Keresés

Részletes keresés

breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1676

Tisztelt  Bomlat.

 

Igazad  van,  tényleg  elvagyok  tévedve  abban  az  értelemben, ahogyan  most  aposztrofálod  az  mrp-t.

Ha  nem haraxol,  én maradok  az  eredeti    témában,  ami a versenyképességet  illeti, miszerit  az  MRP  =  Munkavállalói  Részvény Program.

 

Igazából   ennek  hiánya ,  mármint  a  tulajdonosi  szemlélet  hiánya  gátolja  a  mi  versenyképességünket.  Biztos tudod, 1989  előtt  kishazánkban  nem igazán  alakult, alakulhatott  ki ez  az  alapvető   gazdasági  szemlélet.

Ami  ma,  2005-ben a  legnagyobb   problémát  okozza, hogy a  "jogalkotóink"  még  mindíg  nélkülözik  e  fontos,  elengedhetettlen  gondolkozásmódot,  mivel  nem olyan "gazdaságélénkítő"?   Tvr.-eket  alkotnának még  ma  is, mely a  hazai  "termék"  gyártását  a   piaci  elvárásoknak  ellentételesen  hatnának  /  Nyűglönc  uram   ezen topicban  felvetett  "problémái  is  ezt   igazolják  vissza  /

 

Maradjunk az  ő  általa  felvetett  "autóiparban"   .

Biztos  tudod,  hogy  a  régióban,  csak  Szlovénia  gyárt  kevesebb  gépjárművet,  mint  mi   / 5 000 db-al /.  Mondhatnád  erre,  mi  viszont,  a  kissebb  anyagigényes, nagy  szellemi  hozzáadott  értéket  képviselő  elektronikában  jeleskedünk,  vagy  a  K+F-ben.  Nem  akarlak  elszomorítani, de  a valóságban  ez  nem  így  van.

 

Tudod, a  tulajdonosi  szemlélet  hiánya  idézte elő  azt  az  állapotot,  hogy  itthon, a  "privatizáció"   még  ma sem  nyugvó  "viharokat"  kavart  ld.  az  aktuális  parlamentivizsgálóbizottságok?!   mindennapos  témái  a  napi  sajtónak,  s a  szinvonalát  tekintve   a  vicc lapoknak.

 

A  most  "meghírdetett"?   gazdaságélénkítő?   Tvr.-tervezetek  ennek  a  tulajdonosi  szemléletnek  a hiányát  tükrözi, s  ha  emléxel  a legutóbbi  elhíresűlt  "Malévprivatizációs "? tenderre,  s a  MÁV-  motorvonat  tenderére, magad  is beláthatod,    mennyire    kísért  még  ma  is a  múlt.

 

Nem vagyok  benne  biztos,  de  mintha  BoRó  kartács erre  értette  volna  a 3D  hiányát az  előzző  hsz-ben.

Előzmény: Törölt nick (1671)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1675
Ez annyit jelent hogy a megmunkálóközpontodat a gyártó lebutította, és az egyik tengelyen nem szervó van, vagy pedig letiltották azt hogy megmunkálóciklusban 3 tengelyt tudjon egyszerre vezérelni.

Ha tud 3d-ban lineárisan interpolálni (thehát mindhárom tengely szervó) akkor külső számítógéppel felül lehet a buta vezérlést bírálni és 3d-ben mozgatni a testet.

Ha veszel hozzá egy körrasztalt,akkor egy fejet is meg tudsz munkálni.

Előzmény: BoRó (1673)
Fuly Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1674
Mail ment.
Előzmény: BoRó (1673)
BoRó Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1673
Mert a szerszám csak síkban képes mozogni és csak a kiemelésével éred el a 3D hatást. Ezért csak "két és fél D"-re képes ez a megmunkálóközpont. Ha digitalizálás után meg tudnánk vele "faragtatni" mondjuk egy emberi fejet, az lenne az igazi 3D.
Előzmény: Törölt nick (1672)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1672
Miért ne lenne az?
Előzmény: BoRó (1670)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1671

El vagy tévedve.Az MRP egy logisztikai eszköz,illetve gyártástervezési eszköz,amelyre NEM lehet vállalatszervezési stratégiát felépíteni,mivel a komplex volta miatt azt tudja megmondani,hogy hiba van de azt nem , hogy hol.

