Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5177

Bécsben is kaptak, itt is ugyanúgy kaphatnak. Kapják meg a menetrendi mező számát! Esztergom 2, Miskolc 80 stb... (A HÉV-eknek is van ilyen száma.) Amúgy az S-Bahn hálózat kivételével a helyközi forgalomban gyakran a menetrendi mező számát használják fel a számozásnál. Vagy kettős számozás van. (Kisvárosban a négyjegyű szám helyett egyjegyűt alkalmaznak.)

 

 

Egy Copypaste a volánbusztól.

Érd

 (8101) 1 sz.v.:Autóbuszállomás - Ófalu, Minaret
 (8102) 2 sz.v.:Határ út/Tétényi út - Autóbuszállomás - Délibáb u.
 (8103) 3 sz.v.:Autóbuszállomás - Gépjavító Vállalat
 (8104) 4 sz.v.:Autóbuszállomás - Kossuth L. u. - Vadlúd u. - Autóbuszállomás
 (8105) 5 sz.v.:Autóbuszállomás - Lõcsei u. - Bem tér
 (8106) 6 sz.v.: Autóbuszállomás - Riminyáki u. - Bem tér
 (8107) 7 sz.v.:Autóbuszállomás - Ürmös u. - Bem tér
 (8108) 8 sz.v.: Bem tér - Iparos út

Igaz, itt van még egy vonalszám ami a helyközi menetrendi mezőnek felel meg. 2xxx.

De Lentiben a mező számának utolsó két jegyét megkapták a vonalak, így van ott 90-es vonal is! Igaz, ez nincs kitáblázva a buszokon, mert ott csak az úticél van. (Helyi forgalomban is igénybevehető helyközi járatokról van szó, így az úticél sem azonos a helyi forgalomban igénybevehető szakasszal.)

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (5176)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5176

Nem kell összefüggő hálózat ahhoz, hogy viszonylat jelzés legyen. Bécsben az átmenő Schnellbahn-okat S1-től S7-ig számozzák, a fejpályaudvarokról indulók pedig Sxx számokat kapnak. Ez utóbbiak nem egybefüggő hálózatok.

 

Ha már itt tartunk, és van egy (negyedkész) BKSZ, a MÁV környéki viszonylatai is kaphatnának jelzést akár irány, akár indító budapesti pályaudvar szerint.

Előzmény: v_peti (5175)
v_peti Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5175

Szerintem hosszú távon lesz, mert tőlünk nyugatra is rendszert alkotnak a számozásban. Amúgy meg ha az M2 + a Gödöllői HÉV, valamint a Csepeli ill. a Ráckevei és a Szentendrei HÉV össze lesz kötve, akkor már nem lesz többé különálló hálózat.

 

Előzmény: Törölt nick (5172)
Hernyofan Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5174
Üdvözletem! Gyártelepen nem működik a fénysorompó, így ma láthattam egy jó kis dudálást, fütyülést, anyázást, stb.... Se fehér, se vörös jelzést nem ad, és a félsorompók sem működnek.
tweety83 Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5173
Minek száma, ha különálló hálózatokból áll? Nincs értelme....jobb így.
Előzmény: Törölt nick (5172)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5172
Egyébként jut eszembe: a HÉV járatoknak miért nincs viszonylatszáma? Mondjuk H80 Batyi- Szentendre, H81 Batyi-Békás.
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5171
A hatvani vonal fejlesztése is kiváltaná a 61E-t, a lakótelep problémája pedig megoldható egy sűrű. keresztirányú ráhordó járattal. Az időnyereség igen jelentős lenne, mert a Keletiből - busszal együtt - mintegy 30 perc alatt lenne elérhető Rákoskeresztúr. Arról nem is beszélve, hogy a 61E által nem elérhető területek is gyors közlekedéshez jutnának. Ugyan ez elképzelhető lenne az újszászi vonallal is.
Előzmény: tweety83 (5170)
tweety83 Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5170

Nem biztos hogy sokan használnák a vasútat arra, mert elég messze van lakótelep központjától.  A HÉV mondjuk nem lenne sokkal gyorsabb mint a 61E számításaim szerint 15-18 perc alatt érne el az örsről Rákoscsabán át Keresztúrra...Viszont kiváltana számos buszjáratot, köztük a 61E-t.
Szerintem egyvágányos, több-kitérős vonal is elég lenne, kb 10 perces követéssel.

Olcsónak nyilván nem olcsó, dehát hamár fejlesztünk akkor úgy csináljuk hogy behozza az árát...

