Bécsben is kaptak, itt is ugyanúgy kaphatnak. Kapják meg a menetrendi mező számát! Esztergom 2, Miskolc 80 stb... (A HÉV-eknek is van ilyen száma.) Amúgy az S-Bahn hálózat kivételével a helyközi forgalomban gyakran a menetrendi mező számát használják fel a számozásnál. Vagy kettős számozás van. (Kisvárosban a négyjegyű szám helyett egyjegyűt alkalmaznak.)
Igaz, itt van még egy vonalszám ami a helyközi menetrendi mezőnek felel meg. 2xxx.
De Lentiben a mező számának utolsó két jegyét megkapták a vonalak, így van ott 90-es vonal is! Igaz, ez nincs kitáblázva a buszokon, mert ott csak az úticél van. (Helyi forgalomban is igénybevehető helyközi járatokról van szó, így az úticél sem azonos a helyi forgalomban igénybevehető szakasszal.)
Nem kell összefüggő hálózat ahhoz, hogy viszonylat jelzés legyen. Bécsben az átmenő Schnellbahn-okat S1-től S7-ig számozzák, a fejpályaudvarokról indulók pedig Sxx számokat kapnak. Ez utóbbiak nem egybefüggő hálózatok.
Ha már itt tartunk, és van egy (negyedkész) BKSZ, a MÁV környéki viszonylatai is kaphatnának jelzést akár irány, akár indító budapesti pályaudvar szerint.
Szerintem hosszú távon lesz, mert tőlünk nyugatra is rendszert alkotnak a számozásban. Amúgy meg ha az M2 + a Gödöllői HÉV, valamint a Csepeli ill. a Ráckevei és a Szentendrei HÉV össze lesz kötve, akkor már nem lesz többé különálló hálózat.
Üdvözletem! Gyártelepen nem működik a fénysorompó, így ma láthattam egy jó kis dudálást, fütyülést, anyázást, stb.... Se fehér, se vörös jelzést nem ad, és a félsorompók sem működnek.
A hatvani vonal fejlesztése is kiváltaná a 61E-t, a lakótelep problémája pedig megoldható egy sűrű. keresztirányú ráhordó járattal. Az időnyereség igen jelentős lenne, mert a Keletiből - busszal együtt - mintegy 30 perc alatt lenne elérhető Rákoskeresztúr. Arról nem is beszélve, hogy a 61E által nem elérhető területek is gyors közlekedéshez jutnának. Ugyan ez elképzelhető lenne az újszászi vonallal is.
Nem biztos hogy sokan használnák a vasútat arra, mert elég messze van lakótelep központjától. A HÉV mondjuk nem lenne sokkal gyorsabb mint a 61E számításaim szerint 15-18 perc alatt érne el az örsről Rákoscsabán át Keresztúrra...Viszont kiváltana számos buszjáratot, köztük a 61E-t. Szerintem egyvágányos, több-kitérős vonal is elég lenne, kb 10 perces követéssel.
Olcsónak nyilván nem olcsó, dehát hamár fejlesztünk akkor úgy csináljuk hogy behozza az árát...
Nem lenne hatékonyabb és olcsóbb a hatvani vasútra ütemes közlekedést tervezni akár harmadik vágány építésével? A G-HÉV kissé messze van Rákoskeresztúrtól.
Ez egy közlekedési topik. A közéleti elképzeléseidet teljes szépségében kifejtheted a PoliDili sokszáz topikjában. Nyithatsz persze újat is. Ott még egy "Budapest - Alcsútdoboz gyorsmetró" topikcím sem fog megütközést kelteni... :DDD
Ez a Rákoskeresztúros bekötés is nyilván jó, és szükséges, de először a költséghatékonyság miatt az összekötésen kellene túlesni. Ha meg megvalósul a VEKE szerinti 2. ütem, akkor Mf-re lehet terelni a 61e-t, majd utána építgetni szárnyvonalat.
Szerintem a HÉV-nél a jellege miatt városon belül is diákjegyet kellene adni, ha közig határon kívüli utazást tesz meg valaki.
Persze, így Budakalászra kérve a diákot olcsóbban jön ki, mintha Békásig kérné. De a Volán társaságoknál is így van ez. Pl A helyijáratos jegy drágább, mint egy 5 km-es diák. A vonatnál meg városon belül is így van ez.
