Legyen igazad, bár az is a köztudatban van, hogy a 7 gen. a Civic sorozat eddigi legkevésbé népszerű tagja, a 90 lovas motorral pláne. Annó én is gondolkodtam a cserén, de legalább az 1.6 Sportért cserébe, 1.4-esre biztos nem cseréltem volna el a Jazzt, hiszen kaptam volna egy hasonló dinamikájú, nagyobb fogyasztású, kisebb csomagterű és egyéniségű autót.
Az össz kamatból (780000/6év)a harmadik évben még 230ooo ft kamattartozás van!Kiváncsi lennék az Éles-féle hitelnél a 6éves futamidő felénél mennyi kamattartozás van még!Ha végig viszed a hitelt és nincs bibi az autóval akkor 1értelmű az 5%-os hitel!Tib
Na most ezt "nincsenek csodák"-at úgy értettem, hogy aki megnézi valamennyire, hogy hová teszi a pénzét (és ebben is vannak fokozatok!) az persze szétnéz a piacon, küld egy pár mélt, faxol, stb., mielőtt dönt. Ezt triviálisnak tartom. És ezek betartása mellett nincsenek csodák. Persze nálam ezerszer jobb alkuszok is vannak, az biztos...:-)
Olyan nincs(?), hogy az első néhány évben csak a kamatot fizeted. (Ha megpróbálod előbb visszafizetni egyben akkor meglátod!) Csak az első években az adott havi törlesztőrészletednek nagyobb hányada fordítódik a kamattartozásra, mint a vége felé. Egyébként lehet, hogy van ilyen konstrukció, de ilyenbe belemenni az ügyfél részéről rettenetes ráfizetés lenne sztem...
Ha meg végigviszem a hitelt, akkor +400-500e amit befizettem. Ha a felénél kifizetem, akkor is van 200-250e különbség. Ugye nem akarod azt mondani, hogy Te 3 év alatt ennyivel több tőkét törlesztesz?
Nem egyformán harácsolóak a bankok!5-8%-os THM-nél a bank az első 1-2 évben profitál-kifizetteti a kamatokat-az én hitelem 10% körül van,az ötödik évben is fizetek kamatot.Ha vki 2-3 év után kifizeti az autóját ,-vagy legalásbbis tervezi -annak nem érdemes 5%os hitelt fizetni.Aza baj ,hogy a fizetési ütemezést mindig a hitelszerződés megkötése után kapja meg az ember!Nem beszélve arról ,ha mondjuk 2 év után tk-s lesz ,kifizettél egy rakás pénzt kamatra ,a tőke meg áll!A biztositót nem érdekli a kamatkifizetésed!Szerintem!Tib
Mikor a Jazz-t vettem, először egy hazai nagyváros kereskedésében próbálkoztam, majd az interneten kértem árajánlatot számos Honda-kereskedőtől. A befutó az Éles lett, itt 40800 Ft lett a havi részlet, szemben az első kereskedő által ajánlott 46000 Ft-tal (azonos futamidő, CHF alapú hitel). Ha az egyik kereskedés ajánl egy jó hitelt, miért nem tudja azt ugyanannak a márkának egy másik kereskedése is ajánlani?
Valóban csak 2-3 centik vannak belül minden irányban, de ez a nagyobb hosszal és nagyobb tengelytávval már megadja a "középkategóriásautóbanülök" érzést, míg a Jazzt vezetve azért érződik az eggyel kisebb kategória.
Illetve az is benne volt, hogy azért később, amikor eladásra kerül majd, akkor azért ez egy új korában 4milla fölötti autó marad. Senki nem fog igazán emlékezni arra 4-5 év múlva, hogy 700-al vettem olcsóbban a listaárnál. A Jazz meg azért a fejekben egy 3millás autó. Félre ne értsétek! Nekem továbbra is nagyon tetszik a Jazz. Ha nem engedtek volna ennyit a Civic árából, akkor Jaz-t vettümk volna.
Tulajdonképpen volt közöttük 190e különbség. Jobban tetszett, nagyobb autó (gyakorlatilag csak kívülről). Nekem is jobban bejött, de amikor a pénzügyminiszter (az asszony) is beült, akkor azonnal eldőlt. A hitelnél már szinte semmit nem számít az a majd 200e különbség. Nem tudom mi lenne az eredménye a Jazz-Civic "harcnak", mert a Jazz-t még nem vezettem.
Pontosan ugyanúgy karcolódik és ugyanúgy látszik rajta minden kisebb felületi sérülés ahogyan a normál festésen. Persze van rajta lakk azért mert a fém darabkák amik a csillogást adják durva felületet kölcsönözne a kocsi karosszériájának. De ezen a lakkrétegen pontosan ugyanúgy meglátszik minden karc és dörzsi. Az esztétikumon kívül semmi haszna nincs a metál fénynek, ha festetni kell akkor is csak több a gond mivel nagyon drága (egy normál festék árához képest) kikevertetni a színt.
