Keresés

Részletes keresés

kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 617

Szerintem nincs akkora baj Solymáron a közlekedéssel, ezen belül a parkolással, hogy akár ennyit is tárgyaljunk róla, mint itt. Jó a közlekedés! Nincsenek akadályozó lámpák, felesleges egyirányúsítások, fekvőrendőrök, parkolási ellenőrök meg bilincsezők, könnyű parkolni, és van is hely szinte mindig!

 

Ami a József utcát illeti: én csak azt tudom mondani, mi lenne, ha megfordítanánk a kérdést. Ne azt nézzük, hogyan lehet megbüntetni a tilosban parkolókat. Tegyük szabaddá a parkolást, és máris kiküszöböltük a csúnya szabálysértést. Most is lehet ott haladni, az égvilágon semmi probléma nincs. Most már a padkára is könnyű felállni. Minek hergeljünk magunkat egymás ellen? Legyen szabad, és nem lesz felesleges ellentét.

 

Mélygarázs. Jó ötlet. De sose lesz rá pénz.

Előzmény: perszy (611)
szkitty Creative Commons License 2006.03.11 0 0 616

Sziasztok!

 

Teljesen új téma:

 

 A Solymári Környezetvédők Egyesülete szeretné felmérni a HELYI TERMÉSZETI ÉRTÉKEKET. Értesüléseink szerint a Képviselő-testület elfogadta a helyi építészeti értékekről szóló rendeletet, de a természeti értékek számbavétele -indokolt esetben helyi védettség - valahogy kimaradt...

Ebben a témában várunk ötleteket, javaslatokat. (Pl.: korosabb fa, növénycsoport, terület, illetve minden, ami eszetekbe jut...) Már az is jó, ha jelzitek, mi és hol található, mi majd "utánanyomozunk"...

 

HAJRÁ!!!

 

Szkitty

szkitty Creative Commons License 2006.03.11 0 0 615

Sziasztok!

 

Anno még én is tárgyaltam az "építőanyagossal". Ő kimondottan el szeretne onnan menni -legalábbis 2 éve még ezt mondta-, mert kinőtte a területet, de az Önkorm. nem tud megegyezni Vele... Talán le kellene ülni Vele normálisan tárgyalni, éls nem csak ígérgetni mindenfélét, meg sejtelmesen mellébeszélni... Pl.: valamilyen csereterületet felajánlani... Állítólag a vasút mellett volt is egy önkormányzati terület, Meki az tökéletesen megfelelt volna, de az, sajna, már nem szabad...

 

Szkitty 

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (602)
saabi Creative Commons License 2006.03.11 0 0 614
Hát, mersz nagyon álmodni! :-D
Szerintem mélygarázs a tér alatt erősen utópia, ráadásul mit csinálsz a fákkal? Mindegy, nem vagyok én sötétzöld. Nem lehetne a Mátyás Király úti, patak melletti házroncsot eltakarítani és a helyén parkolót csinálni? Segítene ott egy parkoló?

Úgy nézem, ez a parkolás dolog éppoly probléma Solymáron mint Budapesten, egyszerűen ezeket a településeket nem ennyi autóra tervezték. De az emberek lusták, én is, nem szívesen gyalogolnak.

Miért van a József Attila úton a szabálytalan parkolást elősegítő járdaszegély?

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (611)
saabi Creative Commons License 2006.03.11 0 0 613
Lehet remélni, hogy ez a másfélmillió forint nem csak egy hónapig látható festésekre megy el? Mert akkor talán akadna jobb helye is.

