Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hentes2 Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7342

Hali!

 

Maximus:

Megpróbálok válaszolgatni arra a néhány-tízezer kérdésre amit feltettél nekem a minap:

Hány darab akku van benne?

- 20 darab 6 Voltos 100 Amperes, és van egy 12 Voltos 55 Amperes szabvány aksi a világításnak, zenének, elektromos ablaknak, stb.

Az akkumlátorok nagy része a csomagtartó aljában a pótkerék helyén van. Van még egy kisebb pack a motortérben is.

Motor adatok:

- Üzemi teljesítmény 11 KW, max teljesítmény: 20 KW, Sagem Driver van hozzá.

Max fordulatszám: 6500 ford/min. Érdekesség, hogy nincs az autóban semmilyen váltóberendezés, a motor direkben hajtja az első kerekeket. A bal első kerék és a motor között van valamilyen differenciálmű. A motort úgy lehet elképzelni legkönnyebben mint egy köszörűt ahol a motor mindkét végén van egy korong. Nos a korongok helyett oda kell képzelni a kormányozható kerekeket. Pofára combos darab a moci. Meglehet 40 kiló. Majd csinálok képeket.

Fűtés:

- Hogy ne legyen teljesen függetelen a kőolajtól van benne egy Webasto benzinkályha ami takarékos, elméletileg egy-két hétig kitart a 10 liter. Pontos fogyasztásának meghatározása folyamatban.

A fűtés és általában a többi fogyasztó nem befolyásolja a megtehető távolságot mivel ezek a 12V-s rendszert terhelik.

Világítás:

- Nem ledesek a lámpák, hagyományos izzó mindenhol, mint az igazi autókban.

Fékezés:

-Motorfékben jelentősen lassul az autó, ilyenkor visszatölt a rendszerbe. Az elektromotorból generátor lesz.

-Van hagyományos vákuumos fékrásegítős hidraulikus fékrendszer melyhez kis   vákuumszivattyú termeli a vákuumot.

Töltés:

Tapasztalataim szerint az intelligens töltő (ami benne van a motortérben) 4-5 óra alatt tölti fel az akkumlátorokat teljesen lemerült állapotból. Ebben az esetben 12 Ampert szippant a 230V-s hálózatról. De pl ma ahogy jártam ahol csak félig volt üres a tároló alig pár Ampert fogysztott és ugyanúgy 3-4 óra kellett a feltöltéshez.

Vész esetén egy óra alatt 25-30 kilóméterhez elegendő töltést kapok.

Így alighanem sok napelem kellene a feltöltéshez...

 

Üdv: Hentes

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (7299)
Piri Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7341
Földgázt kilóban mérik nem literben a literre átszámított ára 40-50 Ft lehet kb
Egyébként szerintem a Lupo 3L kasznis autóba beszerelt 1.0 literes 4 hengeres benzinmotor szekvenciális gázrendszerrel start -stop automatikával otthoni LPG tankolással ( már akinek van ilyen) verhetetlen árban 6 Ft / km alatt van számításaim szerint ami egy vállalható szám.

Más kérdés hogy aki 12000 km t megy egy évben annak szinte tökmindegy mennyit fogyaszt egy autó mivel minimálisat spórol csak 3L Lupoval ez azt jelenti hogy havonta egyszer tankol ! (34 literes a tartály) tehát még 300 Ft os gázolajjal is havonta 10.000,- Ft üzemanyagköltség senkit nem ver földhöz
Előzmény: zippofcy (7325)
Jesu Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7340
Vakok vagytok, vagy vakok!?!?!? Emberek! Az átalakítás 300-350E Ft, + tartályok kb. 100-150E, hogy max. 150-200km-re elég legyen (120-150L, mindent elfoglal egy hagyományos kocsiban). Egy 50-60L-es tartály max. 50 km-re elég!!! 7-800E Ft egy kompresszor a földgázos kocsihoz (200 atmoszféra!) ha maszekba van csinálva. Azt mehg felejtsetek el, hogy kaptok külön kompresszort, mert gondosan csak autóhoz adnak /db. Nem véletlen! Amit jelenleg amerikából rendelni lehetne, az is ~5000$! Mire ideér, és beengedik a vámon+ÁFA+vám... el kell felejteni. Csak annak éri meg esetleg, aki Szegeden vagy Debrecenben komával rendelkezik a Dégáznál, illetve a Volánnál, mivel csak ott lehet tankolni. Esetleg. De szerintem meg sem éri. Mint írtam korábban, van a családban egy Fiat Multipla, ami gyárilag földgázos. Csak épp megoldhatatlan a töltése így. Ha ilyen autóra vágytok, irány Olaszország. Csak értelme jelenleg nem sok. Amúgy meg hamar összejön 3000 köbméter a kocsiba gondolom. És onnét meg meszeltek az olcsó földgáznak. Arról nem beszélve, hogy onnét fűteni is drágábbért fogsz. Duplán szívsz.
Előzmény: HA-SLN (7308)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7339