És végül miért Civic lett belőle? A félmillás kedvezmény? ;-) Egyszer összehasonlítanám mit tud kezdeni egymással egy 1.4-es 7 gen. Civic és az 1.4-es Jazz ;-)
De még mennyire. A metál festéken mindíg van egy lakkréteg, míg a sima szinen nincs. Ezáltal egy metál autón a kisebb sérülések, felületi karcok könnyebben kipolírozhatók. Természetesen ennek hátulütöje a javításnál a madasabb anyagár. ( metálalap + lakk)
Nem konkrétan csak a Jazzre vonatkozóan kérdezem hanem úgy általánosan: a metálfényezésnek csak esztétikai értéke van, vagy jobban ellenáll a kisebb sérüléseknek (kavics, bogár stb.) mint a sima festés? Az autófényezéshez sajnos abszolút nem értek.
Várjál! Nekem 1,4 LS Cool Civic-em van! 2005.07.hóban rendeltem meg. A listaára volt 4268e Ft (metálfénnyel együtt), ideadták 3550e Ft-ért. Ebből az importőr adott 400-at. Azaz kaptam 318e engedményt(benne van a 78e-es metál is) + textilszőnyeg, Kresz tartozékok, és nagyon korrekt kiszolgálás. 1milla önrésszel jött ki 6évre a törlesztő asszem 41600-ra (azért nem tom pontosan, mert a vége az lett, hogy 2* lesz nagyobb összegű befizetésünk, pont emiatt az összehasonlítást ugyanazon feltételekkel tettem) Az 1,4LS Jazz-re adtak 3360e Ft-os árat (ebben is benne volt a metálfény) + textilszőnyeg és Kresz tartozékok. Természetesen a hitel ugyanaz. Azóta nem tudom, hogy mennyit engednek.
Ez a havi 6e a törlesztőrészletnél elég jelentős különbség, kb. 10-20%.
Ilyen kedvező hitelnél milyen engedményeket adtak Szegeden?
Elengedték a metálfényt, adtak szőnyeggarnitúrát, stb.?
Nekem Salgótarjánban (2004.11.) 7,5%-os THM-nél adtak kb. 100-120e Ft értékben kedvezményt (metálfény, szőnyeg, üzembehelyezési és téligumi x % kedvezmény)
Ugyanott - Salgótarjánban - vettem én is a sárga ördögöt ;-) Nagyon ügyfélorientált volt a kiszolgálás. Viszont veled ellentétben elsősorban az új design miatt választottam az 1.4-est (az 1.2-es mikrobis műszerfala nem jött be). De így utólag a menettulajdonságait is megszerettem, dinamikusabb gyorsulás, 15 colos szélesebb kerekek mind arra inspirálnak, hogy az autó képességeinek határait próbálgassam ;-)
"igazából nincsenek csodák" Ezt mindig a Honda Ercsiben hallottam. Ehhez képest Szegeden megvettem 50e-el olcsóbban a Civic-et, 6évre a hiteltörlesztés cca. 5,5-6e Ft-al kevesebb havonta. Ezzel szemben max. kb. 15-20ezerrel lett volna kevesebb a forgalombahelyezés (a saját díjaikat engedték volna el). A THM Ercsiben asszem 10% volt, Szegeden meg 5,5%. Ja, és még annyi + költségem volt, hogy le kellett mennem 1-szer Szegedre (csak akkor, amikor átvettem az autót, a többi telefonon ment), illetve volt egy 350Ft-os faxolásom. Lehet, hogy nincsenek "csodák", de számomra Szegeden sikerült alkotniuk egyet. (És azóta mégegyet a családban) Számszerűsítve: kb. 400e Ft-nyi "csoda" történt velem (6évre vetítve). És mindehez tudni kell, hogy n Ercsiben lakok és a cég, ahol dolgozom 3 autót vett addig ott (azóta mégegy FRV-t is), illetve oda megy szervízbe 6 autónk is. Engem meg személyesen ismernek a cégen keresztül is. Mostmár csak röhögök ezen a mondásán a kereskedőnek. BacsiTibi
U.i.: az Off Bravo On "típushibára meg külön rákérdeztem. Ha a tőlem okosabbak válaszolnak, akkor még offolnék egy rövidet.
HONDADOC Köszi a telószámot. Holnap felhívom. Én sem adok érte 67 ezret. Ma megragasztottuk, kétkomponensü ragasztóval. Vagy megmarad, vagy nem! Ettől függetlenül holnap felhívom a számot, amit írtál A bontót is megérdeklődőm, hátha. Gratulálok a géphez!
Egyébként látszik, hogy igazából nincsenek csodák és lényeges különbségek. Ahol több a kedvezmény, ott magasabb a forgalomba helyezés költsége vagy a hitel kamata/törlesztőrészlete. Nekem pl. kb 46000 HUF volt a forgalomba helyezés és alapcsonyabb egy kicsit az ügyleti kamat/THM, mint pl. bakati-nál. Viszont csak téli gumit-szőnyeget kaptam ajándékba és nem tudtam alkudni. Persze én teljesen tehetségtelen alkudozó vagyok...:-) Viszont öt héttel a vásárlás tervezett időpontja előtt lehozták nekem a kocsit a szalonba, mint bemutatóautót, de lezárták és nem használták annak. Ha ezt nem teszik meg, akkor vszleg csak ápr/május környékén jutahattam volna hozzá egy ugyanilyenhez! Én így meg voltam elégedve a vásárlás körülményeivel a salgótarjáni kereskedésben, csak a rendszámtáblatartó keretn nagyok a szalon reklámmatricái, de majd elbánok velük!:-)
Az autó nekem viszont egy álom azóta is, csak furcsa, mert az álmaim ritkán jönnek be!:-)