Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bodnapet Creative Commons License 2006.08.15 0 0 583

Ma megnéztem megint, hogy mennyi is az üzemanyag tartály. A kézikönyv szerint 60 liter, függetlenül attól, hogy dízel vagy benzines. Őszinténszólva, nem is lenne logikus különbözőt készíteni. Szóval ebből az következik, hogy többszörösen túlbiztosítja a használót a Mazda azzal, hogy már 10 liternél sikít, hogy kevés a nafta, illetve hogy 0 kilométerre elég. De szerintem ezzel pont azt éri el, hogy miután kitapasztalja az ember, utána sokkal bátrabban használja, na ekkor fogy majd ki alatta. Én így jártam a Lagunával, ott még 15 liter volt benne, mikor elkezdett világítani a tank, hacsak nem a kutas nem tankolta tele, na ekkor volt a baj. A Mazdánál mondjuk ez azért nem fordulhat elő, mert itt azt méri, hogy mennyi van benne, a Lagunánál pedig az addig elfogyasztottat kalkulálgatta a számítógép, ezért estem néha csapdába:-).

Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.15 0 0 582
azt hiszem ez a megoldás. így kell vezetni, és nem lesz gond.:)
Előzmény: Bodnapet (581)
Bodnapet Creative Commons License 2006.08.15 0 0 581
Sziasztok, én úgy vezetem az autót, ahogy javasolta a szakértő. Valószinűleg ezért nincs probléma a DPF-el. Lendületesen, pörgetve vezetek, 2000-3500-as fordulatszám között. Ez az első dízel autóm, és előtte nagyon hozzá szoktam a benzines pörgetéséhez. Valószinűleg ezért 8-8.5 liter a fogyasztás, bár én autópályán is 160-170-nel megyek. Már 5000 km-t mentem olajcsere után (20.000-es volt), de a sok panaszt olvasva tegnap én is megnéztem az olajszintet, és az F-nél volt. Egyébként a fogyasztásról annyit, hogy az elmúlt 2 hét szabival telt el, családdal utazva, így kicsit kényelmesebben utazva az átlag 6.8 liter. Ez már szerintem nagyon jó egy kétliteres egyterűtől. 
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 580
ovi, sulira nálunk az asszonynak van a benzines c3-a. max hetente 1x jut rám ez a feladat:)
Előzmény: m5cd110 (579)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 579
A csere óta kb 2 mm-t. De azóta gyereket nem kellet oviba suliba vinni és főleg nagyobb távokat mentünk. Szeptembertől jön megint a fekete leves. Kiváncsi leszek!
Előzmény: Abraka Dabra (578)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 578
és az olajszinted azóta gyakorlatilag nem emelkedett?
Előzmény: m5cd110 (577)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 577

Az első vevők között lehettem. Először nem akartam beírni a DPF problémát, kiváncsi voltam rá, hogy másnak is okoz-e gondot.

Na DPF-es motornál hallot már valaki chiptuningról?

Úgy vettem az autót, hogy 5000 km után majd beletetetem, de a DPF miatt nem mertem. Már valószínűleg nem is fogom, így 10000 km után nagyon megindult a kocsi jó nagyon a moci. Ha betartom a sebességet pl autópálya is csak 140 az 6,2 l. 160-170-nél is kijövök a 8 -ból. (+15% ráállítva).

Előzmény: Abraka Dabra (576)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 576
Neked akartam írni, hogy most már normalizálódott a helyzet.
Gondolom az az 50 km adott az olajszintnek. Jól jött volna Neked is, ha már mások gondjaiból tudtál volna dolgokat.
Előzmény: m5cd110 (569)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 575
X-ig én sem vinném. Sőt nem kell pánikba esni, hanem megpróbálni úgy vezetni, ahogy leírták. és figyelni, mert ha megáll (lassul) a növekedés, akkor nincs gond.
Előzmény: m5cd110 (570)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 574
bocsi, a normalizálódott, az nem Neked szólt, benéztem, kinek írok:)
Előzmény: Abraka Dabra (573)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 573
igyekszem nyílván, hiszen az ember mások tapasztalatából (is) tanul. gondolom az én tapasztalatom meg majd segíthet másoknak:) Szóval majd elválik, hogy hogy alakul a szint.
de most már Nálad is normalizálódott a helyzet, ahogy írtad.
Előzmény: Tibola (572)
Tibola Creative Commons License 2006.08.14 0 0 572

Biztos vagyok benne hogy Te nagyon odafigyelsz majd a használatra. Az lesz a legideálisabb a dpf szemponrjából. Kíváncsian várom, hogy ilyen gondos használat mellett hogyan fog alakulni az olajszint. Őszintén remélem, nem lesz gondod.