Wartburg311

Jól tetted, hagyd úgy!

Előzmény: Wartburg311 (7267)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7338

6,3 körül volt országút, ehelyett 7-7,2 . hát, ez lehet 15% is majdnem. De az is igaz, hogy benzinnel elég takarékosan igyekeztem közlekedni, gázzal meg kicsit pazarlóbban bánok.

Előzmény: no_holy_shit (7336)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7337
akkor talan a golfnal se problema ahol 500m utan kimozdul a mutato
Előzmény: Trebitsch (7334)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7336

benzinbol mennyit fogyasztott

annyibol hogy a+10% fogyasztas mennyire valos

Előzmény: Törölt nick (7333)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7335
még nem tette, de csak ez lesz az első telem, majd meglátjuk. Aki szerelte az mondta hogy nem fog.
Előzmény: no_holy_shit (7332)
Trebitsch Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7334

Attól függ, milyen gyorsan melegszik a motor. Pajeroban (2.6) nem jegesedik le -10 fokig. Indít, kertkapu kinyit, kiáll, motor leállít, kertkapu bezár, indít, tűz. -10 alatt már macerásabb, de -15-ig némi (egyre több) melegítés után el lehet indulni vele. -15 alatt benzinnel kell indítani, gázzal nagyon nehezen kapja el. Pici benzinüzem, pár másodperc, aztán át gázra, és ha megmoccant a hőmérő (kb 40 fok) akkor lehet indulni. Én legalábbis így csinálom. :)

Nyilván autófüggő. Opelek pl. baromi lassan melegszenek be, ott valószínűleg más a helyzet kicsit - de pluszokban tutira lehet csak gázzal, melegítés nélkül használni azokat is.

Előzmény: no_holy_shit (7332)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7333
mentem már 490 km-t 34 literrel, az olyan 7l/100 km. Nekem 1,6-os van, azért az alapból is kb 0,5-1 literrel többet eszik, mint az 1,3-as, a sedan ezzel a mocival, sok extrával ráadásul a legnehezebb az összes swift közül+ a klímám gyakorlatilag tavasztól szept közepéig bekapcsolva. A régi 3 ajtós 713 kilós (le lett mázsálva) GS-em,  még hajtva sem evett 5,3-5,5 nél többet országúton -ez benzinből, mert abba még nem volt gáz-
Előzmény: no_holy_shit (7331)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7332

"én csak gázt használok"

 

nem jegesedik le?

Előzmény: Törölt nick (7329)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7331
a suzka mennyit eszik varoson kivul gazbol?
Előzmény: Törölt nick (7330)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7330
Én most azon filózok, hogy vajon egy Suzuki Alto mit mutatna gázzal. Ha jól emlékszem, hengerenkénti spricces a motor, mehetne bele valami profi szekvenciális gázszett. 6L gáz az 9Ft/km. Országúton talán tudna kevesebbet is, de ugye az lenne biztos, ha találnánk valakit, akinek már át van alakítva.
Előzmény: no_holy_shit (7327)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7329

"Mondjuk varosban a lupo biztosan a nyero mert rovidtavon ido kell a gazatkapcsolahoz"

 

én csak gázt használok. Nincs átkapcsolás, gázzal is indul a kocsi. A gáz nem mossa le az olajat a hideg hengerfalról, mint a kicsapódó benzin. Kimondottan egészséges a kocsinak a gázos indítás.