Jelenleg 3 vállalatszervezési,problémamegoldási iskola van:

-six sigma,

-lean (toyota production system)

-theory of constrain

Az mrp ezektöl független eszköz,és nem írányzat.

Probléma:a vevőd egy autógyár.két hétre elöre küldi meg a rendeléseket,azon túli időszakra csak előrejalzésed van.De van egy szállítód,akinek az átfutási ideje 4 hét (mondjuk koreábol v. japánbol jön).Ez annyit jelent,hogy ha az autószalonba megváltozik az emberek gusztusa,akkor ott találod magad hogy nem tudod teljesíteni a kiszállítást,az mrp-d pedig egy halom értelmezhetelen és emberi időben kibogozhatatlan adathalmazt ad.

 

A megoldás az hogy ,a supliert közelebb hozod/az alkatrészeket tipizálod, de erre a megoldásra az mrp rendszer nem tud rámutatni.

Előzmény: breien (1668)
BoRó Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1670
Ez így rendben is volna, de egy sík felületbe mart dombormű (amiről nálunk szó van) még nem igazi 3D.
Előzmény: Törölt nick (1664)
breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1669

Nyüglönc  uram.

 

Ugye  belátod, ennyi  infó  után,  felelőtlenség  lenne  részemről  bármi  érdemlegeset  is  írnom.

Miért?

Azt  Te is tudod,  hogy  a  VW.  "bogarat"  kb.  40  évig  gyártották, szinte  lényegtelen  változtatás  nélkűl.

Ma,  a VW.  is  max.  két évente  új  modellt "dob" a piacra.

 

Ez  "őrült"  sok  pénzbe  kerűl, s olyan  helyen,  ahol  három  év  alatt,  kb 46  Tvr  módosítást  végeztek, a gazdaságot  érintően,  főleg  ahogyan azt  tették,  kész  öngyilkosság  lenne  hazai  léptékben  működő  vállalkozásoknak.  Talán,  a  "multi"  követni  tudja?

 

Tehát,  ha most  azt  tanácsolnám neked,  ami  ilyen  helyzetben  logikus  lenne,  hogy  kezd  el a "szerkezetváltást"  azzal  a  biztos  csőd  felé hajtanálak  itthon.

Ehelyett,  csak  azt  tudom  tanácsolni,  próbáld  túlélni  a  mai  "csodagazdaságpolitikusainkat"  .  Részedről  az  lesz  csoda,  ha  sikerűlni  fog  túlélned  őket.

 

bocs, de  pillanatnyilag,  az eddig bejelentett  "reform"?-elképzelések  ismeretében  nem tudtam javasolni.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1667)
breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1668

Tisztelt  Bomlat.

 

Az  1663.  hsz-edben, egy  mondatban  megfogalmaztad  az   MRP lényegét.

 

Abban  igazad  van, hogy  nem sokan tudták  megfogalmazni, kontrolálni  annak  a  lényegét, s  valljuk  be,  1990-ben  itthon  nem is  ez volt  a  "trendi".

 

Ez  viszont  nem azt  jelenti, hogy  nem  működött  volna  az  a filozófia.

 

bocs, egy  kicsit  visszamegyek  a  múltba.

 

-  a  XX.  század  nagy  "gazdasági  fellendülését"  elősször  ugye  Japán  produkálta.

emléxel,  mi  volt  a  "titka"?  A  dolgozókat  bevonták a  vállalalt  működésébe, a  döntéselőkészítésbe   "  vedd  észre, tedd  szóvá"  mozgalom  keretében.  Az  üzemek  területén  voltak  a  "gyűjtőládák,"  ahol  bárki  bedobhatta  használható  ötletét, s  ha  az  megvalósítható  volt,  megcsinálták,  s  az  ötletadó  nevét  feltüntették, megjutalmazták.   Ez  még  nem  MRP,  de  a "filozófia"  működött.

