Ezzel a hülyeséggel, hogy "Button beérjen Ausztráliában", akarsz villantani? Newsflash: Button DIREKT nem ért be Ausztráliában, miután rászólt a versenymérnöke, hogy "Don't cross the line!" Azzal meg nem sokat érnek, ha a következő verseny szabadedzésén durran el a motor :D
Az a szánalmas, hogy egyesek kiskirályt játszanak itt. Aztán ha szopi, akkor rohannak a modihoz. Most akkor én miért ne utalhatnék be egy hsz-t a modikhoz, ha engem az sért? Szegény AD sokkal szánalmasabb a rinyálós sírásával a modi topicban. Csak meg kell nézni a linket. Egyébként meg :DDDD, nem tudtok normálisan érvelni, csak LKF. Őt tartom valamire. És punktum :)))
Toled is megkerdezem: attol lehetett gyorsabb a 8as kanyarban alonso hogy feljebb tekerte a motorot? Ettol no a leszorito ero vagy mi? Mert nem a kanyar utani egyenesben ugrott el hanem a kanyarban. Tehat?
Én meg nem hiszem el, hogy te nem hiszed el, hogy a pilóta is jócskán kiveszi a részét a motorkímélésben. Szerinted az nem kíméli a technikát, ha gyengébben gyorsítanak ki? Ha nem olyan agresszíven váltanak vissza? Most az ebből fakadó kímélés mértéke akár kevés is lehet (pedig nem az), de a csapatok kapaszkodnak minden motor élettartamot megnövelő lehetőségbe. És ha ez a kímélés éppen csak annyi, hogy Button beérjen Ausztráliában(?) a célba? No comment...
8as kanyar utan ne tudott volna kozelebb kerulni, egyszeruen tul sokat vesztett abban a kanyarban, de szvsz kozelebb kerult a kovetkezo egyenesekben.
A nyolcas kanyar előtt szinte ráesett a kanyargós részen Alonsóra. Vegyük úgy, hogy ezen a kanyargós részen a Renault nem tapadt jól a Ferrari igen. Aztán jött a nyolcas kanyar, ahol Alonso elhúzott, mert a Renault jól tapadt a Ferrari meg nem. Öhömmm...
Komolyan úgy érzem magam, mint ha egy alapfokú F1 tanfolyamot tartanék.
1-2 sec egy része a kisebb végsebességből adódik (revlimit) a másik része, meg a kisebb kanyarasebességből (gumi és futómű kímélés). De ha lassabban megy be egy kanyarba, attól nem spórol a motoron! Ott azelőtt és azután sem adtak padlógázt, a motor nem ott kapja a legnagyobb fordulatot, a motornak irreleváns, hogy mekkora a kanyarsebesség. Ezzel az erővel spában, ahol gyorsabb kanyarok vannak több kéne legyen a motorhiba, mint pl törökországban.
Más: ha az F1-es autónál nagy sebességnél elveszik a gázt, akkor a kocsi 1 G-vel lassul. Ha csak félgázon toszakodna körbe az utolsó körökben, akkor secperc alatt elfogyna az előny, nem 1-2 mp-t vesztene, hanem 10-20 secet, na ezért nem bízzák a pilótára a kímélést, hanem a kiérlelt, kiszámolt technikára. Így csak annyit veszítenek az egyenesben, amennyit muszáj. Az egyenes a végén is padlógáz.
Korábban nem hittem el, hogy van aki elhiszi a Felpörgetve-féle baromságokat, hogy a pilóta amikor előzni akar az egyenesben, akkor visszavált és padlógáz. Uramisten! Hát addig is padlógázon volt, az előző fokozatot pedig ott váltotta el, amikor pirosba ért, hova a csudába váltana vissza?! De most látom, hogy F1-ben többé-kevésbé jártasaknak is misztikum ez... pedig egyszerű: paldó a revlimitig, váltás, padló stb. ezt egy gép is meg tudja csinálni (ezért is csinálta gép 2003-ig!)
Látod, ha én linkelnék be tőled ilyen moderátori hsz-eket, rohannál ugyancsak a modihoz, súlyos topicrombolás címen. De mivel most te kezdted, ezért én is csinálok egy listát rólad. :))) Valahogy nagyon aktív vagy abban a topicban.
Szamomra a ferrari belso kamerajabol nem az derult ki hogy a 8as kanyar utan ne tudott volna kozelebb kerulni, egyszeruen tul sokat vesztett abban a kanyarban, de szvsz kozelebb kerult a kovetkezo egyenesekben.
Ha tudna valaki a versenybol szektoridoket betenni, kiderulne hogy mi volt a szitu.
Érdekes, a nyolcas kanyarban jobban tapadt Alonso, de azt nem veszed észre, hogy utána a két egyenesben nem tudott közelebb kerülni hozzá MS. Pedig addig letolta a pályáról.
És lehet, hogy az utolsó szektorban a Ferrari volt a gyorsabb (bár ezt kétlem a verseny utolsó 10 körét nézve, najó az leguccsót kivéve) de ha mondjuk 1 tizeddel gyorsabb is volt ott, nem ott érte utol Alonsót, hanem rendre az első szektorban. A nyolcas kanyar előtti egyenesben a Renault egyszerűen megtáltosodott és nagyon frankón ment az előzési pontig. Mindebből az következik, hogy Alonso az első szektorban sokkal lassabb volt, mint az utolsóban, egyáltalán nem kizárható, hogy ennek oka van.
Akkor miért van az, hogy a futam vége felé, ha az első helyezett nagyon-nagyon vezet, és visszavesz, akkor soxor 1-2 mp-cel is lassabb köröket képes futni? Akkora különbség CSAK a revlimitből nincs.
Pl biztos vagyok benne, hogy Button a Ringen az utsó körében nem nyomott mindenhol padlógázt, ahol amúgy igen a verseny többi körében. Sőt, Massa sem padlózta le a Ferrarit Töröko-ban az utsó kör(ök)ben, mert értelmetlen volt, bőven volt előnye.
motoron kívül minden mást kímél: ezt a pilóta a vezetésével csinálja.
Ez úgy hangzik, mintha a pilóta és a motor között nem lenne kapcsolat. Pedig a pilóta nyomja a gázpedált, ő vált. Tehát elég szoros kapcsolatban vannak.
Azért tök jó lehet nálatok, ahogy ott üldögéltek szépen, "melegen" egymás mellett, és maszírozzátok egymás nemesebb szerveit...amit aztán megtesztek itt is, virtuálisan...:)
Józangondolkodású, mi? Ugyanmár...akkor nálad a józan gondolat az az, hogy utálasz vkit csak azért, mert jobb, mint a te kedvenced. Nagy gratula...
Ugyanakkor a versenyző is nagyban benne van az autó kímélésében, nem csak a revlimit. Ha ezt nem látjátok be, akkor sajnálom.
Két dologról beszélünk, az autó kímélése az okés, de azzal gyakorlatilag a motoron kívül minden mást kímél: ezt a pilóta a vezetésével csinálja. A motor kíméléséről a más motormapping és a csökkentett fordulatszám gondoskodik, nem a pilóta.
Itt: "Nem csak a revlimit, keverékszabályzás meg fiszifaszom dolgokkal lehet kímélni a gépjárművet. Ha kigyorsításkor hangyányival kisebb gázt ad, már kímél. Ha kanyarokban hangyányival kisebb gázzal megy, már kímél. Stb..."