Miért kell bíróságra menni? Miért nem lehet sima szabálysértés rendőri intézkedéssel. Úgy tudom, az sokkal rosszabb a tettesnek, a kisebb ügyekbn, mint bírósági itélet.
Pl. Egy 100 000 Ft-os bírság szabálysértés miatt, az visszatartóbb erejű, mint egy megrovás.
Valszeg próbára bocsátást vagy megrovást. A bíróságok elég komolytalannak tűnő ítéléeteket hoznak az ilyen ügyekben. Ennek persze van magyarázata, mivel az ilyen ügyek döntő többsége éppen csak átlépi a szabálysértési értékhatárt. Azonban én sokkal súlyosabban ítélnék meg egy mondjuk 20000 Ft értékre elkövetett graffitizést (a MÁV-os feljelentések 2000 Ft/nm értékről szólnak), mint mondjuk egy hasonló értékre elkövetett kirakatbetörést. Viszont én nem vagyok bíró.:-)))) Néha nem ártana kicsit az angolszász jogból meríteni.:-)
Viszont-ami a vezérkarunk álláspontját ismerve- ez a sebesség lesz az ideális,mivel egy szabálytalanul az átjáróba behaladó jármű előtt jó eséllyel meg fog tudni állni ->elkerülte az eseményt!
Más lapra tartozik,hogy-esetlegesen előforduló-személyi sérülés LEGINKÁBB az ellenfél járművében lesz,mivel érdeklődés hiányában a nagyközönség részéről az utazás elmarad!!!
Jó a cikk. Sok mindenben el vagyunk maradva a nyugattól, így a jogalkotásban és a jogalkalmazásban is. De nagyon. Ha az ombutsmanoknak ilyen nagy hatalmuk marad továbbra is, lehet, hogy néhány év múlva már nemhogy el fogják tűrni, hanem kötelező is lesz.
Néhány éve kaptam egy idézést az egyik megyei jogú város rendőrségéről, ahol elém tettek kb 50-60 db fényképet, melyeken falfirkák, és a firkálást végző egyén volt látható. Felismertem néhányon Margit híd megállóhelyet. Megállapításra került a kár. Az illetőt a bíróság a BKV felé néhány tízezer Ft kár megtérítésére kötelezte, és valami figyelmeztetést kapott.
Érdeklődve olvastam a peronozásról, balesetekről szóló hozzászólásokat. Valóban, elég nehéz a j.vez.-nek EGYEDÜL elhagyni a vez.állást, pláne egy M.IX/A- ból.... Esemény: HÉV ütközik targoncaszállító kamionnal. Helyszín: Soroksár, Orbán-hegyi átjáró (951-676-952). Aki ismeri a sztorit, az tudja, mi volt ott. A vezér az ülés mögé ért, kilépni már nem tudott, de megúszta. Mi van, ha egy kedves régi kolléga is bent lett volna?
A ráckevei vonalon készülnek a következő foltozásra: Soroksár, Hősök terétől nem messze egy közúti felüljáró alatt(!) kézi erővel szerelgetik a sínszálakat a betonaljakra. Most hétvégén megint vágányzár lesz?
"A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért)."
23/2003. KFF Szabályzat:
A vizsgafeladatokon belül, a járműmozgásokat - az illetékes vasútüzem engedélyével – a vizsgajárműre beosztott járművezető jelenlétében a vonatkozó utasítások figyelembevételével lehet végrehajtani.
A gyakorlati vizsga alatt a járművön (szerelvényen) csak a beosztott járművezető, az oktató, a vizsgázók, a vizsgabiztosok, és a vizsgáztatást ellenőrző személyek, a rendező szerv vezetője, vagy megbízottja tartózkodhatnak.
***
Igen, így már mindenki érti.
Volt itt szó nemrégiben graffitiről, rongálásról. Kicsit visszaolvasgattam a VEKE oldalán, és megtaláltam a lehetséges megoldást, amit Londonban alkalmaznak:
Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!
Oké. Vagyishogy :(((.
Mire M5 lesz, addigra talán megváltozik ez a szabály, mert hülyén nézne ki egy hamrmiccal menő metró. :(
Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!
Visszatérve ide:Egy nagyobb,de egyenletesebben haladó jármű a másik fél részéről egyértelmű lehet,ha ezekután van meg az ütközés (és általában Murphy törvényei szerint megtörténik) és ekkor van egy második ember a fülkében (lásd Sor. úton),na ekkor következnek a magyarázkodások!(ehhez az ellenfélnek is tekintélyes járművel kell rendelkeznie,ezt most mellékelném)
Nemcsak rádiózásról van szó. Vágányzárak előtt ki szoktak osztani néhány mondatos szöveget, amit legalább kétszer fel kell olvasni. Akármilyen "prérin" megyek, az olvasás elvonja a figyelmemet Pedig a szabály:" Szemed a pályán legyen"
Pont az ilyen szerelvényektől jönnek izgalomba.Az hogy "külföldön" vagánykodnak már nem jelent sokat.Az unioban úgyis itthon tárgyalják az ügyet és a magyar igazságszolgáltatás malmai lassan őrölnek..........Ha van egy jó ügyvéded bármit elkövethetsz úgyus kimosnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért).Ezután rövid eligazítás majd irány a vonal.Amíg van vizsgázó addig csere azután a végén összegzés közlik az eredményeket.Ha túl gyorsan kell helyet cserélned a következővel=tuti bukás.Ilyenkor vissza a módszerátadóhoz(nem biztos,hogy az előző),4-5 szolgálat és újra vizsga.De előszőr juss el idáig mert elég nehéz lesz a tanfolyam,hosszú,"száraz",........
A Bzmot vezetőállásából sem olyan könnyű kimenekülni, ha zsúfolt a folyosó. De ha ketten vannak, akkor az egyikük még akkor is megjárhatja, ha senki sem áll az ajtó előtt. (Az ottartózkodást tábla is tiltja.)
Én már láttam HÉV-motorkocsit keményen összetörve (Soroksári út,ütközés kamionnal,képek nálam),akkor a TŰZOLTÓ csak annyit kérdezett-meglátva a járművet-,hogy hányan voltak a fülkében?Mennyi sérültet kell kivágnunk???
Ugyan csak fényképen,de láttam MÁVos mozdonyokat is összetörve!Azok a nempiskóta szerkezetek!Écsnél pl. mire megjött a segítség,már gyakorlatilag késő volt!!!Képzeld el ugyanezt két-vagy több-személy vezetőfülkében,mozdonyon,peronon való előfordulása esetén!!!
Nem mind1 milyen mértékben osztódik meg a figyelem.Ha beszélgetsz a kollégéddal a reakcióidőd igencsak elnyúlhat még ha 1-2sec-el is később fékezel balesetet okozhatsz.Mondjuk ez nagy sebességnél tökmind1(pl MÁV) mert ott úgyse tudja megállítani vonatot az ember időben ha baj van(általában).Ez az én véleményem
Mondjuk volt már olyan, hogy egy majdnem gázolás miatt lendületből mentem ki. Pár embert odébb "nyomtam", de mivel érezték, látták mi a "helyzet" nem háborodtak fel. Persze miután vissza jöttem a delikvens okításából én is elnézést kértem.