Ave, Saabi.
Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (601)
saabi Creative Commons License 2006.03.11 0 0 612
Jajj, nem a bakterrel van nekem bajom. Laikus szemmel kicsit hülyeségnek tűnik, hogy a sorompó elött állva kell végigvárnom amíg az utasok le s fel szállnak, de tény, hogy ez nem akkora probléma hogy ne lehetne vele együtt élni. Szomorú, hogy egy automata vezérlés ilyen drága, de hát ez van, mi olcsó?
Az általam ismert vasúti átkelő helyek között még mindig a solymárit tartom a legbiztonságosabbnak, mivel nem kivitelezhető hogy figyelmetlenül átdöngessenek rajta autóval.
Tehát, ha jól értem, azért kell a megálló vonatra várni az állomásnál, mivel a sorompó vezérlése olyan esetre van optimalizálva, amikor a vonat _nem_ áll meg az állomáson. És a vezérlés nem tud különbséget tenni az állomáson megálló, illetve nem megálló járművek között.

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (596)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 611

Hááát a parkolás kérdése egy érdekes dolog. Egy biztos, a fizetős parkoló és a kerékbilincs (szakmailag) a lehető legrosszabb megoldás ami létezik, csak akkor alkalmazandó, ha semmilyen más módon nem lehet megoldani a problémát. Ezek vaddisznó kényszermegoldások. Szerintem kerülendő.

Solymár szitiben csak a helyiek parkolnak, tehát ott okot, illetve megoldást kell keresni, miként lehet az autót kihagyni a közlekedésből. Vagy parkoló kell, de gondolom erre nem igazán szeretne áldozni a kormányzat, ezenfelül igaz a zöld mondás, a lehetőség csábít.

- Solymár sziti; a Templomtéri kvázikörforgalom nem túl szerencsés (a kicsi a müvház előtt). Aki a Marcibányi-Pillman felöl jön és balra szeretne menni annak kitekeredik a keze a kormány csavargatásától, és ha parkolnak is és ott a busz, akkor befordulni sem biztos, hogy tud. Lehet, hogy az egész egyirányúsítást fordítva kéne? -

Sajnos, én is autóval ugrok le a bótba a 10pereces séta helyett. Lustaság mert nem szeretek felfele gyalogolni, valamint a Koppányon életveszélyes a gyaloglás, perszy ez nem a sziti, de ilyen indokokkal oda is mehetnek emberek. Egyébként a Templomtéren sok az üzlet, ott a parkolók karbantartását ki fizeti? -Hamár a másik faluvégi üzletet b.gatjuk (a gyengébbek kedvéért pl: babrálgatjuk, birizgáljuk, becsméreljük, kérek további szinonímákat). - Ugye ha a boltoknak lenne egykét férőhelyes parkolója, a helyzet is rózsásabb lenne. Perszy ez elvi kérdés, mert hol? Alatta, fölötte, mellette ... engedélyezés kérdése, már minthogy az üzleté. Én sem b.gálnám a "barátomat" ilyenekkel, amikor engedélyt kér az üzlet felújítására, átalakítására.

Egyébként mélygarázst kell építeni a Templomtéri park alatt, ami nem fizetős (vagy csak csekély mértékben), hanem a helyi tőkések tartanák fenn. (a beruházás kérdése más dolog, de azt is rájuk kéne verni). Ez csa egy h. ötlet, de néha ezekből lesz megoldás.

P

Előzmény: perszy (610)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 610

Lett volna a KÖTETes tanulmányterv megbeszélése, de elmaradt, nemtom miért. Ha előkerül, beszámolok.

P

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (602)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 609

Nem akarok műszaki értekezést nyitni a vasuti automatikákról, ha valakit érdekel, szóljon, szívesen elmagyrázom.
Egyébként PV felé a következő kettő átjáró automatikus. Ezcsak elhelyezés kérdése.

P

 

Előzmény: kerekhegy (605)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 608
  Szia Kerekhegy! Miért vagyok én tisztább, mint bármelyik képviselő társam? Azért mert új képviselő vagyok? Belülről nézve nem értem a kritikákat.