Előzmény: Abraka Dabra (567)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 571
Hallott már valaki DPF-es diesel chiptuningról?
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 570
Szervíz után ellenőrizted az olajszintet. A szervizek szeretik egy kicsit túltölteni, mert még a szakik úgy gondolják , hogy az olaj úgy is fogyni fog. Én az X-ig nem vinném szervízbe.
Előzmény: Augabi (554)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 569
Egy alkalommal még ment  úgy 50 km-et DPF lámpával. 
Előzmény: Abraka Dabra (563)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 568
az adalékosnak a tulaj szempontjából van előnye, meg hátránya:
előnye, nem kell semmir ekérni, mehet ahogy akar.
hátránya: esetleg 50e kmnél derül ki, hogy a helytelen vezetési szokás egy jelentős kiadásba veri. mondhatták volna neki hamarabb is, de gondolom nem mondják
előnye: valóban nem érdekes az olajszint (bár nem árt figyelni, most írták a picasso topicban, valakinek a hdi 400 km alatt megette a szintet, csak mert 170-nel ment. )
Előzmény: Tibola (566)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 567
szvsz a 10e km túlzás. a 6-osok között olyan 15e volt. de szerintem (és ennek élenjáró tesztelője leszek, igérhetem!) megpróbál valaki a korábban bekopizottak szerint vezetni, akkor lehet, hogy megúszható a több csere. azért mondom, hogy a 15e-rel kb egyforma a többlet ár. másrészt az adalékos is ideálisra írja a 100e km-t, azaz ha rendszeresen kis fordulatazámon jársz, akkor ott is több lé kell a hőmérsékletemeléshez, azaz több fogy, és nem tart ki 100e-ig. tehát azért ott sem fenékig tejfel az élet.
szerintem itt a vezetői szokások megváltoztatása a lényeg. és persze a tapasztalatcsere. én mindenestre megpróbálom a fordulatot az ideálisban tartani, és figyelem a fejleményeket.
Előzmény: Tibola (566)
Tibola Creative Commons License 2006.08.14 0 0 566

Azt írtad, hogy az adalékos megoldás 150e Ft 100 ekm-re. Ha lehet hinni a reklámanyagnak. Az 1,5 Ft km-enként.

Ha a Mazda dpf-jét vesszük, akkor a fokozott igénybevétel esetén 10 ekm -es olajcsere intervallumot ajánlanak. Ami durván átlagolva igaz is. Van akinek 5e, van akinek 15e. Tehát 100 ekm alatt 5 plusz olajcsere. Mondjuk átlag 40 eFt-tal számolva 200 eFt plusz költség. Tehát 2 Ft/km a euro4 ára. És még ott a veszély, hogy nem veszed észre az olajszintemelkedést, felhigul az olaj és károsodik a motor.

Lehet hogy az adalékos megoldás jobb a tulaj szempontjából? És még plusz gázolajat sem fogyaszt.

Vagy van olyan hátránya amit nem tudunk. Különben miért nem ezt alkalmazza a Mazda is? Kíváncsi lennék rá.

Előzmény: Abraka Dabra (560)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 565
ja, még az élettartamra reagálnék: sajnos igazad van, de ez a mai világ ilyen. nem 3-500e km-re gyártják az autókat:( illetve mennek addig is, de jelentős ráfordítással. és ez tudjuk mindannyian, hogy nem véletlen!
Előzmény: Tibola (561)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 564
ezért adnak Németországban pl. 300 euro adókedvezményt. ez már igen barátságossá teszi a dolgot, gyakorlatilag fedezi a töbletköltségeket.
A 2 tankolásonkkénti nívó nézegetés szerintem a kezdeti kavar beli túlreagálás. 5e-ként meg bármely kocsinál megnézném. csak mondjuk más kocsinál fogyás miatt:)
Más: nem tudom a VW csoport hogy dpf-ezik, de ha ők is így, akkor ott azért nagy gáz lehet. Ha jól tudom az ő motorjaik élből eszik az olajat, a dpf miatt termelik, lehet hogy simán stagnál az olajszintjük, közben meg már gázolajjal kenik a motort?:)
Előzmény: Tibola (561)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.14 0 0 563
és volt, hogy nem égetted ki azonnal?
Előzmény: m5cd110 (562)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 562
Az első 4000 km alatt 4-500 km-enként bejelzett a DPF, városban nagyon rövid szakaszokon használtuk. Na erre ez a kocsi nem való...
Előzmény: Abraka Dabra (558)
Tibola Creative Commons License 2006.08.13 0 0 561