 

 

-  a nyolcvanas  években, a  GM.  miután   külső  menedzserrel sem  tudott  úrrá  lenni  az akkori  válságon,  bevezette  az  MRP-t,  mely  bizonyította  a  filozófia  működését.

 

 

-  a  XXI.  század  globalizációja  újabb  kihívások  elé  állította  a  gazdaság  szereplőit,  ami  nem  jelenti,  a  filozófia  életképtelenségét.   Sőt,  inkább  annak  szükségszerűségét   igazolja  vissza.  Gondolj  bele, a  mai  kor  tudománya,  mekkora tudást  igényel, amire  egy-két  ember  ma  már  képtelen.  A  számítástechnika  nem megoldás,  mivel  az  csupán egy  "buta  gép",  amibe,  ha rossz  adatot írsz be, csak  káoszt  csinál,  jobb esetben, nem "fut a  program".

 

Tehát,  szükség  van az  értelmesen,  logikusan gondolkodni tudó  embör  "szürkeállományára", mely  a  megfelelő  adatokat  táplálja  be  a  számítógépekbe, s ez  is csak akkor  képzelhető  el, ha  ezen  emberek  kiegészítik  egymás tudását,  egymásra építik  azt,  a megfelelő  helyre  illesztik  gondolataikat.  Nos,  a  XXI:  század  erről  szólna,  képesek  vagyunk  mi  ezt    elfogadni,  követni?

Ez  határozza  meg, a  jövőbeni  helyünket,  szerepünket. 

 

 

Az,  hogy  ezt  MRP-nek,  vagy  valami  másnak  nevezik e,  részletkérdés  csupán.

Előzmény: Törölt nick (1666)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1667
Kedves Breien,

Nem tudom észrevetted-e, hogy én állítom elő az alkatrészt és nem veszem. Magyarul én vagyok a "VW" csak mikroméretekben. És Mo-on erre a termékre egy beszállító van. Megmondom miről van szó egy profillemezről, aminek adott a mérete. És sehol a világon nem gond, ahol termelés van. Csak itt egyre kisebb a raktárkészlet, mert megy össze az ipar. Az elmúlt négy évben 3 vagy 4 céget találtunk aki nekem szállított, de időközben bel és külföldi általános érdeklődés hiánya miatt leállt a termelése.

Re: Továbbítani a megrendelőnek.

ne viccelj már.


Ebőváry
Előzmény: breien (1661)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1666

Az MRP egy szám0tógépes eszköz,ami lehetővé teszi a használója számára hogy a folyamatok megértése nélkül tervezhesse a rendeléseket/a termelést.

akkor van szükség rá,amikor nem flow-ban dolgozol,a folyamataid nem összehangoltak, és a supply chain nincs rendesen megtervezve, az átfutási időd pedig hosszú.De a fenti okok egyben azt jelentik,hogy nem vagy olyan pontos hogy MRP-t használhassál.

 

Az a pont,amikor képes vagy egy MRP-t használni,egy hosszú fejlödési folyamat eredménye,de mire oda eljutsz,már nincs szkséged MRP-re.

 

Meleselg,nem nagyon láttam MRP kontrollert aki ténylegesen értette volna amit csinál.

 

 

Előzmény: breien (1665)
breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1665

köszi

 

"magadat  kell  változtatni,  s nem  csicsás  eszközöket  használni"

 

No  látod,  éppen  ez  az  mrp.  lényege!

 

Tehát,  a  hsz-ed  első  része  ezáltal  vált  okafogyottá.

Előzmény: Törölt nick (1663)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1664

Na,ez azért némiképpen másképpen van.

Úgye a gépedben van 3(ha normálisabb +1 a főorsónak) szervómotor(ha valamelyik tandem hajtás akkor anyival több értelemszerűen,de szvsz faipari gépbe nem valószínű tandaem).

Namármost a vezérlés egyszerűen a 4 tengelynek ad ki tengelyekre leképezett pályákat(tulajdonképpen célokat a szervóerősíőknek,melyeket azok PID szabélyzókörökkel igyekeznek tartani).

