Teljes mértékben megértelek, hogy néha bemonddatják, néha nem. Ezt a tényt egyszer sem vontam kétségbe. De lustának nevezni a j.vezetőt, az nem szép dolog, pláne, ha a problémád egy rájuk nem kötelező dologból fakad.
hajjaj! Lehet, hogy most én leszek a rossz, de nem érdekel! Szeretném megvédeni mind Infóst, mind kedves kollégámat V46 021-et. Félreértettétek teljesen egymást.
Szóval! A vonali végrehajtási utasítás leszabályozza, hogy hol kötelező a bemondás. Batyin, Szentendrén, valamint Aquincumban (!) páros vonatként kötelező. Békáson én sem mindig mondatom be és nem lustaságból!!! És attól, ha rámutatsz, hogy használni kéne, nem fogjuk használni, sőt...
A ráckevei főműhelyes javításokat én úgy tudom csak haraszti csinálja, Cinkotára csak mérlegelésre szokak menni a szerelvények.Meg az a másik h pár napja utaztam vele.Ezért is furcsa egy picit nekem a dolog, de hát kitudja???:)Meg van még itt vmi.Ugye nemrég jött ki fmről a 875-876 és rögtön be is ment a 881-882.Egyszerre két főműhely csak a megboldogult időkben volt amikor még Cinkotára is mentek kevei gépek fm.re,de ennek már lassan egy éve.
A batyiról 15:38-kor induló hév-szerelvény 1 perces késsésel érkezett meg. Majd azonnal indult. A végállomási hangostájékoztatást nem lehetett érteni, mert eléggé elmosódott, viszhangos volt, de a vonatvezető (miután előreszaladt) bemondta a mikrofonba, hogy Margit hídnál nem áll meg. Elindult a szerelvény, majd közvetlen a megálló elött újabb infot közölt: A szerelvény mégis megáll a Margit hídnál.
Pontot téve a lázadozás végére az E.1. számú utasítás a következőket mondja az ajtózárásról: "- beszédszintetizátor készülék szükség szerint működtetni kell a kezelési szabályzata szerinti esetekben - az utasok le- és felszállása után a tükör használata mellett az "Utastájékoztató, indításjelző" berendezést működtetni kell....." Tehát a műtyúkkal csak akkor kell bemondatni a "A felszállást kérem fejezzék be..." szöveget ha szükséges, meg ha az elő van írva, márpedig nem túl sok helyen van előírva tudtommal. Ezért ha akarja bemondatja, ha nem, nem (kivéve ha az elő van írva). Vagyis nem a járművezetőket kellene piszkálgatni. Ha azt szeretnéd, hogy mondják be mindenhol, akkor az illetékes embereknél jelezd ezt, és ha úgy látják, hogy ez szükséges, akkor biztosan bele fogják rakni az utasításba. Majd akkor a járművezető köteles lesz bemondatni. Ellenben van ennek hátoldala is. Egy késésben lévő vonatnál, vagy egy olyan megállónál, ahol nem száll se le, se fel szinte senki, ez miatt meghosszabbodnának a megállói tartózkodások. Akkor pedig miért is kellene evvel húzni az időt. Egy szó mint száz, amíg az utasítás nem mondja azt hogy kell, addig a járművezető jóindulatától, meg idejétől függ hogy hallod-e vagy sem, és ha nem hallod, akkor ezért ne ingereld magad, mert az indításjelzőnek is van egy időzítése, ami miatt az ajtót min.3-4mp-vel később zárják mint ahogy az megszólal, szóval időd van. Másik részről a jelenlegi utazók nagy százalékának tökmind1, hogy szól-e vagy sem, mert így is úgy is rohan, néha még oda is ahová nem kellene. (lásd Szolgálati vonat) A problémát nem a műtyúk fogja megoldani, hanem a szemléletváltozás, ami magában foglalja, hogy időben ki kell menni, és akkor nem fogják otthagyni. Amúgy csodálom a lelkesedésed, de azért kicsit gondolkodj el az alábbi szólásodon: "És ahányszor eléjük állok illetve az ablakukhoz rögtön tudják miért vagyok ott....." Én csak annyit kérdeznék, biztos hogy ez miattad van, vagy csak azt hiszed? (szerintem utóbbi) Más: Nem nagyon ajánlom neked a járművezetői tanfolyamot, mert nem fogod túlélni. (és akkor, ha nem így van majd G.Bear kijavít:)) De másrészről lényegesen megváltozna a szemléleted a járművezetőkkel szemben. „Köszönöm a figyelmedet”
Az egész bemondásos témához annyit, hogy a megfigyelések alapjan az utasok viselkedése szempontjából sz@rt se ér az egész. Úgy is rohannak még a metrótól is, és integetnek, hogy ha nem várod meg őket, elszívják még a cigit, szép kényelmesen szállnak fel ha van bemondás, ha nincs. Én ezért indítom a programot rögtön azután (persze továbbhaladást engedélyező jelzés esetén), ahogy az állomási hangos bemondta, hogy a vonat azonnal indul. Így volt bemondás és egy kicsit talán gyorsabbak is a felszállással.
"Ha valaki menetvezérlés után (újra) megáll és (újra) ajtótnyit (ami tudtommal utasításellenes)"
Mi van akkor, ha az fszt. elindulás után leinti a vonatot, mert szaladó utast lát, vagy az mv. lát szaladó utast és megáll, ajtót nyit? Elvégre szolgáltató cég vagyunk!
Amúgy így is el lehet intézni: Kedves j.vezetők! Nem lehetne Békáson mindig bemonddatni a szöveget ajtózárás előtt? Néha elfelejtitek. Előre is köszi: tiszt.
Tudod, egyszer voltak itt emberek, akik borzolták itt a kedélyeket. Nem megyek el innen, és nem az én topikom. Az a baj, hogy bizonyos ismeretek hiányában vádaskosdsz, minősítesz (ugye a vezető lusta bemondatni az ajtók záródnak szöveget), ne csodálkozz, ha nemtetszésemet fejezem ki. Ha tudod, hogy milyen utasítás, szabály, munkaköri leírás vonatkozik valakikre, akkor jogos az észrevételed. Természetesen jó lenne, ha mindig bemondanák az "ajtók záródnak" szöveget, de ne minősítsük emiatt a járművezetőket.
Személyesnek vettem, elnézést. Nem vagyunk egyformák, ez tény. De bosszantó, hogy lustának nevezik a j.vezetőt, mert neki nem kötelessége bemondatni a bádognénivel a kiegészítő szöveget. V46 021, elnézést. Rosszul jött le.
Rád is vonatkozik. Mi a f.szom van itt? V46 021 oktatóm volt többször is szóval tud ezt azt. Egyébként az old meg arra vonatkozott, hogy az egyik utasnak kell a bemondás mert qki a másiknak meg nem. Egyik kávét iszik reggel a másik kakaót de csak teád van. Old meg. :)))