Tekintve, hogy holnap az összes tévéhíradó ezzel lesz tele, szerintem nyugodtan felteheted ide a képeidet, többünket érdekel, hogy milyen mértékű volt a tűz.
Egy halott a kigyulladt HÉV-en 2006. január 15, vasárnap - [21:31] [Belföld] A felismerhetetlenségig összeégett holttestet találtak a tűzoltók azon a HÉV-en, mely vasárnap este gyulladt ki a XVI. kerületben. A szerelvény az Imre utcai megállóból indult az Örs vezér tér felé, amikor a vezető észlelte, hogy az utolsó kocsiból füst tör elő. Azonnal megállította a szerelvényt, kinyitotta az ajtókat, majd porraloltóval megkezdte az oltást. Mire a tűzoltók a helyszínre értek, a kocsi lángokban állt. A holttestet az oltás közben fedezték fel. A tűz a többi kocsira nem terjedt át. (Lánglovagok)
Szerintetek nem mindegy milyen ablak van a sok jópofi egyén az első alkalommal ugyis össze karcolja vagy telefirkálja és nem lehet élvezni a tájat amit ugy hiányoltok az újfajta ablaknál.Amúgy ha hozzátok ér utoljára minden újjitás akkor van idötök ezen a kérdésen rágodni kedves MVIII-as barátom.
Ráadásul a 200-as Ikarusokon ha vmi úthibára tévedt a busz az ablak reszket össze vissza:), zörög az ember a saját hangját nem hallja...Még nem utaztam ezen a jómadáron(1121-1122),de mostmár egyre kíváncsibb vagyok:)
Köszönöm a logikus magyarázatot, hozzátenném, hogy az elkoszolódás nagymértékben rontja az ablak nyithatóságát. Viszont az eltolható "buszablak" -én így hívom, mert a 200-as Ikaruson is ilyesmi van-ugyanúgy használhatatlan lesz egy idő után. Van, hogy buszon, KCSV-n, M.IX/A-n sem jár rendesen az ablaktábla a sínen. Néha erőlködni kell, ha ki akarom nyitni. Nem tudom, ez a konstrukció akkor megfelel-e. Tudniillik épp arra a felületre ül be a kosz, ahol az üvegnek ell kéne csúsznia.
Ezekszerint azért nem lehetett volna azt a vízszintes keretlécet az eredetinek megfelelő magasságba rakni, mert túl kicsi lett volna a nyitható rész.
Már csak egy dolgot nem értek.
Miért nem láttam még soha sehol ilyen ablakot, egyetlen nem légkondicionált vasúti járműn sem? Ha ez ennyire logikus, hogy ez a legmegfelelőbb konstrukció, és a legjobb kompromisszum, akkor vagy mindenfelé ilyen ablakokkal rohangálnának a vonatok, vagy a HÉV karbantartói találták fel a spanyolviaszt.
Másképpen megfogalmazva:
Hogy lehet, hogy az európai vasutakon csak most jöttek rá erre a nagyszerű megoldásra? Mindenhol máshol meg szenvednek mindenféle "rossz" ablaktól, utasok és karbantartók egyaránt...
Sajna vannak olyan konstrukciók, amiket egész egyszerűen nem lehet, vagy gazdaságosan nem lehet karbantartani. Állítólag ilyen a régi típusú ablak is. Tény, hogy azt vagy le tudod húzni, vagy nem, ezután persze vagy fel lehet húzni, vagy nem... Kissé lehúzva viszont általában nem marad meg, vagy lecsúszik teljesen, vagy bezáródik. Ugyanakkor van egy máig alkalmazott előírás is, hogy mekkora résznek kell nyithatónak lenni. Emellett túl mélyen lent sem lehet nyitható, mert akkor meg korlát kell (pl. MIX/A), hogy ne tudjon egy gyerek ott kibújni, vagy túlzottan kihajolni. Ezenfelül legyen egyszerű, könnyű, relatíve olcsó, üzembiztos és jól karbantartható szerkezet. Szerintem mindenkit zavar a kilátásban, mert vagy egész lefelé tudsz nézni, vagy felfelé, pont a tájat nem látod úgy összességében. És biztos felvetődött ez a véleményezéskor is, de itt úgy látszik a valamit-valamiért versenyében ez a szempont maradt alul. A régi ablakokkal viszont valamit kezdeni kell, mert ezek a szerelvények még egy darabig azt hiszem maradnak...
Ha már újítani kell, akkor erre jó példa a félpantográf áramszedő. Állítólag jobb, mint az eredeti. És, a HÉV-nél (nem tudom, hogy pontosan így van-e) még mindig kísérleti stádiumban van. (?) Végül is mikor derül ki, hogy nagyságrenddel üzembiztosabb? (évtizedes konstrukció)
Ha ronda nem kell azzal utazni de miért zavar téged ha nem is ott dolgozol Szentendrén hanem a R-Kevei vonalon vagy rosszul tudom???Amugy a másikat meg vagy nem lehetett lehuzni vagy felfelé megszakad az ember mert ugy szorul ezek legalább könnyen nyithatok!!!
Sziasztok! Valaki szentendrei HÉV-es meg tudná mondani, hogy kb. mennyit (kW) eszik a kisegység ill. a nagyegység egy Batyi-Békás, ill. egy Batyi-Szentendre fordulón? (Ha igen, akkor legyen szíves mondja is meg...) Köszönöm.