Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 5125

Ehhez viszont konkrétan tudom ajánlani az Indóház legújabb számát, abban is Gábor Marcell kiegészítését a múltkori Ferencváros-cikkhez:

A Burmán manapság forgalom Szemereteleptől az ATCO-telepig (elemes faházakat, vagy miket gyárt) van.

Előzmény: Bányatörp (5115)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5124
Sajnos a térképek vagy nem jelölték a Burmát, vagy csak úgy, hogy abból nem tudod kinézni, az út melyik oldalán ment. Budapest térkép 1950
Előzmény: a_x (5120)
a_x Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5123
Köszi mindenkinek, így már világos.
Előzmény: UV pót (5121)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5122
Fradiból Soroksárra, a Nagykőrösi út bal oldalán ment, Soroksárról Fradiba a jobb oldalán. Nem ment át a másik oldalra, csak néző. kérdése. Pestről kifelé nézve, az úttest bal oldalán volt a kis-Burma vágány, mellette a villamos vágányok. És a kis utcán jött ki Fradiból. Kb "Köteles u." villamos +álló volt nov. 21-ig.
Előzmény: a_x (5120)
UV pót Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5121
Ezern a képen (Hamster honlapjáról) "befelé" nézünk. Látható, amint a Kis-Burma elhagyja a Nagykőrösi utat a Vasút sornál. Tehát a villamos is, és a vasút is a bal oldalon volt, ha kifelé nézünk.
Előzmény: a_x (5120)
a_x Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5120
Megpróbálok idelinkelni egy műholdképet: itt
Itt jött ki a fradiból a kis burma, itt keresztezte a Határ utat. Bal oldalon nég megvannak a sínek. Jobb oldalon látható az az íves utca, ahol feltehetőleg a Nagykőrösire kanyarodott. Nekem ebből a vonalvezetésből az látszik, hogy a jobb oldalon haladt. De igazából fogalmam sincs, hogy melyik oldalon ment. A másik ív, ahol elhagyja a Nagykőrösit, és Soroksár felé kanyarodik, az is jól látható a műholdképen.
Nincs véletlenül egy korabeli térképed, amin jelölve van a nyomvonal?
Előzmény: Bárdos Imre (5117)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5119
Az "új hely"-en 130 trolijárat is +áll. Nem semmi:) Szerintem a "Tömegközlekedés" szegedi topikjában jobban hozzá tudnának szólni, a helyiek, a helyi témához.
Előzmény: mattil (5118)
mattil Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5118

Volna egy nagyon hülye kérdésem.

Szóval Szegeden most már nagyon úgy néz ki, hogy az autóbuszállomást tényleg kitelepítik a Mars térről. Sajnos az az 50 éves elképzelés, hogy Szeged-Rókus állomás mellett épüljön fel az új pályaudvar nem kivitelezhető, mert oda néhány éve pláza épült, pedig szerintem nagyon jó hely lett volna. A Nagyállomás környékén pedig senki sem akar ilyet építeni, pedig az ország nagy részén nem véletlenül került egymás mellé az autóbusz és a vasuti pályaudvar.

Én nem örülök neki, mert az új hely véleményem szerint nagyon kiesik majd a belvárosból, és a Nagyállomást is nehezebben lehet majd innen megközelíteni. És bár most nyertek pénzmagot a külső körúti villamosra, azt nem erre, hanem a Rókusi körút-Tescó-Makkosházi körút felé akarják kiépíteni.

Viszont épp erre (az pályaudvar helyére, közelébe)vezetnek az egykori konzervgyári, textilgyári, és SZKV iparvágányok. Az SZKT többször is felvetette már azt a tervét, (sőt pályázatot is adott be már ilyen céllal ha jól tudom), hogy Ő távvilamost, vagy közismertebb nevén HÉV-et közlekedtetne Szeged-Hódmezővásárhely között. Bár a tervek szerint ezek a járatok a villamossineken jönnének be a belvárosba, de ez még képlékeny terv.

Elképzelhetőnek tartjátok, hogy legalább ez a HÉV, esetleg a 135 vonatainak egy része a volt iparvágányokon bejönne az új buszpályaudvarhoz, és így egymás mellé kerülne a vasút és az autóbusz, vagy csak az én lázálmom az, hogy ennek jó lenne egymás mellé kerülnie? Milyen állapotban vannak ezek a vágányok? Alkalmasak lennének személyvonatok közlekedtetésére?

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5117

A kis burma először Fradit elhagyva keresztezte a villamos vágányokat és a Határ utat, majd a szerintem névtelen kis utcán keresztül  (ahol ma az Europark felől érkező autók fel tudnak menni a Nagykőrösi útra) kiment a Nagykőrösi útra, keresztezte azt, majd a szemétvasút (később 51-es villamos) vágányai mellé kanyarodva a Nagykőrösi út bal oldalán folytatta útját, egészen a Vasút sorig (majdnem szemben a Vas Gereben utcával), ahol egy jobbos ívvel ismét keresztezte a Naghykőrösi utat és tovább haladt Soroksár állomás felé. Itt az utca sarkon ma is áll egy fura alaku ház, ami éppen azért lett olyan, hogy elférjen a Nagykőrösi út és a vasút álrtal behatárolt területen.

 

Személyforgalma soha nem volt. Hadi célokból épült a Kelebiai vonal és Fradi összekötésére, de tehervonatok még a '70-es években is közlekedtek rajta. 1983 körül az M5-ös bevezető szakaszának építésekor szüntették meg és szedték fel.