A fenti mondat annyit jelent,hogy való 3d-s pályát tudsz csinálni akkor,ha a workpiece koordináta renszert nem csak eltolod,hanem térben elforgatod, de ha jobban belegondolsz a menetformázás is már a főorsónak és egy tengelynek az összehangolt müködését jelenti.

Aztán lehetőség van térbeli görbéket csinálni(pl spirált) , illetve nurbs-felületet leképezni.(persze  egy 3d-s gépen ez nem néz ki jól,mivel nem tudod a felületi normálvektorban tartani a szerszámot).

 

tehát igazábol egy normális(nem agyonkorlátozott FANUC) vezérlésnél a 3d tényleg 3d.

Előzmény: BoRó (1656)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1663

Az MRP-nek semmi köze a tulajdnonosi filozófiához v. brmi máshoz.

Egyszerűen ha a supply chainban bármi gáz van,vagy a vevő változtat,vagy lerohad egy gép,vagy bábmi más beüt akkor ott álsz egy mrp schedule-val ami kevesebbet ér,mint a papír amire nyomtattad és melesleg többet rombol mint amit használ.

 

 

Magadat kell változtatni,és nem csicsás eszközöket hasznáni.

 

 

Gondolkozz toyota módra.....

Előzmény: breien (1660)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1662
Nem ő volt a béna,hanem azok a boltok versenyképtelenek,ahol megpróbált alkatrészt venni.
Előzmény: breien (1661)
breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1661

bocs  Nyűglönc  uram.

 

Nem szívesen  vitatkozok  veled,  a konkrét   ismeretek  hiányában,  azonban  a  mai  világban  nagy  a valószínűsége, hogy a Te  "cuccodhoz"  hasonló,  több  ezer  is létezik kerek  e világban.  A  gyártója  rendelkezik  a megfelelő  alkatrésszel  /  ha  már a  VW-t  említetted,  tíz  évig,  a típus  gyártásának  leállítása  után is biztosítania  kell  a  megfelelő  alkatrészt.

 

Amennyiben,  annyira  "egyedi"   gyártású  a  "cuccod", akkor  annak  plusz  költségeit, sajna  lekell  nyelned,  s  talán  továbbíthatod a megrendelőidnek.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1657)
breien Creative Commons License 2005.09.21 0 0 1660

Semmi  nem tökéletes,  az  MRP sem,  ha  nem azt valósítja  meg,  hogy a dolgozókban felébressze  a tulajdonosi  motiváltságot.  /  a  tulaj  magáénak  érzi  azt  a  területet,  ahol él, amiből meg  akar élni, s érdeke,  hogy hatékonyan, s gazdaságosan végezze  a  mindennapi  munkáját,  elismerve,  kiegészítve  a  mások tudását,  munkáját /  Így van értelme  az  MRP-nak.   Halkan  kérdem,  találkoztál  Te  ezzel a  szemlélettel  az  elmúlt  tizenöt  évben, a  "tulajdonosk "  részéről,  úgy  általában?  /  már  akik "papíron"  tulajdonosk voltak /

Minden vágyam, hogy  egy  ilyen tulajdonossal  találkozzak, s  hagyjam magam  általa  "kizsákmányolni"!

 

Nos,  annak  idején,  a  vállalkozásomnál  jól  működött,  s  a  már  említett  kártérítési  igégyt  is   csak  cc.  két,  az  az kettő  órán  keresztűl  tudták ellenem  fenntartani, eztán  kénytelenek  voltak  visszavonni.   /  ne  hidd,  hogy bármivel  is  fenyegettem  volna őket,  sőt,  elismertem, hogy  akkor, mint "kisvállalkozó"-nak  esélyem nincs a  bíróságon, egy  "mammuttal"   /nem  véletlen  az  őskori megnevezés,  mivel  már  akkor  idejét  múlta az a cég,  s  igazad  van,  abban a  formában CSŐDBE  is  ment  /   szemben.

