A héten vesszük át az 1.2 -es Jazz-ünket, letelt a várakozással töltött egy hónap! :-)
A hitelhez: az annuitásnak, vagyis az egyenlő részletekben való törlesztésnek pontosan az a lényege, hogy a törlesztőrészlet "állandó" - eltekintve az árfolyamkockázattól- : a kamat és tőkerész összege. Ahol a futamidő elején magasabb a kamat és kisebb a tőke törlesztése, ahogy azt japo fan már leírta!
Jók a számítások, de olyan nincs, h futamidőarányosan fizesd a kamatot? Hogy végig ugyanannyi legyen a kamat/tőke törlesztési arány? Miért kell eleinte nagyobb arányban fizetni a kamatot és csak később fizetni a tőkét? Szerintem ez nem kóser.
Bocsi, félreértettem, amit Moon Facenek céloztál. Valószínű a nagy visszapillantó mizéria miatt. Amúgy a ragasztás úgy néz ki, hogy sikerűlt, bár majd 120-nál derűl ki igazán. Üdv: Jazzpapó
A számolgatásból kimaradtam...:-) Megjárattam a Jazz-t ebben a frankó időben...:-( Viszont jól ment és jól tartotta magát a latyakos/havas/vizes úton!:-) Ezt a bejáratás dolgot mennyire kell komolyan venni szerintetek? Még ebben az időjárásban sem bírtam végéig 80-al menni... Ugye nem árt neki a nem túl erőteljes gyorsítgatásokkal a 110-120? (max 3500-3600-as fordulatszám)
Konyaké is milano red, ha ez előbb eszembe jututt volna, akkor elviszek egy kis csiszolópapírt a mai talira és megdörzsölöm a kocsiját. Ha piros nincs lakk, ha nem piros van lakk :DDD
Én a fiam vizilabdameccsén voltam Egerben, az idő pocsék volt, de a jazz jól vizsgázott. Nem tetettem fel a téli gumikat mondván itt a tavasz. Hát ez nem jött be.
Jelentem, én még nem vettem át a Jazzemet, így nem is tudtam vezetni :-( Bár áttételesen a Jazzel foglalkoztam; ti. CD-ket másoltam, hogy ne az eredetik hánykolódjanak az autóban.
Amint a közölt nyers és terjedelmes számadatok mutatják, a Kedves Fórumlátogatóknak elég unalmas lehetett a vasárnap délutánja, vélhetően nem a magas THM-ű hitellel megvett Jazz-t vezették...
Hát, HA a pénzedet úgy tudod fialtatni, hogy magasabb legyen a hozama, mint a hiteled kamata, akkor valóban nem éri meg kiszállni. Azonban ez egy elég nagy "ha". Ti. a hitelkamatok általában magasabbak, mint a betéti kamatok (a különbségből él a bank), így nem lesz egyszerű olyan betétet és/vagy hitelt találnod, amivel/amikkel jól jársz. Persze vállalkozásba is fektetheted, az már hozhat jól a konyhára, de kockázatos.
Egyébként én készpénzre + autóbeszámításra vettem a Jazzt, oszt' jóccakát. Mondjuk mivel én Magyarországon vettem, de Ausztiában fogom forgalomba helyezni, ezért valószínűleg nem is lett volna túl egyszerű olyan bankot találnom, ami egy ilyen akciót finanszírozott volna.
Legyen 1000 a hitel es 6% a kamat, 10 idoegysegre. ekkor a reszlet ~136 Ft lesz (135.87 Ft) egy idoegysegre Azaz 1357,8 Ft-t (~36% plussz) fogsz befizetni szumma...
A reszlet kamat+toke!!! mindig allando ezert: (matek szerint a kamatos-kamat 136 Ft fix reszletet ad ki)
...hoppa fel ido ! kb a toke ~40%-a lett mar torlesztve es hozza a kamatok 70%-a !!! (252/356)
Ha most kifizetnem az 572 maradek toket akkor 252/1000=~25% !!!! tenyleges kamatot jelent a nevleges 6%-hoz kepest....a korai kiszallas miatt.
...
Szoval kiszallni nem igazan jo bolt......legfoljebb a futam ido fele elott
Azért ez így nem igaz... Ti. A 6% névleges kamat akkor sem 6%, ha nem szállsz ki idő előtt. Ebben az esetben tényleges kamat (10x136-1000)/1000=36% (a kamatos kamat miatt). Ez azért kevesebb, mint a félidejű kiszállásnál a 25%. Szóval pénzt spórolsz, ha hamarabb kiszállsz.
Ez így igaz. Én arra mondtam, hogy többször hallottam ezt a "csodák azért nincsenek" szöveget a Honda Ercsinél. Persze, nagyobbat akartak keresni másnál. Ez nem csoda.
Megnéztem a hitelszerződésemet. A kamattartalom a törlesztőrészletekben: 1.hó: 38,7% 12.hó: 35,4% 24.hó: 26% 36.hó: 16% 48.hó: 11% 60.hó: 6% 72.hó: 0,5%
Az a véleményem a magas THM-el rendelkező hitelekkel, hogy a közvetítőnek jó magas a jutaléka (jelen esetben a kereskedőnek). Rendesen keres a bank az én 5,5%-os THM-es hitelemen a bank. És biztos, hogy keresett a kereskedő is.
Tegyük fel, hogy nem töröm össze a kocsit, és a 6 éves futamidő alatt végig havi rendszerességgel törlesztem a hitelt.
Tegyük fel továbbá, hogy a jóléti rendszerváltás a forint - CHF árfolyamot nem befolyásolja jelentősen.
20 % befizetése mellett 40800 a havi részletem, az 2937600 Ft 6 év alatt.
Ha a másik keresekdő által ajánlott 46000 Ft-ot törleszteném, akkor 3312000 Ft-ot fizetnék ki 6 év alatt. A különbség 375000 Ft, ezt van hová tenni...
Az az elmélet, mely szerint az alacsony THM hitelnél az első időszakban csak kamatot fizetek, nem igaz, már az elején is a tőke : kamat arány 3/4 : 1/4 volt, másfél év után 32000 a tőke, 9000 alatti a kamat.
Szóval, a paraszot (jelen esetben engem) csak az érdekli, hogy mennyit kell először befizetni, aztán mennyit havonta.
Mellesleg, aki 20 % befizetéssel 6 éves hitelre vesz kocsit, az ne nagyon adja el az első 3-4 évben, mivel a kocsi eladási ára nem fogja fedezni a hiteltartozást (magyarul egyetlen árva fityinget sem tud "kivenni" a kocsiból).
A másik kocsinkat még 4 éve lényegesen rosszabb kondiciók mellett vettük hitelre, ugyancsak 6 évre, 50 % befizetéssel. Hát, másfél éve kellett ahhoz, hogy a havi törlesztésben a tőke meghaladja a kamatot.
Amiket leírtam, azok tények, nem gondolatkísérletek.