Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10930

Ablaka és külső fala nincs is a lakásodnak ? :)

A 31 KW a 320 lm3-re nagyon sok, ha alul felül és egy oldalról fűtve vagy, mert annyira nem lehet rossz a kifelé 'néző' falszerkezet, hogy ekkora hőveszteség legyen.

Kérj egy pontos számítást attól a gépésztől, ne a hasára üssön már amikor méretez ! Általában 24 kw-tól vanak ilyen cirkók, talán az a méret is elég lenne neked. Persze az is kérdés, hogy mekkora belső hőmérsékletet igyényeltél, 22 fokot vagy 28-at...

Előzmény: isaba (10928)
monyesz Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10929
Ez az érték a hőveszteség, ezt számolja a méretező program helyiségenként mondjuk. Ez elvileg kevés a felfűtéshez, de úgyis a kapott szám feletti kazánt vesz meg az ember ! Ráadásul tényleg nem szokás -15 fokról felfűteni.
Előzmény: Villmer (10925)
isaba Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10928

Sziasztok!

Segítenétek?Van egy kecóm,80nm,négy méteres belmagasság,alul-felül,oldalt szomszédok,cirkófűtést szeretnék,és a melegvizet is onnan kapnám.

A fűtéstervezőm 31KW-os Mart víztározós kombit álmodott nekem.

Szerintetek rendben van ez így?

Kösz

 

CsRob1 Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10927
A 11 kW a hőveszteség az adott külső (gondolom -15 C) és belső hőmérsékletnél. Tehát ez a hőntartáshoz szükséges. Ha melegebb van kint, akkor kisebb teljesítmény is elég. A felfűtéshez, ha kint -15 C van, akkor ennél nagyobb hőteljesítmény szükséges. (de általában nem -15 C-ról kell felfűteni a lakást, hanem csak tartani a benti hőmérsékletet.)
Előzmény: Villmer (10925)
CsRob1 Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10926
Ha a ház alatti föld melegebb, mint a ház melletti, akkor van hőáramlás, tehát hőveszteség is. Ha leszigeteled, akkor ezt a hőáramlást csökkented bizonyos mértékben. Önmagában az, ha a padlót is fűtöd, a ház hőveszteségét nem csökkented ahhoz képest, ha egyébként a szigetelés változatlan.
Előzmény: Droopy (10924)
Villmer Creative Commons License 2006.09.07 0 0 10925

Kösz!

De hány kW kell a hőntartáshoz ??? Ugyanennyi ???

Előzmény: monyesz (10910)
Droopy Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10924
Ez ebben a formaban nem teljesen igaz. Mer ha a labazatot kivul a fagyhatar 1.5* melysegig leszigeteled, akkor a haz alatti melegebb(nem 0 fokos) fold nem futi a haz mellettit...
Előzmény: CsRob1 (10919)
enginer Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10923
Asszem itt olvastam, hogy már nem a saját készülékeit gyártja a FÉG, hanem valkit utánoznak vagy mi.
Aztán lehet, hogy rosszul emléxem.
Előzmény: monyesz (10922)
monyesz Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10922
A FÉG jó konvektorokat gyárt, de kazánt asszem nem rég óta...
Előzmény: konaking (10913)
ppmr Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10921
A mi kivitelezőnk tudja, ismeri a meleg természetét: a meleg csak fölfelé megy. az nem megy lefelé :) a hideg viszint nem jön be, mert tudja, hogy nem szabad bejönnie :)
enginer Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10920
mert a meleg az már csak olyan, hogy mindenféleképpen lefelé igyexik, ezért 10% a veszteséged.
Előzmény: CsRob1 (10919)
CsRob1 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10919
A visszatérő ág megtekerve a padlóban a komfortérzetet növeli, de megtakarítást nem hoz a fűtésben, hiszen a ház hőveszesége ezzel nem csökken.
Nekem egy 154m2 alapterületű házra számolva 10 % körüli hőveszteség-növekedés jött ki, ha az előírt 6 cm helyett 2 cm az aljzatszigetelés.
Előzmény: ppmr (10907)
ppmr Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10918
ok. köszi!
Előzmény: Fido Dido (10917)
Fido Dido Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10917
Az már másodlagos dolog. Hasznos, de fontosabb az aljzatszigetelés.
Előzmény: ppmr (10916)
ppmr Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10916
Ebben az esetben lábazati szigetelés nem kell? - nem a topic témája, bocs
Előzmény: Fido Dido (10915)
Fido Dido Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10915
A lábazati szigeteléssel is fűteni fogod a ház alatt lévő földet. Rengeteg energia el fog menni arra is, főleg, hogy a visszatérő ágat jól rátekerték. Mindenképpen a 2 cm-es szigetelést cseréltesd 5-ösre!
Előzmény: ppmr (10914)
ppmr Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10914
Nem bizony, 5 cm- re volt tervezve. Lehet, hogy lábazati szigeteléssel oldjuk meg a problémát. Ma beszélünk vele.
Előzmény: konaking (10912)
konaking Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10913
A FÉG-es kazánoknak is jó a szervizük, és az alkatrészellátásuk, legalábbis úgy tudom. Azokat miért nem ajánlja senki?     

