A sebesség max 60/óra,kivéve ...........................Sok lassújel van a külső szakaszon most is.A pontos felsoroláshoz nincs elég hely!!A menetrend pedig "gyorsult".Régebben ált75-80perc volt Vágóhíd-Ráckeve,most max75 perc.
Nem az átszállás ténye az, ami a gond, hanem az, hogy most sem lehet felférni cca. 6.30 és cca. 8.00 között Kaszáson a páratlan vonatokra. Esetleg ha a 60-ast besűrítenék... Bár lehet, hogy ezzel csak azt érnék el, hogy több busz állna a dugóban. :(
"Hát lehet hogy nem 4 hanem 5 perces követés lesz (...)"
Most is öt perces van.
"Amúgy ha minden jól megy és sikerül átverekedni a papirháborún azt a dolgot (...)"
Hát, az jó lenne! Vendégsín van DGKUm már korábban leírta, hogy miket is kellene ehhez rendbe tenni.. Pályahasználati díj, siklás esetén mi a teendő, felelősség kérdése. Meg ugye azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy más a szerkesztési szelvénye a MÁV járműveinek, mint a HÉV-nek. :(
Esetleg kaszási betétjárat? Vonalismeret: ez a legkevesebb, szvsz. Az biztos, hogy sokan járnának ezzel, de akkor a Desirora jó lesz a BKV-s menetjegy és lesz rá BKV-s jegyvizsgáló? Vagy csak a MÁV-jegy? És akkor a BKV-sok is vegyenek jegyet? Vagy akinek van Esztergom-Budapest Havijegye, az vegyen mellé bérletet/jegyet, akkor is, ha egyébként nem kéne? Műszaki gondok esetén a mozdonyvezetőnek nyilatkoznia kell, hogy a hibát 30 percen belül el tudja-e hárítani. (Érdekes lenne, kicsit tórlódnának a vonatok.) És kinek nyilatkozik? Békásmegyeren levő diszpécsernek? És akkor ő kap rádiót is? És ha a mozdonyirányítónak, akkor ő tájékoztatja a békási diszpécsert, miközben mondjuk kisebb gondja is nagyobb annál... És ha az Óbuda-Aquincum elág. közötti vágányon marad fekve, akkor az kinek a sara? És lehet még ragozni, sajnos.
Tényleg, azt tudja valaki, hogy Filatorigáton miért nincsenek kint a "Vasúti átjáró kezdete" jelzőtáblák?
Akárhogy is nézem a számokat, a Margit hídig bejárás csak csúcsidőn kívül működne (amikor a HÉV 10 percenként jár). Reggel és délután nem tudom, hogyan lehetne bepaszírozni a Dezsőket is (sehogy?). Ráadásul ez nem is az én dolgom:-) Amúgy aki reggel, öt perces követésnél nem bírná kivárni az átszállást, ráadásul azonos peronról... azért nem olyan nagy áldozat az.
De még milyen kincsek!Csorgott is a nyelvalóljövőm,mikor megláttam őket!Az meg,hogy úgy fotóz(hat)tam,ahogy akartam,maga volt a pompák pompája!!!(Ha nem lenne gond,raknék is föl belőlük,kérem jelezze a tulaj,mi a véleménye eme dologról,köszi!)
Ez is gyönyörű! Látom, más kincseid is vannak. Nekem bécsi és kölni vilijeim vannak, azokat készen lehet kapni. Meg van egy UV-ém és régi FAV-om, fém vitrinmodellek. A Körúton vettem a Király utcánál.
Hát lehet hogy nem 4 hanem 5 perces követés lesz, és akkor nem gond. Amúgy ha minden jól megy és sikerül átverekedni a papirháborún azt a dolgot, hogy az Esztergomi Desirók a Margit hídi kihúzóban forduljanak Kaszásdülő helyett akkor szükség lenne a 4 perces követésre. (megjegyzem, sokan azt mondták hogy az az akadálya ennek hogy nincs vonalismerete a mozdonyvezetőknek a HÉV-en, illetve az íves megállókban nem biztos hogy normálisan le-fe lehet szállni
Namármost szerintem Kaszásülő és Árpád híd megállón kívül máshol nem is kellene megállni, szóval szerintem nem lenne egy halott dolog ez, jó lenne a HÉV-nek, mert kevesebb lenne a zsúfoltság, jó lenne a MÁV-nak, mert szerintem nagyon sokan átszoknának a buszról a vonatra ha lenne egy normális belső végállomás (viszont ha Kaszáson végállomásoztatjuk a 2-es vonalat akkor szívás van, mert még utasokat is fogunk veszteni ezzel)
Bár ahogy most hallom, már a 2-es vonal szerelvényei sem bírják ezt a tömeget, szóval nem ártana mégtöbb jármű beszerzése.
