Ha utazol, nézd meg, hogy hová mész. :) Térkép, kérdezés, stb. Hány olyan internetes ingyenes oldalt mondjak, ahol tudsz (utcaszintű) térképen navigálni? Sztem felesleges ezt az 4 Hévvonalat számozni.
Igen, többféle útvonalon is közlekedik. A busz. De HÉV-nél soha nem hallottam még ilyet. Szóval azon felül, hogy "ááá, ez nekem jutott eszembe és ezt is megcsinálták, mert akarta valaki", nem látom több értelmét.
A mai napig nem tudom, milyen viszonylattal jutottam el két éve Sárisápra, de tudom, melyik cég busza volt, hogy hol száltam fel és hol szálltam le. Ez bőven elég volt, hogy máskor is odataláljak.
Van amikor egy A-B viszonylatú helyközi járat többféle útvonalon is közlekedhet.
De miért? Ha bemondják, hogy hova megy, akkor mindegy, mi a száma. Ha meg nem mondják be, akkor időben megtudjuk, ha át kell szálni. Egyetlen kivétel a csömöri vonal, ahová nem megy minden vonat. De a többi helyen vagy végig tudun utazni egy vonattal, vagy átszállással lehet eljutni a végállomásig. Teljesen felesleges még egy információval bővíteni az eddig is túl sok dolgot, amit a kedves utasoknak fejben kell tartani.
Pár hozzászólással ezelőtt valaki feszegette, hogy mire fordítják a menetdíj bevételeket és okosan az jött ki, hogy a felújításra is. Igen, és akkor még az ilyen okos ötletek megvalósítására is, mint táblacserék, viszonylatszám kijelzők, esetleg F@kgyem kijelzők az utastérben, légkondícionálók, egyedi ajtónyitógombok stb. mind-mind ami Európában használható, de itthon értelmetlen, mert még az a megszokott, ha melegünk van ajtót-ablakot kitárunk, valami nem a sajátunk, akkor nem vigyázunk rá.
De visszakanyarodva a viszonylatszámokra, a városon belüli tömegközlekedési járatoknál szokott lenni viszonylatszám, ami helyenként fantázianévként jelenik meg az utazóközönség számára. Így tehát ebe a logikába beletartozhat, ha a HÉV "Cinkota", "Gödöllő", Kerepes", "Mogyóród", "Csömör", "Örs Vezér tere", Ráckeve", "Dunaharastti", "Tököl", "Vágóhíd", "Csepel", "Boráros tér", "Szentendre", "Békásmegyer", "Batthyány tér" felirattal közlekedik. Helyközi közlekedésnél meg egyszerűen egy tábla jelzi, hogy mely végállomások között közlekedik. A mai napig nem tudom, milyen viszonylattal jutottam el két éve Sárisápra, de tudom, melyik cég busza volt, hogy hol száltam fel és hol szálltam le. Ez bőven elég volt, hogy máskor is odataláljak.
vrobee válasz | vissza a topikba 2005.10.26 18:00:34 (5179) Végülis egy külföldinek egyszerűbb elmagyarázni, hogy jó neki a Hxx meg a Hyy, mint hogy "amire az van irva, hogy Gödöllő vagy Kerepes, de a Csömör az nem jó..." Szóval lehetne pl. H10 Szentendre / H11 Békásmegyer H20 Gödöllő / H21 Mogyoród / H22 Kerepes / H23 Kistarcsa / H24 Cinkota H30 Csömör H40 Ráckeve / H41 Tököl / H42 Dunaharaszti H50 Csepel :)
Igen! És Békásmegyer - Szentendre legyen H10B Cinkota - Mogyoród H21B Cinkota - Csömör H30B Továbbá a Rozi ne azt mondja be, hogy hová tart a vonat, hanem azt, hogy a "Há X viszonylatú vonat indul a második vágányról..."
Szerintem nem kell feltétlenül villamost csinálni a HÉV-ből, hagyjuk meg madzagvasútnak. Az meg, hogy a menetrendkönyvekben miként szerepel, az utazóközönségnek édesmindegy. Nekik az a fontos, hogy jöjjön, nekünk meg az, hogy menjen.
118-as. Mivel a BKV némi hálózatmódosítást tervez Budán, ezért talán eltűnik a 118-as szám a süllyesztőben. Vagy módosul mondjuk 48-ra. Ez "rímel" a 18-ra, és a 47/49-es számcsoporthoz közel álló szám, és részben hasonló útvonal.
A két bp-i metró közt sincs átjárás (mármint üzemi ugye van, de forgalmi nincs), mégis van 2-es és 3-as. Sőt, a kisföldalatti meg 1-es, pedig az tök más :-)
Végülis egy külföldinek egyszerűbb elmagyarázni, hogy jó neki a Hxx meg a Hyy, mint hogy "amire az van irva, hogy Gödöllő vagy Kerepes, de a Csömör az nem jó..."