Előzmény: monyesz (10911)
konaking Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10912
Gondolom nem 2 cm volt tervezve, így én simán szétveretném, és a saját költségén készítse el újra a kiviteleződ. Később, mikkor már bent laktok, és nézegeted a gázszámlát, úgy is eszedbe fog jutni, de akkor már késő.   

Előzmény: ppmr (10907)
monyesz Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10911

Kérdezz már rá, hogy miért jobb a ferroli (én nem ismerem) ?

Kazánnál, főleg ha melegvizet is az állít elő, akkor pl a szervízellátás sokat számít. Ez is döntő lehet, ha nagyságrendileg azonos készülékekről és árakról van szó. Hiszen télen fagyoskodni vagy melegvíz nélkül lenni, esetleg a kettő együtt, nem egy vidám dolog.

A Duval elég megbízható konstrukció, elfogadható áron, nem csúcskészülék, abból építkezik (vezérlés pl), amit a piacon mások is használnak. Mondhatni tömegtermék.

Előzmény: Törölt nick (10909)
monyesz Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10910

A 11kw végül is a veszteség a megadott benti és a kinti hőmérsékletnél. Ennél neked nagyobb kazán kell, nekem is ilyesmi érték jött a ki a házra és a legkisebb álló SD lett berakva, az egy égősorral tud 11-12 Kw asszem, kettővel meg 16-ot talán.

 

Előzmény: Villmer (10904)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10909

köszönöm a segítségek mindkettőtöknek, kérdezhetek még? :)))

 

 

ezen a sd 30 klz-n  meg a ferrolit antaqa 23 nl-en tipródom, a tervező azt mondja hogy a ferrolit jobb, nekem meg itt a fórumos tanácsok meg a visszaolvasgatás alapján a duval tetszik jobban, ha bárki bármi jót vagy rosszat tud róluk tanácsoljon, sokat segít vele.

Előzmény: monyesz (10899)
fefefe Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10908
ha "elszökik" a hő, azt a visszatérő nehezen kompenzálja, hisz így hidegebb vizet kell az előremenőre felfűteni, amihez több tüzelőanyag kell, vagyis a veszteséged megmarad. ez legfeljebb akkor lenne lényeges, ha a rendszer hajszálra a kívánt hőmérsékletre lenne tervezve, és vékonyabb szigetelés esetén az ott távozó hő már "hiányozna" a szobából, és azt pótolná a visszatérő ág. ilyen viszont szerintem nincs a gyakorlatban.
Előzmény: ppmr (10907)
ppmr Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10907

Sziasztok!

Tudom, hogy ez nem épp házépítéses fórum, de talán ti számadatokkal vagy konkrétumokkal is tudtok szolgálni...

az aljaztbetonunk alá 5 cm helyett 2 cm szigetelést tett a kivitelező. Erre jön 6 cm aljzetbeton. A hiányzó 3 cm okozhat komolyabb költségnövekedést a fűtésben? Hozzá kell tegyem, hogy a visszatérő fűtéscső rendesen meg van tekerve a padlóban.

Ha a visszatérő ág kompenzálja is a hőveszteséget, mit lehet még tenni a parkettás szobákban, ahol ez nincs megoldva. Nem akarnánk szétveretnia  fél házat emiatt...

Bobbo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10906

olyan beállítási lehetőség is van,

hogy a termosztát bekapcsolási jelétől számított 2..5..x percig minimum menjen (ezt az időt állítod a relén),

de ha a termosztát ennél hosszabb fűtést érez szükségesnek, akkor Ő legyen az erősebb.

 

más szavakkal:

a minimum bekapcsolási időt adod meg a relén,

de így nem hosszabítod meg a különben is hosszabb időket

(Lacivill javaslat minden - tehát a hosszú bekapcsolást is - megnövelne)

Előzmény: Lacivill (10905)
Lacivill Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10905

Minden villanyszerelési szaküzletben kapható, sokféleképpen beállitható.

Én arra a beállitásra gondoltam, hogy ameddig kiadja a termosztát utána még be lehet állitani pl. 1-2 -x percre, hogy még addig menjen az égőfej. Ez a rövid bekapcsolási időknél fontos lehet, mert az nagyon nem jó egy rendszerben ha sokszor kapcsol ki/be.