Miután a hozzá szólásod sugall olyasmit, hogy valami személyes tapasztalatod van, lehet erre célzol?  Parkoló órák nincsenek napirenden. A kerékbilincs az egy eszköz, lehet bosszantó, de a parkolási szabályok betartására ösztönöz. Mit javasolsz? Eddig az volt a köztudatban, hogy a hegyről lejönnek, Ivánról átjönnek, és itt hagyják az autókat, mennek Bp.-re az emberek ezért nincs elegendő parkoló! Hát ez nem igaz. A parkolókban a munkahelyükre érkezők állnak egész nap és elfoglalják a helyett, a térre érkezőktől, akik szabálytalanul kénytelenek megállni, és várakozni, rövidebb hosszabb ideig. A zöldterületekre, járdákra állnak a gépjárművekkel, hogy a forgalmat egyébként ne akadályozzák, mert az úttesten nem akarnak várakozni, ott ahol lehetne, de 3 percet kellene gyalogolniuk! Mi a megoldás akkor? Várom a javaslatodat, és a többiekét is!

Üdv. Kővári András

Előzmény: kerekhegy (606)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 607
Ha már szemét. Valaki tud valamit az idei lomtalanítás időpontjairól? A honlapon csak a tavalyi van fennt.
Előzmény: tuli2006 (598)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 606

Szia!

 

Nagyon kérlek, hogy amikor az önkormányzatot illető kritika érkezik, ne vedd magadra. Nem neked szól! Jellemző egyébként, hogy mindig a legtisztább embert állítják pellengérre, a másik oldal meg őt küldi mosakodni, ha vád van... Mert mind tudjuk, hogy te a maximumot teszed. Sajnos az ilyen emberen a zsiványok mindig áthajtanak.

 

Most is elvették tőled a súlyadó 85-90%-át. Ez a pénz az útfejlesztésekre kellene, hogy menjen. Hogy ne kelljen pitizni az Auchannak, ha járdaszigetet, vagy parkolót szeretnél építeni. Ha tetszik, ha nem, el kell  ismerni, hogy a súlyadónak csak a minimális részét fordítjuk az utakra. Ez egyébként országos jelenség! De miért? Nem kellene talán teljes egészében azt az összeget úttá, táblává, fekvőrendőrré váltani? Hiszen ezért fizetjük! Ha nem erre megy a 90%-a, az azt jelenti, hogy legálisan csak az összeg 10%-át kellene fizetnünk, hiszen azzal az ürüggyel szedik, hogy tönkretesszük az utakat. Na, hogy is van ez?

 

Egyébként most csatlakoznék ahhoz, aki írta, hogy a kerékbilincs a létező megoldások egyik legrosszabbika. Ennél már csak a kocsi elszállítása nagyobb aljasság. Úgyhogy jó, hogy letettetek róla.

 

A másik dolog! Erősen javaslom a döntéshozóknak, hogy ha fizetős parkolást terveznek, mielőbb tegyenek le róla. Nem azért, mert a solymári gyenge autóforgalom miatt nem kifizetődő, hanem mert ez egy olyan dolog, ami hatással van a közhangulatra. Az emberek fenyegetve, elnyomva érzik magukat ha büntetőcédulákat látnak. Ez kihatással van a mindennapjaikra, és a politikához való hozzáállásukra más dolgokkal kapcsolatban is. Lincshangulatot eredményez. Szóval többet veszítenénk rajta, mint amennyit nyernénk. Ide azért költöznek az emberek, mert nyugalomra, kikapcsolódásra vágynak. Nem pedig arra, hogy vérvörös fejjel parkolóőröket üldözzenek...

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (601)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 605
Én is azt hittem, hogy automatikus a sorompó. És tényleg a Balcsinál, vagy a Velencei tónál is a síneken kell átmenni.
Előzmény: saabi (593)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 604
  Kedves Tuli2006! Most szombaton, az utcán zsákban szemét? Ki rakhatta oda? Emberek szórhatták szét, vagy kóborló kutyák műve lehet? Ahol hétfőn, vagy kedden szállítják el a szemetet, ott csak aznap kora reggel szabadna kihelyezni a zsákokat! Ha valamiért elutazik valaki, akkor kérje meg a szomszédját! Ha nincs, akkor néhány csepp HYPOT kell a zsákokba önteni, ezek után a kutyák nem fogják széttépni őket. Üdv. Kővári András

  

Előzmény: regisztrálatlan (599)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 603

Sziasztok!

