Idézet a Gőzös topik #14260-as hozzászólásából (rezgaras, 2005.10.21)
Egy lista a Nürnbergben leégett mozdonyokról és állapotukról:
Adler (1935) - a szerkocsi a kerékpárokig leégett - a mozdony esetleg javítható 01 150 (1936) - elvileg javítható 23 105 (1959) - nagyon kiégett, esetleg javítható 45 101 (1941) - elvileg javítható 50 662 (1941) - nagyon kiégett, esetleg javítható 86 457 (1942) - elvileg javítható 89 801 (1921) - nagyon kiégett, esetleg javítható 98 327 - ez volt a "félig felvágott" Glaskasten - teljesen tönkrement
Nem gôzösök (nem az összes)
E75 09 (1928) - külsô felújításra szorul csak V200 002 (1953) - a váz teljesen megrogyott 627 001 (1974) - a váz kilágyult, megrogyott TW 210 Berlini Földalatti (1913) - a faszekrény teljesen leégett
Szerencsésen megúszták, mert éppen nem voltak ott:
Bajor S2/6 (késôbb, egy rövid ideig BR15 001) 05 001 38 2884 E19 12
Nürnbergben nem a múzeum égett le, hanem a kőrfűtőház, ahol a múzeumi járműveket tárolták. A Gőzmozdonyos topik anno hosszasan foglalkozott vele, ott volt a járművek listája is, meg hogy mi mennyire javítható...
A
Közlekedési Múzeum
1146 Budapest, Városligeti krt. 11
szervezésében
modellkiállítás és kavalkád
2005. november 25 -től 2006. január 15-ig
naponta 10 és 16 óra,
szombaton, vasár- és ünnepnapokon 10 és 17 között
Autó-, vasút- és repülőmodellek, diorámák, terepasztalok
Több száz modell különféle méretarányban!
(A kiállítás belépődíjas)
2005. december 10-én
MODELLBÖRZE
a Közlekedési Múzeum egész területén 10-től 16 óráig
Asztalfoglalás december 2-ig a 06-1-273 3840/63 telefonszámon
Nagy asztal (160x80 cm): 1500 Ft
Kis asztal (átmérő 80 cm): 600 Ft
Árusoknak belépés 9 órától, távozás 17 óráig
Pedig a városivasút.lap.hu-n rajta van, "Németország" fejléc alatt. Külön lapja van a múzeumnak. Valaki itt írta, hogy leégett, nem tudom, mit fogsz ott találni, remélem, sikerrel jársz.
Esetleg a képeket be lehetne szkennelni, és úgy felrakni.
Nagyon sokat segítettél, és köszönöm a térképet is. :-) Közben megnéztem a honlapjukat, egy szó sincs a múzeumról. ez igen fura.
Sajnos, nincsenek számítógépes kellékeim, és digitális fényképezőm sincs csak hagyományos. Azért csinálok egy vagon képet Berlinben, és ha van jó ötleted, hogy lehet ide egy és mást betenni hagyományosról, akkor nagyon szívesen megteszem.
Igen, az eredeti utastér sokkal szebb. Mész Berlinbe? Jó neked. Én még nem voltam, és a múzeumot sem tudom, hol találod, de azt hiszem érdemes felkeresni.
Ezek régi, háború előtti gyártású, berlini S-Bahn kocsik. A 70-es, 80-as években volt ott a nagy felújítási hullám, ezért a nagy hasonlóság az MX és MXA-kal belülről. A hosszanti ülés nem jellemző, az a kerékpáros szakasz.
Kicsit magyartalan. Lévén a légfék levegős működtetésű, viszont a vezérlése lehet tisztán pneumatikus, de villamos is. És nem fékkar. Elektropneumatikus vezérlést is végző un. "időfüggő" mozdonyvezetői fékezőszelep. A Knorr St 125-ös típus villamos érintkezőkkel kiegészített változata.