 

Eddigi  "rövid" életem során, a  tisztességes,  szakmailag jól előkészített  munka, mindíg  kifizetődő  volt,  s nem  volt szükségem  soha  a  most   divatos  "kozmetikázásra ".

Előzmény: Törölt nick (1655)
BoRó Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1659
Én azt szoktam mondani, hogy a hulladékos konténert az én pénzemmel töltik meg. És igaz is...
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1658)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1658
Ja tegnap volt hirig, mert vagy 200.000 HUF értékű anyagot elböktek, hogy 5 perc munkát megspóroljanak. Másik kedvencem, amikor a CNC-vel darabolnak (programozás, beállítás, felfogáshoz anyaghasználat, marásidő, takarítás) anyagot, aminek a széle tök mindegy hogy néz ki és a kézifűrész 2 perc alatt lazán átvágja. Az utóbbi tíz-tizenöt évben mindenki meghülyült.

Ebőváry

Előzmény: BoRó (1656)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1657
Figyu az én cuccomnak vagy 4000 alkatrésze van. Kinézel mondjuk egy katalógus tételt és köré építesz egy szerkezetet. Felhívod a céged és megnyugtatnak, hogy az általad kinézett tétel raktári program része, legalább 1 tonna van mindig belőle. Megnyugodsz és betervezed a szerkezet kellős közepébe. Aztán eljutsz oda, hogy nyugodtan rendelsz és már du rádcsörögnek, hogy mégsem raktári program, hanem egyedi tétel és nem szolgálank ki 5 kilót csak 500-at. És borul vagy 30 másik tétel amit már megrendeltél máshonnan és amit most dobhatsz is ki a francba. (Vagy elkezdesz külföldre kuncsorogni és nyalizni, hogy küldjenek már ide pár kilót horribilis szállításért, hogy minimalizáld a veszteséged.)

És nem vagy egy VW hogy neked ugráljanak, hanem te ugrálsz, hogy szóbaálljanak veled.

Ebőváry
Előzmény: breien (1654)
BoRó Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1656
Ne is fárassz ezzel... Két CNC megmunkálóközpontom van, reggelig tudnék mesélni. Pl. dógozó két rétegű, szálirányos anyagba készít "két és fél D-s" marást (mert azt ugye tudjuk, hogy a 3D "kicsit más, mint amit annak szokás hívni). No persze az előtolás egyenletes, a szálirányban merőleges marásoknál a felső réteg felszakad és persze legyártanak belőle 2 palettával, mondván, hogy ezzel a géppel csak ilyeneket lehet. Aztán egy hét múlva érkezik egy amerikai _szakmunkás_, aki elmagyarázza a két mérnöknek, mennyi mindent kellett ehhez az eredményhez elrontaniuk. Röhögnék, ha nem én fizetném az ilyenek számláját.
Előzmény: Törölt nick (1647)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1655

Az MRP rendszer egy tökéletes eszköz egy tökéletes világba.

De sajna a valóságban nem müködik.Dobd ki,és szervezd meg a processzeidet úgy,hogy legyen anyag amikor kell.

 

A másik fele meg ......Az a cég,ahol a jogi főosztály a szerződés formai részén és az aláíráso kmeglétén kívül valamivel is foglalkozhat,az már....nos,menetel a csőd felé.

Előzmény: breien (1654)
breien Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1654
Nyűglönc uram.

Műszakiként, a legegyszerűbb újításom esetében is először meghatároztam, mit akarok csinálni. Körbe jártam a lehetséges módozatokat, azok hatásait, s ezután döntöttem melyik változatot valósítom meg. ekkor felmértem a várható anyagigényt, a szükséges munkaidőt, s ennek ismeretében kezdtem hozzá. Pénzt csak akkor kaptam, ha működött a berendezés, s úgy ahogyan akartam.