Mivel én laikus vagyok, bennem csak az alábbi problémák merültek fel ezzel kapcsolatban: - betehető-e egyáltalán (technikailag)? - ha igen, honnan vegyünk? :) - a gyorsulásra biztos nem lenne jó hatással - a földalatti állomások átépítése igencsak bajos lenne... - és mindezek tetejébe lehet, hogy nem is jelentene megoldást
Jelenleg az új biztosító berendezéssel ha jól tudom, 4 perces követést terveznek. Én örülnék neki:-) Egyébként, hozzáértők, ehhez honnan lesznek szerelvényeink? Ha jól tudom, most reggel is minden jár, ami tud mozogni, nem?
Hogy morgás lenne, az nem kifejezés. Szerintem ilyen rövid követés és távolság mellett semmi értelme zónázni. Főleg, ahogy te is említetted, nem férnének fel az emberek (a jelenlegi öt percnél is mindennapos). Akkor meg mit nyerünk vele? :-)
Hát végülis csak egy lehetőség...Biztos eleinte morgás lenne mert nem férne fel mindenki, dehát végülis a Ráckevein is volt gyosított..itt is lehetne, szerintem le lehetne nyomni legalább 10-12 percre a Békás - Batthyány távot.
Szerintem az 1 percet nem fogja tudni a biztber, ha jól tudom 3 perces követésre akarják alkalmassá tenni. De tegyük fel, hogy ez nem akadály. Hány kocsis vonatot tennél a zónázóra, hogy elférjenek az utasok? Békásról befelé 9 perc várakozás után menne egy zónázó(gyorsított) majd 1 perc után egy személy, és ez ismétlődne. A várakozók nagy részének jó a zónázó, és az már eleve "nem üres". A személlyel az menne, akinek nem jó a zónázó (+a kintiek közül is), vagy ülni akar/nem fért fel a zónázóra, vagy pont az orra előtt ment el a zónázó.
Ha megépül az új pálya + Biztber a Szentendrei vonalon, akkor nem lehetne a reggeli ill délutáni csúcsban zónázást csinálni Szenendre - Bp között?
Szentendre Békás között mindenhol megállna,
Békás után csak Aquincum, Árpád híd, Margit híd Batthyány tér.
Ha úgy lenne a menetrend hogy közvetlenül a zónázó után 1 perccel indulna a "személy-vonat" akkor nem lennének torlódások és normális eloszlás lenne a belső szakaszon.. és kb. 10 perces követésnél megoldható lenne a zónázás.
részvétem a szentendrei HÉVpótló buszokon veszteglő utasoknak! a Szentendrei út felújításának kezdete óta nem láttam ekkora dugót (még a Római part környékén is csak araszoltak az autók). másfél kilóméterben kb. 5 buszt láttam, és végig állt, néha araszolt a 3 sáv. valami drasztikus forgalomkorlátozás volt arrafelé. viszont a HÉVet ilyenkor pótolni...?
Valóban, a Timót utcánál elé kanyarodott be a kamion. Bár nem tudom, üzemi balesetnek kicsit erős.... :)) Most lefutotta az idejét, festik, zárkapcsolócsere, stb.
Semmi baj, nem sértettél meg! Az új lemezeket én is észrevettem, de inkább olyan drasztikus változásra gondoltam, mint a csepeli maradék M.IX/A-k esetében, ahol a zöld szín és a paravánfalon levő "tojásleves" minta helyett szürkét kapott. Hogy állok a modellel? Sehogy! :)))))) Na, azért csinálgatom. Már van benne vezetőülés.
Most nézem: Én voltam az ötezredik hozzászóló! Pezsgőt, sört ide!