az API CF minősítésű (és pl 10W-40-es) motorolajok valóban alkalmasak a kishaszonjárművek széles köréhez de ennél az Iveco modellnél (is) más a helyzet: ACEA E2 vagy E3 (a 2002-től gyártott modelleknél emellett még E4 vagy E5) minősítésű, elsősorban 15W-40-es motorolajok szerepelnek az ajánlásban. Az ennek megfelelő motorolajokat a gyártók (és a forgalmazók) többsége 5 literes kannában is forgalmazza (a feltöltési mennyiség 6.3 liter). ha valóban Castrol motorolajat szeretnél használni akkor ehhez az autóhoz a Tection 15W-40-et vagy az Enduron 10W-40-et javaslom (mindkét olajat forgalmazzuk 5 literes kannában és természetesen mindkettő megfelel a felsorolt követelményeknek).
A motorkódokból úgy tűnik, hogy a Ducato és a Daily modellekbe nem (egészen) ugyanazokat a motorokat szerelik.
Egyébként nyugodtan piszkáljál a továbbiakban is....
Régebben gyakrabban írtam a topikba, azóta csak olvasom. Emlékeztetőnek: olajok nagykereskedelmével foglalkozunk, az én hozzáértésem inkább kereskedelmi, nem műszaki.
Néhány friss kérdés:
1) Olajok hamisítása.
Ez igen durva méreteket ölt újabban. Mindent hamisítanak. A MOL-os kontakt arról számolt be, hogy ők is rengeteg hamis MOL-olajat találtak - igaz, nem Magyarországon. A Castrol a leginkább hamisított olajmárka. A hamisított olaj az avatatlan szemlélő számára szinte felismerhetetlen. Maga a termék egyébként nem kirívóan gyenge (!), bár persze messze nem éri el a márkás termék színvonalát. A csomagolás sokkal árulkodóbb: más a tampon (félreértések elkerülése végett: ez egy nyomdatechnikai kifejezés), más a flakon gyártási mechanizmusa (mások a flakon varratai, sorjái). Ha egymás mellé teszed az erdeti és a hamis terméket, látszik a különbség. Csak úgy magában nem nagyon... Szóval, csak óvatosan!
2) Opel olaj
Mi évente több tonna Opel-olajat forgalmazunk. De még mi sem tudjuk, pontosan ki gyártja, és ez legalábbis érdekes. Mert ugye az biztos, hogy ez valami utólag felmárkázott termék, mint a Tesco mosópor :-)
A nagy márkákat képviselő kapcsolatok rengeteg rosszat mondanak erről az olajról. Ugyanakkor sok szervízzel állunk kapcsolatban, akik rengeteget adnak el belőle. Többek között flottáknak, taxisoknak is. Negatív észrevétel egyáltalán nincs, pedig a szerelő srácok értik a munkájukat.
Ja és ha van valakinek tapasztalata Q8 excel formula 5W40-es olajjal kapcsoltaban, megköszönném, ha megosztaná velem! Én most kezdtem el használni, eddig simán jó, bár csak 5km-t mentem vele!:DDDDDD De a motor simábban jár és finomabb lett az autó! Bár ez az új olajnak is betudható asszem!
Olyan kérdésem volna, hogy olajcsere után néztem az olaj szintet és a maximum jelölés fölött 2-3mm-re volt a szint! Mi lehet a következménye? Hagyjam úgy vagy engedjek ki belőle?
Én castrol olajat tettem a 15000-et futott opelembe. Nem vagyok kihegyezve az auto apró rezdüléseire,de ez a full synthetic castrol LongTec 0w-30 komolyan mondom repül tőle. Én nem tudom a gyári olaj milyen minőségű és ez a castrol nem olcsó, de ha belegondolsz akár 30000-et is elmehetsz vele akkor nem is olyan drága.Azért 30000 szerintem is tulzás, de probáljátok ki egyszer. Castrol SLX Longtec 0W-30
SLX350! Uccso kérdés, aztán nem piszkállak. Van egy iveconk 65c15 turbodaily, 2003-as. A szervizkönyve teherauto olajakat sorol fel, de az a gondom, hogy ezek általában 20 literesnél kissebben nem kaphatok. Ebbe a motorba nem lehet sima 10w40 cf diesel olajat önteni? A ducatokban ugyanez a motor van (gondolom), es szerintem oda nem követelnek bele kimondott haszongépjármü olajat. Igérem a jövöben csak castrolt használok. Köszönöm.
Ezek az adalékok kb annyit érnek mint mikor mosógépes mosás után még megcsapkodod a ruhát 1 bottal.
Ha mégis akarsz kis takaritást a motorban, akkor uj olaj és 3e km után csere, az biztos nem árt (persze csak 1szer, ha sokszor csinálod akkor nem lessz meg az egésséges üledék), a leengedett olaj meg talán kis segitség lesz a motornak.
Megkopott motor nagytakaritás után tényleg lehet furi.
"....fekete olajlerakódást találtam a szelepfedél hátoldalán. Gondolom ez természetes..."
szvsz nem szükségszerű hogy 130 ezer km futásteljesítményt követően ilyen lerakódás legyen a motorban. Milyen (minősítésű) olajat használtál eddig?