 

A szennyvíztelepről szóló cikkel kapcsolatban nem tartom kizártnak, hogy szándékosan mondtak 1994-et az önkormányzatnál. Végül is, mindegy, mi volt akkor. Most vannak korrodálva az elemek, valami érdemit kellene tenni, ahelyett, hogy bűnbakot keresünk. Majd utána ráérünk keresgélni. Nekem elég flegmának tűnt az a válasz, hogy majd fizesse Szentiván a költségeket. Mert ők meg azt mondják: fizesse a Közcsat. A Közcsat meg azt, hogy mi rontottuk el, fizessük mi. Na, ott vagyunk, ahol a part szakad!

Előzmény: regisztrálatlan (592)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 602
  Szia Perszy! Köszönöm, hogy ezeket is elmondtad nekünk. Elfogadom a véleményedet.  Mikor várható újabb megbeszélés? Mégis csak tarthatatlan az állapot, ami évek óta ott tapasztalható. Bármikor az éppen  buszról le és felszálló utasokat érheti baleset, mert a forgalmi sávban áll meg a busz! Az építő anyagossal beszéltem, ha kapna csere területet, az ÖK.-tól akkor elmenne onnan. Üdv. Kővári András

Előzmény: perszy (594)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 601
  Kedves Péter! Ha a számokat nézzük biztos, hogy kevesek az összegek amelyeket utakra költünk, mint javítás. Szerintem nyerni fogunk a beadott pályázatokon, ahhoz hozzá kell rakni az önrészt, ez nem kevés lesz. 2006-ban csapadékvíz elvezetésre, 1.000.000 Ft, útkátyúzásra 6.000.000 Ft, nem aszfaltos utak kátyúzása, 1.000.000 ft, KRESZ táblákra 1.000.000 Ft, Útburkolati jelek felfestésére, 1.500.000 Ft + Áfákat tervez elkölteni az ÖK.-t. A több mint 140 utcának a rendbe tétele hosszú éveket fog igénybe venni, de tervezni kell. A járdákat hiányolom a legjobban, nem is értem, hogy miért nem tervezték meg őket. Ki a felelős? Nem tudom. Akarnak az emberek területet leadni a telkükből, ilyen célokra, mint járda, parkolás az úttal párhuzamosan, vízelvezető árok, a tervezett belterületbe vonásoknál? Te mit hallottál? Üdv. Kővári András

Előzmény: senior önkormányzó (572)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 600

Kedves Mindenki!

 

Lehet, hogy OFFolásnak tűnik, de nem az. Utánanéztem a neten ennek a Solymos Tamás nevű festőnek, aki ma du. kiállít nálunk (pinceklub), és piszok jó képei vannak. Nagyon tetszenek, már amennyire így kicsiben, a neten meg lehet őket nézni. Például itt: http://www.alba-artgaleria.hu/tajkep.htm. Különösen érdekessé teszi az emberünket, hogy (netes találatok szerint) a szakterülete "a művészetek lehetőségei az egészséág megőrzésében". Na, felkeltettem az érdeklődésteket? Ha igen, akkor gyertek! Fél hat, pinceklub!

 

Üdv: András

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 599
Ha a szemét több annál, mint amiért az ember saját kezűleg is le tud hajolni, akkor szerintem a falugazdáknak kell szólni. Ifj. Vigh Béla csoportvezető elérhetősége 30/371-8925.
Előzmény: tuli2006 (598)
tuli2006 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 598
Ma láttam, hogy a Madách utcában a lépcsőn kiborult egy zsák szemét, ilyenkor kinek kell szólni?
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 597

Ja, egyébként szevasztok.

Bocsi, nekem ez a topic folyamatos.

