amikor még Cinkotára is mentek kevei gépek fm.re,de ennek már lassan egy éve.
A batyiról 15:38-kor induló hév-szerelvény 1 perces késsésel érkezett meg. Majd azonnal indult. A végállomási hangostájékoztatást nem lehetett érteni, mert eléggé elmosódott, viszhangos volt, de a vonatvezető (miután előreszaladt) bemondta a mikrofonba, hogy Margit hídnál nem áll meg. Elindult a szerelvény, majd közvetlen a megálló elött újabb infot közölt: A szerelvény mégis megáll a Margit hídnál.