 

Előzmény: Törölt nick (5169)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5169
Nem lenne hatékonyabb és olcsóbb a hatvani vasútra ütemes közlekedést tervezni akár harmadik vágány építésével? A G-HÉV kissé messze van Rákoskeresztúrtól.
Előzmény: GABORBP (5167)
GenYo Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5168
Ez egy közlekedési topik. A közéleti elképzeléseidet teljes szépségében kifejtheted a PoliDili sokszáz topikjában. Nyithatsz persze újat is. Ott még egy "Budapest - Alcsútdoboz gyorsmetró" topikcím sem fog megütközést kelteni... :DDD
Előzmény: tweety83 (5165)
GABORBP Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5167
Ez a Rákoskeresztúros bekötés is nyilván jó, és szükséges, de először a költséghatékonyság miatt az összekötésen kellene túlesni. Ha meg megvalósul a VEKE szerinti 2. ütem, akkor Mf-re lehet terelni a 61e-t, majd utána építgetni szárnyvonalat.
Előzmény: tweety83 (5165)
v_peti Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5166

Ki fogom számolni oda is.

Szerintem a HÉV-nél a jellege miatt városon belül is diákjegyet kellene adni, ha közig határon kívüli utazást tesz meg valaki.

Persze, így Budakalászra kérve a diákot olcsóbban jön ki, mintha Békásig kérné. De a Volán társaságoknál is így van ez. Pl A helyijáratos jegy drágább, mint egy 5 km-es diák. A vonatnál meg városon belül is így van ez.

 

Előzmény: tweety83 (5164)
tweety83 Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5165

Olvastátok az indexen az M2 Gödöllői HÉV tervét. Demszky hozza a szokásos formáját + asszem az 5-ös metrósdologra is nagyívben sz..rik (ne felejtsük el, hogy 3,5 évvel ezelőtt minden metrókocsiban szerepelt a Demszky kampály-térkép, mely szerint ha újra Ő lesz a polg.mester akkor a 4-es metró mellett az 5-öst is felépíti)

Hát ennyit róla... Amúgy tökre nem értem miért nem lehet ezt a metrót meghosszabbítani, csak akarat kérdése lenne. Bízzunk benne, hogy a járműbeszerzési tendert nem a mostani hozzá nem értő "szakemberek" (élén Vajda Pál + Demszky) fogják jóvá hagyni hanem a következő városvezetés átgondoltabb emberei.

 

Amúgy ha kicsit elgondolkodnának akkor sokkal jobban megtériülne ha legalább a metró Cinkotáig kimenne, mert számos buszt ki lehetne váltani vele és nem állnánk a reggeli dugóban órákig.   Javaslom továbbá a VEKE-nek, hogy ne csak Gödöllőre hanem Csömör, Nagytarcsa valamint Cinkota után egy erős jobb kanyarral kössék be Rákoscsaba Hősök terét és Rákoskeresztúrt is, ezzel normálisabb utazást teremtve Budapest leg-elcseszettebb közlekedésű lakótelepe és a városközpont között...

tweety83 Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5164

Számold ki Dunaharasztira  (ott van MÁV, volán, meg HÉV is..)

Amúgy nekem az tetszett hogy a VOLÁNbusz egy időben Békásmegyerről majdnem Csobánkáig elvitt annyiért amennyiért a HÉV Pomázig...(diákjegyről van szó)

 

De ugyanez a helyzet Szentenrdével is, a gyorsabb (kicsit zsúfoltabb busz) diákigazolvánnyal  ~ 65 Ft-ért visz ki a Flórián térről Szentendrére...

ugyanez HÉV-vel 175+80 vagy valami ilyesmi.. 

Szerintem indokolatlanul sok a HÉV viteldíja, és érthetetlen miért....

A BKSZ bérlet meg szerintem jelen formájában szar. Úgy kéne megcsinálni hogyha mondjuk én veszek egy  30 km-est (Mondjuk Tököl - Bp távolság) akkor én válasszam meg hogy buszal vagy HÉV-el  kívánok-e utazni. 

Ezzel ki lehetne váltani azt hogy egy időben menjen  minden, (áltlaában esténként befelé egyidőben megy a HÉV is és a vonat is, aztán 1 órán keresztül semmi sincs befele)  és sokkal jobban lehetne hangolni a dolgokat ha kicsit ésszel csinálnának mindent a "szakemberek"

Előzmény: v_peti (5159)
FVV-1100 Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5163
"...egy fotó egy MÁV Faccp kocsiról, ami a háttérben felsejlik az olyan, mint a hosszú szoknya alól kivillanó női boka..."