"...esetleg kimosna olyan lerakodásokat, amitől kopogna, vagy roszabb lenne a motor...."
lehet némi alapja a sejtésednek, hallottam már olyan esetekről amikor egy sok benzint megélt, végig ásványi bázisú olajjal használt motorból így vagy úgy (tisztító adalékkal, mosóolajjal vagy szintetikus motorolajjal) kipucolták az addig jótékony tömítő hatást (is) biztosító lerakódásokat, aminek hatására megnőtt az olajfogyasztás és zajosabb lett a motor. Ilyenkor érdemes megbarátkozni (a vélhetően egyébként is esedékes) felújítás gondolatával...
Nemrégiben szelepfedél tömítést cserélnem, és fekete olajlerakódást találtam a szelepfedél hátoldalán. Gondolom ez természetes egy 13 éves 130.000Km-t futott motornál, de azért egy picit zavar.
Láttam a Valvoline kínálatában egy motoröblítő adalénkak nevezett terméket.
A leírás alapján az olajcsere elött kell beleönteni az olajba, és 5 percet járatni a motort alapjáraton. ezután csere, és happy.
Az érdekelne, hogy mi a véleményetek ezekről a termékekről???
Nem tenne rosszat a motornak??? (esetleg kimosna olyan lerakodásokat, amitől kopogna, vagy roszabb lenne a motor???)
Igen, én voltam, aki elkövettem a nagy merészséget. Castrol kontra Opel olaj. Ha bárki bármilyen hiteles infót tud adni, bármikor szívesen fogadom. Jöhet méjlben is. Aztán majd jól közzéteszem. :-)
a Celica motorolaj ajánlása tartalmaz az általad felvetett (10W40-10W50-10W60) SAE osztályokhoz hasonló (pl 10W-30, 20W-50) olajokat is de ha (hivatalosan: és amennyiben) a motor jó műszaki állapotban van (vagyis nem fogyasztja különösebben az olajat) akkor inkább a típus ajánlásában szintén szereplő 5W-30-as motorolajok közül válogatnék: a magasabb SAE osztályú olajok megnövelik a motor belső súrlódását ami kicsit lustítja a 177 paripát. ha netán már csipegetné az olajat a motor akkor érdemes a magasabb SAE osztályú (pl. 5W-50-es, 10W-60-as) motorolajok közül válogatni.
".... Azt hallottam a Castrol RS 10W60-at hamisítják itthon. ... rendelek a netről, elég jó áron kínálja néhány bolt...."
Nem tudok róla hogy bárki is hamisítaná (Magyarországon) a Castrol olajokat - ha mégis így lenne, mi a garancia hogy nem pont a neten bukkansz rá a hamisítványra?
nem vagyunk sem a FVF (Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - bennük egyébként óriásit csalódtam), sem Kermi (ha van még ilyen), sem semmi hasonló hatóság így nem szoktuk vizsgálni a mások által forgalmazott kenőanyagokat
SLX350! Tiszteletben tartom , hogy nem kivánsz más olajokrol, ill. forgalmazokrol véleményt mondani, de annyit elárulhatnál, hogy találkoztatok-e a cégnél hamisitott olajokkal a magyar piacon mostanában. Tényleg nagyon kiváncsi lennék, Ti csak jobban tisztában vagytok a piaci viszonyokkal.
Rámhárult a motorolaj cseréje az 1.4MPI Fábiámon. Nem kérek hosszú bizonyításokat (nem akarom rabolni az idődet) csak segítséget az olajválasztáshoz. Eddig tudtommal Mobil szintetikus volt benne. A jelölésekkel nem vagyok tisztában és nincs energiám végigtanulmányozni a topikot. Csak egy kérésem lenne: ha megírnád azt a kódsort (olajteljesítményszint,stb) amit meg kell vennem :-)
Sussantónak erre a kérdésére sem szeretnél válaszolni? "Arra lennék kíváncsi, hogy az OPEL feliratú kannába melyik gyártó tölti az olajat" Ez esetben nem kell minősítened...
A Castrol és a Mobil is "nagy" márka. Szerintem. Én leginkább arra lennék kíváncsi, ami személyesen is érint, hogy a Castrol GTX Magnatec 10w-40 API SL/CF ACEA A3/B3 és az OPEL gyári olaj 10w-40 API SL/CF ACEA A3/B3 között van-e tudásbeli/teljesítménybeli/motorélettartam szempontjából lényeges különbség. Az Opel ugyanis fele annyiba kerül, mint a Castrol. A Mobil és a Castrol hasonló árban van, elméletileg nagyjából hasonló tudással kell rendelkezniük.
Azt tudom, hogy a gazdaságos olajok újrafelhasznált újraadalékolt cuccok, azért olcsók. Arra lennék kíváncsi, hogy az OPEL feliratú kannába melyik gyártó tölti az olajat. Én most próbálom először ezt, mármint az OPEL olajat, még 8 e km, és lesz tapasztalat. Nyár végére biztos összejön.