 

 

Előzmény: a_x (5114)
luc72 Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5116

Ezt a részt pucolták ki.

 

Előzmény: Bányatörp (5115)
Bányatörp Creative Commons License 2005.12.18 0 0 5115
Még a nyáron láttam ott egy Bobót, pár teherkocsit tologatott ott. Néha szokott lenni gyér teherforgalom arrafelé.
Előzmény: luc72 (5113)
a_x Creative Commons License 2005.12.17 0 0 5114
Az a nagy-burma lehet. A kis-burma nem keresztezte a Nagykőrösi utat. A nagy-burma elvileg még üzemben van, bár legutóbb úgy láttam, hogy pestimrénél kivették a keresztező elemet.
Előzmény: luc72 (5113)
luc72 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 5113
Viszont, nem rég írtam, hogy a burma nagykörösi út kereszteződésénél, csinálgatták a fény sorompót. Most viszont kipucolták az ívet! Lesz itt valami? Ill. nem itt volt vágány lopás, az potlódott?
_nyunyuka Creative Commons License 2005.12.17 0 0 5112

Sziasztok!

 

Merre jártam ma?

V.43.1008 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5111

Szia!

1945 -ben volt személy forgalma ...

 

G kocsikban vitték ezen a vonalon  a Svábokat ...

 ( Kitelepítés ....)

 

 

Előzmény: a_x (5104)
mk4047 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5110
Én egy soroksári hévtörténeti kiadványban olvastam erről először (és utoljára :))
Előzmény: Zolcsi67 (5109)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5109
Moast elbizonytalanodtam, hopgy ott olvastam-e, vagy emitt, az Indexen? Valahol biztosan...
Előzmény: mk4047 (5108)
mk4047 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5108
Ja, bocsánat nem tudtam, hogy ez már ott megjelent:)
Előzmény: Zolcsi67 (5107)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5107
Lásd Indóház, asszem :-)
Előzmény: mk4047 (5106)
mk4047 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5106
A 90-es évek elején felmerült Soroksár helyi közlekedésének segítésére Bz-k közlekedtetése a vonalon. Ebből persze nem lett semmi, illetve a "Soroksár-Busz" lett belőle :)
Előzmény: Zolcsi67 (5105)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5105
Személyforgalma tudtommal soha nem volt. A teherforgalomban a Soroksár-Fradi közti szakasz telítődésekor jó kis menekülőútvonal volt, egyből Fc-Nyugati rendezőre vitte be a vonatokat (néha 1-2 kósza villamos az útjába állt...).
Előzmény: a_x (5104)
a_x Creative Commons License 2005.12.16 0 0 5104
Igen, ez a kis-burma. Ott lakom a közelben. Érdekes ez a kis-burma. Eredetileg sem lehetett rá sok szükség. Soroksár állomást kötötte össze egy kis kerülővel - Pesterzsébeten keresztül, a Nagykőrösi út mentén haladva - Fradi rendezővel. Az egyetlen kereskedelmi létesítmény, amit kiszolgált éppen a képen látható hajdani Tüzép telep.
Személyforgalomban sem lehetett nagy jelentősége, mert Soroksárról egyszerűbb volt HÉV-vel bejutni a vágóhídig.
Előzmény: KZsoci (5101)
Elektricska Creative Commons License 2005.12.15 0 0 5103

Felkerült az összes keddi kép a Szentesi Téglagyárról. Az oldalamról szokás szerint a ,,Téglagyári Vasutak" linkre kell kattintani, majd bal oldalt a Szentesi Téglagyárra. Alul, a legalsó album a legújabb.

Zolcsi67 Creative Commons License 2005.12.14 0 0 5102

Kérdőjel nélkül Kis-Burma az! :-)))

A mostani állapotot is fotóztad?

Előzmény: KZsoci (5101)
KZsoci Creative Commons License 2005.12.13 0 0 5101

Ma nagy hirtelen kiszedték a Kis-Burma vasút (? - szóval az, amelyik Soroksárt kötötte össze a Nagykőrösi út mentén húzódó sínekkel) keresztező sínjeit a Szent László utcából. Nemrég készült el a Virág Benedek utca felújítása, amely során ezt szintén megtették (ellentétben a Szent László / Török Flóris utca néhány évvel ezelőtti felújításával, amikor rábetonoztak a sínekre, de a sínkorona teteje "kilátszott"). Persze a maradék helyeken maradt a magasvágány.

 

Egy igen rossz fénykép a szóbanforgó helyszínről:

 

Elektricska Creative Commons License 2005.12.12 0 0 5100

Feltettem néhány képet az ontopická vált Szentesi Téglagyár vasútjáról.

 

 

Az oldalamon a 'Más kisvasutak képei' sorban a 'Téglagyári vasutak' linkre kattintva érhető el. Az előjövő oldalon pedig bal oldalt kell a 'Szentesi Téglagyári Vasút'-ra kattintani.

 

Bonyolult, de megéri. :)

Sinbiciklis Creative Commons License 2005.12.11 0 0 5099
Ő még nem adta föl. Mi se tegyük!
smith Creative Commons License 2005.12.10 0 0 5098
1987-88-környékén kb kéthetente indultam-érkeztem ide. Nem mondom, hogy a szívemhez nőtt volna, de volt valami békebeli hangulata a helynek. Sajnálom, hogy így alakult. [...]
division by zero Creative Commons License 2005.12.10 0 0 5097
Bányatörp Creative Commons License 2005.12.10 0 0 5096

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!