-Az is,ez is kimeríti az IZGATÁS fogalmát!!!
Előzmény: RhB (5158)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.26 0 0 5162

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy térképet szerkesztek a régi HÉV vonalakról. Vannak viszont olyan dolgok amiket nem tudok. Például hogy a térképen mit jelent a szaggatott és a pontozott vonal. És abban sem vagyok biztos, hogy a megállók neveit helyesen írtam-e le, mivel egy német térképet használtam fel forrásnak.

Ha tudtok segíteni, akkor írjatok a kovacs@metros.hu -ra.

 

A térképet itt találjátok az eddigi formájában:

http://metros.hu/terkep/hevregi.html

g86 Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5161
Csak tipp. PXII?
Előzmény: RhB (5158)
v_peti Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5160

Igazságtalan, hogy Szentendrére egy vacak 100 méteres táv miatt olyan drága a jegy.

 

 

Előzmény: v_peti (5159)
v_peti Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5159

Jegyárak 40 km-re:

A busznál vegyük figyelembe, hogy Csepelről és nem a Vágóhídról indul.

 

HÉV: 546 Ft (30 km külső szakasz+belső szakasz)

Busz: 508 Ft

Vonat: 430 Ft

 

Ez nem azonosítható a tényleges úticéllal, mivel Ráckevére nincs MÁV, a Volánbusz meg csak Csepelről indul.

 

Korrektebb a teljes költségek összehasonlítása. Majd készítek ilyen táblázatot.

 

 

RhB Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5158

Ha most mindent fölrakok ide, mi marad az elkövetkező 20-30 évre? :-)))

 

Sajnos nincs sok fotó, annak idején nem volt olyan olcsó a film, mint manapság a digit korszakban. Csak az érdekességeket fotóztam le, a(z akkor még) szokványosakat nem. :-((( Most ízelítőül egy fotó egy MÁV Faccp kocsiról, ami a háttérben felsejlik az olyan, mint a hosszú szoknya alól kivillanó női boka...

 

Előzmény: FVV-1100 (5157)
FVV-1100 Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5157
Ez a Filai terhesekről szóló kép(sor) engem is érdekelne,de engem nem véletlenül,hanem direkt!
Előzmény: RhB (5156)
RhB Creative Commons License 2005.10.25 0 0 5156

>Erről a régi filatorigáti teherpályaudvarról nincs véletlenül pár képed?

 

Véletlenül??????? Szerinted? :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Hernyofan (5155)
Hernyofan Creative Commons License 2005.10.24 0 0 5155
Húúúú, nekem is lehetne egy kér(d)ésem? Erről a régi filatorigáti teherpályaudvarról nincs véletlenül pár képed? Mert én határozottan úgy emlékszem, hogy kiskoromban ott még láttam valamilyen HÉV-vel kapcsolatos telepet ( bár akkor már üzemen kívűl volt ), viszont mondták nekem, hogy biztosan csak haluztam az egészet, mert nem volt ott semmi ilyesmi...
Előzmény: RhB (5153)
Ep128 Creative Commons License 2005.10.24 0 0 5154
Eszelős! :-) Köszi szépen! Anno én Szergejt láttam ott többször is, de sosem volt nálam akkor még fényképezőgép... :-(
Előzmény: RhB (5153)
RhB Creative Commons License 2005.10.24 0 0 5153

>Olyan képed nincs véletlenül, amikor a régi Filatorigát teher pályaudvar felé leágazó vágányon áll (megy) valami?

 

"Véletlenül", hmmm... Az ember sétálgat mit sem sejtve, aztán egyszer csak hirtelen a kezébe akad egy fényképezőgép, ami néha-néha véletlenül elsül. Ilyesmire gondolsz? Ez ugyanaz a két Tigris, ami Óbuda felé baktat az előjelző mellett. Nem volt egy rossz nap, mi? :-)))))))))))

 

Előzmény: Ep128 (5133)
lbence Creative Commons License 2005.10.23 0 0 5152
Próbáld meg feketén (persze célszerű hétvégén).
Előzmény: g86 (5151)
g86 Creative Commons License 2005.10.23 0 0 5151
Igen, eddig én is eljutottam gondolatban, csak lövésem sincs, melyik főnök, hol, mikor?
Előzmény: FVV-1100 (5144)
Zénóka23 Creative Commons License 2005.10.23 0 0 5150
[image1] Sajnálom, de nem megy a képfeltöltés! :(
Zénóka23 Creative Commons License 2005.10.23 0 0 5149
[image1] Elnézést, a lemaradt képért!
Zénóka23 Creative Commons License 2005.10.23 0 0 5148
Ilyenkor mindig az jut az eszembe, hogy a többi gép továbbmehet? :-)) (persze, ha nem nézzük a vöröset)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!