P

Előzmény: perszy (596)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 596

A vonat érzékelő pont beépítése külön probléma lenne, lehet, de több megaforintba kerülne, ezt a pénzt inkább a biztonság fenntartására fordítják. A vasút nincsen olyan helyzetben, hogy ezt saját költségből megoldja. De súgok, elő lehet irattatni. Ezért engem megvernek, de így van. A Pestmegyei Közlekedési Felügyelet ... Ők írják elő az átjáró biztosítási módját, és feltételeit (20/84 KM rendelet). Lehet kezdeményezni, pl az Önkormányzóság által. De, ez is pénzbe kerül. 100-as nagyságrendű.

A Bp felöl jövő vonat más kérdés. Ez egy jelzővel merev függésben lévő állomási sorompó. Tehát vonat csak akkor mehet, ha a sorompón nincs fehér fény, legalább egy vörös van a közúti jelzőn, valamint letelt az az idő(út külömbség) (a biztonsági tartalékon felül) ami alatt a vonat maximális sebességgel a kijárati jelzőtől az útátjáróig elérhet.

Ha automata lenne, Üröm környékén járna vonat, amikor csukni kéne. Ebbe viszont semmi behatása nincsen a "bakternak". Remélem belátod, ez még a legjobb lehetőség az összes többi közül. "Tehát a bakter a hibás". De ne bántsuk ezért, az ő helyzete sem könnyű. 

P

 

Előzmény: saabi (593)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 595

Ja, elfelejtettem a lényeget.

Solymár hosszútávon távvezérelt állomás lesz. Ebből következik, hogy nem lesz itt senki, aki a "bugyuta" utasokat rendszabályozza. Mindenféle technikai megoldás mellett (pl kamera), olyanná kell tenni az állomást, hogy minél kevesebb legyen a balesetveszélyes helyzetek kockázata. Gondolom ezt Te is megérted. Egyébként már most sem szabályos több állomáson a vonatok bejáratása utasvédelmi szempontból, de nem ismerem a helyi szabályozásokat.

Alapelv, hogy az elősször érkező vonatot fogadjuk az épülethez közelebb, majd a másikat, a távolabbi vágányon. És a később érkező másodikat indítjuk elősször, hogy ne császkáljon keresztül utas a vonat előtt. (sorompó!). Ha ott parkoló lenne az állomás túloldalán, semki sem tudná, mikor jár ott utas. Veszélyes, és ezt a tervezésnél már illik elkerülni.

P

Előzmény: perszy (594)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 594

Pl Én voltam ott, és én sem támogattam. De én voltam a legkevesebb, mivel szóhoz sem jutottam a többiek tiltakozása miatt. Nekem egyrészt a műszaki értékelés mellett feladatom, hogy szóljak a kollegáknak is, ha valami aggályosat találok. Tudod, együtt dolgozunk. Ami neki nem jó, az nekem hoszú távon nekem sem.

Egyébként megfogalmazódott, hogy muszály parkolási lehetőséget találni, mert ez a vonal (mint már írtam), annyi utast visz el, amennyi felfér. Tehát fejleszteni kell. De sajna ezt a tulaj nem veszi tudomásul. És a fejlesztés mindenkinek jó. A hídról még semmi hírem, az a kulcsa a dolognak. Óbuda-Pcs azóta is függőben, de ha tudok valamit, megírom.

P

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (590)
saabi Creative Commons License 2006.03.11 0 0 593
A Pilisvörösvár felől jövőt részben értem, bár talán nem olyan nagy etvasz valami előjelzőt felszerelni ami mondjuk 5km-rel az átkelő elött érzékeli hogy ott a vonat és időben engedi le a sorompót.
Amit nem értettem az a Budapest felől jövő, az állomáson az átkelő _elött_ teljesen megálló vonat miatt leengedett sorompó.
De ezekszerint, a sorompó vezérlése nem automatikus? Ledöbbenek.

