erősen gondolkodtam rajta, de szerintem a ferrarinál minimum triumvirátus volt, nem csak todton múltak a dolgok.de ő is ott van a jók között, az tény. manapság mást nem is említenék meg. Ron Dennis és Frank Williams szerintem már kiöregedőben vannak, az utóbbi egészen biztos, de Dennis is eléggé bizonytalan mostanában.
hát szerintem az az alap, ha az ember F1 csapatot indít, hogy "végy egy jó csapatfőnököt".
Briattore mellett Dave Richards is képes volt pár év alatt összerakni a BAR-t. jelenleg sztem ők ketten a legjobban, kár hogy Richards nincs a mezőnyben.
"Ez azért nem kevés teszttel a hátunk mögött kissé önigazolásnak, vagy inkább alaptalan optimizmusnak tűnik.
Egyre inkább az a tendencia, hogy a téli tesztek igenis mérvadóak..."
Alaptalan optimizmus-e vagy sem, továbbra is azt vallom, hogy téli tesztek nem adnak minden esetben tökéletes összehasonlítási alapot. Egyrészt sohasem tudható pontosan, hogy a különböző csapatok éppen mit tesztelnek egy adott tesztfázisban, illetve mért körön, másrészt amikor a szabályok ekkorát módosulnak (vagy a Toyota esetében például gumigyártóváltás van), nem biztos, hogy pusztán a jó tesztköridők a záloga a végső győzelemnek. Ráadásul az is lehet, hogy a tesztszezonban valaki olyasmivel szopik, amit az első futamokra sikerül helyrerakniuk, és az addigi siralmas teszteredményeikre rácáfolva megtáltosodnak a futamokon.
Persze, gyanítani azért nyilván sok mindent lehet egy téli tesztszezon után, de például nem nagyon emlékszem olyasmire, hogy (természetesen rajtam kívül!!! :-D ) itt a fórumon bárki is számított volna a Toyota 2005-ös jó évkezdésére a téli teszteredményeik alapján... (Persze simán elképzelhető, hogy rosszul emlékszem!)
Én (a csapattal együtt) most is hasonló idénykezdésben reménykedem annyi kiegészítéssel, hogy bízom benne, hogy egészen év végéig kitart a lendületük. (Vagy ha a kezdés sikerül gyenguszra, év végére talajvízszerű feljövetelt prezentálnak.) :-)))))
ez SZVSZ nem feltétlenül Gascoigne hibája, attól hogy valaki jó tervező, nem feltétlenül jó HR manager. lehet hogy baromi jó autót tervezne, ha megfelelő munkatársai lennének. a toyota még mindig kezdő gárdának számít 5. évük lesz az F1ben, nem feltétlenül tudtak megfelelő szakembergárdát kiképezni. mert hiába veszik meg a felső szintet, komplett középszintet és alsó szintet átcsábítani másik csapattól nem lehet. azt azért ne felejtsük el, hogy a renault aero alapjait ő rakta le pár évvel ezelőtt. aki ért hozzá az megmondja majd, hogy azóta mekkorát változott a rönó :) na meg valszeg a csapatfőnök személye is sokat számít, ezt a BAR-nál lehet lemérni pl. vagy a renault sikerei is SZVSZ nagyban a csapatfőnökön múlnak, leginkább ugyanis a főnök tud motiválni.. a toyotánál is lehetnek ilyen gondok, bár ebbe nyilván nem látunk bele. SZVSZ a merci gyenge teljesítménye mögött is vezetési probléma lehet...
Nonono! 2004-ben hol volt a Toyota? Valahol a középmezőny hátuljában, néha még a Minardik is rájuk ijesztettek. 2005-ben pedig Trulli év elején önerőből üldözte Alonsót a második helyen. Véletlen? Nem hinném.
Természetesen versenykörülmények között nem tudhatjuk ki mit tud.
A téli tesztek pedig igenis mérvadóak. Régebben volt olyan, hogy a kiscsapatok futottak 1-2pr kört feltekert mocival és alulsúlyos autóval, de a mostani nagycsapatok nem csinálnak ilyet.
Gascoyne -al az a baj, hogy túlságosan konzervatív az autó tervezéssel.
Ez már a 3. éve, illett volna egy merészet alkotnia!
"ehhez a "bigyos" nem "bigyos" dologhoz en a nagy naivitasommal annyit tudok mondani, hogy gyakorlatilag 100% h a nem bigyos, tehat a nem toyota stilus lesz a nyerő. mindezt abbol gondolom h egesz egyszeruen meg kell nezni a termeszetet. mondjuk egy cápát. cápa egy nagyon régi állat, hasraütéssel mondom, hogy 100 millio éves. 100 millio éves fejlesztesi periodus áll mögötte, hogy "gyorsan menjen" es ez a cél az f1ben is, csak icipicit sarkitva a dolgot. és egy cápán nincsenek kialló bigyók, van rajta pár uszony - ha hasonlatnal akarunk maradni mint f1ben a szárnyak - és ennyi. nem turemkednek ki belole semmifele "bigyók", gondolom nem véletlenul. ezert tennék igen igen nagy pénzt arra, hogy a toyota is hamar elfogja felejteni a bigyozast. de akkor mar uthetik az éves jo teljesitmenyt."
