Kifizetek neki X százalékot, aztán az okmányirodában átíratjuk a nevemre az autót. A részletfizetést meg gondolom úgy oldjuk meg, h míg nincs kifizetve a teljes vételár a törzskönyv nála marad. Írunk róla egy papírt, h a teljes vételár megfizetése után az eladó a törzskönyvet átadja nekem. (Mivel elég idős a vevő, és a kocsi is nála van ha jól emlékszem immár 7 éve, ezért nem gondolom azt, h anno lopta volna...)
a kerdes az hogy amig nincs teljesen kifizetve addig kinek a neven van?
ha kp.-ben fizetned akkor azt mondanam hogy csinlatassa o az erdetvizsgat, elvegre is neked mindegy hogy lopott vagy sem a lenyeg hogy az ocsmanyiroda atirja
A változatosság kedvéért én is most állok használt autó vásárlása előtt. Ez lesz az első használt autóm. Ma megvolt az első szemle. Nem nagyon értek a kocsikhoz, de a hangja nagyon szép volt, a motortérben nem volt semmi oda nem illő (olajfolt, stb...). A karosszéria is rendben volt, megmondta, h az előző tulajnál volt az oldala meghúzva, de ez szépen ki lett javítva. Rozsdának sem volt nyoma. Az autó amúgy '96-os Chrysler Neon. Az eladó egy idősebb úr, az autót állítólag a felesége használta, és belülről is szép volt. Azt mondta, h az eredtvizsgálatot megcsinálja. Ezt hagyjom, h elvégezze vagy inkább ne bízzak benne? Másik kérdésem, h az autót részletre venném, nem banki úton. Tehát a vételár felét kifizetem, majd havonta törlesztenék neki. Ezt a részét az adás-vételibe írjuk be részletesen? Vagy erre külön megállapodást kéne írni?
Nem biztos, hogy ez a legjobb hely, ahova írhatok, de az illetékesek majd átrakják a megfelelő helyre! :-)
Szóval: Szüleim autó vásárlás előtt állnak. Amit szeretnének venni: Citroen Berlingo, vagy Peugeot Partner, vagy VW T4 Eddig ahol néztük: www.hasznaltauto.hu, www.expressz.hu Úgy tűnt, a hasznaltauto.hu a legjobb, legnagyobb adatbázissal rendelkező. Elsősorban a pestieket, illtve a Makó - Budapest vonal olvasóit kérdezném: Érdemes Pestre felmenni kereskedéseket látogatni, vagy azok mind fent vannak valahol a neten. Esetleg a kereskedések töredéke hirdet interneten? Kb. mi kereskedések/"interneten is hírdető kereskedések" aránya Aminek meg kellene, hogy feleljenek: A 2 francia: legyen diesel, 5 üléses, legalább 4 ajtós (értsd: tolóajtó legyen rajta), körablakos és férjen bele a 800 e - 1300 eFt intervallumba. Esetleg vonóhorog jó lenne. A VW: szintén diesel, 8-9 személyes, 94-esél ne legyen öregebb, körablakos, szintén 800 000 és 1 300 000 között legyen árban, és a vonóhorog itt sem hátrány...
Akinek van a feltételeknek megfelelő eladó autója, tud kereskedést, stb, kérem jelezze!! Elsősorban a Makó - Pest vonal érdekel
Ui.: törött, üzemképtelen, stb hibával rendelkező kizárva!!!
Nem értek hozzá, de kb. annyit tesz, hogy alkatrészdonornak használhatod, minden más megoldás sok pénzbe kerül. A külföldi papír mellé kéne ugyanabban az országban kötött kötelező biztosítás, ami magyar pénztárcával mérve rettentő sok. Vagy pedig elintézed a magyar papírokat, de akkor regisztrációs adó meg ilyen-olyan eljárási díj meg illeték, keresd meg a TotalCar ehavi cikkét erről, mert épp most változott a rendszer.
én nagytétényre vittem ki egy szakihoz aki kb. fél órát vizsgálgatta a járgányt, gyakorlatilag mindent elmondott róla amit a vásárlónak tudnia kell (természetesen diszkréten, tehát nekem négyszemközt) a nevét nem tudom, de majd utánanézek (vagy ebbe a totyikba, vagy a seat ibizásba be is írtam kb. két éve) ezért kért talán 2 vagy 3 ezer forintot, ennek sokszorosát bukhatod ha nem derül ki valami svindli.
Sziasztok, használt autóvásárláshoz kéne pár tanács...
Mivel nem vagyok vmi nagy autós spíler mindenképp szeretnék állapotfelmérést csináltatni a kiszemelt autón. A kérdésem az lenne, hogy ha arra kerül a sor hogy lehet ezt kivitelezni? A fő gondom h mivel első autó lesz, nem ismerek szervízeket. Elmegyek a kereskedőhöz és megkérem h vigyük már el megnézetni a járgányt. Na igen de hova? Ő biztos tudna ajánlani de a spanjához csak nem kéne vinni. Szal arra kérnélek Titeket h ajánljatok független Bp-i szervízeket ami szóba jöhet. Utána megbeszélem a kereskedővel h x nap x órára bejelentkeztem a szervízbe, menjünk el a kocsival? V h megy ez? Gondolom ha nem akar belemenni akkor eleve felejtős...