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (582)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 592
A Szólj Már tegnap megjelent márciusi számában is téma a szennyvíztelep. Remélem, azt az írást tényszerűnek ítélitek meg. Hamvas úr nem próbált senkit sározni, és azt sem vettem észre, hogy indokolatlan optimizmust sugalmazott volna. A Hírmondóról nem mondok véleményt, de egyik-másik száma olyan, mintha öreghalász szerkesztette volna :-)
Előzmény: senior önkormányzó (589)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 591

Szia!

 

Nem volt semmi fórumtalálkozó. Csak veled találkoztam, de nagy szomorúságomra a veled való együttlét sem tartott tovább pár percnél :-)

 

Üdv: A.

Előzmény: szkitty (586)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 590
   Szia Perszy! Köszönöm, hogy ezeket elmondtad nekünk. „Látod Bravúr?” Ezért vagyok ezen a fórumon, hogy hiteles információkhoz jussak. Ha sikerülne elérni azt, hogy mindenki hozzá adja a tudását, a kapcsolatait a közös cél érdekében, akkor fejlődhetne gyorsabban Solymár! Ha leírnád nekem Perszy, hogy Solymárról ki volt ott ezen az őszi tárgyaláson akkor az nekem nagy segítség lenne. A MÁV a síneken való átjárást miért is nem támogatja? Ha lemegyünk a Balatonhoz, muszáj átmenni a síneken! Üdv. Kővári András

Előzmény: perszy (580)
senior önkormányzó Creative Commons License 2006.03.11 0 0 589

Aki műszaki bizottságozni megy, ne felejtse elöbb elolvasni a Solymári Hírmondó legújabb számát! A szennyvíztelepről van egy tudósítás, hogy t.i. a régi telep, ami most átmenetileg felszabadult, sokkal rosszabb álapotban van, mint gondolták. Ameddig a medence szennyvíz alatt volt, nem lehetett látni....

Ez azt jelenti, hogy egyenlőre nincs kapacitás bővülés (hallo Kerekhegy, Hudweit!) csak ha a régi telepet is rekonstruálják. Persze, egy kis csúsztatásért, népbutításért most sem kell messzire menni. A cikkben elhangzik, hogy 1994-ben, amikor a régi telep első bővítése volt, a falu akkori vezetősége belement, hogy rozsdamentes anyagok helyett gyengébbet használjanak.Pénzügyi okokból. Csakhogy, a telepbővítés 1995-ben kezdődött el,és 1996-ban zárult le, amikor már a jelenlegi faluvezetés volt. A Közcsat is 1996-tól üzemeltetett. A szennyvíziparban 10-12 év alatt tönkre megy minden a korrozív hatások miatt. A telep évek óta túlterhelve üzemelt, komolyabb ráfordítás nem volt. Természetes dolog, hogy elöbb-utóbb költeni kell rá, még akkor is, ha megfeledkeztek róla. Fölösleges a helyzetet mentegetni, nem lesz olcsóbb, ha sikerül  bűnbakot találni!

közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 588
  Szia Bravúr! Tudod nem azért jelentkeztem képviselőnek Solymáron, hogy mint a nagypolitikában megszokott, vádaskodásokkal foglalkozzak. A többi képviselő társam ezért mondja, hogy a politikának nincs helye a község ügyeinek elintézésében köztünk. Azt látom, hogy jobb kezesek vagyunk amikor írunk, szavazunk. Gondolj bele, itt élünk a választások után is. A családtagjainknak barátainknak a szemébe kell nézni, és köszönteni őket. Ha folyamatosan, meg kell védeni magamat, magunkat, akkor ezzel leszek elfoglalva, és nem tudok koncentrálni a közbiztonságra, és akkor ki lesz azaz ember aki felhívja a figyelmet a problémákra? Ha nem fogadnám el más véleményét, már nem lennék ezen a fórumon, látsz itt más képviselőt? A solymári lakosok, és polgárok véleményét megjelenítem a testületi és bizottsági üléseken. Nincs stikli, ha korrupcióra gondolsz, és a képviselőkre utalsz. Üdv. Kővári András

Előzmény: Törölt nick (584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!