KODI, Attól függ mennyire sok napot vagy távol :)) (ilyen napi 10K nálunk akkor van ha nincs visszfuvar és várni kell)
poiuzf, Igen az angol az nagyon jó. Valami ilyesmi jó lenne Európába is. A hajón nézegettem, de ott meg csak franciát árulnak. Azt hiszem valami Philip's a kiadója.
Én 105. 000 nettót kapok, a túlórámat meg lecsúsztathatom szerencsére 4 en vagyunk, és az utolsó hónapban 2hetente volt 2 nap szabim. Most hogy így olvasgatok nem is olyan rossz, a pótozás ellenére legalább faszán meg tanulok tolatni:o)
Akartam még a Norvégiás utamról mesélni csak eltérítődtem. Svéd-norvég EU külső határ odafelé: A legnagyobb forgalmú észak-déli határ (E6). Kinnt a tábla egyenesen zöld folyosó jobbra a piros. Én mentem a pirosnak és amikor bekanyarodtam vettem észre hogy a zöldnél nincs se sorompó se épület, nulla az ellenörzés (üres teherautóval is arra kell menni). Ha akarják be tudják őket terelni egy kontrolos helyre (ahogy hallottam nem nagyon akarják). Piros folyosónál volt kb 30 halszálka meg 2 spedició. Gondoltam egy órát elleszek itt, de NEM (itthon Esztergomban 3 óra alatt csináltak egy ex papírt a sárga szélű egy oldalast csak a határig jó). Bementem odadtam a papirokat (sorszámhúzás 4 ablaknál dolgoztak 2 perc várakozás) elmentem az autómatához az ingyan kávéért mire visszaértem kész voltak a papirok. Úgy döntött az ügyintéző jó lesz ez a vámpapir nekik is ezért aztán fölírt rá valamit meg adott egy nyomtatott A4-es oldalt. Át a vámosokhoz ugyanúgy 4 ablak (2 svéd 2 norvég mindegyiknél ember!), sorszámhúzás, 3mp várakozás. Ablakhoz oda (svéd) papírt megnéz pecsétel (8mp) visszaad. Kérdeztem hogy menjek-e a norvéghoz is, udvariasan válaszol nem ezzel kész vagyok mehetek amerre akarok. Kérdeztem és a vámkezelést ki fogja csinálni, válasz továbbra is udvariasan: azzal én ne foglalkozzak majd ő átadja a norvég vámhivatalnak az okmányokat. Nem akartam elhinni, azthittem valamit félreértettem. De minden okés volt tehát jól csináltam. Hazafelé kisebb határ estefelé esőben üresen úgy jöttem át rajta hogy alig vettem észre (egy 60-as tábla amit nem tartott be senki és kicsi piros meg zöld körök 3 teherautónak parkoló). Késöbb hallotam hogy vannak olyan határok ahol nincs is állandó vámszolgálat, ha átmentél és nincs éppen kontroll akkor nem is biztos hogy egyből feltünik (más táblák meg felfestések). Itt meg milyen hirig folyik mondjuk a magyar-horvát határon, nem is beszélve magyar-románról, még személyautóval is tortúra átjutni.
Angolban tényleg az a legjobb térkép (áthajtási térképek, magasságkorlátozások, csomópontok, parkolók). Franciaországról nekem a nagy Michelin-es térképem van abban is vannak súly- meg magasságkorlátozások. Olaszországról az a nagy zöld 3 részes, kicsit húzos lett volna magamnak venni (56euro). Majdnem ugyanilyen jó egy kisebb fajta is, csak az egyben van aztán 700 oldalas, picit vastag. Viszont mind a kettő jól és könnyen szakad esik szét lapokra:). Az olaszoknál úgysincs soha semmi úgy mint a térképeken, meg a a legkülönbözőbb helyekre tesznek korlátozós táblát. Az utolsó ilyen élményem: táblán itt jobbra teherautókkal X faluba, bekanyarodtam és 20m után teherautóval behajtani tilos. Mégjobb volt 3 km szerpentin után 3,6m magasságkorlátozás tábla, azthittem örökre ott maradok aztán kiderült simán átférek volt vagy 4,5-es. Északon (dán, svéd) nem nagyon kell jó térkép: kevés az út kevés a lakott hely és mindenütt a város határában kint a térkép, sok helyen vihetsz is magaddal egyet. Az a német térkép különben jó lenne (korlátozások, parkolók, hofok), csak hát ugye a mérete meg az ára (50euro). Spanyolban is jók a címek (pl: 2-es út 114,658km) város térképekre nincs szükség, ott is ritkásan laknak elég egy sima Európa térkép (mondjuk 1:800000).
poiuzf, Na pont emiatt nem akarok egyelőre én se váltani. Amig 7.5-en majdnem megkeresek annyit mint 40t-n, addig nem látom sok értelmét a váltásnak. Max a "kényelem" szempontjából érné meg.