Előzmény: no_holy_shit (7327)
Tundi_200 Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7328

Én is jártam kint a belgáknál, de szerencsére nekem nem volt rossz tapasztalatom velük kapcsolatban.

Ott volt az mindig, hogy dízel kocsival mentük ki és ott mindig fűtőolajat tankoltunk(szigoruan csak kannába és a kúttól távozva este töltögetés a kocsi. Nagyon bűntetnek ott a zsaruk), ami igen csak olcsóbb volt a rendes gázolajnál akkoriban(2003-2004). Most nem tudom, hogy mennyi a különbség a kettő között...

 

Más.:

Kipróbáltam a repcét a kocsimba(Rover45)(kb 22l gázolaj és 12l repce). Csendesebb lett tőle és talán erősebb is, remélem nem okoz majd semmi gubancot...

Előzmény: hunserv (7281)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7327
motorallapotahoz:
a gazos cuccot olccsobb javitani, mint egy modern dizelt. En mar tobbszor szemeztek a lupoval, mert ugye keveset eszik stb (varosban egyertelmuen a nyero), de varoson kivul kevesbe.120 koruli temponal ahogy olvastam 3,2-3,4-t eszik ami 0,979 €-s(tegnap ennyi volt) Biodiesel ar melett 3,23€/100km. 1,3-s swift 5,9 korul eszik ilyen korulmenyek kozott(vagy kevesebbet) 0,629€-s(per ma 0,609-0,619 kozott van de par hete 0,649 is volt) gazarral szamolva 4,08€/100km. A kulonbseg 0,85€/100km, ami 100ekm-n 850€ azaz 215eFt. Es suzka alkatreszt szinte a szemetben is talalni es kicsit fapadosabb technika mint a Lupo 3L.
Mondjuk varosban a lupo biztosan a nyero mert rovidtavon ido kell a gazatkapcsolahoz, es varosban a suzka is benyel 7(-8)litert /cafoljatok meg, en meg csak kulterulten teszteltem/, a lupo meg varosban is 4 liter alatt marad ahogy olvastam. (Amin nem is csodalkozom, mert ugye dizel reszterhelesen gazdasagosabb, vmint van benne start-stop automatika, automatikas kiguritja(leveszed a labad a gazrol es kikuplungol) es motorfekez(megpoccinted kikuplungolt allapotban a fekpedalt es visszakuplungol))

csakhat kerdezem magam hogy az onindito meddig birja a start stop-t es mennyibe kerul egy uj onindito... Meg gondolom a magnezium felni es a magnezium csomagterajto sem a legolcsobb.... Arrol nem is beszelve hogy pdtdi olaj kell bele mig suzkanak kisebbek a kovetelmenyei
Előzmény: zippofcy (7326)
zippofcy Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7326
De ha valaki át tudna alakítani PBs gázszettet földgázosra az betegre kereshetné magát vele szvsz :) Én rögtön kettőt is vennék. Papír nélkül is :)
zippofcy Creative Commons License 2005.10.09 0 0 7325

Akkor nem éri meg a Citrom. Mert 15700 euró az majdnem 4 milla. 2.5 milla körül lehet kapni 1.3 multijetes Fiatokat (panda, punto) meg ott körül lesz nem soká a Swift2 is (lehet megjelenése után várni kell még kb. fél évet, de akkor is). Azok városban fogyasztanak 6 litert. Az 1.4 es földgázból minimum 8at. Szóval a multijettel 100 km kb 1500 ft-ba kerül. A földgázossal 80 ft / liter árral számolva (ez kb. jó a földgázra? fogalmam nincs :) ) 650 ft. A különbség tehát 850 ft 100 kilometerenként a citrom javára. Másfél millában a 850 ft durván 1765x van meg.

Vagyis 176500 !!! km leautózása alatt éri utol a földgázos autó üzemanyagköltsége a dízelét. Évi 12 ezer lefutott km (ez az átlag) esetén tehát 15 év ! alatt éri utol. Ennyi idő alatt a citrom már rég szétesett :). De a földgázzal üzemelő motor állapotát is megnézném 180 ezer megtett km után. Vegyük még hozzá a szervízköltségeket, stb ... ez a földgázos autó ilyen áron egy kész átverés. Szerintem. Vélemények ?