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy mit jelent az, hogy "külföldi papírokkal", és mi vele a teendő, hogyan lehet (ill. nem lehet) használni az autót, csak magyar papírral lehet itthon használni, mennyibe kerül annak a megcsinálása...?
Úgy látom nem mostanában írtál ide, de szeretném megkérdezni, hogy sikerült valami megfelelő autót találni?
Nagyjából hasonló elképzelésem lenne nekem is, csak én a hengerűrtartalmat inkább megemelném 2literre. Én ugyanis nem hiszek a csodákban :) Nem száguldozni akarok, de gyakran előfordul, hogy a 4-esen családal, és sok cumóval kell a kamionokat meg a buszokat előzgetni.
Természetesen ez egy elfogult vélemény:), 800e-1millió között találsz 97-98-as Nissan Almerakat, akár klímával is, ha valós 100-150e kilométerrel jól megnézed és nincs semmi gondja, elmegy gond nélkül még 150e km-t. Egyébként ezt a Suzuki is tudja, csak ha beleülsz, más érzés.
Kis segítséget szertnék kérni tőletek. Autó vásárlást forgatok a fejemben és egyre bizonytalanabb vagyok, hogy mit is vegyek.
1 milla a keret, de ha nagyon kell eltudok menni 1,3-ig.
A szempontok: A moci max. 1.5 lehet. A kocsi legyen min. 4 ajtós. Viszonylag olcsón fentartható, megbízható. 5 emberrel is megmerjem próbálni egy busz előzését 80-ról az 5-ösön.
Amire kell: Munkába járás ez napi 32km, egyedül járok. Szabadidőmben néha megyek csak a vezetés kedvéért kikapcsolódásként. De a kocsi max. 15-16e. km-et fut évente. Ált rossz minőségű aszfalton és elég gyakran földúton használom. Reményeim szerint garázsban lesz tartva. Vezetési stílusom, hát kezdő vezető vagyok alig mentem még 20e. km-et. Szeretem a sebességet, de nem nagyon száguldozom, viszont a kocsi nem árt, ha kényelmesen tartja a 120-140-es utazót. Az út minőség és a saját kényelmem miatt a kényelmesre hangolt futóművet jobban kedvelem mint a sportost. Nem vagyok autószerelő nem is értek hozzá, ezért nem nagyon foglalkozom a karbantartással, ha elromlik elviszem a szerelőhöz.
Jelenleg 3 kocsi körül forognak a gondolataim. Az egyik munkatársam a Corsát ajánlja. Neki is az van és teljesen meg van vele elégedve. Egy másik kollégám a Suzukit ajánlja, mert, hogy az igénytelen és takarékos. Egy harmadik kollégám pedig a Samarát ajánlja, mert ahhoz olcsó az alkatrész és akármelyik szerelő csukott szemmel megcsinálja. Ettől függetlenül nyitott vagyok minden javaslatra, bár persze a saját benyomások fognak dönteni amikor ott állok a kereskedőnél, vagy az elódánál a kocsival szemben és kipróbálom, viszont szeretnék minél több infót gyűjteni és nem csak fejest ugrani a vásárlásba mint a jelenlegi kocsimnál. Ez egy Tavria. Nem bántam meg, mert végülis egy olyan kocsit kerestem amivel szerzek egy kis rutint és nem kell félteni, de kicsit sokat igényli a szerelő jelen létét.
Sötétebben látod a helyzetet mint kéne! Forgalmit legfeljebb hamisítani tud mert az okmányiroda törzskönyv és/vagy banki hozzájárulás nélkül nem állít ki másikat. Másolt kulccsal valóban vissza tudja lopni de számára is nyilvánvaló, hogy ő lesz az elsőszámú gyanúsított. Az adásvételi meg két fél megállapodása. Ne a trafikost használjátok hanem írjátok bele az átadás és fizetés körülményeit. Csak a szerződő feleken múlik, hogy mikor semmis a megállapodás (eltekintve persze attól ha eleve törvénybe ütközik - de ez itt nem áll fenn).
Nem igazán értelek! Az elején berezelsz, hogy átejt, utána meg feladod neki a magas labdát az előlegeddel...
Tudod mit? Csináld ahogy akarod de majd számolj be a fejleményekről!