A cápás hasonlatot nem igazán érzem helyénvalónak... E ragadozó esetében a Cápa Műveknek (néhány egyéb fejlesztés mellett) ugyanis szinte "csak" annyit kellett az évmilliók során fejlesztenie, hogy a modelljeik valamivel gyorsabbak legyenek, mint a zsákmányállataik. :-)
Ha a cápák története arról szólna, hogy egymással versengő egyedeik közül az jut táplálékhoz, aki jobb időeredménnyel teljesít adott távolságot egy épített, zárt pályán, akkor lehet, hogy látnánk pár érdekesebb formájú, trükkös kis kinövésekkel borított cápát is napjaink tengereiben. :-))))))
Mivel a hasonlatodat egyébként érdekesnek találtam, próbáltam jobb evolúciós példát kitalálni, de rájöttem, hogy nem nagyon lehet. A Forma 1 túlságosan speciális (és fajfennmaradás szempontjából szinte tökéletesen értelmetlen) dolog ahhoz, hogy a természetben hozzá hasonló dolgot figyeljen meg a szemlélődő. :-)
A cápás hasonlatodra egyébként a technikai területről a tengeralattjárót (még pontosabban talán a torpedót) lehetne megemlíteni. Ez az összevetés szerintem már megállná a helyét.
Az F1-re azért nem jó a cápás hasonlat, mert szárazföldi, merev felületre kell valahogy a hajtóerőt minél hatékonyabban átadni úgy, hogy ráadásul egy csomó dolog eleve adott (négy darab gumikerék, meghatározott kerékmérettel, és geometriai adatokkal, stb.). A természetben ilyen kihívás nem fordul elő, tehát nem deríthetjük ki, hogy hasonló esetben Miszter Evolúció milyen megoldássaj állt volna elő. :-)
Én nagyon kíváncsian várom, hogy az aerodinamikai tudomány e termékei (Toyotás biszbaszok) képesek lesznek-e hozzátenni valamit a milliszekundumokért folytatott harc nyerő stratégiájának megtalálásához, és ha igen, vajon mennyit. Én remélem, hogy legalább egy (de lehetőség szerint minél több!!!) futamgyőzelem összejön majd ezekkel a kütyükkel! :o))))))
"Azt, hogy a Williams gyorsabb-e a Toyotánál, egyelőre nemigen tudhassuk. (Persze lehet, hogy így lesz, de erről jelenleg hitelt érdemlő összehasonlítási alapunk nem nagyon van. Az első igazán hiteles összehasonlító teszt a Bahreini futam lesz.) :-)"
Ez azért nem kevés teszttel a hátunk mögött kissé önigazolásnak, vagy inkább alaptalan optimizmusnak tűnik.
Egyre inkább az a tendencia, hogy a téli tesztek igenis mérvadóak...
nagyon gáz lett volna ha csak Gyulám van a mikrofon mögött...néha jól kijavítottad.
mondjuk voltak tárgyi tévedések személyeket, csapatokat vagy szériát illetően, de ezeket csak a fanok veszik észre.
Mondjuk azért Foyt-ból jobban is felkészülhettek volna kicsit több tiszteletet érdemel egy élő legenda mikor tudtátok, hogy csapatfőnök is egyben..mert azt tudjátok hogy Ron Dennis mikor volt a klotyón szerda délelött :DD de egy élő legendáról illik tudni, hogy nem 1x 1961-ben nyert csak indy500-at-es hanem 4x-es indy500 győztes, '61, '67,'74,'77 hogy mindenidők legtöbbször rajthoz állt versenyzője 35x az indy 500-on és a legtöbb futamgyőzelemmel rendelkezik a nyitottkasztnis versenyautók kategóriájában az USA-ban nagyjából 66-68x nyert..számot nem kell mondani :)
"Érdekes dolgokat írsz, de: - mások ezt sokkal kultúráltabban megoldották! Pl. McLaren, Renault, vagy nézd meg BMW-t ! Az talán a legegyszerűbb formailag, mégis nagyon gyors."
Versenykörülmények közötti összehasonlítást csak a tavalyi esztendőre vonatkoztatva tehetünk ugyebár. Akkor egyértelműen bejött a Merci letisztult kasztnija. Az idén ismét módosul egy rahedli szabály, amire lehet, hogy Mike 'Aeromájer' Gascoyne találja meg a legjobb megoldást ezekkel a (szerintem kulturálatlannak semmiképp sem nevezhető) ráaggatott "szarokkal". :-) Nem azt mondom, hogy így lesz! Én csak piszokul reménykedem benne. :o) (És tudván, hogy Gascoyne nem a leghülyébb a szakmájában, úgy érzem, hogy még él annak lehetősége, hogy bejön ez az aerós matatás.) :-)
"Ráadásul még a Wiiliams is gyorsabb a Toyotánál, pedig ott nem csak gumi-, hanem a motorgyártó is új!"
Azt, hogy a Williams gyorsabb-e a Toyotánál, egyelőre nemigen tudhassuk. (Persze lehet, hogy így lesz, de erről jelenleg hitelt érdemlő összehasonlítási alapunk nem nagyon van. Az első igazán hiteles összehasonlító teszt a Bahreini futam lesz.) :-)