Meg akartam venni a helyi makettboltban a Dragon 1/35 88mm Flakjat, es a pacak kozolte, hogy nem hajlando eloasni a kupac melyerol... Egyszoval megprobalkoztam az R/C Model cimu bolttal, ahol meg eletemben nem jartam, es lass csodat: a makett mekkaba jutottam... meg hurik is voltak. ;) (Na jo, egy volt, es azt is en vittem.) Makettek makettek hatan, igazi Gunze (!!) festekek -eddig nem tudtam sehol venni, otthonrol hoztam-, rendesen feltoltott Testors, Polyscale, es amit akartok. Istenem! Tudtatok, hogy a Fuji keszit pagodakrol maketteket?? (Ja, hogy Fuji teljes repulokinalat megvolt, az nem kerdes. Az 1/16-os Tamiya Tigris, az osszes Trumpeter T-34... az osszes Trumpeter repulo, minden meretaranyban. Alig birtam elszakadni.) Mindenesetre megvettem a keszletet, es barkinek csak ajanlani tudom, barmit epit is. (Igen, meg a feher szivarok rajongoinak is.) Egyszeruen olyan a minosege, a kidolgozottsaga, az extrak, hogy barki, aki makettezik, csak orommel er hozza. Ilyen makettem meg nem volt -es nem kerult 70 dolcsiba, mint a T-34. Nem tudom, otthon mennyiert vesztegetik, de itt 26-tol 34 dollarig lattam; egyszoval nem draga, sot! A Tamiya kitek fele ennyire szepek, es duplajaba kerulnek. Ezek az uj dragon kitek vannak olyan jok, hogy annak ellenere, hogy a nemet harckocsik sosem erdekeltek, biztosan fogok mindegyikbol epiteni egyet.
Fa kilátóterasz a kocsi tetején,behalok:-DDDD,karosszék van?:-DDD Én csak a leszálló Migeket,meg Albákat tudom itt lesni,a reptér végi kerítéstől kb 100m a futó,úgyhogy elég alacsonyan jönnek,és hatalmas huzatot csinálnak,süvítenek a fák,meg minden.
Hát,elképzellek:-DD,tök jó! Ma bementem a makettboltba,ezek fogtak meg:Ez Heller,1/125,6ezernyócé,Na,azt hiszem,ezt holnap megveszem,ez 3ezer5száz,és egyedi ez a Golf Air logó rajta.Na jó,a DC10-es azért dögösebb. 16aaz ebayen a Tu134,zofortkaufen,de nem tudom,hogy kell fizetni. Ez meg most off lesz:én mostanában kezdtem gondolkodni egy motoros siklóernyő projekten,talán jövőre összejön.
Nem riadok vissza a játékben egy óvceánon túli úttól sem, így van hogy 10-12 órát utazom egy komolyabb útvonalon. Persze közben nem lehet hozzám szólni, mellettem a valós térképgyüjtemény, és az asszony sztyuárdeszt játszik....:-)
A fotózással kapcsolatban meg, főként ferihegyre járok. Az öreg autóm tetejére szereltem egy kilátóteraszt fából, és onnan fotózok a pálya szélétől. Ma is kint voltam reggeltől estig!! Sőt ha egy szép gép megy mondjuk Prágába, késntelen vagyok elautózni egy fotóért.
A makett, meg egy új dolog, de remélem hasonló méálységekbe merülök ebbe is, pont úgy mint a többi (a polgári!!!!!) repüléssel kapcsolatos hobbimba!:-)))
Kellene nemi segitseg: megy amerikai pacak szeretne magyar felsegjelu Bf-109-et epiteni, es kellenenek neki referenciafotok. Vannak a neten ilyenek?
Vannak magyar felsegjelu matricakeszletek? (Az Aeromasteret kiveve, mert arrol tud ugyan -bar megvenni nem lehet sehol.)
Kosz :)
ui.: hogyan koszolja az ember egy tank aljat es a kerekeket? (1/72-ben es 1/35-ben is... Nem szeretnem tul sarasra csinalni, csak epp, hogy poros - nyari offenziva egy T-34-el...)
1/72-ben fújósablon? Kissé durva. Nálam az egyedi matricatészítés megáll ott, hogy Corelből nyomtatom ki a szériaszámokat. (már ha van olyan betűtípus). Múltkor akartam vékony sárga csíkot csinálni, de én marha akrillal festettem az üres matricalapra. Persze hogy lehozta róla a melegvíz :)
Én is LI-2-t akarok csinálni a DC3-ból, matricázással leszek nagy gondban. Valahol el kellene kapni a gépet, és mindent végigfényképezni rajta, eltéréseket a DC-3-tól, matricázást,...