Ha már igy itthon van mindenki kérdeznék egyet. Ki milyen Eu térképet használ? Mert én egyszerűen nem találok normális atlaszt ami használható lenne :( Angolban érdekes módon van külön személyautós meg külön teherautós térkép (ez utóbbit már vettem) is, ami teljesen jó méretű, ilyen rugóval van lefűzve, hogy ne essen szét, de azon csak angol meg ir van rajta. Európáról miért nincs ilyen? Illetve a németeknél már láttam, de az ilyen tök használhatatlan 12m*34m méretű (najó ez kicsit túlzás, de tényleg majdnem akkora mint a Tesz-Vesz-Város mesekönyvem volt) keménykötésű könyv volt, ami 2 használat után tuti, hogy darabokban heverne.
Azért ezeket a mesélek a fizetésemről sztorikat ne mindig hidd el. Én most egy 7,5-es munkahelyet nézek kb ugyanennyit keresnék kevesebb munkával. Nálunk (legalábbis úgy érzem) ha nem ment jól a cégnek levesznek egy kicsit a fizetésekből. Ha háborogsz következő hónapban rádobnak picit. Négy hét EU után nálunk volt aki 220ezret kapott (első hónapban még jobban keresett). Én ezért nem vagyok hajlandó csinálni csak így nincs most saját autóm, meg hetente személyautózhatok 2000km-t (Milánó mellett van általában a váltás). Ja és nem is akarok 4 hetet kinnt tölteni. Itt Tatabánya környékén ennél jobbat nemigen találsz, de lehet hogy máshol sem a cégnél van soproni, ajkai, salgótarjáni kolléga is. De ami a legjobban tetszik: egy cég szerzi a fuvarokat (leszed a fuvardíjból) 3 másik fuvaroz. És ezeknek egy a tulajdonosa, székhelye, egy cégként működik. Jut eszembe 2 cég szerzi a fuvarokat van már szlovák leányvállalat is.
Az ilyen pénz elsumákolás gondolom inkább a kisebb (pár autós) cégekre jellemző.
Ha meg valaki vállalja az europázást akkor szerintem nem magyar cégnél érdemes csinálni. EU-s munkáért EU-s pénzt!
Januártól lehet menni a hollandokhoz is dolgozni. Ott mindig keresnek sofőrt és a fizetések is jók.
poiuzf, Na én se ebből fogok jóllakni, elhiheted :) Utanként 220-230 pont jön össze kb. és ha jól tudom egy hamburger 600 pont (abból pedig 2 kell még nekem is :))
Road, Persze, hogy jobb a normális kamion méretű kamion (épp emiatt nem ugrok egyből a 12t-s után), de a múltkor beszélgettem egy hűtős faszival és ő nem sokkal keresett jobban a nyerges Volvon mint én a 7.5-es Ivecon. Pedig ő kint Európázik Spanyol-Angol között. Azt mondta, hogy náluk pl. havi 250E-nél (mármint ha ezt a fizut ő eléri) leállitják az autót. Nálunk mondjuk nem is km alapján megy, de igy átszámitva kb. ugyanott lennék.
:o(
Elszomorító a helyzet, azt csodálkoznak a fuvarozó cégek, hogy nem akarnak elmenni az emberek sofőrnek.
Mondjuk az étkezési jegy nem jár, hanem csak adható.
Elönye a munkáltatónak (és a munkásnak is) az az, hogy azután nem kell járulékokat fizetnie, ezért olcsóbb neki minha magasabb fizetést adna.
Ismerek belföldi céget akinek vannak összkerekes teherautói (nem fuvarozó cég, hanem szolgáltató). A sofőr a normája és a tényleg fogyasztás közti üzemanyagot megtakarítva havi 100-150eFt zsebpénzhez jutott.
Azt mondta, szépen 70-es tempoval jár a közúton így a 45L norma helyett 24-26L-el eljár (pontos normájára nem emlékszem). Derült égből villámcsapásként érte meg amikor megtudta, hogy a cég új összkerekes autóiban már ott van a gyári fogyasztásmérő (azóta nem beszéltem vele így nem tudom, hogy még mindig megvan-e neki a zsebpénz).
Nem csak nálatok. Mondjuk nekem annyiból jobb, hogy a magyar tankolásokért kapok Smart pontokat és ha nagyon muszáj azt be tudom váltani a McDonalds-ban :)
Régen lehetett adni adó és járulékmentesen a nemzetközi kamionosoknak 25 dollárt.
Ha jól tudom most 25 (vagy 30) Euro-t lehet adni. Azt is megadják a cégek?
Azért kérdezem, mert az 20 nappal és 25 Euroval számolva 130eFt készpénz.
Na a másodikon pont nem látszik a lényeg. Kurva hosszú gépes és egy nagyon rövid tandem volt az összeállitás. Egy hálófülkés normál tandemmal kb. ugyanott lett volna.
Én februárban igen sz*rul kerestem. Olaszból angolba, aztán franciából svájcba, személyautóval haza, személyautóval olaszba meg vissza (akit váltottam volna leamortizálta addigra az autót), utána itthonról francia, majd onnan Anglia. Kemény 160e forint. Nézelődöm is másfelé nagyon