Olvastátok az indexen az M2 Gödöllői HÉV tervét. Demszky hozza a szokásos formáját + asszem az 5-ös metrósdologra is nagyívben sz..rik (ne felejtsük el, hogy 3,5 évvel ezelőtt minden metrókocsiban szerepelt a Demszky kampály-térkép, mely szerint ha újra Ő lesz a polg.mester akkor a 4-es metró mellett az 5-öst is felépíti)
Hát ennyit róla... Amúgy tökre nem értem miért nem lehet ezt a metrót meghosszabbítani, csak akarat kérdése lenne. Bízzunk benne, hogy a járműbeszerzési tendert nem a mostani hozzá nem értő "szakemberek" (élén Vajda Pál + Demszky) fogják jóvá hagyni hanem a következő városvezetés átgondoltabb emberei.
Amúgy ha kicsit elgondolkodnának akkor sokkal jobban megtériülne ha legalább a metró Cinkotáig kimenne, mert számos buszt ki lehetne váltani vele és nem állnánk a reggeli dugóban órákig. Javaslom továbbá a VEKE-nek, hogy ne csak Gödöllőre hanem Csömör, Nagytarcsa valamint Cinkota után egy erős jobb kanyarral kössék be Rákoscsaba Hősök terét és Rákoskeresztúrt is, ezzel normálisabb utazást teremtve Budapest leg-elcseszettebb közlekedésű lakótelepe és a városközpont között...
Számold ki Dunaharasztira (ott van MÁV, volán, meg HÉV is..)
Amúgy nekem az tetszett hogy a VOLÁNbusz egy időben Békásmegyerről majdnem Csobánkáig elvitt annyiért amennyiért a HÉV Pomázig...(diákjegyről van szó)
De ugyanez a helyzet Szentenrdével is, a gyorsabb (kicsit zsúfoltabb busz) diákigazolvánnyal ~ 65 Ft-ért visz ki a Flórián térről Szentendrére...
ugyanez HÉV-vel 175+80 vagy valami ilyesmi..
Szerintem indokolatlanul sok a HÉV viteldíja, és érthetetlen miért....
A BKSZ bérlet meg szerintem jelen formájában szar. Úgy kéne megcsinálni hogyha mondjuk én veszek egy 30 km-est (Mondjuk Tököl - Bp távolság) akkor én válasszam meg hogy buszal vagy HÉV-el kívánok-e utazni.
Ezzel ki lehetne váltani azt hogy egy időben menjen minden, (áltlaában esténként befelé egyidőben megy a HÉV is és a vonat is, aztán 1 órán keresztül semmi sincs befele) és sokkal jobban lehetne hangolni a dolgokat ha kicsit ésszel csinálnának mindent a "szakemberek"
A segítségeteket szeretném kérni. Egy térképet szerkesztek a régi HÉV vonalakról. Vannak viszont olyan dolgok amiket nem tudok. Például hogy a térképen mit jelent a szaggatott és a pontozott vonal. És abban sem vagyok biztos, hogy a megállók neveit helyesen írtam-e le, mivel egy német térképet használtam fel forrásnak.
Ha most mindent fölrakok ide, mi marad az elkövetkező 20-30 évre? :-)))
Sajnos nincs sok fotó, annak idején nem volt olyan olcsó a film, mint manapság a digit korszakban. Csak az érdekességeket fotóztam le, a(z akkor még) szokványosakat nem. :-((( Most ízelítőül egy fotó egy MÁV Faccp kocsiról, ami a háttérben felsejlik az olyan, mint a hosszú szoknya alól kivillanó női boka...
Húúúú, nekem is lehetne egy kér(d)ésem? Erről a régi filatorigáti teherpályaudvarról nincs véletlenül pár képed? Mert én határozottan úgy emlékszem, hogy kiskoromban ott még láttam valamilyen HÉV-vel kapcsolatos telepet ( bár akkor már üzemen kívűl volt ), viszont mondták nekem, hogy biztosan csak haluztam az egészet, mert nem volt ott semmi ilyesmi...
>Olyan képed nincs véletlenül, amikor a régi Filatorigát teher pályaudvar felé leágazó vágányon áll (megy) valami?
"Véletlenül", hmmm... Az ember sétálgat mit sem sejtve, aztán egyszer csak hirtelen a kezébe akad egy fényképezőgép, ami néha-néha véletlenül elsül. Ilyesmire gondolsz? Ez ugyanaz a két Tigris, ami Óbuda felé baktat az előjelző mellett. Nem volt egy rossz nap, mi? :-)))))))))))