Hát, aki térkép nélkül megy, az így jár! :)
De ha leírod egy papírra, hogy "Csömör", akkor azt valszeg össze tudja hasonlítani a kiírón, HÉV-en levő felirattal. Szerintem. Sőt, ha azt írod, hogy "Csömör/Kistarcsa", akkor is rá fog jönni, hogy mi van sztem...
Ami nagyon tetszett, Baross téri pénztár, angolul beszélő utas Budapest Kártyát akart venni. "Három days or kettő days"? Jót kuncogtam rajta... :((( Na, abba hagyom az offot, megyek a dev0-ba. :)
Villamos-troli esetén egy átfedésről tudok, ami nem a helyén van, az pedig a 118-as villamos.
Biztos tudod, 1-től 70-ig a tuják, 70-től pedig a trolik számai voltak... Ez egy kicsit borult, de nem nagyon.... A busz meg busz, azzal nem igazán tudsz mit csinálni...
Mivel a HÉV vonalak tényleg nem találkoznak egymással, ezért szerintem ott felesleges a számozás, nem úgy, mint a metrónál! :) Ja, egyébként ha nagyon számozni szeretnétek a HÉV-vonalakat, akkor ott van a 250-253 számcsoport (lásd MÁV menetrendkönyv sárga oldalai)
Végülis egy külföldinek egyszerűbb elmagyarázni, hogy jó neki a Hxx meg a Hyy, mint hogy "amire az van irva, hogy Gödöllő vagy Kerepes, de a Csömör az nem jó..." Szóval lehetne pl. H10 Szentendre / H11 Békásmegyer H20 Gödöllő / H21 Mogyoród / H22 Kerepes / H23 Kistarcsa / H24 Cinkota H30 Csömör H40 Ráckeve / H41 Tököl / H42 Dunaharaszti H50 Csepel :)
Na jó, de ha pl. az S15 és az S26 soha nem találkozik, attól még mindkettő találkozhat S4-gyel, szóval ott fontos a számozás. Nálunk meg... Persze azért jó lenne egy átgondolt, egységes számozás. Első lépésnek örvendetes lenne, ha a villamos-busz-troli átfedéseket megszűntetnék, mert az tényleg zavart tud okozni.
Bécsben is kaptak, itt is ugyanúgy kaphatnak. Kapják meg a menetrendi mező számát! Esztergom 2, Miskolc 80 stb... (A HÉV-eknek is van ilyen száma.) Amúgy az S-Bahn hálózat kivételével a helyközi forgalomban gyakran a menetrendi mező számát használják fel a számozásnál. Vagy kettős számozás van. (Kisvárosban a négyjegyű szám helyett egyjegyűt alkalmaznak.)
Igaz, itt van még egy vonalszám ami a helyközi menetrendi mezőnek felel meg. 2xxx.
De Lentiben a mező számának utolsó két jegyét megkapták a vonalak, így van ott 90-es vonal is! Igaz, ez nincs kitáblázva a buszokon, mert ott csak az úticél van. (Helyi forgalomban is igénybevehető helyközi járatokról van szó, így az úticél sem azonos a helyi forgalomban igénybevehető szakasszal.)
Nem kell összefüggő hálózat ahhoz, hogy viszonylat jelzés legyen. Bécsben az átmenő Schnellbahn-okat S1-től S7-ig számozzák, a fejpályaudvarokról indulók pedig Sxx számokat kapnak. Ez utóbbiak nem egybefüggő hálózatok.
Ha már itt tartunk, és van egy (negyedkész) BKSZ, a MÁV környéki viszonylatai is kaphatnának jelzést akár irány, akár indító budapesti pályaudvar szerint.
Szerintem hosszú távon lesz, mert tőlünk nyugatra is rendszert alkotnak a számozásban. Amúgy meg ha az M2 + a Gödöllői HÉV, valamint a Csepeli ill. a Ráckevei és a Szentendrei HÉV össze lesz kötve, akkor már nem lesz többé különálló hálózat.
Üdvözletem! Gyártelepen nem működik a fénysorompó, így ma láthattam egy jó kis dudálást, fütyülést, anyázást, stb.... Se fehér, se vörös jelzést nem ad, és a félsorompók sem működnek.
A hatvani vonal fejlesztése is kiváltaná a 61E-t, a lakótelep problémája pedig megoldható egy sűrű. keresztirányú ráhordó járattal. Az időnyereség igen jelentős lenne, mert a Keletiből - busszal együtt - mintegy 30 perc alatt lenne elérhető Rákoskeresztúr. Arról nem is beszélve, hogy a 61E által nem elérhető területek is gyors közlekedéshez jutnának. Ugyan ez elképzelhető lenne az újszászi vonallal is.