Köszi a gyors választ. A gond csak az, h ha át akar vágni, akk így is át tud. Kifizeti a pénzemből, feláll és megköszöni a közreműködést. Forgalmit + kulcsot csináltat, az adásvételi meg semmis, mert azt csak akk írhatta volna alá, ha a törzskönyvet is átadja. Azt hiszem fizetek neki előleget a verdára, ebből kiváltja a kocsit, majd elintézzük az adásvételt. De ezt csak most találtuk ki. Köszi
Kézenfogva bementek a hitelező pénzintézethez és kéritek a szerződés zárását.
A kocsi forgalmijával, összes kulcsával és az aláírt adásvételi szerződéssel a zsebedben a fennálló tartozását fizesd ki, vedd át a törzskönyvet és a bank nyilatkozatát, hogy lemond az elidegenítési korlátozásról valamint opciós jogáról.
Add oda neki a különbözetet (kialkudott vételár mínusz a befizetett összeg) és tiéd az autó.
A fennálló tartozás összegét célszerű előre egyeztetni a bankban mert érhetnek meglepetések - ügyfél másképp kalkulált, árfolyamkülönbözet, szerződés lezárási díj, stb...
Végigolvastam a fórumot, de egy kérdésemre nem találtam választ... Venni szeretnék egy használt, egy éves autót, amin az eladónak hitele vann, tehát nem rendelkezik a törzskönyvvel, de nincs is annyi pénze, hogy ezt kiváltsa a banktól. Az autó akkor is a tulajdonomba kerül, ha megírjuk az adásvételit? Ha jól tudom, pont ennek az elkerülésére vonta be a törzskönyvet a bank? Hogyan biztosítsam, h az eladó ne lépjen le a pénzzel? Nem akarom csak a kezébe adni, hogy ezzel váltsa ki a törzskönyvet. Írjunk kölcsönszerződést? Hogyan müxik ez a gyakorlatban?
Lenne egy két kérdésem,de nem akarok kiröhögtetni magam,ezért kérem valahogy oldjuk meg privátba.Autókkal kapcsolatosan,mert láttam,h elég okosakat ír.
Sziasztok! A múlt héten eladtam az autómat, aminek az eladás előtt 4-5 nappal járt le a műszakija. A vételárból tisztességes engedményt adtam, amennyiből biztosan le lehet vizsgáztatni a vasat. Eredetvizsgát én álltam, adásvételi, törzskönyv minden rendben. Szóval azt hittem teljesen fair volt az üzlet, erre meg most látom ebben a topicban hogy műszaki nélkül nem lehet átíratni.
Ilyenkor mi a pálya? Át tudja így íratni a vevő? Vagy nekem kéne még levizsgáztatnom, amíg az eredetv. érvényessége le nem jár? Nem lenne elég vmi meghatalmazás, amivel a vevő elvihetné? Gondolom érthető, hogy semmi kedvem akár egy kanyi vasat is költenem egy autóra, ami már nem is az enyém...
Sziasztok! Tudja valaki, hogy van-e valami jogszabály a használt autók vásárlását követő garanciavállalásra? Tehát hogy a kereskedő törvényileg kötelezve van a hibás autó megjavítására? (amennyiben nem az újdonsült tulajdonos hibájából fakad a probléma)
én is így csináltam. amúgy nem kell feltétlenül a csekk, ha online megkötöd a biztosítást, a szerződést e-mailben vagy faxon leküldik, ez már igazolja hogy van biztosításod
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha veszek autót és biztosítást akarok rá kötni online, bele fog az férni nekem az előírt 15 napba, hogy kiküldjék a csekket, ha vásárláskor már el is indítom a folyamatot??? Azért online, mert a MÁV-ot csak így lehet kötni.
Jobb topikot nem találtam, hátha itt tudja valaki ... szal van érvényben valami joxabi, h használt autót kereskedés csak számlával vehet be? Az van ugyanis, h vennék egy kocsit cégre, a mostanit viszont magászemélyként adnám el, tehát a sima beszámítás nem műxik, mindenképpen mozogni kell a pénznek, mivel nem ugyanaz az új autó vevője (cég), mint a régit eladó (én). Árban meg is 1eztünk, viszont a kereskedő számlával venné be a kocsimat, amit persze én nem tudok adni ... esetleg vkinek ilyen tapasztalat?
Érdeklődni szeretnék ki tudna abban segíteni hogy lenne egy 1974-s audim ami 1900-s motorral, hol lehetne utánnaérdeklődni annak mennyibe kerül erre az autóra a kötelező biztosítás és hogyan lehet veteránná minősiteni milyen folyamatokon kell keresztülmenni stb... köszi a segítséget.
Sziasztok! Használt autót szeretnék Németországban vásárolni és behozni. Egy ismerősöm most ott dolgozik még egy ideig (bejelentve, német lakcímmel). Ő mondta, hogy megvehetném a nevére az autót, így nem kellene regadót fizetni. Arról viszont fogalmam sincs, hogy milyen költségei vannak egy ottani átírásnak és ottani üzembentartásnak. Van valakinek tapasztalata? Azon kívül itthonvajon mennyire piszkálnak a külföldi rendszámú autó miatt?