Szia!

 

Amit írtál az sajnos a valóság. Ez van. Az egyik mondatoddal viszont nem tudok azonosulni.

"A dpf mindenképpen többletköltség, ezt el kell fogadni."

Úgy vélem, hogy a dízel eleve magasabb ára, a magasabb szervizköltségek (javittatásról már ne is beszéljünk) és ha a már nem olyan sokkal hosszabb élettartam mellé még párosul a dpf probléma ill a vele járó plusz költségek, akkor lassan meggondolandó megéri-e? Ennyit áldozni egy dinamikusabb motorért?

Akkor már legyen egy 2.0-ás vagy 2.3-as benzines. Az legalább nem mondja meg mikor milyen stílusban és mennyi ideig vezessek.

Szóval a lényeg: nem elfogadható ez az állapot. A Mazdához nem méltó, hogy két tankolásonként nézegessem az olajszintet.

Ez a privát véleményem, tiszteletben tartva a Tieded.

Előzmény: Abraka Dabra (560)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.13 0 0 560
No szóval a véleményem:
2 lehetőség van, ha már van dpf. Vagy ez, vagy adalékkal megy. Ez utóbbi sem olcsó, reklámanyag szerint 100e km-re elég, valahol azt írták 150e Ft. Ha mindennek a fele is igaz, akkor is sok, és nem is veszed észre, hogy fogy a lé. A dpf mindenképpen többletköltség, ezt el kell fogadni. cserében választhatjuk a dinamikus mocikat. Pár év, és csak dpf-es dízelek lesznek az új autók. Ha megfogadjuk az alanti tanácsokat, kis odafigyeléssel minimálisra csökknthetők a problémák. Végül is nem kell városban 6-osban menni:))
Előzmény: Abraka Dabra (559)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.13 0 0 559
Augabi, no para, nem kell szervízbe menni, de azért 2-3e kmként nézz rá az olajszintre. Az alábbiakat Ferró írta be a 6-os topicba, onnan másolom, egyrészt a technikai magyarázat, másrészt némi jótanács:

"A DPF-szűrőben összegyűlt koromrészecskék elégetéséhez (a DPF-szűrő regenerálásához) a DPF-szűrőben 500 fok feletti hőmérsékletnek kell létrejönnie. Mivel a dízel gépkocsik kipufogógáza az üzemeltetéstől függően max 150-400 fok közötti hőmérsékletű, ezért a szűrő regenerálásához a motorvezérlő egységnek "mesterségesen" be kell avatkoznia a kipufogógáz hőmérsékletének további megemelése végett. Amikor a vezérlő rendszer a szűrő (már részleges) eltömődését érzékeli, akkor az üzemanyagellátó és szívórendszerbe történő automatikus beavatkozással (többek között az utóbefecskendezések számának megnövelésével) mesterségesen megemeli a kipufogógáz hőmérsékletét. Ha a motort rendszeresen alacsony fordulatszámon, és kis terheléssel üzemeltetik (és emiatt a kipufogógáz normál hőmérséklete alacsony) akkor a DPF-szűrő regenerálásához szükséges hőmérséklet eléréséhez lényegesen több utóbefecskendezés, és hosszabb idő szükséges. Amikor a kipufogó rendszernek ilyen nagy hőmérséklet-növelése szükséges, akkor az utóbefecskendezések egy része már a kipufogó ütemben történik, így az nem is ég el teljesen a motorban, hanem csak a katalizátorban (amely a DPF-szűrővel egy egységbe van szerelve). Az ilyen utóbefecskendezések során az üzemanyag egy része lecsapódik a hengerfalra is és onnan "lecsurog" az olajtérbe. Ez okozza a motorolajszint növekedését és ezzel együtt az olaj felhigulását.



