Fradiból Soroksárra, a Nagykőrösi út bal oldalán ment, Soroksárról Fradiba a jobb oldalán. Nem ment át a másik oldalra, csak néző. kérdése. Pestről kifelé nézve, az úttest bal oldalán volt a kis-Burma vágány, mellette a villamos vágányok. És a kis utcán jött ki Fradiból. Kb "Köteles u." villamos +álló volt nov. 21-ig.
Ezern a képen (Hamster honlapjáról) "befelé" nézünk. Látható, amint a Kis-Burma elhagyja a Nagykőrösi utat a Vasút sornál. Tehát a villamos is, és a vasút is a bal oldalon volt, ha kifelé nézünk.
Megpróbálok idelinkelni egy műholdképet: itt Itt jött ki a fradiból a kis burma, itt keresztezte a Határ utat. Bal oldalon nég megvannak a sínek. Jobb oldalon látható az az íves utca, ahol feltehetőleg a Nagykőrösire kanyarodott. Nekem ebből a vonalvezetésből az látszik, hogy a jobb oldalon haladt. De igazából fogalmam sincs, hogy melyik oldalon ment. A másik ív, ahol elhagyja a Nagykőrösit, és Soroksár felé kanyarodik, az is jól látható a műholdképen. Nincs véletlenül egy korabeli térképed, amin jelölve van a nyomvonal?
Az "új hely"-en 130 trolijárat is +áll. Nem semmi:) Szerintem a "Tömegközlekedés" szegedi topikjában jobban hozzá tudnának szólni, a helyiek, a helyi témához.
Szóval Szegeden most már nagyon úgy néz ki, hogy az autóbuszállomást tényleg kitelepítik a Mars térről. Sajnos az az 50 éves elképzelés, hogy Szeged-Rókus állomás mellett épüljön fel az új pályaudvar nem kivitelezhető, mert oda néhány éve pláza épült, pedig szerintem nagyon jó hely lett volna. A Nagyállomás környékén pedig senki sem akar ilyet építeni, pedig az ország nagy részén nem véletlenül került egymás mellé az autóbusz és a vasuti pályaudvar.
Én nem örülök neki, mert az új hely véleményem szerint nagyon kiesik majd a belvárosból, és a Nagyállomást is nehezebben lehet majd innen megközelíteni. És bár most nyertek pénzmagot a külső körúti villamosra, azt nem erre, hanem a Rókusi körút-Tescó-Makkosházi körút felé akarják kiépíteni.
Viszont épp erre (az pályaudvar helyére, közelébe)vezetnek az egykori konzervgyári, textilgyári, és SZKV iparvágányok. Az SZKT többször is felvetette már azt a tervét, (sőt pályázatot is adott be már ilyen céllal ha jól tudom), hogy Ő távvilamost, vagy közismertebb nevén HÉV-et közlekedtetne Szeged-Hódmezővásárhely között. Bár a tervek szerint ezek a járatok a villamossineken jönnének be a belvárosba, de ez még képlékeny terv.
Elképzelhetőnek tartjátok, hogy legalább ez a HÉV, esetleg a 135 vonatainak egy része a volt iparvágányokon bejönne az új buszpályaudvarhoz, és így egymás mellé kerülne a vasút és az autóbusz, vagy csak az én lázálmom az, hogy ennek jó lenne egymás mellé kerülnie? Milyen állapotban vannak ezek a vágányok? Alkalmasak lennének személyvonatok közlekedtetésére?
A kis burma először Fradit elhagyva keresztezte a villamos vágányokat és a Határ utat, majd a szerintem névtelen kis utcán keresztül (ahol ma az Europark felől érkező autók fel tudnak menni a Nagykőrösi útra) kiment a Nagykőrösi útra, keresztezte azt, majd a szemétvasút (később 51-es villamos) vágányai mellé kanyarodva a Nagykőrösi út bal oldalán folytatta útját, egészen a Vasút sorig (majdnem szemben a Vas Gereben utcával), ahol egy jobbos ívvel ismét keresztezte a Naghykőrösi utat és tovább haladt Soroksár állomás felé. Itt az utca sarkon ma is áll egy fura alaku ház, ami éppen azért lett olyan, hogy elférjen a Nagykőrösi út és a vasút álrtal behatárolt területen.
Személyforgalma soha nem volt. Hadi célokból épült a Kelebiai vonal és Fradi összekötésére, de tehervonatok még a '70-es években is közlekedtek rajta. 1983 körül az M5-ös bevezető szakaszának építésekor szüntették meg és szedték fel.
Az a nagy-burma lehet. A kis-burma nem keresztezte a Nagykőrösi utat. A nagy-burma elvileg még üzemben van, bár legutóbb úgy láttam, hogy pestimrénél kivették a keresztező elemet.
Viszont, nem rég írtam, hogy a burma nagykörösi út kereszteződésénél, csinálgatták a fény sorompót. Most viszont kipucolták az ívet! Lesz itt valami? Ill. nem itt volt vágány lopás, az potlódott?
A 90-es évek elején felmerült Soroksár helyi közlekedésének segítésére Bz-k közlekedtetése a vonalon. Ebből persze nem lett semmi, illetve a "Soroksár-Busz" lett belőle :)
Személyforgalma tudtommal soha nem volt. A teherforgalomban a Soroksár-Fradi közti szakasz telítődésekor jó kis menekülőútvonal volt, egyből Fc-Nyugati rendezőre vitte be a vonatokat (néha 1-2 kósza villamos az útjába állt...).
Igen, ez a kis-burma. Ott lakom a közelben. Érdekes ez a kis-burma. Eredetileg sem lehetett rá sok szükség. Soroksár állomást kötötte össze egy kis kerülővel - Pesterzsébeten keresztül, a Nagykőrösi út mentén haladva - Fradi rendezővel. Az egyetlen kereskedelmi létesítmény, amit kiszolgált éppen a képen látható hajdani Tüzép telep. Személyforgalomban sem lehetett nagy jelentősége, mert Soroksárról egyszerűbb volt HÉV-vel bejutni a vágóhídig.
Felkerült az összes keddi kép a Szentesi Téglagyárról. Az oldalamról szokás szerint a ,,Téglagyári Vasutak" linkre kell kattintani, majd bal oldalt a Szentesi Téglagyárra. Alul, a legalsó album a legújabb.
Ma nagy hirtelen kiszedték a Kis-Burma vasút (? - szóval az, amelyik Soroksárt kötötte össze a Nagykőrösi út mentén húzódó sínekkel) keresztező sínjeit a Szent László utcából. Nemrég készült el a Virág Benedek utca felújítása, amely során ezt szintén megtették (ellentétben a Szent László / Török Flóris utca néhány évvel ezelőtti felújításával, amikor rábetonoztak a sínekre, de a sínkorona teteje "kilátszott"). Persze a maradék helyeken maradt a magasvágány.
Feltettem néhány képet az ontopická vált Szentesi Téglagyár vasútjáról.
Az oldalamon a 'Más kisvasutak képei' sorban a 'Téglagyári vasutak' linkre kattintva érhető el. Az előjövő oldalon pedig bal oldalt kell a 'Szentesi Téglagyári Vasút'-ra kattintani.
1987-88-környékén kb kéthetente indultam-érkeztem ide. Nem mondom, hogy a szívemhez nőtt volna, de volt valami békebeli hangulata a helynek. Sajnálom, hogy így alakult. [...]