Vállalkozóként, az utólsó "csavarig" bezárólag kellett költségvetést csinálnom / a megrendelő - üzem, ahol a munkát kellett végeznem - a belsőellenőrzéssel, a jogi főosztállyal kellett elfogadtatnom a költségvetést. ha változtatnom kellett, alaposan meg kellett indokolnom, ha pénzt is akartam látni, s 28 társamat nem akartam feleslegesen dolgoztatni /

Légy nyugodt, működött a gyakorlatban. / ezért volt ma este a rádióban kétségbeejtő a pm. nyilatkozata. / Őrület, hogy ma "felelős beosztásban"? lévők hogyan nyilatkoznak a nyilvánosság előtt. Nem csodálkozom ezekután, hogy a "versenyképességünk" vágyálom csupán. Az a csoda, hogy még egyáltalán létezünk. Attól tartok, nem rajtuk múllott.
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1653)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1653
Felvilágosítanál, hogy ez hogy ez a szuper "forecast" rendszer hogy működik a fejlesztés szakaszában, amikor azt sem tudod mi lesz du, vagy másnap?

Ebőváry
Előzmény: breien (1651)
breien Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1652

kiegészítés.

 

Annyiszor  szó  volt  erről.

 

Ez  lett  belőlle?

 

még  kezdetnek  is  siralmas.  /   azt  már  most  "boritékolom,  hogy  az  5%-os ÁFA csökkentés?!  fél  év,  az  az  hat  hónap  alatt  elvész,  felemészti  az  "infla" /

 

No ja,  addigra  a  választások  "lezajlanak",  s  utánnunk  a  vízözön!!! 

mint  mindíg.

Előzmény: breien (1651)
breien Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1651


Nyűglönc uram.

 

Jobb  helyeken,  úgy  szok  csinálni,  hogy  figyelemmel  kísérem  a  "fogyási mutatókat",  ennek  ismeretében  határozom  meg, hogy   mikor  ,  mennyit   rendelek.  Ilyenkor  szok  figyelembe  venni,  hogy  a  megrendeléstől,  mennyi  időbe  telik,  hogy megérkezzen a  "raktárba"  /  a  vevő  rendelkezésére /.  Továbbá,  ekkor  határozom  meg,  mennyi  az  az  optimális  mennyiség,  mely  kitart  az  új  szállítmány  megérkezéséig.    A  mai  számítástechnika  lehetőséget  ad  arra, ha a  "raktárkészlet"  eléri  a  kritikus  mennyiséget,  a  számítógép  figyelmeztet  arra,  "ideje  leadnom a rendelést"   a  következő  "turnusra."

 

Lám,  lám,  illen  eccerű  az  egész.  No  jó, ha  a  szakemberek  helyett,  "keresztgyerekeket" alkalmaznak,  ne  csodálkozz,  hogy  "szétesik"  minden.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1646)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.20 0 0 1650
Tegnapra kellett. Most már figyelek viszont.

Ebőváry
Előzmény: Törölt nick (1649)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.19 0 0 1648
Ja ma vettem 100 csapágyat. A magyar nagyker ár ~200 HUF/1$ a lengyel nagyker 15-20 eurocent. Na b+. Mindkét csapágy kínai ugyanaz a gyártó ugyanaz a típus.

Ebőváry

Előzmény: Törölt nick (1647)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.18 0 0 1647

Vagy inkább a T***etlen cégek lassan megdöglenek.

 

Ma már némképpen tágabb a piac fogalma mint anno.Amikor valakit ugrasztunk no-ba tartalék alkatrészért ,akkor már el lehet gond2olkodni azon,hogy kivel is kell versenyezniük a magyaroknak.

(mult héten kértem árajánlatot pár cégtöl nc servo tuning trénigre.a piacvezetőnél nem tuták hogy iröl beszélek,a másiknál voltak foglamaik rolla,de nagyjábol ezen a szinten maradtak,de a harmadik tréningidőpontokat is tudott adni.az első kettő magyar,a harmadik cseh volt....)

 

Had huljon a férgese....

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1646)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.09.17 0 0 1646
Kezd szétesni a beszállítói hálózat. Nem tudnak értelmes embereket megfizetni és nincs raktárkészletük, mivel nincs kereslet. Lassan mindenre napokat - heteket kell várni és 30-100%-os árréssel dolgoznak a beszállítók. A termelőnek nincs profitlehetősége.

Ebőváry
Előzmény: breien (1645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!