Az automatikus regeneráció már a szűrő 60%-os telitettségénél beindul, és akár 15 percig is eltarthat, de ha nem tud teljesen végrehajtásra kerülni, (mert pl a gépkocsit csak túl rövid ideig üzemeltetik) akkor a szűrő 80%-os telitettségénél kigyújtja a DPF kontrollámpát jelezve a vezetőek, hogy változtasson a gépkocsi üzemeltetésén és 2500-as fordulat felett járassa a motort legalább 50km/óra sebességgel, folyamatosan kb 20 percig, hogy a szűrő automatikus regenerálása megtörténhessen. Ha a vezető ilyenkor a korábbiaknak megfelelően használja továbbra is a gépkocsit, akkor a regenerálás nem tud lezejlani és a szűrő 100%-os telitettségénél a DPF lámpa villogni kezd. Ezt követően a szűrő regenerálását már csak szakszervizben lehet végrehajtani, mert a korom kibocsátás minimalizálása érdekében a automatikus regenerálási funkció ezt követően kikapcsolásra kerül.



Ha a DPF-es gépkocsit rendszeresen alacsony fordulatszámon (1000-2000 között), vagy csak rövid szakaszokra használják, akkor a regenerálás vagy nem tud létrejönni, vagy csak igen jelentős mennyiségű plussz üzemanyag befecskendezés során tudja a rendszer a DPF-szűrő hőmérsékletét a kívánt hőfokra megemelni. Ez egyrészt fogyasztás növekedést eredményez, másrészt az olajszint megnövekedéséhez és idő előtti olajcsere-igényhez vezet. Tehát a régi hagyományos dízel vezetési üzemmóddal (alacsony fordulatszám / magas sebességi fokozat) ennél a gépkocsinál pont fordított hatást érünk el, mert megnövekszik a fogyasztás és még az olajat is gyakrabban kell cserélni. Ezt a kocsit úgy kell használni szinte mint egy benzinest: pörgetni kell. 2300 és 3000 között a legjobb a nyomatéka és a teljesítménye is és ilyenkor szükséges a regeneráláshoz a legkevesebb plussz üzemanyag befecskendezés. "
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.13 0 0 558
ezek szerint Te az első 4000 alatt láttál dpf lámpát, és jártál is vele? mert a többi 5-ös még nem.
Előzmény: m5cd110 (555)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.13 0 0 557
hát ha 2 mm-rel van 5000 km után a 'F' felett, akkor ebből most neked simán meglesz a 20e, vgy 1 év.
Gabié neccesebb, de ő soha nem látott DPF lámpát. Van egy leírás a 6-os topicban, mindjárt idekopizom. AZtán leírom, mit gondolok a jelenségről:)
Előzmény: m5cd110 (555)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.13 0 0 556
nem kell. ha eléri az x-et, akkor olajcsere. egyébként ennyi. milyenek a szokásaid (város, országút, autópálya, sebesség, dugó, rövid utak, stb.)
Előzmény: Augabi (554)
m5cd110 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 555

Sziasztok!

 

Nekem 4 ezernél kellet olajat cserélni a sok városi forgalomból adódó DPF-ezés miatt. Az olajszint megközelítette az X-et. A szervízben közölték: nem városba kéne használni, frankó. Jelenleg 10000 km-e van és az utóbbi 5000 alatt egyszer sem világított a DPF lámpa. Igaz kevés volt a város, egyébként ha rögtön kiégeted a részecskeszűrőt és nem jársz világító DPF lámpával elméletileg nem emelkedik az olajszint. Nekem jelenleg a max felett 2 mm, de még messze az x-től.

Meg lehet ezt szokni? Engem nagyon zavar ez a hajciőce... 40 km, 2000 fordulat, 10 percen keresztül. A 20000-es olajcsere városi használattal mese.

Egyébként rohadt jól megy és fogyaszt ez a diesel motor.

Előzmény: Augabi (554)
Augabi Creative Commons License 2006.08.13 0 0 554
Most akkor vigyem szervízbe??? :((
Előzmény: Abraka Dabra (552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!