Hőlenlések kérdésében nem tudok nyilatkozni, de szerintem nem lesz észrevehető. 

Előzmény: _Zsolesz_ (10902)
Villmer Creative Commons License 2006.09.06 0 0 10904

Köszi!

 

Ez rendben lenne. Ki lett számítva az igény és innen van a kb 11 kW. De ez most oránként ennyi ??

És ha fel van fűtve a ház, akkor mekkora teljesítmény kell a hőntartásához ??? 2-5-8-11 kW ??????

Előzmény: monyesz (10900)
Droopy Creative Commons License 2006.09.05 0 0 10903

Pl www.conrad.hu

 

ELEKTRONIKUS IDŐRELÉ
Rend. sz.: 190027

Ár: 7490,- Ft

Az áramkör 7 különbözo feladatot tud ellátni: megszólalás és elengedés késleltetés, ütemadó, monoflop kapcsoló resettel, be/kikapcsoló, nyomógomb. Késleltetés 0,125s-12h, 32 fokozatban. Az üzemmódok és az idok forgó kapcsolóval illetve DIP kapcsolóval adhatók meg. A tápfeszültség meglétét és a kapcsolási állapotot két LED jelzi.

Műszaki adatok: tápfeszültség 12 V (11-15) DC; teljesítmény felvétel max. 0,2/1 W; kapcsolt áram max. 5A; beállítható idotartam 0,125 s–12 h; csatlakozási lehetoség két külso nyomógomb/kapcsoló számára; méret: 67x77x30 mm. Készreszerelt és bevizsgált modul

Előzmény: _Zsolesz_ (10902)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2006.09.05 0 0 10902

Hello!

 

Dehogyisnem, csak még nem volt időm boltabn utána járni egy ilyen relének (ár, bekötés, tokozás, mire kell figyelni stb.).

 

Amúgy ha jól értem, amit mondtál, akkor tulajdonképpen a termosztát minimális bekapcsolási idejét tudom ezzel kvázi szimulálni?

 

Azért egy-két kérdés:

 - ez a relé mikortól "mondja" azt, hogy akkor mostantól kezdve még nem kapcsolok (megy a fázis a kazán felé) pl. 2 percig? Amikor ő maga is megkapja a vezérlő jelet (a szobatermosztáttól), vagy akkortól, amikor pont hogy a szobatermosztát már lekapcsol (bocs', ha túl laikus)

 - nem fogja ez éppúgy megzavarni a termosztát algoritmusát, mint a mostani állapot (tehát hogy valójában az általa kivezérelt időtartam alatt nincs végig bevitt hőteljesítmény a vízbe), csak éppen a másik irányból: most jóval több a bevitt energia, mint amit "ő" maga kivezérelne. Egyébként az a gyanum, hogy ilyenkor kicsit megnőne a hömérséklet lengés tágassága. Ha jól gondolom tulajdonképpen a beavatkozó szervet részben függetlenítem a vezérlő jeltől és a vezérlést végző egységtől a szabályozási körben, ami azt eredményezi, hogy a szabályozott (mért) jellemző, ami alapján a vezérlő egység tulajdonképpen a következő iterációban kapcsolna, nem nem lesz "megbízható": kázi zavart viszek rá (nem abban az értelemben, amit szűrni kellene). Igen csak próbálkozásos lesz, hogy mennyi is legyen a plusz bekapcsolva hagyási idő, meg még ez igen csak függene a környezeti hőmérésklettől. Bár, az is igaz, hogy a minnél hosszab eredeti (termosztát által vezérelt) bekapcsolás (egyre hidegebb van odakint), akkor

az említett plusz relé plusz bekapcs ideje arányát tekinte egyre kisebb lesz, tehát esetelges negatív hatása is egyre kevésbé érezhető.

 

Na mindegy, ne elmélkedjek, mert nem értek hozzá...

 

Ettől függetlenül kösz' az ötletet, még egy kicsit utána nyomozok!

 

Üdv': _Zsolesz_

Előzmény: Lacivill (10881)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2006.09.05 0 0 10901

Szervusztok!

 

Így van; nehogy már - ha még csak virtuálisan is - de egymásnak ugorjunk egy egy hozzászólás miatt (remélem az én visszakérdezésem sem tünt kötekedőnek, kekeckedőnek, mivel nem annak szántam).

Mégegyszer kösz' a válaszokat!

 

Még egy megjegyzés - mert azt hiszem ezt nem írtam: a jelenlegi (remélhetőleg hamarosan régi) termosztát: Honeywell CM51.

 

Üdv': _Zsolesz_

Előzmény: enginer (10886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!