O.Zsé. Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7324
Bizony!

Felénk (Paks) 2 hete levitték 139-re...húú de boldog voltam!
Erre tegnap nézem, h felemelték 147re....pfffffffffff kapják be!

Itt hozza be a kiesését a MOL és az állam....
Előzmény: CharlieNK (7322)
hunserv Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7323
Eh, belgaknal egy ev alatt 50 forintot emelkedett a gaz ara :( mergelodom is rendesen, tavaly meg 75-80 forintert kaptam literjet errefele, most mar 120 kornyeken jar... At kellene terni foldgazra... vagy napenergiara.
Előzmény: CharlieNK (7322)
CharlieNK Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7322
Ja , és azon még nem is háborogtam, hogy az autógáz árát felén felemelték. 150-155 ft/l áron megy. Pár napja még csak 143 ft/l volt. Pedig már abban bíztam, hogy ez is lemegy 2-3 forinttal, hiszen a nyersolaj is esett. Szerintem a hatalmas benzin áremelés idején sokan alakíttaták át a verdát gázosra, és most ezért megy fel a gáz ára.
no_holy_shit Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7321
Gabor1970:

mennyit fogyaszt gazbol a suzuki?
Előzmény: Törölt nick (7311)
Piri Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7320
www.citroen.fr

kipengetsz 15800 eurót és tied a verda
Előzmény: HA-SLN (7318)
CharlieNK Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7319

Szeva Fefe!

 

Én nem a Botinál csináltattam, ezért most Én szerelem. Na nem nagy dolgok, csak a szerelői apró mulasztások. Az egyik helyen kilóg az egyíik forrasztás, szigszallagit rá, a másik helyen a motor gumibakos felfüggesztése miatt nem számoltak annak mozgására, ezért a légtömeg mérő vezetékét kikezdte a rézcső, gyors hajlítás, szigetelés. Még jó  hogy szeretek bütykölni, - az előző két gázos autóm magam alakítottam át - és nem vagyok ilyenkor a plafonon. Két hét múlva újra átnézek mindent, és szerintem be is áll a rendszer. Egyébként minden klassztul szuperál, csak a kutasok többsége csodázik a gázos Suzukin.

Előzmény: _Fefe__ (7263)
HA-SLN Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7318

Na gyerekek!

 

Szóval hová fordulhatok, ha akarok földgázzal menő autót?

 

Múszály!! Tuti kellene nekem egy ilyen beszerelés minden hozzá járó tartozékkal.

 

Laci

Piri Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7317
ez azt jelenti hogy váltóáramú motor van benne!
Előzmény: 409 (7314)
Piri Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7316
Dégáz is olyan Renaultokkal jár amik földgázosak sőt a buszok is Szegeden földgázzal járnak
Előzmény: 409 (7315)
409 Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7315

"2400 eurót ha jól értettem az állam visszafizet az áfájából"

Ezt gondolom Európa emberibb részén. A gépjárművek áfáját _itthon_ kell fizetni, nem lehet választani, mint egyéb árucikkek esetében.

Úgy tudom, a Gázműveknek vannak ( legalábbis pár éve biztosan volt nekik) földgázos autóik. Tőlük kellene érdeklődni, hogyan helyezték ezeket üzembe.
Előzmény: Piri (7313)
409 Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7314

"Nem tom mekkora a súlya egy 15KW-os villanymotornak,"

Azt én sem, viszont megtaláltam a Prius villanymotorjának adatait.
50kW, 400Nm (1200-as fordulaton), 500V (!!), állandómágnesű szinkronmotor, 104kg

Az akkuja (NiMH hibrid) mindössze 39kg, de azzal összesen 2km-t tud.
Előzmény: Törölt nick (7306)
Piri Creative Commons License 2005.10.08 0 0 7313
15700 Euró be kerül annyiba mint a hdi változat de 2400 eurót ha jól értettem az állam visszafizet az áfájából
Előzmény: zippofcy (7309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!