Az egyik regionális topikból kirándultam át hozzátok ahol egy kressz kérdésről nemtudunk egyértelmüen dönteni.
A lényeg: Adva van egy aszfaltozott utca ahová 50-60 méterenként csatlakoznak a mellék utcák.Ezek az utcák tavaly kaptak burkolatot,mely igy fest:15-20cm tükör kiemelés után murva terítés.Majd erre mart aszfalt, lehengerezve,és végül erre
bitumen permet.
Van aki ugy véli hogy ezek szilárd burkolatu utak és ezért a jobkéz szabály érvényes a kereszteződésben.Van aki azt valja ,hogy ez csak pormentesített lágy burkolat és ezért az aszfaltozott utnak van elsöbbsége.
Volt már "autós találkozó" mindjárt az átadás után ,de nem tudjuk mi lett az itélet.
Szeretném ha véleményt mondanátok erről a helyzetről :kinek is van igaza.
Persze, ráadásul egy réteg aszfalt is hiányzott, azt is csak később terítették. 2002-ben az M7-et is úgy adták át, hogy jópár műtárgy nem volt még kész. Szóval ezen nem múlhatna az M6 átadása. Tényleg akkora gond a hiányzó 20 kilométernyi aszfaltozás...? Vagy a budapesti végén az ideiglenes rávezető út sem készül el időre...?
Apropó, múlt héten kipróbáltam az M0 új szakaszát (4-es út és M5 között). Nagyon kellemes, hogy ez valóban autópálya szélességűre épült. A betonozott út jóval világosabb, mint az aszfalt, a hézagokat szinte egyáltalán nem érezni. Az út szélén két helyen láttam rikító sárga táblákat: "sómentes szórás" vagy valami ilyesmi felirattal (pár hete kérdeztem itt a topicban, hogyan oldják meg a betonozott utakon a csúszósságmentesítést -- rémes szó --, ez nem derült ki, csak az, hogy nem sóval).
Nem jött össze a nagy terv, az M6-os sztrádán nem tudnak gördülni az autók sem a választások előtt, sem a két forduló között. Az eredeti tervekhez képest 3 héttel, április 15. és 20. közé csúsztatott átadást sem tudják megtartani. A Népszabadság szerint bár a sztráda műszaki átvétele csütörtökön megkezdődött, azonban a szakértők úgy vélték leghamarabb május első felében kerülhet sor az átadásra. A kampánysztráda nem jött össze.
A sztráda jelenleg a semmiben lóg, s állítólag több mint 20 kilométeren hiányzik a burkolat. A hiányosságokat a kitűzött, módosított határidőig lehetetlen pótolni.
Amennyiben választások után átadják a sztrádát, az autósok érezni fogják, hogy még építés alatt álló úton hajtanak, a csomópontok döntő része nem készült el. A sztráda igazán akkor válik használhatóvá, amikor elkészülnek a csomópontok, miközben Budapest szempontjából a párhuzamosan futó M6 bevezet szakaszának az átadása lehet kulcsfontosságú.
Nem tudom elhinni, hogy 20 kilométert ne lehetne leaszfaltozni egy hónap alatt. Vagy túloz a NSZ újságírója, vagy sok más is hiányzik még ott az aszfalton kívül.
Átadták az M5-ös utolsó szakaszát Átadták az M5-ös autópálya utolsó, Szeged és az országhatár közötti mintegy 15 kilométeres szakaszát. Mostantól Budapestről végig autópályán lehet eljutni a szerbia-montenegrói határra.
Az AKA Rt. vezetői kijelentették, remélik, hogy a most átadott M5-ös minősége és határidő előtti elkészülte további megrendeléseket hoz számukra.
Gyakran vannak ilyen lelkes amatőrok, és gyakran bejön, de néha nem.
Azonban jött egy teherautó és megroppant alatta a megsérült gerenda! Teljes keresztmetszetében átrepedt. Ki kell cserélni. Ehhez azonba a fél hidat el kell bontani
Míg ezzel szemben mi lett volna az alternatíva, ha nem megy át rajta a teherautó...? Gerendacsere ugyanúgy, nem...?