Tapasztalatom szerint is a saját védőlakkok is rontják a fémes hatást.
Például, ha oxidált alumíiumot szeretnék festeni, arra legjobb a krómszín Testors matt lakkal átfújva.
De egy kivétel van: a Gunze fényes lakkja, desztillált vízzel hígítva. Kis gyakorlás kell, hogy ne fusson össze, de egyáltalán nem csökkenti a fémes hatást, mivel egyáltalán nem oldja a krómréteget.
A krómszínre szerintem a legjobb a Schuller cég Prisma Color Chrome festéke. Festékboltokban kapható spray. Ki szoktam tégelybe fújni, aztán szórópisztollyal viszem fel.
Az,hogy mekkora csoda,hogy egy kb 100 tonnás vas felszáll,és repül,amilyen méltósággal száll le,és fel,a színeik,ezt egyszerűen meg kell csinálni makettben,hogy otthon is nézegethessük. Én rajongok a repülésért,és szerintem a csúcs,amikor igaziból beáll egy ilyen hatalmas gép a kifutóra,betonrengetően felzúgnak a hajtóművek,nekifut,és felszáll. Ilyenkor valami nagyon fáj,az,hogy nekem nem légiforg. pilóta lett a szakmám... Ilyesmik:-))
Nekem egy Trumpeter M1A2 jon 99centert (+8 dolcsi postakoltseg...) Ennyiert nem hagyom ott. (Es holnap megyek, es megveszem a Dragon 88mm Flakjat. Annyira szep, hogy annak ellenere, hogy nem epitek ilyesmit, meg a Tiger 1-et is be fogom majd szerezni...)
De igazan az 1/32-es madarakra vagyom, de nagyon... Tamiya Zero, Falcon, Eagle... trumpeter Me-262, Su-27, az uj MiG-29, 1/24 Bf-109... Es a tobbi :)
Tenyleg, egy nem sertonek szant kerdes: mi az, ami az utasszallitokban megfog titeket?
Jah ezt az utcsó pillanatban árszakadást én is ismerem. De én mázlista voltam, mindent megvewttem, amire elkezdtem alkudozni. (Én is 2 percel a vége előtt tettem az utcsó ajánlatot!)
Ha nem jott meg, azonnal reklamalj az ebay-nel, es ha ez sem segit, hagyj rossz feedbacket. Altalaban visszaadjak a penzed.
Raadasul erdemes a teteket ovatosan tenni. Csak olyan eladotol, akinek sok a pozitiv visszajelzese, es varni az utolso percekig. (Vicces, de van, amire 6 napig senki nem tesz, majd az utolso tiz percben egig szokik az ara.)
Hogy a fenébe ne érdekelne!! Szerintem mindenkit érdekel, de engem bisztosan!!
Én személy szerint még csak egyszer lakkozta gépet, akkor is baromira ráfáztam.
A kész gépet A330 próbáltam, és úgy tűnt sikerül is. Viszont mint a végén kiderült vastagra csináltam, "sárgára" sikerült varázsolnom a fehéret.
Azért több hónapos melót így tönkretenni... Ha lehet én kerülöm a lakkokat örökre!
Mázli, hogy a civil gépeket szinte teljesen kivétel nélkül erős fényes festékkel kell fújni, ami nem igényel semmi további kezelést. A matrica meg halljon, ha akar. A vitrionben kell nézni a gépet, nem taperolni.
Amúgyis a mechanikai hatásoknak nem állnak ellen a futóművek, és egyéb apró alkatrészek sem.:-(
Szoval: a legtobb femfesteknek NINCS vedolakkja. Az enamel alapu femfestekeket az enamel lakk elszurja (kulonben is az enamel lakkok sargulnak az idovel.)
A Testors Metallizer sorozatanak van vedolakkja, mert nagyon erzekeny a festek nelkule, csak epp az a gond, hogy a fedolakktol elmegy a hatas... Az Alcadnak nincs szuksege vedolakkra (kemeny, mint a ko), de ha Future-al befujod matricazas utan, az legalabb vedi a matricakat. (Kromot ettol fuggetlenul Alcladban sem erdemes Future-al kezelni.)
Az SnJ metallizerek ugyancsak erosek, es nincs szukseguk lakkra -viszont, mint minden femfestek esetben a matricakkal gondok lehetnek... (Mert ugye az ember azokat is vedi a lakkal.) Amit lehet, eppen ezert erdemes sablonokkal fujni, vagy kimaszkolni a femszin fujasa elott.
A Bare Metal Foil-t ugyancsak nem erdemes lakkozni, es a matricakkal itt is komoly gond van.
Mar ha erdekel egyaltalan valakit, mert eddig senki nem reagalt a bolcsessegeimre. :P