Augabi azt írta F, és X között félúton. az előírás az, hogy X-nél csere. szvsz 5000 km-t még kibírt volna. Ha egy kicsit változtatva a dízeles szokásokon 2000-3000 között pörgette volna innentől, még simán lehet hogy 10-et is. de lehet egyszerű óvatosság a szervíz részéről- új a technika.
Nem erre gondoltam, csak kíváncsi vagyok. De ez is benne van. Ha emlékszel, nekem először 58 ezret mondtak, aztán mikor közöltem hogy ez máshol 30-ból is kijön, levitték 36 ezerre az árat. Nem kell mindenre egyből rábólintani. Ha van lehetőség körbe kell járni a kérdést. Meg kérdés: hol állt az olajszint? X alatt vagy fölött. Mennyire volt sűrgős a csere? Ha az ügyfél pénztárcája bánja akkor nem mindegy.
Valszeg a 0km-t a lámpa kigyulladásáig jelzi. A kézikönyv is azt írja nekem (323F), hogy ha világít a lámpa, akkor mielőbb tankoljak, gondolom okozhat menettulajdonságbeli változást a naftahiány (mint pl nekem a lejtőn :) és ezt elkerülendő. Dízelnél ráadásul egyéb gond is lehet ugye kifogyáskor...
Ma megnéztem megint, hogy mennyi is az üzemanyag tartály. A kézikönyv szerint 60 liter, függetlenül attól, hogy dízel vagy benzines. Őszinténszólva, nem is lenne logikus különbözőt készíteni. Szóval ebből az következik, hogy többszörösen túlbiztosítja a használót a Mazda azzal, hogy már 10 liternél sikít, hogy kevés a nafta, illetve hogy 0 kilométerre elég. De szerintem ezzel pont azt éri el, hogy miután kitapasztalja az ember, utána sokkal bátrabban használja, na ekkor fogy majd ki alatta. Én így jártam a Lagunával, ott még 15 liter volt benne, mikor elkezdett világítani a tank, hacsak nem a kutas nem tankolta tele, na ekkor volt a baj. A Mazdánál mondjuk ez azért nem fordulhat elő, mert itt azt méri, hogy mennyi van benne, a Lagunánál pedig az addig elfogyasztottat kalkulálgatta a számítógép, ezért estem néha csapdába:-).
Sziasztok, én úgy vezetem az autót, ahogy javasolta a szakértő. Valószinűleg ezért nincs probléma a DPF-el. Lendületesen, pörgetve vezetek, 2000-3500-as fordulatszám között. Ez az első dízel autóm, és előtte nagyon hozzá szoktam a benzines pörgetéséhez. Valószinűleg ezért 8-8.5 liter a fogyasztás, bár én autópályán is 160-170-nel megyek. Már 5000 km-t mentem olajcsere után (20.000-es volt), de a sok panaszt olvasva tegnap én is megnéztem az olajszintet, és az F-nél volt. Egyébként a fogyasztásról annyit, hogy az elmúlt 2 hét szabival telt el, családdal utazva, így kicsit kényelmesebben utazva az átlag 6.8 liter. Ez már szerintem nagyon jó egy kétliteres egyterűtől.
A csere óta kb 2 mm-t. De azóta gyereket nem kellet oviba suliba vinni és főleg nagyobb távokat mentünk. Szeptembertől jön megint a fekete leves. Kiváncsi leszek!
Az első vevők között lehettem. Először nem akartam beírni a DPF problémát, kiváncsi voltam rá, hogy másnak is okoz-e gondot.
Na DPF-es motornál hallot már valaki chiptuningról?
Úgy vettem az autót, hogy 5000 km után majd beletetetem, de a DPF miatt nem mertem. Már valószínűleg nem is fogom, így 10000 km után nagyon megindult a kocsi jó nagyon a moci. Ha betartom a sebességet pl autópálya is csak 140 az 6,2 l. 160-170-nél is kijövök a 8 -ból. (+15% ráállítva).
Neked akartam írni, hogy most már normalizálódott a helyzet. Gondolom az az 50 km adott az olajszintnek. Jól jött volna Neked is, ha már mások gondjaiból tudtál volna dolgokat.
X-ig én sem vinném. Sőt nem kell pánikba esni, hanem megpróbálni úgy vezetni, ahogy leírták. és figyelni, mert ha megáll (lassul) a növekedés, akkor nincs gond.
igyekszem nyílván, hiszen az ember mások tapasztalatából (is) tanul. gondolom az én tapasztalatom meg majd segíthet másoknak:) Szóval majd elválik, hogy hogy alakul a szint. de most már Nálad is normalizálódott a helyzet, ahogy írtad.
Biztos vagyok benne hogy Te nagyon odafigyelsz majd a használatra. Az lesz a legideálisabb a dpf szemponrjából. Kíváncsian várom, hogy ilyen gondos használat mellett hogyan fog alakulni az olajszint. Őszintén remélem, nem lesz gondod.
Szervíz után ellenőrizted az olajszintet. A szervizek szeretik egy kicsit túltölteni, mert még a szakik úgy gondolják , hogy az olaj úgy is fogyni fog. Én az X-ig nem vinném szervízbe.