Döbbenetes fejlemények történtek a 7végén az M3-as megsérült hídjával kapcsolatban. A múltkori baleset után, amikor is egy billencs eltrafálta a híd gerendáját a Budapest felé vezető oldalon, az azon átvezető utat teljes szélességében lezárták. Nos, a hétvégén egy "lelkes" rendőr úgy gondolta, hogy hülyék a mérnökök, nincs semmi baja a hídnak és megnyitotta a forgalom elől. Addig nem is volt semmi baj, amíg csak személygépkocsik mentek át rajta. Azonban jött egy teherautó és megroppant alatta a megsérül gerenda! Teljes keresztmetszetében átrepedt. Ki kell cserélni. Ehhez azonba a fél hidat el kell bontani, mert a legkülső gerendáról van ugye szó és fölöte korlát, szegély, stb van. Hetekig tartó munka vár a hídra, míg újra használható lesz.
azt nem értem, hogy ezt miért most írják, hiszen ez már LEGALÁBB egy éve eldöntött kérdés
én is azt gondolom, hogy még az első kapavágás előtt ez. de ilyen a sajtó: az újságírók mindenhez értenek egy kicsit, de semmihez nem értenek igazán. arra meg nincs idejük, hogy utánanézzenek.
saját szakmámban én is garmadával olvasom a csacskaságokat -- szóval ha egy szagembernek gond van a vérnyomásával, ne olvasson napisajtót :-)
Nekem úgy tünik, hogy a dujv hídon is dolgoznak, meg a tavasszal átadandó szakaszokon is nagy a nyüzsgés... (pedig tél van)
Nem kukacoskodni akarok, csak értelmezni próbáltam a cikkben leírtakat.
Én a következőképpen értelmeztem:
- a két végén töltést akartak készíteni (ahogy te is írod) , hogy rövidebb hidat kelljen csinálni
- ahogy jobban utánaszámoltak, rájöttek, hogy ekkora töltés konszolidációjához tetemes időre van szükség...
- azt hogy "a híd mindkét végén pillérekre épül" úgy értelmezem, hogy a töltés HELYETT további hídszerkezet készül (vagyis hosszabb lesz a híd) ami értelemszerűen pilléreken áll.
Te is így értelmezted?
Mert ha így van, akkor azt nem értem, hogy ezt miért most írják, hiszen ez már LEGALÁBB egy éve eldöntött kérdés. Az alábbi galériában látható, hogy már 2005.04-ban kész volt mindkét hídfő, és beindították az "alfa űrbázist":
Az a baj, hogy olyanok írják ezeket a cikkeket, akiknek halvány lila gőzük nincs a műszaki tartalomról, és szakkifejezéseket keverve hablatyolnak valamit...
Nem értem, hogy egy akkora újság, mint a Nsz miért nem tudja olyan emberre bízni a cikket, akit legalább hobbiszinten érdekel a téma...
Azért megpróbálhatták volna az új átadási időpontot (aug 12. helyett) a nyáriszünet elejére időzíteni...
A horvátoknál valahogy erre is oda tudnak figyelni, minden évben nyár elején vannak/voltak az átadások.
Pár dolgot nemigazán értek:
A határidő-módosításra a magyarázatok szerint azért volt szükség, mert bebizonyosodott: ha a Kőröshegynél épülő völgyhíd az eredeti tervek alapján készül el, forgalomba helyezése akár egy évet is késhetett volna.
- ígymeg 3/4 évet késik..
Építési engedélyének megszerzésekor ugyanis még azzal számoltak, hogy a híd két végpontján 38 méter magas földtöltésekre támaszkodik majd.
- minek a töltés? miért nem olyan hosszúra tervezték, hogy elérje a domboldalt? vagy úgy már túl hosszú lett volna a híd? :-)
A példátlanul magas töltések tömörödéséhez, megfelelő szilárdságának eléréséhez azonban a számítások szerint a vártnál jóval több időre lett volna szükség.
-ez azt jelenti, hogy először megsaccolják(várják), majd az építés közben ki is számolják, hogy jól tippeltek-e?
Az új tervek szerint a híd mindkét végén pillérekre épül.
- meg végig, a teljes hossza mentén. a hidak jellemzően pillérekre épülnek
Nem arról van szó, hogy a cikk szerzője a tájékoztatón elhangzottaknak csak a felét értette, és azt is kissé összekeverve írta le?
Azért örülök, hogy ez most derült ki, és nem mondjuk jövő tavasszal... Emléxem (kicsit) hasonló esetre, az M3 leninváros-polgár közötti hídjának felvezető töltéseinél is voltak szilárdsági problémák. Ezt akkor azzal magyarázták, hogy a 99 előtti, aszályos években jól megszilárdult altalaj a következő években tapasztalt több elhúzódó árvíz nyomán megpuhult, így újra kellett tervezni a töltéseket.