Nem biztos hogy sokan használnák a vasútat arra, mert elég messze van lakótelep központjától. A HÉV mondjuk nem lenne sokkal gyorsabb mint a 61E számításaim szerint 15-18 perc alatt érne el az örsről Rákoscsabán át Keresztúrra...Viszont kiváltana számos buszjáratot, köztük a 61E-t. Szerintem egyvágányos, több-kitérős vonal is elég lenne, kb 10 perces követéssel.
Olcsónak nyilván nem olcsó, dehát hamár fejlesztünk akkor úgy csináljuk hogy behozza az árát...
Nem lenne hatékonyabb és olcsóbb a hatvani vasútra ütemes közlekedést tervezni akár harmadik vágány építésével? A G-HÉV kissé messze van Rákoskeresztúrtól.
Ez egy közlekedési topik. A közéleti elképzeléseidet teljes szépségében kifejtheted a PoliDili sokszáz topikjában. Nyithatsz persze újat is. Ott még egy "Budapest - Alcsútdoboz gyorsmetró" topikcím sem fog megütközést kelteni... :DDD
Ez a Rákoskeresztúros bekötés is nyilván jó, és szükséges, de először a költséghatékonyság miatt az összekötésen kellene túlesni. Ha meg megvalósul a VEKE szerinti 2. ütem, akkor Mf-re lehet terelni a 61e-t, majd utána építgetni szárnyvonalat.
Szerintem a HÉV-nél a jellege miatt városon belül is diákjegyet kellene adni, ha közig határon kívüli utazást tesz meg valaki.
Persze, így Budakalászra kérve a diákot olcsóbban jön ki, mintha Békásig kérné. De a Volán társaságoknál is így van ez. Pl A helyijáratos jegy drágább, mint egy 5 km-es diák. A vonatnál meg városon belül is így van ez.
Olvastátok az indexen az M2 Gödöllői HÉV tervét. Demszky hozza a szokásos formáját + asszem az 5-ös metrósdologra is nagyívben sz..rik (ne felejtsük el, hogy 3,5 évvel ezelőtt minden metrókocsiban szerepelt a Demszky kampály-térkép, mely szerint ha újra Ő lesz a polg.mester akkor a 4-es metró mellett az 5-öst is felépíti)
Hát ennyit róla... Amúgy tökre nem értem miért nem lehet ezt a metrót meghosszabbítani, csak akarat kérdése lenne. Bízzunk benne, hogy a járműbeszerzési tendert nem a mostani hozzá nem értő "szakemberek" (élén Vajda Pál + Demszky) fogják jóvá hagyni hanem a következő városvezetés átgondoltabb emberei.
Amúgy ha kicsit elgondolkodnának akkor sokkal jobban megtériülne ha legalább a metró Cinkotáig kimenne, mert számos buszt ki lehetne váltani vele és nem állnánk a reggeli dugóban órákig. Javaslom továbbá a VEKE-nek, hogy ne csak Gödöllőre hanem Csömör, Nagytarcsa valamint Cinkota után egy erős jobb kanyarral kössék be Rákoscsaba Hősök terét és Rákoskeresztúrt is, ezzel normálisabb utazást teremtve Budapest leg-elcseszettebb közlekedésű lakótelepe és a városközpont között...
Számold ki Dunaharasztira (ott van MÁV, volán, meg HÉV is..)
Amúgy nekem az tetszett hogy a VOLÁNbusz egy időben Békásmegyerről majdnem Csobánkáig elvitt annyiért amennyiért a HÉV Pomázig...(diákjegyről van szó)
De ugyanez a helyzet Szentenrdével is, a gyorsabb (kicsit zsúfoltabb busz) diákigazolvánnyal ~ 65 Ft-ért visz ki a Flórián térről Szentendrére...
ugyanez HÉV-vel 175+80 vagy valami ilyesmi..
Szerintem indokolatlanul sok a HÉV viteldíja, és érthetetlen miért....
A BKSZ bérlet meg szerintem jelen formájában szar. Úgy kéne megcsinálni hogyha mondjuk én veszek egy 30 km-est (Mondjuk Tököl - Bp távolság) akkor én válasszam meg hogy buszal vagy HÉV-el kívánok-e utazni.
Ezzel ki lehetne váltani azt hogy egy időben menjen minden, (áltlaában esténként befelé egyidőben megy a HÉV is és a vonat is, aztán 1 órán keresztül semmi sincs befele) és sokkal jobban lehetne hangolni a dolgokat ha kicsit ésszel csinálnának mindent a "szakemberek"